مجله قهرمان

خواص به | 0 تا 100 فواید میوه به برای بدن

به دلیل طعم گس و پالپ بسیار درشت، میوه معطر به معمولاً به صورت تازه استفاده نمی شود. با این حال این میوه به طور گسترده ای در آشپزی بسیاری از کشورها استفاده می شود. چون گلدهی به در فصل گرما است، پس برداشت آن در فصل‌های سرد پاییز و زمستان انجام می‌شود. میوه به دارای خواص بسیاری است که دراین مطلب از مجله قهرما به آن میپردازیم.

میوه به ریگ مانند بوده و در مرکز خود چند هسته دارد. سطح به کرک دارد و رنگ آن زرد است. از به برای تهیه مربا به و دمنوش به نیز استفاده می‌کنند. یکی از خورش های محبوب بین ما ایرانی ها، خورش به آلو بوده که بسیار پر خاصیت و لذیذ می باشد. در پیشینه ذهنی بسیاری از مردم کشور ما میوه به برای افزایش مقاومت بدن و پیشگیری از بیماری ها در فصل پاییز و زمستان اهمیت دارد.

 

ارزش غذایی میوه به

میوه  به سرشار از مواد مغذی بوده و در عین حال کالری بسیار کمی دارد. به گونه‌ای که تقریباً هر 100 گرم به، دارای این مقادیر از مواد مغذی و ویتامین‌ها است:

فواید میوه به

 

خواص میوه به

1- خاصیت ضد التهابی

یکی از خواص به تاثیر این میوه در کاهش علائم بیماری‌هایی که باعث التهاب در بدن می‌شوند است. میوه به رسیده منبع غنی ویتامین C است و به دلیل خواص ضدالتهابی و ضد آلرژی به افزایش ایمنی و درمان بیماری‌های التهابی کمک کرده و میوه و عصاره دانه به برای درمان درماتیت آتوپیک و عفونت مثانه مفید است. همچنین در بسیاری از محصولات غذایی برای افرادی که مبتلا به آلرژی هستند، مورد استفاده قرار می گیرد.

 

2- درمان معده و زخم معده

از دیگر خواص به، می‌توان به احتمال درمان زخم معده اشاره کرد. ترکیباتی که در به وجود دارد، امکان دارد در پیشگیری و درمان زخم معده موثر باشد. آب میوه به برای افراد مبتلا به زخم معده مفید بوده و به آرام سازی دستگاه گوارش کمک می‌کند. از آب یا عصاره به می توانید برای کنترل باکتری های عامل ایجاد زخم معده بهره ببرید. ترکیب این میوه با عسل برای درمان انواع بیماری های گوارشی از جمله کولیت، اسهال، یبوست و عفونت روده معجزه می‌کند.

 

3- خواص آنتی اکسیدانی میوه به:

این میوه به دلیل وجود ترکیبات پلی فنولیک، خواص آنتی اکسیدانی شگفت انگیزی دارد. آنتی اکسیدان ها برای کاهش التهابات، عفونت و حفظ بافت سلولی بدن باید در تغذیه ما قرار بگیرد. محتوای آنتی اکسیدان موجود در این میوه، با رادیکال‌های آزاد بدن مبارزه کرده، روند پیری را کاهش می‌دهد و برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی و سکته مغزی مفید است.

 

4- کاهش فشار خون بالا

میوه به سرشار از پتاسیم است که به تنظیم و کاهش فشار خون بالا کمک می‌کند. پتاسیم موجود در به عروق خونی را آرام کرده و باعث کاهش فشار روی سیستم قلب و عروق می‌شود. یکی دیگر از خواص به تنظیم و بهبود سطوح چربی‌های خونی است و با ای بهبود سطح چربی خون میوه به می‌تواند از بروز بسیاری از بیماری‌های قلبی عروقی همانند سکته، نارسایی احتقانی قلب و بیماری‌های عروق قلبی ممانعت کند.

 

5- خواص ضد سرطانی به:

این میوه خاصیت آنتی اکسیدانی بسیار قوی و متمایزی داشته و به همین خاطر امکان بروز سرطان را کاهش می دهد. خواص آنتی اکسیدانی به، به بدن کمک می کند تا در مقابل رادیکال های آزاد و سلول های سرطانی مقاومت کنند. همچنین حاوی تانین می باشد که این تانین ها، از غشاهای مخاطی در برابر سرطان محافظت می کنند و مواد شیمیایی و سمومی که باعث سرطان در روده بزرگ می شوند را از بین می برند. موجب نابودی سموم سرطان زا در بدن شده و پیشگیری و درمان را به همراه می آورد.

 

6- خواص به در بارداری

برخی از شایع‌ترین علائم در اوایل دوران بارداری، حالت تهوع و استفراغ است. بر اساس برخی تحقیقات، به می‌تواند به تسکین این علائم کمک کند.  به دارای خواص مفید زیادی است، آن ها نه تنها به حمایت از بدن زن در دوره باروری کمک می کنند بلکه مواد مغذی موجود در به، به ویژه پتاسیم، کلسیم و آهن در رشد طبیعی جنین مفید است.

7- اعصاب

آنتی اکسیدان های مختلف میوه به باعث کاهش استرس و آرام کردن ذهن میشود. برای سیستم عصبی فوق العاده مفید است زیرا حاوی مواد معدنی و ویتامین‌هایی است که به درمان افسردگی نیز کمک کرده و از بروز بیماری پارکینسون که اغلب با لرزش و مشکلات حرکتی همراه است جلوگیری می‌کند.

 

8- سلامت چشم و کبد

به، حاوی فلاونوئیدها و مواد مغذی دیگر است که با مبارزه با رادیکال‌های آزاد از آسیب‌های چشمی و شبکیه جلوگیری کرده و مانع بروز شب کوری به ویژه در سنین بالا می‌شود. در چین، دانه های به خیس شده و آب‌پز شده را در تهیه ژله استفاده می کنند که می تواند مشکلات گلو درد و التهابات غشاهای مخاطی و مشکلات مربوط به چشم را تسکین دهند. در واقع آنتی اکسیدان هایی در میوه به وجود داشته که این موضوع را مدیریت کرده ضمن اینکه ویتامین های B به همراه روی و پتاسیم تاثیر گذار هستند.

 

9- تقویت سیستم ایمنی بدن

تحقیقات نشان می دهند که میوه به، غنی از خواص ضد ویروسی است. در کنار استفاده از میوه هایی مثل پرتقال، حتما به را نیز بگنجانید تا بتوانید از خاصیت موثر آن بهره ببرید. بالا گفتیم، میوه به دارای مقادیر زیادی ویتامین C و آنتی‌اکسیدان بوده و خواص ضد باکتریایی و ضد عفونی‌کنندگی و از بین بردن عفونت و التهاب از خود نشان داده است. پیش از این نیز میوه به با خواص آنتی‌اکسیدانی قوی و ضد آنفلوانزا شناخته می‌شد. در نتیجه می‌توان گفت مصرف به، در درمان سرماخوردگی، آنفلوانزا و سایر عوامل بیماری‌زای مرتبط مفید است.

 

10- خواص به برای پوست

یکی دیگر از خواص به تاثیر به در سلامت و شادابی پوست است. به حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که موجب حذف بسیاری از عوامل مضر برای سلامت پوست می‌شود و از این طریق موجب بهبود چین و چروک پوست، حذف لکه‌های پوستی می‌شود. میوه به همچنین در محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش نیز موثر و کمک کننده خواهد بود.

11- دیابت

به دلیل فیبر فراوان و شاخص گلیسمی پایین این میوه، از افزایش قند خون جلوگیری کرده و به کاهش قند خون در بیماران دیابتی کمک می‌کند.

 

آیا مصرف خواص به برای لاغری موثر است؟

پزشکان تغذیه معتقدند که میوه به به دلیل برخورداری از فیبر بالا و کالری کم، می‌ تواند به عنوان یک میوه مناسب برای لاغری مورد استفاده قرار گیرد. کلسترول‌های مفید موجود در این میوه می‌ تواند با کلسترول مضر خون جایگزین شود. یکی دیگر از خواص بی‌نظیر “به” این است که این میوه حاوی ترکیبات آنتی‌اکسیدانی است که می‌تواند باعث افزایش متابولیسم شود. وقتی متابولیسم شما افزایش پیدا کند، بدن شما قادر به سوزاندن کالری‌ها و چربی‌ها به صورت کارآمدتر خواهد بود، که این به نوبه خود منجر به لاغری می‌شود.

 

مطالب مرتبط:

خواص پاپایا         خواص خاکشیر         خواص دانه چیا          خواص سیاه دانه

 

خروج از نسخه موبایل