جستجو
Close this search box.

در کسب و کارتان رشد سریعتری داشته باشید

کسب و کار موفق
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Pinterest

فهرست مطالب

 پیدا کردن راه میانبر برای کسب و کار موفق

وقتی کسب و کارتون رو شروع می‌کنید، هدف اصلی شما رشد کسب و کار خودتون و تبدیل‌شدن به برند قدرتمندی در صنعتتون و نهایتاً کسب سود پایداره. خبر بد اینه که چنین نتیجه‌ای یک شبه به دست نمیاد. اما خبر خوب اینه که اگه عوامل رشد در کار رو بشناسید و برای اجرای با کیفیتشون برنامه داشته باشید و دست از اجرای اونها در مجموعه تون برندارید، قطعاً به نتایجی بیشتر از اهدافتون می‌رسید. با مجله قهرمان همراه باشید.

 

   مهم است که به دانشی که کسب می کنید، عمل کنید.

درست است که رسیدن به این هدف کار آسانی نیست، اما در هر صورت برای بقای کسب و کارتان، باید به این هدف برسید.اگر ذهن خود را خالی کنید و به ابعاد مختلف کسب و کار خود بیندیشید، می‌توانید به سادگی راه‌های رشد کسب و کار خود را بشناسید، ارزیابی کنید و به این ترتیب پول بیشتری نیز درآورید.

 

 راه کار های رشد سریعتر 

 

۱. افراد مناسب را استخدام کنید.

قبل از اینکه بتوانید در مورد مسیر رشد سازمان خود فکر کنید، باید کارکنانی قوی داشته باشید تا به شما در رسیدن به اهدافتان کمک کنند. هرگز فراموش نکنید که راه توسعه سازمان شما، از راه رشد منابع انسانی شما می گذرد.  همه چیز به داشتن تیم مناسب بستگی دارد. با کارکنانی سخت کوش، به موفقیت خواهد رسید. علاوه بر این، واگذاری وظایف به تمرکز بر کارهای مهم، زمان و انرژی شما را آزاد می کند و به شما این امکان را می دهد که بهترین عملکرد خود را داشته باشید و فرهنگ کار مشترک را پرورش دهید.

 

۲. بر منابع درآمد ثابت تمرکز کنید.

بیل ریلی، یک کارآفرین در حوزه تعمیر خودرو می گوید: “به جای تلاش برای جذب مشتریان جدید، توجه خود را به مشتریان اصلی و سودآوری که در حال حاضر دارید معطوف کنید.” او گفت که می‌توانید این کار را با اجرای یک برنامه ارجاع یا وفاداری مشتری یا امتحان کردن استراتژی‌های بازاریابی بر اساس رفتارهای خرید قبلی برای تشویق مجدد به خرید، انجام دهید.

راه دیگر این است که می توانید با کمی نوآوری و خلاقیت، محصولاتی را به مشتریان فعلی ارائه دهید که بطور مستمر، آنها را وادار به خرید از شما می کند.

رشد کسب و کار

۳. ریسک در کسب و کار خود را کاهش دهید.

ریسک بخشی اجتناب ناپذیر از شروع و رشد سریع کسب و کار است. کنترل همه چیز غیرممکن است، اما راه های زیادی برای محدود کردن تهدیدات داخلی و خارجی برای شرکت و رشد آن وجود دارد.

همانطور که کسب و کار شما رشد می کند، ممکن است فضا یا تجهیزات اضافه کنید، محصولات یا خدمات جدید ایجاد کنید، یا فرایندها و عملیات خود را بهبود ببخشید و یا منابع انسانی جدید به سازمان تان اضافه کنید. بنابراین باید بطور دوره ای خط مشی ریسک های خود را بازبینی کنید.

 

۴. با تغییرات بازار سازگار باشید.

یکی از ویژگی‌های مشترک بسیاری از سازمان های موفق، توانایی تغییر جهت سریع در پاسخ به تغییرات بازار است. یک رویکرد چابک برای توسعه، هم در محصول و هم در سازمان شما، به رشد سریع‌تر شما کمک می‌کند. هیچگاه فراموش نکنید که تنها چیزی که در این دنیا ثابت است، تغییر است. پس از تغییر نترسید.

 

5. قیف فروش ایجاد کنید

اولین و سریع‌ترین راه رشد کسب و کار ایجاد قیف فروش است. در حقیقت نداشتن قیف فروش در هر کسب و کاری اشتباهی بزرگ و جبران ناپذیر محسوب می‌شود. قیف فروش می‌تواند به سرعت کسب و کار شما را رشد داده و به اتومات کردن فرایند آن کمک کند. شاید انجام این کار به هیچ وجه ساده نباشد؛ اما وقتی در شروع کار این فرایند به درستی جلو برود، مراحل بعدی آن نیز به آسانی جلو خواهد رفت.

 

6. وبینار تشکیل دهید

برگزاری وبینار راه بسیار خوبی برای معرفی محصولات یا خدمات کسب و کارها است. وبینار مانند یک ابزار اتوماتیک برای فروش است که می‌تواند خیلی سریع محصول یا خدمات شما را به تعداد زیادی بیننده معرفی کند. نتیجه یک وبینار موفق فروش بیشتر، بالا رفتن حاشیه سود و تعداد مشتریان بالقوه در قیف فروش است.

 

7. یک سیستم برای مدیریت مشتری به کار بگیرید

پیگیری معاملات بدون به کار گیری یک سیستم و به صورت دستی، کار دشواری است. هرچقدر هم کسب و کار بزرگ‌تر شود، این کار دشوارتر می‌شود. اگر می‌خواهید کسب و کار خود را به سرعت توسعه دهید، از یک سیستم اتوماسیون برای مدیریت مشتری استفاده کنید. سیستم‌های متنوعی برای به کار گیری وجود دارد که شما می‌توانید بنا بر نیازهای خود یکی را انتخاب کرده و مورد استفاده قرار دهید.

 

8. بر ارتقاء تجربه مشتری خود تمرکز کنید.

تجربه مشتریان می تواند باعث رشد و یا شکست کسب و کار شما شود. تجارب و محصولات با کیفیت را ارائه دهید، در اینصورت مشتریان به سرعت از شما در رسانه های اجتماعی ستایش خواهند کرد. رشد سریع کسب و کار بستگی به این دارد که مشتریان فعلی و بالقوه خود را از تجربه خود راضی کنید.

 

9. از راهکارهای جامع مدیریتی که شما را متحول می کند استفاده کنید.

بسیاری از کسب و کارهایی که در ایران رشدهای سریعی را تجربه کرده اند، از راهکارهای جامع مدیریتی استفاده کرده اند. توجه داشته باشید که هر چقدر که بر روی زیرساخت های مدیریتی خود سرمایه گذاری کنید، نتایج شگفت انگیزتری دریافت خواهید کرد.

10. روی خودتان بیشتر سرمایه گذاری کنید.

اگرچه ممکن است وسوسه انگیز باشد که تمام سود خود را به جیب بزنید، اما بهتر است در سال های اول بر روی رشد سریع کسب و کار خود سرمایه گذاری کنید تا بتوانید بعداً از مزایای بیشتری بهره مند شوید. تعیین کنید که کدام بخش از کسب و کار شما نیاز به توجه بیشتری دارد: به عنوان مثال، آیا باید کارکنان بیشتری استخدام کنید، یا تلاش های بازاریابی خود را گسترش دهید، و یا بودجه بیشتری را تزریق کنید؟ هنگامی که یک بخش حیاتی را پیدا کردید که نیاز به بهبود دارد، در آن بخش سرمایه گذاری مالی کنید.

مشاوره و رشد کسب و کار

11. همیشه از قبل فکر کنید.

در حالی که چابکی یک ویژگی مهم برای یک کسب و کار امروزی است، شما نمی توانید در هنگام راه اندازی یک کسب و کار بدون فکر و برنامه ریزی نسبت به آینده اقدام کنید. اولین گام برای موفقیت: برنامه ریزی استراتژیک، و گام بعدی: پیش بینی تمام سناریوهای ممکن و بهترین روش برای ثابت ماندن و ایمن ماندن در حین تکامل کسب و کار شما است. یعنی ایجاد فرایندها و عملیاتی که از برنامه ریزی استراتژیک شما جمایت کند و تمام سازمان شما را برای رسیدن به آن اهداف منسجم کند.

 

12. شانس‌های جدید را شناسایی کنید

شانس‌های جدید در کسب و کار خود را با اطلاعات آماری بررسی کرده و شناسایی کنید. همه چیز را از شبکه‌های توزیع گرفته تا رقبا بشناسید. در صورت امکان بازارهای خارجی و صنایع مرتبط را نیز بررسی کنید. با تحلیل کردن این موارد خواهید دید که راه‌های بسیاری پیش روی شما وجود دارد که با دنبال کردن آن می‌توانید شانس‌ خود را برای موفقیت در کسب و کارتان بیشتر کنید.

 

13. همکاری استراتژیک شکل دهید

ایجاد همکاری‌ با شرکت‌های درست، می‌تواند تفاوت بسیار زیادی در رشد کسب و کار شما ایجاد کند. این کار برای یافتن تعداد زیادی مشتری کمک بزرگی به حساب می‌آید. پیدا کردن این شریک‌های کاری شاید در کلام ساده باشد، اما در عمل کار خیلی سختی است. سعی کنید شرکت‌هایی را پیدا کنید که محصولات و خدمات مکمل با شرکت شما را ارائه می‌دهند. به آن شرکت‌ها پیشنهاد کار دهید و بگویید که چه شانس‌هایی در همکاری با شما برای آن‌ها وجود خواهد داشت.

 

14. خدمات پس از فروش خود را تقویت کنید.

یکی دیگر از روش های عالی برای رشد سریع کسب و کار، تمرکز بر ارائه خدمات ویژه به مشتریان است. وقتی از انتظارات مشتریان فراتر می‌روید، بی شک آنها به دوستان، خانواده و فالوورهای خود در مورد کسب و کار شما خواهند گفت. بسیاری از صاحبان کسب و کار در ایران می گویند خیلی نباید مشتری را پر رو کرد. این دیدگاه، دیدگاه کاملاً غلطی است و در دنیای کسب و کار امروزی کسب و کار شما را نابود می کند.

 

15. ارائه مشاوره رایگان

در مورد مسائل فنی و تخصصی افراد معمولی انتظار دارند تا نظر یک کارشناس را از نزدیک بشنوند. اگر شما توانستید جایگاه خود را به عنوان کسی که صاحب علم و تخصص در زمینه مربوط به کسب و کارتان است تثبیت کنید، گزینه بسیار خوبی برای ارائه مشاوره به مخاطبان علاقمند خواهید شد. شانس ارائه مشاوره در حقیقت فرصت بسیار خوبی برای پرورش لید و بزرگ کردن قیف فروش شماست. بسیاری از کسب و کارها در خصوص ارائه اطلاعات مورد نیاز مشتری خساست به خرج می‌دهند. این گروه تصور می‌کنند که مخاطب اطلاعات مورد نیاز خود را از طریق آن‌ها کسب کرده و برای خرید به جای دیگری می‌رود. اما در واقع تعداد زیادی از افراد چنین کاری نمی‌کنند و ترجیح می‌دهند از همان منبعی که آن‌ها را از اطلاعات سیراب کرده خرید کنند.

 

16. رقبای خود را بطور مستمر زیر ذره بین داشته باشید.

در حالی که این مورد ممکن است باعث رشد سریع کسب و کار شما نشود، تحقیق در مورد رقبای شما یکی از مهمترین گام ها در راه اندازی و توسعه سریع کسب و کار شما است. از خود بپرسید رقبای شما چه کسانی هستند؟، چه کاری انجام می دهند (که شما انجام نمی دهید) که برای آنها مفید است؟، و چگونه می توانید کسب و کار خود را از آن ها متمایز کنید؟

 

17. به گروه‌های کسب و کار محلی بپیوندید

پیوستن به گروه‌هایی که فعالان کسب و کارهای محلی در آن حضور دارند می‌تواند شانس آشنایی با افرادی را فراهم کند که از نظر فکری با شما سازگارند. این گروه‌ها پتانسیل خوبی برای ایده‌پردازی، معرفی متقابل محصولات و خدمات، استعداد یابی و شانس‌های تازه دارند. شاید پیدا کردن چنین گروه‌های در فضای آنلاین آسان‌تر باشد، اما تاثیری که جلسات حضوری و واقعی دارند بسیار بیشتر خواهد بود.

 

18. روی شبکه های اجتماعی تمرکز کنید.

یکی دیگر از روش‌های رشد سریع کسب‌وکار، ایجاد پروفایل در تمام پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی اصلی (اینستاگرام، لینکدین، توییتر و غیره) است. یک پروفایل فعال به شما امکان می دهد کسب و کار خود را بهتر بازاریابی کنید و با مشتریان بالقوه بیشتری تعامل داشته باشید.

 

19. تبلیغات در وبسایت (تبلیغات کلیکی)

استفاده از وبسایت‌های پربازدید که موضوعات پراکنده و متنوعی را پوشش می‌دهد، می‌تواند برند، محصول یا خدمات شما را در معرض دید تعداد زیادی بازدید کننده قرار دهد. تنوع این بازدید کنندگان آگاهی از برند را بالا برده و تعداد زیاد آن‌ها نیز خریداران بالقوه بسیاری را به وبسایت شما می‌کشاند.

 

20. وارد کسب و کار دیگری شوید

گاهی اوقات وارد شدن به کسب و کار جدید، می‌تواند به رشد کسب و کار پیشین شما کمک کند. ابتدا کسب و کار رقیب یا مکملی را شناسایی کرده و وارد آن حوزه شوید. برای پیدا کردن موارد مناسب، با دقت حوزه فعالیت خود و صنایع مربوطه را جستجو کرده و شانس‌های موجود را شناسایی کنید.

ایده های رشد کسب و کار

21. شبکه سازی کنید.

شرکت در رویدادهای شبکه ای مرتبط با صنعت شما، به شما امکان می دهد تا با افراد همفکر و علاقه مند به موضوعات شما، ارتباط بیشتری برقرار کنید، معمولاً بسیاری از آنها دیدگاه ها و بینش های منحصر به فردی دارند که می تواند به شما در رشد سریع کسب و کار شما، کمک کند. ارتباطات و روابطی که از حضور در رویدادهای شبکه به وجود می آید می تواند برای سال های آینده مفید باشد.

 

22. گواهی‌نامه داشته باشید

اگر بتوانید با شرکت‌های اعطای گواهینامه همکاری کنید، فروش شما بدون زحمت زیادی رشد می‌کند. اگر محصولی دارید که می‌تواند صاحب گواهینامه‌های معتبر بین‌المللی شود، زودتر اقدام کنید.

 

23. گوگل مای بیزینس (Google My Business)

اضافه کردن کسب و کارتان به GMB یکی از مهم‌ترین و قدرتمندترین اقداماتی است که می‌توانید برای رشد کسب و کار خود از آن استفاده کنید. در حقیقت اگر شما صاحب یک کسب و کار بومی هستید که مشتریان بومی احتیاج دارید، می‌توانم با اطمینان به شما قول دهم که این استراتژی قوی‌ترین و موثرترین استراتژی برای رشد کسب و کار شما خواهد بود.

برای مثال چنانچه فردی که در محدوده جغرافایی شما حاضر است در گوگل عبارتی را در رابطه با کسب و کار شما جستجو کند، می‌تواند به سادگی اطلاعاتی درباره کسب و کار (مثلا آدرس و شماره تلفن) شما را در صفحه جستجوی خود مشاهده کند. اگر شما بتوانید بیزینس خود را به سه GMB نخست صفحه گوگل برسانید، هر روز بر تعداد مشتریان بالقوه و مشتریان واقعی‌تان افزوده خواهد شد. حتی بدون اینکه مثلا لازم باشد هزینه‌ای برای تبلیغات کلیکی گوگل پرداخت کنید! GMB اطلاعات مختلفی از جمله جایگاه شما در گوگل مپ، دسترسی به گوگل آنالیتیکس و همچنین گوگل اینسایت را در اختیار شما قرار خواهد داد.

 

24. در سطح بین‌المللی فعالیت کنید

در صورتی که امکان دارد، فعالیت کسب و کار خود را به بیرون از مرزهای کشور ببرید. این کار در ابتدا هزینه زیادی خواهد داشت. اما در نهایت هم سود زیادی برای شرکت شما ایجاد خواهد کرد و هم به رشد سریع کسب و کار شما ختم خواهد شد.

 

 

جدیدترین دوره ها​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسعه فردی
دوره های توسعه فردی
کسب و کار
دوره های کسب و کار
روانشناسی
دوره های روانشناسی
مراقبه - یوگا
دوره های مدیتیشن
دوره های یوگا
زندگی نامه
لینکدونی
مطالب پر بازدید