جستجو
Close this search box.

احترام به خود و دیگران

احترام به خود و دیگران
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Pinterest

فهرست مطالب

                 چند تکنیک برای احترام به خود

 

 خصلتی که باعث میشود به خودتان احترام بگذارید را پیدا کنید:

به طور مثال  اگر بگویم میخواهم کاری را انجام دهم , حتما انجامش میدهم و انجام دادن حرفهایی که میزنم به من احساس رضایت زیادی میدهد.

در مورد شخصیتتان با خودتان صادق باشید:

سرخود کلاه نزارید و با خودتان صادق باشید , این بهترین کار است.حقیقت راه درست زندگی کردن است.

صادق بودن با خود واقعا چالش برانگیز است بنابراین دقت تان را بالا ببرید که چه احساس و علایقی دارید و همینطور تلاش کنید استعدادهای خود را کشف کنید. صادق بودن را با دیگران تمرین کنید. اوایل شاید کمی سخت باشد بعد از مدتی مهارت آن را بدست میاورید.

با دیگران مهربان باشید:

اینکه با همه مهربان و با محبت باشیم به حرف آسان است ، مخصوصا روزی با مشکلات متفاوتی روبه رو شده باشیم. مودب بودن کار خیلی سخت و پیچیده ای نیست. می‌توانید در را برای کسی که پشت سر شما می‌آید، باز نگه دارید، یا بگذارید فرد مسن‌تر، از شما جلوتر راه برود.

نرمال بودن دلیل بر شخصیت درست داشتن نیست:

تنها راه برای داشتن اقتدار و اراده قوی خود واقعی تان باشید. البته گفتن آن از عمل کردن به آن به مراتب راحتتر است اما بدانید که دیگران از شما میخواهند تغییراتی داشته باشید تا تحت سلطه ی آن ها باشید. پس اگر خودتان نتوانید به خود بودن تان احترام بگذارید، از چه کسی میتوانید انتظار احترام گذاشتن به خودتان را داشته باشید؟

خودتان حد و مرز خودتان را مشخص کنید:

اغلب اطرافیان ما ممکن است واقعا ما را دوست داشته باشند و نیت خوبی برای ما داشته باشند اما پیشنهادات شان اغلب در حاله ای از احساسات درونی شان غرق شده و نمیتواند برای ما مفید باشد. بنابراین اگر کسی به شما گفت ( شما نباید این کار را بکنید) یا ( شما نمیتوانید این کار را بکنید) ، در صورتی که خودتان به درست بودن آن باور دارید، از انجامش صرف نظر نکنید.

 خود را با دیگران مقایسه نکنید:

مقایسه کردن خود بادیگران را متوقف کنید

هر چه بیشتر زندگی خود را با زندگی شخص دیگری مقایسه کنید، خودتان را کم ارزش تر خواهید کرد. مقایسه کردن مشکلات بسیاری با خود به همراه خواهد داشت.

باطن زندگی خودتان را با ظاهر زندگی بقیه مقایسه نکنید , همه زندگی ها دارای نقص و کاستی هایی میباشد

ما باید تلاش کنید تا بتوانید به بهترین نسخه از خودمان تبدیل شویم.

 از تلاش های روزانه ات راضی باش:

لیستی از کارهایی که طی روز قرار است انجام دهید تهیه کنید و با انجام هرکدام از آن یک تیک بزنید.

با انجام این کار به طور مداوم انرژی و انگیزه و اراده شما به طور شگفت آوری بالا میرود , یادتان باشد همه چیز از چیزهای کوچک شروع میشود.

از بدن خود مراقبت کنید:

با ورزش کردن سلامت جسمتان را تقویت کنید , همینطور ورزش باعث میشود احساس تون نسبت به خودتون افزایش یابد و سموم از بدنتان از طریق عرق کردن خارج شود پس ورزش را جدی بگیرید.

ورزش کردن را جدی بگیریم

غذای سالم بخورید و رژیم غذایی سالمی در روند تغذیه خود داشته باشید. ورزش را به هیچ عنوان فراموش نکنید. تلاش کنید روزانه چند دقیقه ای ورزش کنید. اگر نمیتوانید به سالن های ورزشی بروید پس به پیاده روی بروید. روش هایی برای کاهش استرس و اضطراب آموزش ببینید. استرس سم بسیار بزرگی برای سلامتی روح و جسم هر فرد است. آن را به طور کامل کنترل کنید.

یاد بگیرید نه بگویید:

مخالفت با کاری که  برای شما مناسب نیست شمار را تبدیل به آدم بدی نمیکند, درواقع شما را فردی قوی و قابل احترام نشان میدهد. وقتی شما بتوانید به انجام کار هایی که دوست ندارید نه بگویید در این صورت زمان و انرژی بیشتری برای انجام کار های مورد علاقه تان و بودن با افرادی که خوشحالتان میکنند، دارید.

خشم را کنار بگذارید و تغییر را بپذیرید:

بیشترین آسیب ها را در زمانی که خشم داشتیم به خودمان وارد کردیم , و اینکه هیچ وقت خشم نمیتواند مشکلی را حل کند , در واقع مشکل ایجاد میکند.

پس به جای خشم و عصبانیت مهارت های فردیم مان را افزایش دهیم تا بتوانیم کنترل بهتری روی خودمان داشته باشیم و این باعث تقویت روابط مان با دیگران میشود.

بخشنده باشید و خود را به خاطر موارد اشتباه نیازارید:

گذشته , گذشته است و گیر کردن در آن فایده ای نداری, پس برای هر اشتباهی که انجام داده اید خود را ببخشید تا آرامشتان را بدست آورید.وجود شما مهم تر از اینست که بخواهید خود را آزار دهید.

           هر چه که پیش آمده است از آن درس بگیرید و رو به جلو حرکت کنید و از زندگی لذت ببرید.

جدیدترین دوره ها​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسعه فردی
دوره های توسعه فردی
کسب و کار
دوره های کسب و کار
روانشناسی
دوره های روانشناسی
مراقبه - یوگا
دوره های مدیتیشن
دوره های یوگا
زندگی نامه
لینکدونی
مطالب پر بازدید