راه اندازی کسب و کار خود بسیار دلهره آور است – بسیار دلهره آور. صد و یک چیز وجود دارد که ممکن است اشتباه پیش برود، و به ناچار همان چیزی است که انتظارش را ندارید.
صادقانه بگویم، مهم نیست که برای اولین بار یک کسب و کار راه اندازی می کنید یا آخرین سرمایه گذاری خود را آغاز می کنید. کمتر چالش برانگیز نمی شود. به همین دلیل است که توصیه های افرادی که تجربه مشابهی را تجربه کرده اند می تواند بسیار مفید و بسیار مهم باشد.
باید بدانم: من چند سرمایه گذاری آنلاین را شروع کرده ام که جدیدترین آنها به یک سایت پیشرو در بازار تبدیل شده است. اما جاده همیشه هموار و سرراست نبوده است و من اولین کسی هستم که اعتراف می کنم که در این مسیر اشتباهات زیادی انجام داده ام.
اما اگر خواندن این مطلب به شما کمک می کند تا از این 4 اشتباه ساده – در عین حال پرهزینه – اجتناب کنید، پس از آن چند دقیقه بسیار خوب صرف خواهید شد. بنابراین در اینجا خلاصه من از چهار اشتباه بزرگی است که هنگام شروع کسب و کارم مرتکب شدم (بنابراین شما هم مجبور به انجام آنها نباشید).
1. مدیریت خرد تیم من
هنگامی که یک شرکت جدید راه اندازی می کنید، این کودک شما، تمرکز شما، همه چیز شماست، و این امر مکیده شدن را بسیار آسان می کند. این نتیجه به نظر من، یکی از بدترین تکنیک های مدیریتی است: مدیریت خرد.
البته، شما می خواهید بدانید که در شرکت شما چه می گذرد و مطمئن شوید که همه چیز مطابق با استانداردهای شما انجام می شود. اما مدیریت خرد به دلایلی بهترین راه برای انجام این کار نیست.
- این کار کارکنان شما را بی انگیزه می کند
- این باعث میشود پروژهها طولانیتر شوند و بدون مشکل اجرا شوند
- شما را از نظر جسمی و روحی تخلیه می کند
- بسیار مهم است که کارکنانی را استخدام کنید که به آنها اعتماد دارید و به آنها اعتقاد دارید و سپس آنها را رها کنید تا به کار خود ادامه دهند. البته مطمئن شوید که آنها به شما گزارش می دهند و شما را در جریان تحولات قرار می دهند، اما همیشه از روی شانه آنها نگاه نکنید وگرنه آنها را ترک خواهند کرد.
بعلاوه، تمرکز روی کارهای مهم تری که واقعاً باید خودتان انجام دهید، برایتان سخت تر خواهد بود.
2. ناتوانی در نگاه پرنده به گردش کار کارکنان
نه، این مستقیماً با اولین اشتباه من در تضاد نیست. مدیریت خرد ناکارآمد است، اما به این معنا نیست که شما نباید بر گردش کار کارکنان خود و پیشرفت آنها نظارت داشته باشید.
شما باید نظارت داشته باشید، اما نیازی نیست به جزئیات بپردازید. من پیشنهاد می کنم سعی کنید از ابزارهایی مانند Trello برای تسهیل گردش کار برای کارکنان در داخل و خارج از دفتر استفاده کنید. یک سیستم مدیریت پروژه مانند این می تواند به ساده نگه داشتن کارها کمک کند و به شما امکان می دهد بر پیشرفت نظارت داشته باشید و در عین حال به کارکنان آزادی لازم برای پیشرفت را بدهید.
سیستمهای مدیریتی همچنین شما را قادر میسازد تا سبکهای مدیریتی متفاوتی را با کارکنان متفاوت به کار بگیرید. برخی از اعضای تیم به نظرات بیشتری از شما نیاز خواهند داشت، در حالی که برخی دیگر از شما سود خواهند برد. این خدمات به شما امکان می دهد هر دو را انجام دهید.
آنها همچنین به کارکنان کمک می کنند تا به طور موثر حجم کاری خود را مدیریت کنند، و همچنین باید شاهد کاهش تعداد مهلت های از دست رفته یا پروژه های نادرست باشید. فقط مطمئن شوید که تیم شما آموزش مناسبی برای استفاده موثر از نرم افزار دارد، سپس آنها را به آن بسپارید.
پیشنهادی: 14 سوال برتر راه اندازی قبل از شروع یک کسب و کار
3. اتلاف وقت در جلسات هفتگی
من همیشه فکر می کردم که یک جلسه هفتگی تیم با اعضای کارکنان ضروری است. فکر میکردم تعامل مستقیم باعث میشود آنها احساس کنند مهم هستند و بخشی از آینده تجارت هستند. فکر کردم برای اخلاق هم خوبه.
اشتباه! جلسات هفتگی کارکنان به سرعت به یک مشکل بزرگ تبدیل شد. آنها بیش از حد از وقت من را خوردند، با این حال اندک گرانبهایی را ارائه کردند – و بازخورد کارکنان همچنین نشان داد که اکثر آنها آن را به عنوان یک نیم ساعت غیرمولد میدانستند.
چنین جلسات رسمی این روزها کاملاً غیر ضروری (اشتباه) است و من آنها را به کلی لغو کرده ام. دفاتر برنامه باز به این معنی است که من هر روز با تمام کارکنان خود درگیر هستم و ابزارهایی مانند iDoneThis به کاربران اجازه می دهد تا مسئولیت پاسخگویی خود را کنترل کنند و در صورت نیاز به من اجازه دهند تا نظرات خود را داشته باشم.
برای کارکنان از راه دور یا کسانی که در دفاتر دیگر مستقر هستند، ما اکنون از خدمات چت وب متعددی استفاده می کنیم که به شما امکان می دهد با کارکنان به صورت فردی یا جمعی، از هر کجا که هستند، رو در رو صحبت کنید. ما از Slack برای چتهای روزمره و از Zoom برای تماسهای ماهانه شرکت (اولین دوشنبه هر ماه) استفاده میکنیم.
کشیدن کارکنان خارج از محل به دفتر برای چنین جلساتی فقط ضروری نیست، و تبر از این جلسات وقت من را آزاد کرده و در واقع ارتباط من با تیمم را بهبود بخشیده است.
4. زودتر دفتر خودم را اجاره نکنم
با کار در حوزه فناوری، در ابتدا به این نتیجه رسیدم که فضای اداری غیر ضروری و مفهومی منسوخ است. من کارگران از راه دور را استخدام کردم و فکر کردم که ارتباط آنلاین کافی است. من نمی توانستم بیشتر از این اشتباه کنم. به سرعت مشخص شد که در حالی که من نیازی به نشستن همه کارکنانم در یک اتاق در هر روز هفته نداشتم، به یک مرکز مرکزی نیاز داشتم که تیم در صورت نیاز و زمانی که به آن نیاز داشت به آن دسترسی داشته باشد.
اغلب، کارکنان از راه دور برای ملاقات با تامین کنندگان و مشتریان به شهر می آیند. بدون دفتر خود ما، آنها هرگز نمی توانستند میزبان این جلسات باشند، که اغلب نه تنها از نظر حمل و نقل هزینه بر بود، بلکه گاهی اوقات به نظر می رسید که ما بی ادب هستیم.
اغلب، آنها همچنین به مکانی نیاز دارند که بتوانند چند ساعت بین جلسات کار کنند. ادعاهای هزینه من از استارباکس قابل توجه بود.
نکته اصلی برای من زمانی بود که یکی از اعضای تیم من در حال انجام کارهای ساختمانی در خانه اش بود. او نمی توانست آنجا کار کند و در عوض مجبور شد در گوشه یک کافی شاپ محلی پر سر و صدا بنشیند. او به من گفت که رفت و آمد چند هفته ای به دفتر می توانست برایش بهتر باشد و او را بسیار کارآمدتر کند.
داشتن حتی یک دفتر فیزیکی کوچک که گاهی اوقات از آن استفاده می شود، تمرین خوبی است و یکی از بهترین سرمایه گذاری هایی است که تا به امروز انجام داده ام.
اشتباهات می توانند چیز خوبی باشند
آنها می گویند شما از اشتباهات خود درس می گیرید، که البته درست است، اما اگر می توانستم به جای اشتباهات خود، به دیگران گوش کنم و از اشتباهات او درس بگیرم، زندگی من بسیار آسان تر می شد.
این هدف این مقاله است – به اشتراک گذاشتن اشتباهاتم به این امید که مجبور نباشید آنها را تکرار کنید. من به هیچ وجه تضمین نمی کنم که شروع کسب و کار شما در نتیجه خواندن این مطلب به آرامی و بدون مشکل پیش می رود. امیدوارم انجام شود، اما به احتمال زیاد، شما اشتباهات دیگری نیز مرتکب خواهید شد که به نوبه خود باید از آنها درس بگیرید.
منبع: سایت