جستجو
Close this search box.

24 نوشیدنی های سرد و گرم کافی شاپ

انواع نوشیدنی های سرد و گرم بر پایه قهوه
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Pinterest

فهرست مطالب

نوشیدنی های گرم کافی شاپ

 

1-اسپرسو؛ ساده و غلیظ

نوعی قهوه غلیظ است که با استفاده از دستگاه مخصوص، آب با دمای جوش را از میان دانه‌های ریز قهوه عبور می‌دهند و عصاره آن را به‌عنوان قهوه اسپرسو سرو می‌کنند.

اسپرسو پایه اصلی اکثر قهوه‌های ترکیبی با شیر و خامه است. کیفیت این قهوه به دانه‌های استفاده شده و نوع دستگاه بستگی دارد. بر روی اسپرسو موجود در کافی‌شاپ‌ها مقداری کف بر اثر فشار بخار آب دستگاه به‌وجود می‌آید. شما با استفاده از ظرف کوچک و ارزان قیمتی به ‌نام موکاپات نیز می‌توانید در خانه اسپرسو درست کنید.

 

2- ترک؛ اصیل و خوشمزه

قهوه ترک نوشیدنی سنتی و اصیل کشور ترکیه محسوب می‌شود و مثل اسپرسو غلیظ و قوی است. قهوه ترک در منوی اکثر کافی‌شاپ‌ها به‌چشم می‌خورد و بسیار محبوب است.

 

3- فرانسوی؛ راحت و در دسترس

 

قهوه فرانسوی

قهوه اصیل فرانسوی طرفداران خودش را دارد. نسبتا تلخ است و برای کسانی‌که کافئین زیادی نیاز دارند، بهترین انتخاب است.اگر سردرد دارید و به‌دنبال یک نوشیدنی برای تسکین درد هستید به کافی‌شاپ مورد علاقه‌تان بروید و یک فنجان فرانسوی سفارش دهید.

 

4-کاپوچینو؛ لطیف و پرطرفدار

کاپوچینو قهوه اصیل ایتالیایی است و در تهیه آن از نصف اسپرسو به‌ همراه نصف فنجان شیر فوم‌دار استفاده می‌شود. نسبت شیر و قهوه برابر است. ابتدا شیر فوم‌دار را در فنجان می‌ریزند، سپس اسپرسو را به ‌آرامی به آن اضافه می‌کنند تا فوم شیر از بین نرود.

برخی آن را با خامه تزئین می‌کنند. این قهوه را با شکر شیرین می‌کنند، به‌همین دلیل برای کسانی که از طعم تلخ قهوه خوششان نمی‌آید، دلپذیر است. شما به‌راحتی می‌توانید این را در خانه نیز تهیه کنید.

 

5- لاته؛ سبک و دلپذیر

لاته نیز یک قهوه اصیل ایتالیایی است. مواد اولیه آن شبیه به کاپوچینو است. تفاوت آنها در نسبت مقدار شیر و اسپرسو است. لاته کمترین مقدار اسپرسو را دارد و بسیار سبک است.

معمولا در وعده صبحانه به همراه یک کیک می‌تواند انتخاب هیجان‌انگیزی باشد. دو سوم یک فنجان را با شیر فوم‌دار (کف شیر) پر کنید. سپس یک سوم فنجان اسپرسو غلیظ را به‌آرامی اضافه کنید تا کف فراوان شیر از بین نرود.

بسیاری از کافی‌شاپ‌ها با خلاقیت خود انواع مختلفی از لاته‌های طعم‌دار را در منوی خود ارائه می‌دهند.

لاته زنجبیلی، چای لاته، لاته کاراملی و … با اضافه کردن طعم‌دهنده‌های مختلف مورد استقبال مشتریان قرار گرفته ‌است.

 

6- موکا؛ شکلاتی و جذاب

موکا هم یک نوشیدنی ایتالیایی است که بر پایه اسپرسو است و در مقایسه با سایر قهوه‌ها شیرین‌تر است. پیشنهاد می‌کنیم کسانی که عاشق شکلات هستند، قهوه موکا را انتخاب کنند.

قهوه موکا

موکا ترکیبی از اسپرسو، شکلات داغ و شیر است. این نوع قهوه معمولا در ماگ یا لیوا‌ن‌های بزرگ سرو می‌شوند. نصف فنجان اسپرسو، نصف فنجان شیر و نصف فنجان شکلات داغ در ترکیب این قهوه استفاده می‌شود. قهوه موکا را معمولا با خامه و پودر کاکائو تزئین می‌کنند.

 

7-کورتادو

کورتادو یک نوشیدنی قهوه است که منشا آن اسپانیا است و در بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین محبوب است.  کورتادو معمولاً از یک شات اسپرسو تشکیل می‌شود که با مقدار تقریباً مساوی شیر بخارپز «بریده می‌شود» و در نتیجه بافتی خامه‌ای و صاف به دست می‌آید. نسبت اسپرسو به شیر بسته به ترجیح مصرف کننده می تواند متفاوت باشد، اما معمولاً در محدوده 1:1 تا 1:2 است. کورتادو اغلب یک انتخاب محبوب برای کسانی است که می‌خواهند طعم قهوه قوی‌تری نسبت به انواع قهوه لاته یا کاپوچینو داشته باشند، اما طعم کمی ملایم‌تر از یک اسپرسوی مستقیم دارد. این نوشیدنی در برخی مناطق با نام پیکولو لاته نیز شناخته می شود که در زبان ایتالیایی به معنای «لاته کوچک» است.

 

8-آمریکانو؛ رقیق و خوش‌عطر

قهوه آمریکایی از ترکیب نصف فنجان اسپرسو و آب جوش به‌دست می‌آید. در مقایسه با سایر قهوه‌ها رقیق‌تر است، اما کافئین بیشتری دارد و کمی تلخ است.

این نوع طرفداران خاص خودش را دارد و عطر مطبوع آن به کیفیت قهوه بستگی دارد. در قهوه آمریکانو از دانه‌های قهوه با رُست تیره استفاده می‌شود.

 

9-فلَت وایت

فلت وایت نوعی قهوه بر پایه اسپرسو است که منشا آن استرالیا و نیوزیلند است. شبیه لاته است، اما نسبت اسپرسو به شیر و مقدار کمتری کف دارد. برای درست کردن یک فلت وایت، دو شات اسپرسو را در یک فنجان کوچک و سرامیکی ریخته و شیر بخار پز را برای پر کردن فنجان به آن اضافه می کنند. شیر را معمولا بخارپز می کنند تا بافتی مخملی داشته باشد، بدون کف زیاد. نوشیدنی به دست آمده غنی و خامه ای است، با طعم قوی اسپرسو.

به طور کلی، فلت وایت برای کسانی که قهوه می‌نوشند، می‌خواهند طعم اسپرسوی قوی و بدون شیرینی شربت یا حجم شیر در لاته داشته باشند، گزینه‌ای عالی است.

 

10-ماکیاتو؛ طرح‌دار و جذاب

این نوع قهوه نیز ایتالیایی است و ظاهر جذابی دارد. ماکیاتو به معنای طرح‌دار است. در ترکیب این قهوه از اسپرسو غلیظ به همراه شیر فوم‌دار استفاده می‌کنند.

ابتدا شیر را در فنجان‌های بلندی می‌ریزند و سپس با قهوه بر روی آن طرح ایجاد می‌کنند. لاته ماکیاتو نوع دیگری از قهوه است که ممکن است در منو کافی‌شاپ ببینید.

این قهوه از ترکیب روش تهیه لاته و ماکیاتو درست می‌شود و علاقمندان زیادی دارد.

 

11-کافه اوله

این نوشیدنی فانتزی فرانسوی درواقع بسیار ساده است: از مقدار مساوی قهوه و شیر بخاردیده درست شده.

 

12-شکلات داغ؛ گرم و لذیذ

در اکثر منوی کافی‌شاپ‌ها، هات چاکلت یا همان شکلات داغ دیده می‌شود. یک نوشیدنی جذاب که در یک بعدازظهر سرد و پاییزی شما را گرم  و پر‌انرژی می‌کند.

شکلات داغ

 

13-چشم قرمز (Red Eye)

قهوه رد آی، همچنین به عنوان “شات در تاریکی” شناخته می شود، از انواع قهوه است که دم شده را با یک شات قهوه اسپرسو ترکیب می کند. این یک نوشیدنی قوی و دارای کافئین بالا ایجاد می کند که در میان علاقه مندان به قهوه که نیاز به افزایش انرژی اضافی دارند، محبوب است.

چشم قرمز می تواند گزینه ای عالی برای کسانی باشد که نیاز به کافئین قوی دارند، زیرا ترکیب قهوه دم کرده و اسپرسو می تواند محتوای کافئین بسیار بیشتری نسبت به یک فنجان قهوه معمولی ایجاد کند. با این حال، مهم است که به خاطر داشته باشید که مصرف بیش از حد کافئین می تواند اثرات منفی بر سلامت داشته باشد، بنابراین بهتر است قهوه چشم قرمز را در حد اعتدال بنوشید.

 

 

نوشیدنی‌های سرد کافی شاپ

 

علاقمندان قهوه در فصول گرم، آن را به‌صورت سرد نیز می‌نوشند. آب سرد طعم قهوه را حفظ می‌کند و عطر بیشتری دارد. قهوه در ترکیب انواع میلک شیک‌ و اسموتی نیز استفاده می‌شود. در ادامه به محبوب‌ترین قهوه‌های سرد اشاره خواهیم داشت.

 

14- دالگونا

ازجمله نوشیدنی سرد با قهوه می‌توان به قهوه دالگونا اشاره کرد.

قهوه دالگونا مانند کافه لته سردی است که بر روی آن لایه کف‌داری از قهوه وجود دارد. ترکیب شیر سرد و تلخی قهوه از دالگونا یک نوشیدنی عالی می‌سازد.

 

15-کلد برو؛ دمی و سرد

کلد‌برو قوی است که با آب سرد عصاره‌گیری می‌شود. غلظت و قوی بودن کلدبرو به عواملی از جمله دان قهوه‌ی استفاده شده و زمان استراحت آن بستگی دارد. عصاره قهوه آماده شده، دارای کافئین بالایی است که با آب یا شیر رقیق کرده و سپس نوش جان کنید. همچنین به دلیل میزان اسیدیته پایین آن، برای افرادی که معده حساسی دارند، انتخاب مناسبی است.

 

16-موکا کولای سرد

با اینکه نوشابه گازدار برای سلامتی توصیه نمی‌شود، اما همچنان پرطرفدار و جزو نوشیدنی های لاکچری است. با ترکیب کولا و قهوه یک نوشیدنی بی نظیر تهیه می‌شود.

 

17-آیس موکا

اگر شما عاشق قهوه هستید ولی در روز های گرم تابستانی به دلیل گرمی هوا نمی توانید ان را مصرف کنید بهترین گزینه آیس موکا می باشد. راهی که بسیار ساده و آسان است و می توانید آن را چند قطعه یخ دلچسب تر کنید. در سال های اخیر قهوه سرد بسیار بین مردم دنیا محبوب شده است که طعم بسیار خوبی دارد. در واقع باید یک شات قهوه مورد نظر را تهیه کنید و به روی یخ بریزید و زمان تهیه بسیار کمی برای آن لازم است و بسیار رقیق و تلخ است که روش های بسیار زیادی برای تهیه آیس ها وجود دارد. بهتر است بدانید هر چقدر قهوه با آب تماس داشته باشد میزان کافئین آن نیز بیشتر می شود.

 

18-آیس لاته؛ خنک و متفاوت

آیس لاته

ترکیبات اصلی آیس لاته با لاته گرم یکسان است. استفاده از یخ در این ترکیب طعم جدیدی ایجاد می‌کند. در تهیه آیس لاته از شیر جوشیده و فوم‌دار استفاده می‌شود، اما فوم آن در ترکیب با یخ از بین می‌رود.

برای تهیه آن در یک لیوان بلند، نصف فنجان اسپرسو غلیظ را با شیر جوشیده و سرد ترکیب کنید و موقع سرو مقداری یخ به آن اضافه کنید. آیس لاته انتخاب طرفداران قهوه در فصل گرم است.

 

19-آفوگاتو؛ دسر قهوه

آفوگاتو در لغت به معنای غرق شدن است. این نوشیدنی یا دسر ایتالیایی بر پایه قهوه است و با ترکیب بستنی ژلاتو یا وانیلی با یک شات اسپرسو داغ تهیه می‌شود. افوگاتو ابتدا در انگلیس توسط جیمی الیور معروف شد. این نوشیدنی در سال 2016 در منوی فصلی این کشور آمد و امروزه در بسیاری از کشورها در منوی بسیاری از کافه‌ها جایگاه خود را پیدا کرده است.

آفوگاتو پیشنهاد ویژه‌ی ما به طرفداران بستنی است. لذت داشتن یک آفوگاتو دلچسب در کنار عزیزانتان، را به خود هدیه کنید. در نظر داشته باشید که این نوشیدنی باید به صورت گرم سرو شود و بهتر است در ترکیب آن، از بستنی ژلاتو که دارای چربی کمتر و البته حالت کشی بیشتری است، استفاده کنید.

 

20-فراپه؛ شیک قهوه

فراپه برای اولین بار در یونان تهیه شده ‌است. این نوشیدنی در‌ واقع نوعی شیک است. برای تهیه آن می‌توانید پودر قهوه فوری یا نسکافه را به همراه شکر و کمی آب در یک لیوان بلند بریزید.

این ترکیب را به‌خوبی هم بزنید، سپس به آن شیر سرد یا آب و مقداری یخ اضافه کنید. برای تزئین از خامه‌ی هم‌زده استفاده کنید. معمولا برای نوشیدن فراپه یک نی داخل آن قرار می‌دهند.

 

21-اسموتی و انواع شیک

در کافی‌شاپ‌ها علاوه بر نوشیدنی‌هایی که بر پایه قهوه هستند، انواع آبمیوه‌های طبیعی، میلک شیک و انواع اسموتی نیز سرو می‌شود. اسموتی یک نوشیدنی جذاب است که از ترکیب انواع میوه تهیه می‌شوند.

اسموتی را معمولا با میوه‌های یخ‌زده تهیه می‌کنند و نوشیدنی سردی است. با این حال در فصل زمستان نیز می‌توانید اسموتی‌های سالم و مقوی تهیه کنید. برای آشنایی با طرز تهیه آن‌ها به مقاله انواع اسموتی‌های زمستانی سر بزنید.

 

اسموتی و انواع شیک

تفاوت اسموتی با میلک شیک‌ها در این است که معمولا در ترکیب اسموتی از ماست یا شیر استفاده نمی‌شود، اما شیک‌ها بر پایه شیر، بستنی یا خامه هستند.

میلک شیک‌ها را می‌توانید به‌عنوان دسر نیز استفاده کنید. شیک بادام زمینی، شیک موز و شکلات، شیک وانیل و گردو جزو رایج‌ترین انواع شیک در منو کافه‌ها است.

 

22-موهیتو؛ خنک و معطر

موهیتو نوشیدنی سنتی کوبا است. در فصل تابستان پرطرفدار است و در کنار وعده‌های غذایی نیز سرو می‌شود. اگر در یک ظهر تابستانی و گرم دنبال مکان دنج می‌گردید تا کتاب بخوانید و چیزی بنوشید تا خنک شوید، موهیتو بهترین انتخاب است.

این نوشیدنی از ترکیب آب گازدار، یخ، برگ نعنا و شکر تهیه می‌شود. به این ترکیبات می‌توانید میوه‌های مختلف نیز اضافه کنید. محبوب‌ترین انواع موهیتو لیمو و نعنا، موهیتو هندوانه و موهیتو توت فرنگی است. برای آشنایی بیشتر می‌توانید مقاله طرز تهیه موهیتو توت فرنگی را مطالعه کنید.

 

23-دتاکس واتر؛ آب سم‌زدا

این نوشیدنی خنک در واقع آب سالم است که با تکه‌های میوه طعم دار شده‌ است. کسانی که طعم آب را دوست ندارند با طعم میوه می‌توانند این نوشیدنی را در کنار غذا بنوشند.برخی کافی‌شاپ‌ها دتاکس واتر را با آب معدنی گازدار و تکه‌های یخ نیز سرو‌ می‌کنند.

 

24-آیس تی؛ چای سرد

آیس تی؛ چای سرد

نوشیدن چای سردیکی از نوشیدنی‌های محبوب در شرق آسیا است. بهتر است پیش از قضاوت، این‌بار که به کافه سر زدید، یک فنجان آیس تی سفارش دهید.

آیس تی را در کافی‌شاپ‌ها در طعم‌های مختلف لیمویی، نعنایی، دارچینی یا توت فرنگی سرو می‌کنند.

برای تهیه آن کافیست یک چای کیسه‌ای را درون یک فنجان آب ‌جوش دم کنید و اجازه دهید کاملا سرد شود. چای سرد را با میوه مورد‌علاقه خود طعم‌دار و به آن یخ اضافه کنید.

 

شربت‌های سنتی ایرانی

خوشبختانه در ایران انواع شربت‌های خوشمزه و خنک جزو آداب و رسوم غذایی ما است. این نوشیدنی‌ها در قدیم در شربت‌خانه‌ها و کافه‌ها نیز سرو می‌شد.

امروزه این نوشیدنی‌های مسرت‌بخش در کافی‌شاپ‌ها نیز وجود دارند. اگر دلتان هوای عطر زعفران و بید‌مشک کرده است.

خودتان را به یک شربت بیدمشک میهمان کنید و از عطر و خنکی آن لذت ببرید. در فصل تابستان شربت خاکشیر، زعفران، سکنجبین خیار و تخم شربتی مرسوم است.

 

سوالات متداول(FAQ):

  • نوشیدنی‌های گرم کافی‌شاپ کدامند؟

اسپرسو، قهوه ترک، قهوه فرانسوی، کاپوچینو، لاته، قهوه موکا، آمریکانو، شکلات داغ،  ماکیاتو و کافه اوله و

کورتادو  و چشم قرمز 

  • نوشیدنی‌های سرد کافی‌شاپ کدامند؟

کلد برو، فراپه، آیس لاته، آیس تی، آفوگاتو، اسموتی و انواع شیک، موهیتو، دتاکس واتر و شربت‌های سنتی ایرانی و قهوه دالگونا

 

جدیدترین دوره ها​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسعه فردی
دوره های توسعه فردی
کسب و کار
دوره های کسب و کار
روانشناسی
دوره های روانشناسی
مراقبه - یوگا
دوره های مدیتیشن
دوره های یوگا
زندگی نامه
لینکدونی
مطالب پر بازدید