جستجو
Close this search box.

خواص چای ماسالا | تاثیر آن بر بدن و لاغری چطور است؟

خواص چای ماسالا
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Pinterest

فهرست مطالب

در این مطلب از مجله قهرمان تلاش میکنیم تا خواص چای ماسالا و تاثیرات آن بر روی بدن را بیان کنیم امیدوارم لذت ببرید و از فواید شگفت چای ماسالا بهره ببرید. این چای سرشار از مواد مغذی است به همین دلیل به عنوان یک داروی سنتی مورد استفاده قرار میگیرد. ترکیبات چای ماسالا شامل دارچین ، هل، فلفل سیاه، زنجبیل و میخک است. با مجله قهرمان همراه باشید تا تاثیر این چای را بر لاغری بدانید.

 

خواص چای ماسالا

1- تاثیر بر سرماخوردگی

چای ماسالا تاثیر بسیاری بر سرماخوردگی و گرفتگی های بینی و گلو دارد چرا که خواص ضد قارچ، ضد باکتری و ضد التهابی دارد. هر زمان سرماخوردید یک فنجان چای ماسالا بسیار مفید واقع میشود.

تاثیر مناسب چای ماسالا بر سرماخوردگی

2- چای ماسالا برای کمک به هضم:

به دلیل وجود ادویه های میخک ، هل و زنجبیل  این چای میتواند تاسیر بسزایی بر روی دستگاه گوارش و روند هضم بگذارد. همینطور به دلیل وجود زنجبیل میتواند به کاهش تهوع خانم های باردار کمک کند.

 

3- چای ماسالا تقویت کننده انرژی:

به دلیل وجود کافئین در ماسالا میتواند روی انرژی شما تاثیر بگذارد و انرژی شما را افزایش دهد. درواقع مصرف کافئین به تنهایی مضر است ولی به دلیل ترکیبات موجود دیگر در این چای باعث تعادل آن میشود. این یک چای طبیعی و سالم است و برای مواقع که دچار کمبود انرژی میشوید واقعا عالی است.

 

4- تقویت سیستم ایمنی بدن:

چای ماسالا یک دیوار بلند دفاعی در مقابل عفونت ها ایجاد میکند و بدنتان را سالم نگه میدارد. وجود ترکیبات میخک و دارچین باعث این اتفاق میشوند. این چای خواص دارویی زیادی دارد و همچنین به سالمندان برای پیشگیری ابتلا به برخی بیماری ها کمک میکند.

 

مطالب مرتبط:  میوه مناسب دیابتی ها        انواع نوشیدنی های سرد و گرم       خواص دانه چیا

 

5- کنترل فشار خون

چای ماسالا یک حل کننده عالی برای فشار خون است. این چای کمک کننده مناسبی برای تنظیم گردش خون است تا دیگر از نوسانات خون خود رنج نبرید.

6- پیشگیری از سرطان

پس از بررسی ها محققان متوجه شدن که به دلیل خواص آنتی اکسیدان موجود در این چای میتواند پیشگیری کند از سرطان. سلول‌های سرطانی زمانی که سلول‌های شورشی در بدن زیاد شده و به سلول‌های دیگر و DNA آسیب می‌رسانند تشکیل می‌شوند. زنجبیل دارچین و هل خواص دارویی برای پیشگیری از سرطان دارند.

 

7- مانع از نفخ شکم:

اکثر غذاهای مصرفی ما در طی روز نامناسب و ناسالم است و به راحتی نمیتوانیم آن را هضم کنیم. ماسالا در واقع باعث میشود حجم را زیاد میکند و همین عمل باعث جلوگیری ورود هوا و آب میشود و در نهایت منجر به کاهش نفخ معده میشود.

درمان نفخ شکم با چای ماسالا

8- تاثیر چای ماسالا برای چربی سوزی و لاغری:

طبع گرم این چای یکی از بهترین محرک‌ها جهت لاغری . کاهش وزن است. این چای مقوی به چند روش موجب جلوگیری از اضافه وزن و کمک به چربی‌سوزی بدن انسان می‌شود. این چای به طور کلی با شیر گاو یا شیر سویا آماده می شود که هر دو منبع خوبی از پروتئین هستند. پروتئین مواد غذایی شناخته شده ای است که به کاهش گرسنگی کمک می کند و احساسات پر بودن را تحریک میکندکه نتیجه کاهش وزن و لاغری میباشد. ترکیبات موجود درماسالا، به تجزیه چربی و کاهش میزان کالری دریافتی از غذاها به بدن انسان کمک می‌کند. مصرف این چای خوشبو و خوش‌طعم به‌عنوان یک میان وعده سالم در چربی سوزی و لاغری، بخصوص چربی‌های شکمی مؤثر است. البته که چای ماسالا به ‌تنهایی نمی‌تواند معجزه کند و در کنار آن، ورزش و داشتن یک رژیم غذایی سالم و صحیح تاثیرگذار است.

لاغری و کاهش وزن با چای ماسالا

عوارض جانبی و آلرژی های چای ماسالا:

درسته که خواص چای ماسالا بسیار است اما زیاده روی در مصرف هر چیزی عوارضی به همراه دارد. چای ماسالا هم از این شرایط مستثنا نیست. مصرف زیاد آن باعث بی خوابی ، فشار خون بالا ، خستگی و نارسایی کلیه میشود. همچنین مصرف زیاد دارچین به کبد آسیب میزند وهمینطور جوز هندی ایجاد توهم میکند. به دلیل وجود زنجبیل در این چای، افرادی که مستعد فشارخون پایین یا قند خون پایین هستند یا از داروهای رقیق‌کننده خون استفاده می‌کنند، بهتر است مصرف خود را محدود کنند. البته بهتر است خانم های باردار این چای را مصرف نکنند مگر با مشورت پزشک متخصص.

جدیدترین دوره ها​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسعه فردی
دوره های توسعه فردی
کسب و کار
دوره های کسب و کار
روانشناسی
دوره های روانشناسی
مراقبه - یوگا
دوره های مدیتیشن
دوره های یوگا
زندگی نامه
لینکدونی
مطالب پر بازدید