جستجو
Close this search box.

خواص کندر | خواص شگفت انگیز کندر برای سلامتی

خواص کندر برای حافظه و ریه
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Pinterest

فهرست مطالب

خواص کندر در طب سنتی راه حل بسیاری از بیماری ها است. کندر بدلیل وجود خاصیت ضد التهابی و ضد سرطانی برای سلامت بدن بسیار مفید است. در این مطلب از مجله قهرمان با ما همراه باشید.

 

 تعریف کندر

کندر از شیره درخت بومی به اسم درخت باسوالیا به دست می‌آید. کشاورزان برای به دست آوردن این شیره برش‌هایی در تنه درخت ایجاد می‌کنند سپس مایعی شیری رنگ از درون درخت سرازیر می‌شود که آن را به اسم رزین می‌شناسند. این ماده چسبناک با قرار گرفتن در معرض هوا سفت می‌شود؛ طبع این گیاه گرم و خشک بوده و ویژگی‌های مفید و درمانی دارد.

 

خواص کندر

خواص کندر برای عملکرد حافظه

کندر برای تقویت هوش و حافظه تاثیرات خوبی میگذارد و همچنین از بروز بیماری هایی مانند آلزایمر و فراموشی های کوتاه مدت جلوگیری میکند و سیستم عصبی را تقویت میکند. در برخی موارد ممکن است ضعیف شدن حافظه، حواس پرتی و فراموشی در جوانی نیز اتفاق بیفتد، ضعیف شدن حافظه در جوانی بیشتر به سبک زندگی برمی‌گردد مواردی از قبیل اضطراب‌، افسردگی، مصرف دخانیات، مواد مخدر و الکل‌، بی‌خوابی، کمبود مواد معدنی، ویتامین‌ها و… بر روی این موضوع اثر می‌گذارد.

 

خواص کندر برای ریه و آسم

خواص ضدالتهابی و ضدباکتریایی این گیاه باعث کاهش عفونت نایژه‌ها در ریه می‌شود و با کاهش التهاب و گرفتگی رگ‌های خونی باعث می‌شود که سلامتی ریه‌ها بازگردد. از خونریزی‌های داخلی ریه جلوگیری می‌نماید و حالت‌های آسمی را برطرف و حملات آسمی را کنترل می‌کند. کندر ممکن است از تولید لکوترین ها جلوگیری کند ، که باعث انقباض عضلات برونش در آسم می شود. کندر در کنار درمان‌های پزشکی به کاهش علائم آسم ازجمله خس خس سینه و تنگی نفس کمک می‌کند.

 

خواص کندر برای سلامت دهان و دندان

کندر دارای خواص ضد باکتریایی قوی است که باعث میشود از عفونت های دهان جلوگیری کند و بوی بد دهان را از بین ببرد. دو یا سه قطره روغن کندر را به آب ولرم اضافه کنید و دو بار در روز غرغره کنید. این کار به رفع سریع تر این مشکل کمک می کند. کندر میتواند یک جایگزین عالی برای آدامس‌ها و سایر محصولات خوشبو کننده دهان باشد.

 

خواص کندر برای درد مفاصل

 

خواص کندر برای کاهش دردهای مفاصل

یکی دیگر از ویژگی‌های کندر ضد التهابی می‌باشد و کمک به کاهش آتروز می‌کند عصاره این گیاه خاصیت تسکین دهنده دارد و برای درمان گز گز شدن اعضای بدن، کاهش درد، و جلگیری از آرتروز مفید می‌باشد. کندر این مکمل التهاب، درد مفاصل و سفتی را در آرتروز خفیف تا متوسط ​​زانو، بدون عوارض جانبی جدی کاهش می‌دهد. کندر نه تنها درد را کاهش می دهد بلکه می تواند خود التهاب را نیز هدف قرار دهد اسیدهای شیره بوسولیا می توانند از ترشح لکوترین ها که التهاب زا هستند جلوگیری کند.

 

خواص کندر برای کمک به عملکرد روده

کندر ممکن است در بهبود سلامت روده و همچنین کمک کننده خوبی برای اختلالات گوارشی باشد.

 

خواص کندر برای فشار خون

کندر و کاهش فشار خون انجام اقدامات برای کاهش استرس می‌تواند سلامت عمومی بدن، از جمله فشار خون را بهبود بخشد. شرایط استرس‌زا باعث می‌شود فشارخون به طور موقت افزایش پیدا کند، رگ‌های خونی باریک و ضربان قلب سریع‌تر شود. اسانس کندر علاوه بر داشتن خواص ضد التهابی، ممکن است به مبارزه با اضطراب و مسائل مشابه نیز کمک کند که این اثرات ممکن است کاهش فشار خون را آسان کند.

 

دوز موثر کندر

از آنجا که کندر می تواند به روش های مختلفی مصرف شود ، دوز مناسب آن قابل درک نیست. توصیه های دوز فعلی براساس دوزهای استفاده شده در مطالعات علمی است.

 

– آسم: 300-400 میلی گرم ، سه بار در روز

– بیماری کرون: 1200 میلی گرم ، سه بار در روز

– آرتروز: 200 میلی گرم ، سه بار در روز

– آرتریت روماتوئید: 200-400 میلی گرم ، سه بار در روز

– کولیت اولسراتیو: 350-400 میلی گرم ، سه بار در روز

– التهاب لثه: 100-200 میلی گرم ، سه بار در روز

 

جدیدترین دوره ها​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسعه فردی
دوره های توسعه فردی
کسب و کار
دوره های کسب و کار
روانشناسی
دوره های روانشناسی
مراقبه - یوگا
دوره های مدیتیشن
دوره های یوگا
زندگی نامه
لینکدونی
مطالب پر بازدید