جستجو
Close this search box.

زندگی نامه اپرا وینفری

زندگی نامه (بیوگرافی) اپرا وینفری
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Pinterest

فهرست مطالب

اپرا وینفری کیست؟

اپرا وینفری مجری برنامه گفتگوی برنامه برنده جایزه امی، مدیر رسانه، بازیگر نامزد جایزه اسکار و بشردوست است. او بیشتر به خاطر مجری برنامه پرطرفدارش، نمایش اپرا وینفری ، که به مدت 25 فصل از سال 1986 تا 2011 پخش شد، شناخته شده است. موفقیت این برنامه به او کمک کرد که در سال 2003 تبدیل به اولین میلیاردر زن سیاهپوست جهان شود. امپراتوری رسانه ای وینفری رشد کرده است. یک شبکه تلویزیونی، شبکه اپرا وینفری، و یک برند مجله سبک زندگی. در سال 1994، او به تالار مشاهیر آکادمی تلویزیون معرفی شد و در سال 2018، اولین زن سیاهپوستی بود که جایزه سیسیل بی دمیل را در گلدن گلوب به دلیل مشارکت برجسته‌اش در سرگرمی دریافت کرد.

 

سنین جوانی و تحصیل وینفری

اپرا گیل وینفری در 29 ژانویه 1954 در شهر روستایی کوسیوسکو، می سی سی پی به دنیا آمد. عمه‌اش آیدا نام او را به نام شخصیت کتاب مقدس اورپا گذاشت، اما به سرعت خانواده‌اش شروع به املای اوپرا کردند که تلفظ آن آسان‌تر بود. پس از یک نوجوانی پر دردسر در یک جامعه کوچک کشاورزی، جایی که تعدادی از اقوام و دوستان مرد مادرش، ورنیتا لی، مورد آزار جنسی قرار گرفت، وینفری به نشویل نقل مکان کرد تا با پدرش، ورنون وینفری، آرایشگر و تاجر زندگی کند.

وینفری در دبیرستان ایست نشویل تحصیل کرد . در سال 1972، او برنده مسابقه دوشیزه بلک نشویل شد. او بعداً به عنوان خانم سیاه تنسی انتخاب شد و برای خانم سیاه آمریکا رقابت کرد.

در سال 1971، وینفری وارد دانشگاه ایالتی تنسی شد و در رشته ارتباطات گفتاری و هنرهای نمایشی تحصیل کرد. او کار در رادیو و تلویزیون را در نشویل آغاز کرد و در سال 1975 کالج را ترک کرد، یک اعتبار کمتر از مدرکش. سال ها بعد، او تحصیلات خود را از سر گرفت و به عنوان بخشی از کلاس ایالت تنسی در سال 1986 فارغ التحصیل شد.

 

شغل اولیه صدا و سیما اپرا

در سال 1976، وینفری به بالتیمور، مریلند نقل مکان کرد، جایی که او مجری برنامه گفتگوی تلویزیونی People Are Talking بود . این برنامه به محبوبیت تبدیل شد و وینفری به مدت هشت سال در آن ماند و پس از آن توسط یک ایستگاه تلویزیونی شیکاگو برای میزبانی برنامه صبحگاهی خود، AM Chicago، استخدام شد.

رقیب اصلی او در شکاف زمانی فیل دوناهو بود . در عرض چند ماه، سبک شخصی صمیمانه و صمیمانه وینفری 100000 بیننده بیشتر از داناهو به دست آورد و نمایش او را از آخرین رتبه به رتبه اول رساند.

 

اپرا وینفری کیست

نمایش اپرا وینفری

وینفری نمایش اپرا وینفری را در سال 1986 راه اندازی کرد و اولین مجری زن سیاهپوست یک برنامه گفتگوی روزانه سندیکایی ملی شد. به مدت 25 سال تا سال 2011 اجرا شد.

این سریال با قرار گرفتن در 120 کانال و مخاطب 10 میلیون نفری، تا پایان سال اول 125 میلیون دلار فروش داشت که وینفری 30 میلیون دلار از آن را دریافت کرد. او به زودی مالکیت این برنامه را از ABC به دست آورد، و آن را تحت کنترل شرکت تولید جدید خود، هارپو پروداکشنز («اپرا» به عقب نوشته شده است) قرار داد و درآمد بیشتر و بیشتری از سندیکا به دست آورد.

در سال 1994، با تبدیل شدن به برنامه های گفتگو به طور فزاینده ای بی محتوا و استثمارگر، وینفری متعهد شد که برنامه خود را عاری از موضوعات تبلوید نگه دارد. اگرچه رتبه‌بندی‌ها در ابتدا کاهش یافت، اما او احترام بینندگان خود را به دست آورد و به زودی با افزایش محبوبیت پاداش دریافت کرد.

در سال 2004، وینفری قرارداد جدیدی برای ادامه نمایش اپرا وینفری در فصل 11–2010 امضا کرد. در آن زمان، نمایش سندیکایی در نزدیک به 212 ایستگاه در سراسر ایالات متحده و در بیش از 100 کشور در سراسر جهان مشاهده شد. در سال 2009، وینفری اعلام کرد که با پایان قراردادش با ABC، در سال 2011، برنامه خود را به پایان خواهد رساند.

نمایش اپرا وینفری در پایان نمایش خود، ده ها جایزه امی در روز دریافت کرده بود، از جمله 9 جایزه برای تاک شوی برجسته و هفت جایزه وینفری برای مجری برجسته تاک شو. موفقیت این برنامه به راه اندازی حرفه های تلویزیونی دکتر فیل مک گراو ، دکتر مهمت اوز و راشل ری کمک کرد که همگی برنامه های گفتگوی خود را داشتند. این تاک شو همچنین اولین بستر برای سریال های محبوبی مانند باشگاه کتاب اپرا و چیزهای مورد علاقه اپرا بود.

 


زندگی نامه مل رابینز کامل


باشگاه کتاب اپرا وینفری

با راه‌اندازی «باشگاه کتاب اپرا» به عنوان بخشی از برنامه گفتگوی خود در سپتامبر 1996، کمک زیادی به دنیای نشر کرد. اولین انتخاب او «انتهای عمیق اقیانوس» نوشته ژاکلین میچارد بود. از دیگر انتخاب‌ها می‌توان به آهنگ سلیمان اثر تونی موریسون ، وحشی از شریل استرید، و خاطرات میشل اوباما در سال 2018 به نام Becoming اشاره کرد .

این برنامه بسیاری از نویسندگان ناشناس را به صدر فهرست پرفروش‌ها رسانده است. از زمانی که نمایش اپرا وینفری به پایان رسید، باشگاه کتاب از طریق O، مجله اپرا ، یک مجموعه Apple TV+ و یک پادکست ادامه یافت.

خواهر ناتنی اپرا

وینفری در آخرین فصل برنامه تاک شوش، با فاش کردن یک راز خانوادگی، رتبه بندی ها را افزایش داد: او یک خواهر ناتنی به نام پاتریشیا دارد.

مادر وینفری

ورنیتا لی، در سال 1963 یک نوزاد دختر به دنیا آورد. در آن زمان، وینفری 9 ساله بود و با پدرش زندگی می کرد. لی کودک را برای فرزندخواندگی قرار داد، زیرا معتقد بود اگر فرزند دیگری برای مراقبت داشته باشد، نمی تواند از کمک های دولتی خارج شود. پاتریشیا تا سن 7 سالگی در یک سری خانه های پرورشی زندگی می کرد.

پاتریشیا پس از بزرگسالی سعی کرد از طریق آژانس فرزندخواندگی خود با مادر تولدش ارتباط برقرار کند، اما لی نمی خواست او را ملاقات کند. پس از انجام برخی تحقیقات، او به خواهرزاده وینفری نزدیک شد و آن دو آزمایش DNA انجام دادند که ثابت کرد آنها با هم مرتبط هستند.

 

شبکه اپرا وینفری (خود)

وینفری در سال 1999 شرکت Oxygen Media را آغاز کرد، شرکتی که او یکی از بنیانگذاران آن بود و به تولید برنامه های کابلی و آنلاین برای زنان اختصاص داشت.

بلافاصله پس از پایان نمایش اپرا وینفری در سال 2011، وینفری به شبکه خود، شبکه اپرا وینفری، سرمایه گذاری مشترک با Discovery Communications نقل مکان کرد.

با وجود شروع سخت مالی، OWN در ژانویه 2013 با پخش مصاحبه ای بین وینفری و برنده هفت بار تور دو فرانس، لنس آرمسترانگ، تیتر خبرها شد . آرمسترانگ، دوچرخه‌سوار آمریکایی که در سال 2012 عناوین خود را به دلیل دوپینگ از دست داد، اعتراف کرد که در طول دوران حرفه‌ای خود از مواد تقویت‌کننده عملکرد از جمله هورمون‌های کورتیزون، تستوسترون و اریتروپویتین (همچنین به عنوان EPO) استفاده کرده است. طبق گزارش ها، این مصاحبه میلیون ها دلار درآمد برای این شبکه به همراه داشت.

در مارس 2015، وینفری اعلام کرد که استودیو هارپو مستقر در شیکاگو او در پایان سال تعطیل می شود تا عملیات تولید شرکت را در OWN مستقر در لس آنجلس ادغام کند.

در دسامبر 2017، Discovery اعلام کرد که با خرید 24.5 درصد از شرکت از موسس آن به قیمت 70 میلیون دلار، مالک اکثریت OWN شده است . وینفری 25.5 درصد از OWN را حفظ کرد و طبق مفاد قرارداد مدیر اجرایی آن باقی ماند. در دسامبر 2020، وینفری 20.5 درصد دیگر از سهام خود در شبکه را به دیسکاوری فروخت. او همچنان رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل است.

 

مجله اپرا و اپرا دیلی

  • اپرا وینفری اولین شماره از مجله اپرا را در دست دارد در حالی که در مقابل پس زمینه ای با لوگوی مجله چاپ شده به صورت سیاه و سفید ژست گرفته است، او لباس کرم رنگ، شال مات، جواهرات و آرایش به تن دارد.
  • مجله ماهانه بسیار موفق وینفری، O: مجله اپرا ، در سال 2000 شروع به کار کرد. انتشارات هرست آخرین شماره ماهانه خود را در سال 2020 چاپ کرد. اندکی پس از آن در سال 2021، وینفری اپرا دیلی را معرفی کرد که دارای «داستان گویی دیجیتال متفکرانه، یک نسخه چاپی فصلی و چاپ سه ماهه است. یک انجمن ویژه فقط برای عضویت.»
  • از طریق نشریات، وینفری به اشتراک گذاری “چیزهای مورد علاقه اپرا” ادامه داده است، لیست سالانه او از برترین هدایای تعطیلات او که اولین بار در برنامه گفتگوی او معرفی شد. نسخه 20 در سال 2017 در آمازون ارائه شد.

 

مشارکت وینفری با اپل

  • در ژوئن 2018، وینفری با یک قرارداد چند ساله موافقت کرد که در آن محتوای اصلی برای اپل ایجاد می کرد. در سپتامبر 2019، اعلام شد که وینفری باشگاه کتاب اپرا را به سرویس استریم Apple TV+ می‌آورد و رقصنده آب اثر Ta-Nehisi Coates در قسمت افتتاحیه نمایش داده می‌شود.
  • وینفری به عنوان بخشی از شراکت خود با اپل، به عنوان تهیه کننده اجرایی مستند On the Record در مورد چندین زن که راسل سیمونز ، تهیه کننده موسیقی را به سوء رفتار جنسی متهم کردند، قرارداد امضا کرد. با این حال، وینفری به طور ناگهانی حمایت خود را از این مستند کمی قبل از برنامه ریزی برای نمایش در جشنواره فیلم ساندنس 2020 متوقف کرد.
  • از سال 2020، Apple TV+ شروع به پخش The Oprah Conversation ، مجموعه‌ای از مصاحبه‌ها با ستاره‌های سینما، موسیقی و غیره کرد. از مهمانان وینفری می توان به ویل اسمیت ، دالی پارتون ، استیوی واندر و باراک اوباما رئیس جمهور سابق اشاره کرد.

 

حرفه بازیگری

  • نقش موفقیت آمیز بازیگری وینفری در فیلم رنگ ارغوانی استیون اسپیلبرگ در سال 1985 ، بر اساس رمان برنده جایزه پولیتزر اثر آلیس واکر بود . او در نقش سوفیا جانسون، یکی از دوستان قهرمان داستان، سلی، بازی کرد و نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد.

 

  • در سال 2005، وینفری به عنوان یکی از تهیه کنندگان موزیکال 11 بار نامزد تونی، که تا سال 2008 در برادوی اجرا شد، به رنگ ارغوانی جان تازه ای روی صحنه داد. احیای این موزیکال که وینفری در سال 2015 تهیه کننده آن بود، برنده شد . یک جایزه تونی

 

  • پس از فیلم رنگ ارغوانی ، وینفری در برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی ظاهر شد، اما نقش بزرگ بعدی او بازی در فیلم اقتباسی محبوب در سال 1998 بود . این فیلم که وینفری به تولید آن کمک کرد، بر اساس رمان برنده جایزه پولیتزر اثر تونی موریسون ساخته شد.

 

  • در درام تاریخی The Butler به کارگردانی لی دنیلز در سال 2013 ، وینفری نقش گلوریا گینز، همسر شخصیت اصلی سیسیل گینز ( فارست ویتاکر ) را بازی کرد. بازی او مورد تحسین قرار گرفت، از جمله نامزدی برای جایزه انجمن بازیگران سینما.

 

  • وینفری همچنین در «شارلوت وب » (2006)، «پرنسس و قورباغه» (2009)، «سلما» (2014) و «چروک در زمان » (2018) نقش‌هایی داشته است.

 

ارزش خالص اپرا وینفری

بر اساس گزارش مجله فوربس ، وینفری ثروتمندترین آمریکایی آفریقایی تبار قرن بیستم بود. او در سال 2003 تنها میلیاردر سیاهپوست جهان شد و سه سال متوالی این افتخار را حفظ کرد. مجله لایف از او به عنوان تأثیرگذارترین زن نسل خود ستایش کرد.

فوربس دارایی خالص او را تا 9 مارس 2023 2.5 میلیارد دلار اعلام کرد.

 

درباره اپرا وینفری

سلامتی اپرا وینفری

علناً با وزن خود مبارزه کرده است و تلاش های متعدد او برای کاهش وزن به خوبی مستند شده است. در سال 1988، او در برنامه گفتگوی خود فاش کرد که با رژیم غذایی مایع و ورزش 67 پوند وزن کم کرده است. او بعداً گفت: “من به معنای واقعی کلمه به مدت چهار ماه از گرسنگی گرسنگی کشیده بودم – نه یک لقمه غذا.” تا سال 1992، او بیشتر وزن خود را به دست آورد.

در سال 1995، او حدود 90 پوند از دست داد (به وزن ایده آل خود یعنی حدود 150 پوند کاهش یافت). در آن سال، او در ماراتن تفنگداران دریایی در واشنگتن دی سی شرکت کرد

رزی دیلی، سرآشپز شخصی وینفری، و باب گرین، مربی، هر دو کتاب های پرفروش را منتشر کردند. با این حال وزن وینفری در طول سالها همچنان در نوسان بود.

در سال 2015، وینفری 10 درصد از سهام WeightWatchers را خریداری کرد. او همچنین مشاور شرکت شد و صندلی خود را در هیئت مدیره تضمین کرد و در تبلیغات تلویزیونی به عنوان سخنگوی شرکت ظاهر شد. در اوایل سال 2017، وینفری فاش کرد که او دوباره 42 پوند از دست داده است که او آن را به WeightWatchers نسبت داد. در آن سال، وینفری O That’s Good، مجموعه ای از غذاهای آماده با پیچ و تاب مغذی را راه اندازی کرد.

 

نقل قول های وینفری

  • تمام هدف زنده بودن این است که به فردی کامل تبدیل شوید که قرار بود باشید.
  • تعالی بهترین عامل بازدارنده در برابر نژادپرستی یا تبعیض جنسیتی است.
  • به سلامتی برای سال نو و فرصتی دیگر برای ما تا آن را به درستی انجام دهیم.
  • چیزی که در سنین پایین یاد گرفتم این بود که من مسئول زندگی ام هستم. و همانطور که از نظر روحی هوشیارتر شدم، یاد گرفتم که همه ما در قبال خودمان مسئولیم، که شما واقعیت خود را با طرز فکر و بنابراین عمل خود خلق می کنید. شما نمی توانید آپارتاید، والدین خود، شرایط خود را مقصر بدانید، زیرا شما شرایط شما نیستید. شما امکانات خود هستید. اگر این را بدانید، می توانید هر کاری انجام دهید.
  • چیزی که دیگران به آن برچسب شکست می زنند یا ممکن است سعی کنند آن را شکست بدهند، من آموخته ام که فقط راه خدا برای هدایت شما در مسیری جدید است.
  • این چیزی است که من مطمئناً می دانم: برای اینکه واقعاً خوشحال باشید، باید با آن زندگی کنید و باید برای چیزی بزرگتر از خودتان ایستادگی کنید. زیرا زندگی یک تبادل متقابل است. برای حرکت به جلو، باید پس بدهی.
  • از هر اشتباهی درس بگیرید، زیرا هر تجربه، برخورد، و به خصوص اشتباهات شما در آنجا هستند تا به شما بیاموزند و شما را مجبور کنند که بیشتر همان چیزی باشید که هستید.
  • وقتی کاری را که قرار است انجام دهید، انجام می‌دهید ، به نظر درست می‌رسد و هر روز یک امتیاز است، صرف نظر از اینکه چه حقوقی دریافت می‌کنید .
  • هر تصمیم درستی که گرفته‌ام – هر تصمیم درستی که تا به حال گرفته‌ام – از دل من گرفته شده است. و هر تصمیم اشتباهی که تا به حال گرفتم نتیجه این بود که به صدای بزرگتر خودم گوش ندادم.
  • مهم نیست چه پیروزی‌ها، شکست‌ها، زمان‌های غم‌انگیز، زمان‌های دردناک، هر آنچه در زندگی باید از سر گذرانید، شما بهترین چیز خود هستید.
  • شما هرگز از افرادی که به دنبال زندگی شادتری هستند کم نخواهید داشت .
  • من همیشه می دانستم که زندگی وقتی بهتر می شود که آن را به اشتراک بگذاری. اکنون متوجه شدم که وقتی دایره را گسترش می دهید شیرین تر می شود.
  • هیچ هدیه ای بزرگتر از این نیست که بتوانید به دعوت خود احترام بگذارید. به همین دلیل به دنیا آمدی و چگونه واقعاً زنده می شوید.
  • وقتی خوب عمل می کنید، بهترین کار را انجام دهید، مردم متوجه می شوند.
  • هیچ چیز در مورد زندگی من خوش شانس نیست. هیچ چی. لطف بسیار، برکات بسیار، دستور الهی بسیار، اما من به شانس اعتقادی ندارم برای من، شانس، لحظه ی آمادگی، دیدار، لحظه ی فرصت است. بدون اینکه شما برای مدیریت آن لحظه فرصت آماده باشید، شانسی وجود ندارد. تک تک اتفاقاتی که تا به حال در زندگی شما رخ داده است، شما را برای لحظه ای که قرار است بیاید آماده می کند.
  • همه چیز در زمان می گذرد. مهم نیست چقدر پول دارید، چقدر قدرت دارید، چقدر در فهرست فوربس قرار می گیرید ، چند بار در فهرست «تأثیرگذارترین » قرار می گیرید – همه اینها تغییر می کند. اما آنچه واقعی است، آنچه ماندگار است، این است که شما چه کسی هستید و چه چیزی قرار بود بیاورید.
  • اگر تنها یک هدف داشته باشید، موفقیت و خوشبختی واقعی را خواهید یافت. واقعاً فقط یک چیز وجود دارد و آن این است: انجام بالاترین و صادقانه ترین بیان خود به عنوان یک انسان.
  • من واقعاً معتقدم وقتی به دیگران می دهید، به خودتان می دهید.
  • هنگامی که لیست کارهای شما لغو می شود، باید عقب نشینی کنید و به مرکز برگردید. بدون ارتباط با چیزی که واقعی است، راه خود را گم خواهید کرد.
  • من به شکست اعتقادی ندارم اگر از این فرآیند لذت ببرید، شکست نیست .
  • اگر کار خود را انجام دهید و بابت آن پولی دریافت نکنید، می دانید که در مسیر موفقیت هستید.
  • انجام بهترین کار در این لحظه شما را در بهترین مکان برای لحظه بعدی قرار می دهد.

 

منبع : سایت

جدیدترین دوره ها​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسعه فردی
دوره های توسعه فردی
کسب و کار
دوره های کسب و کار
روانشناسی
دوره های روانشناسی
مراقبه - یوگا
دوره های مدیتیشن
دوره های یوگا
زندگی نامه
لینکدونی
مطالب پر بازدید