جستجو
Close this search box.

زندگی نامه جردن پیترسون

زندگی نامه (بیوگرافی) جردن پیترسون
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Pinterest

فهرست مطالب

جردن پیترسون روانشناس بالینی که به دلیل تخصص خود در روانشناسی اعتقادات مذهبی و عقیدتی در دوران استادی در دانشگاه تورنتو به شهرت رسیده است. دومین کتاب او 12 قانون زندگی در ژانویه 2018 منتشر شد و در صدر فهرست پرفروش ترین های غیرداستانی واشنگتن پست و وال استریت ژورنال قرار گرفت. او بیش از 7 میلیون دنبال کننده در صفحه اینستاگرام خود به دلیل توصیه های روانشناختی خود به دست آورده است. با مجله قهرمان همراه باشید.

 

حقایق فوری

*همچنین به عنوان: جردن پیترسون شناخته می شود *سن: 61 سال ، *قد: (188 سانتی متر )

*خانواده: همسر/سابق: تامی رابرتز (م. 1989)  *پدر: والتر پترسون  *فرزندان: جولیان پترسون، میخائیلا پترسون

*کشور متولد: کانادا  *روانشناسان نویسندگان غیر داستانی

*اصل و نسب: نروژی کانادایی شهر: ادمونتون، کانادا

*فارغ التحصیلان برجسته: دانشگاه آلبرتا  *تحصیلات: دانشگاه مک گیل، دانشگاه آلبرتا

 

درباره جردن پیترسون

جردن پیترسون روانشناس بالینی کانادایی، استاد روانشناسی در دانشگاه تورنتو، نویسنده و منتقد فرهنگی است. پیترسون دوبار مدرک لیسانس خود را از دانشگاه آلبرتا دریافت کرد. در روانشناسی بالینی از دانشگاه مک گیل. پس از چند سال اقامت در مک گیل به عنوان همکار فوق دکترا، او در بخش روانشناسی دانشگاه هاروارد به عنوان دستیار و سپس دانشیار خدمت کرد. سپس به کانادا بازگشت تا به عنوان استاد تمام در دانشگاه تورنتو خدمت کند. زمینه های اولیه مطالعات او شامل روانشناسی اجتماعی، شخصیتی و غیرعادی است.


لینک ورود به سایت اصلی جردن پیترسون


دکتر جردن پیترسون به روانشناسی باورهای مذهبی و عقیدتی و ارزیابی و ارتقای شخصیت و عملکرد توجه ویژه ای دارد. کار او از سوی آژانس هایی مانند موسسه تحقیقات بهداشتی کانادا و شوراهای تحقیقات علوم طبیعی و مهندسی کانادا حمایت شد. پترسون نویسنده و نویسنده بیش از صد مقاله دانشگاهی، دو کتاب «نقشه‌های معنا: معماری باور» و «12 قانون زندگی: پادزهری برای آشوب» منتشر کرد. او اغلب به‌عنوان مقاله‌نویس و میهمان میهمان در برنامه محبوب امور جاری TVOntario ‘The Agenda’ ظاهر می‌شود و حضور شایسته‌ای را در فضای مجازی به دست آورده است. او پس از نکوهش صحت سیاسی و لایحه C-16 دولت کانادا از طریق یک سری ویدیوهای منتشر شده در کانال یوتیوب خود، توجه رسانه های بین المللی را به خود جلب کرد.

 

زندگی شخصی

در سال 1989 جردن پیترسون با تامی رابرتز ازدواج کرد که از او دو فرزند، یک دختر و یک پسر دارد. در آگوست 2017 پدربزرگ شد.
پیترسون که یک عمل‌گرای فلسفی است، خود را به‌عنوان یک لیبرال کلاسیک بریتانیایی از نظر سیاسی روشن می‌کند. او در مصاحبه ای در سال 2017 خود را مسیحی خواند، اما در سال 2018 خود را مسیحی معرفی نکرد. او در پاسخ به اعتقاد خود به خدا، گفت: “فکر می کنم پاسخ مناسب به آن نه است، اما می ترسم او وجود داشته باشد”.

 

دوران کودکی و اوایل زندگی

دکتر جردن پیترسون در 12 ژوئن 1962 در ادمونتون، آلبرتا، کانادا از والتر پیترسون و بورلی به عنوان بزرگترین فرزند از سه فرزند متولد شد و در فیرویو، آلبرتا بزرگ شد. پدرش معلم مدرسه و مادرش کتابدار پردیس فیرویو کالج منطقه ای گراند پریری بود.

کتابدار مدرسه او سندی نوتلی (مادر سیاستمدار کانادایی و رهبر حزب دموکراتیک جدید آلبرتا، راشل نوتلی، هفدهمین و نخست وزیر کنونی آلبرتا) پترسون را با آثار ادبی الکساندر سولژنیتسین، آلدوس هاکسلی، آین رند و جورج اورول آشنا کرد.

در سال 1979 از دبیرستان Fairview فارغ التحصیل شد و شروع به تحصیل در کالج منطقه ای Grande Prairie برای مطالعه ادبیات انگلیسی و علوم سیاسی کرد. پترسون در تمام دوران نوجوانی خود برای حزب دموکراتیک جدید (NDP) کار می کرد اما بعداً افسون شد و در سن 18 سالگی حزب را ترک کرد.

جردن پیترسون کالج منطقه‌ای Grande Prairie را ترک کرد و به دانشگاه آلبرتا منتقل شد و از آنجا مدرک لیسانس خود را در علوم سیاسی در سال 1982 گرفت. سپس از اروپا بازدید کرد و به ریشه‌های روانی جنگ سرد، به ویژه در مورد توتالیتاریسم اروپایی علاقه مند شد. قرن بیستم

توانایی و وسعت بشر برای انجام شر و تباهی به تدریج او را آزار می دهد و او را به مرور آثار فئودور داستایوفسکی، الکساندر سولژنیتسین، فردریش نیچه و کارل یونگ می کشاند. او به دانشگاه آلبرتا بازگشت و در رشته روانشناسی تحصیل کرد و سرانجام در سال 1984 مدرک لیسانس خود را در این زمینه دریافت کرد.

او در سال 1985 به مونترال نقل مکان کرد و تحصیلات خود را در دانشگاه مک گیل ادامه داد و از آنجا دکترای خود را دریافت کرد. در روانشناسی بالینی در سال 1991 زیر نظر Robert O. Pihl. پایان نامه او با عنوان “نشانگرهای روانشناختی بالقوه برای مستعد اعتیاد به الکل” بود. پس از آن او تا ژوئن 1993 با Pihl و Maurice Dongier به عنوان محقق فوق دکترا در بیمارستان McGill’s Douglas کار کرد.

 

حرفه

از جولای 1993 تا ژوئن 1998 جردن پیترسون در بخش روانشناسی دانشگاه هاروارد به عنوان دستیار و دانشیار به انجام تحقیقات پرداخت. در آنجا او در سال 1998 نامزد دریافت جایزه آموزشی Levenson شد.
او در ژوئیه 1998 به کانادا بازگشت و در آنجا به عنوان استاد تمام در دانشگاه تورنتو شروع به کار کرد، سمتی که تا کنون دارد.

زمینه های مطالعاتی و پژوهشی وی شامل خلاقیت، سیاسی، مذهبی، عقیدتی، صنعتی و سازمانی، اجتماعی، بالینی، عصبی، نابهنجار و روانشناسی شخصیت و روانشناسی است. در طول سالها او بیش از صد مقاله دانشگاهی نوشت و نوشت.

او در سال 1999 کتابی با عنوان «نقشه‌های معنا: معماری باور» منتشر کرد که توسط راتلج منتشر شد. او این کتاب را در تلاش برای «تبیین معنای تاریخ» نوشت. کتابی که در آن به طور خلاصه به دوران کودکی و تربیت خود در یک خانواده مسیحی پرداخت، بیش از 13 سال طول کشید تا تکمیل شود.

جردن پیترسون در «نقشه‌های معنا: معماری باور» نظریه‌ای گسترده را در مورد نحوه ساخت معانی و باورها توسط مردم و نحوه ساختن روایت‌ها با استفاده از مفاهیمی از حوزه‌های مختلف مانند روان‌شناسی، دین، اساطیر، فلسفه و ادبیات توضیح می‌دهد. مطابقت با درک علمی مدرن از نحوه عملکرد مغز.

سخنرانی‌های پیترسون در کلاس درس درباره روان‌شناسی و اسطوره‌شناسی بر اساس کتاب او «نقشه‌های معنا: معماری باور» به یک مجموعه تلویزیونی 13 قسمتی تبدیل شد که در سال 2004 از TV Ontario پخش شد. میهمان میزگرد و مقاله نویس برنامه محبوب امور جاری “دستور کار” که از سال 2008 شروع می شود و همچنین در مجموعه “ایده های بزرگ” که فرهنگ فکری عمومی را به نمایش می گذارد.

 

همچنین جردن پیترسون در به دست آوردن شناخت مناسب به صورت آنلاین پیشرفت کرده است. کانال یوتیوب او «JordanPetersonVideos» که او در 29 مارس 2013 ایجاد کرد و شامل سخنرانی‌های دانشگاهی و عمومی و مصاحبه‌هایش با مردم از جمله موارد دیگر است، تاکنون بیش از 1 میلیون مشترک و بیش از 52 میلیون بازدید جمع کرده است. کانال یوتیوب کلیپ‌های او برای ویدیوهای کوتاه‌تر ‘Jordan B Peterson Clips’ که در ۱۴ ژوئن ۲۰۱۷ ایجاد کرد، همچنین بیش از ۶۶ هزار مشترک و بیش از ۳.۳ میلیون بازدید جمع‌آوری کرده است.
او به همراه همکارانش دو برنامه ارزیابی آنلاین، “Self Authoring Suite” و “Understand Myself” را ارائه کردند که به تحلیل و درک شخصیت خود و زندگی بهتر کمک می کند.

از سپتامبر 2016، او تعدادی ویدئو در کانال یوتیوب خود در انتقاد از صحت سیاسی و لایحه C-16 دولت کانادا منتشر کرد. چنین حرکتی پترسون توسط بسیاری از جمله فعالان تراجنسیتی، منتقدان، اساتید و اتحادیه های کارگری مورد انتقاد قرار گرفت که منجر به اعتراضاتی از جمله برخی اعتراضات خشونت آمیز شد و در نتیجه جنجال ایجاد کرد و توجه رسانه های سراسر جهان را به خود جلب کرد. او همچنین دو نامه اخطار از مدیران دانشگاهی در دانشگاه تورنتو دریافت کرد.

 

جردن پیترسون برای اولین بار در تمام دوران حرفه‌ای خود از دریافت کمک هزینه از سوی شورای تحقیقات علوم اجتماعی و علوم انسانی در آوریل 2017 امتناع کرد، که او آن را تلافی در برابر بیانیه خود در مورد لایحه C-16 می‌داند.
او پادکست خود را با نام The Jordan B. Peterson Podcast در دسامبر 2016 آغاز کرد و در ماه مه 2017 مجموعه ای از سخنرانی های تئاتر زنده را با عنوان “اهمیت روانی داستان های کتاب مقدس” آغاز کرد. او همچنین در چندین نمایش آنلاین و پادکست مانند “The The” حضور داشته است. رابین گزارش، «بیداری» و «تجربه جو روگان».

او بیش از دو دهه تجربه در کار بالینی با حضور 20 نفر در هفته دارد. با این حال، او تصمیم گرفت در سال 2017 چنین تلاشی را متوقف کند تا زمان بیشتری برای پروژه های جدید بگذارد.

جردن پیترسون دومین کتاب خود را با نام «12 قانون برای زندگی: پادزهری برای هرج و مرج» منتشر کرد که توسط Penguin Random House در ژانویه 2018 منتشر شد. این کتاب خودیاری به سبکی در دسترس‌تر از کتاب اولش نوشته شده است که اصول اخلاقی انتزاعی در مورد زندگی را در بر می‌گیرد. .

پیترسون برای تبلیغ «12 قانون زندگی: پادزهری برای آشوب» به یک تور جهانی رفت و همچنین به عنوان بخشی از آن با کتی نیومن در اخبار کانال 4 مصاحبه کرد. این مصاحبه در یوتیوب پخش شد و با بیش از 9 میلیون بازدید توجه قابل توجهی را به خود جلب کرد. این کتاب در فهرست پرفروش‌ترین‌های ایالات متحده، کانادا و بریتانیا از جمله پرفروش‌ترین کتاب آمازون در کانادا و ایالات متحده، پرفروش‌ترین کتاب شد.

 

منبع: سایت

جدیدترین دوره ها​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسعه فردی
دوره های توسعه فردی
کسب و کار
دوره های کسب و کار
روانشناسی
دوره های روانشناسی
مراقبه - یوگا
دوره های مدیتیشن
دوره های یوگا
زندگی نامه
لینکدونی
مطالب پر بازدید