جستجو
Close this search box.

زندگی نامه جیم پارسونز | بازیگر نقش شلدون

زندگی نامه (بیوگرافی) جیم پارسونز بازیگر نقش شلدون
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Pinterest

فهرست مطالب

جیم پارسونز بازیگر آمریکایی متولد 24 مارس 1973 در هیوستون تگزاس است. او در خانواده‌ای محافظه‌کار بزرگ شد و علاقه اولیه خود را به بازیگری، شرکت در نمایش‌های مدرسه و تولیدات تئاتر اجتماعی نشان داد. جیمز پارسونز معروف به جیم پارسونز بازیگر آمریکایی است. با مجله قهرمان همراه باشید.

 

زندگی نامه جیمز پارسونز

جیم پارسونز بیشتر برای بازی در نقش «شلدون کوپر» در سریال کمدی محبوب «تئوری بیگ بنگ» شناخته می شود. این نقش نه تنها برای او شهرت بین المللی به ارمغان آورد، بلکه چندین جایزه معتبر را نیز برای او به ارمغان آورد. “The Big Bang Theory” روی چهار شخصیت گیکی ساکن کالیفرنیا متمرکز بود که زندگی آنها پس از نقل مکان یک پیشخدمت و یک بازیگر زن مشتاق به آپارتمانی در مقابل آنها تغییر می کند. پارسونز که در هیوستون، تگزاس، در ایالات متحده به دنیا آمد، در سنین پایین به بازیگری علاقه پیدا کرد. او با الهام از نمایش هایی مانند “شرکت سه” و “نمایش کازبی” آرزو داشت در سنین جوانی بازیگر شود. پس از فارغ التحصیلی از “دانشگاه هیوستون” به نیویورک نقل مکان کرد و در ابتدا در آنجا به کار تئاتر پرداخت. او پس از ایفای نقش های فرعی در نمایش ها و فیلم هایی مانند «قضاوت امی» و «گاردن ایالت» با بازی در «نظریه انفجار بزرگ» به اوج حرفه خود رسید. او در طول زندگی حرفه ای خود برنده جوایز متعددی شده است که شامل چهار جایزه امی، جایزه گلدن گلوب و یک جایزه انتخاب نوجوانان می شود.

بیوگرافی بازیگر نقش شلدون

 

دوران کودکی و اوایل زندگی

جیم پارسونز در 24 مارس 1973 در هیوستون، تگزاس، ایالات متحده آمریکا از خانواده میلتون جوزف پارسونز و جودی آن متولد شد. خواهرش جولی آن پارسونز معلم شد. او در دبیرستان کلین اوک تحصیل کرد. او در سن شش سالگی در یک نمایش مدرسه ای ایفای نقش کرد و پس از آن کاملا مصمم شد که حرفه بازیگری را دنبال کند.
او پس از پایان تحصیلات دبیرستانی خود در «دانشگاه هیوستون» تحصیل کرد و از آنجا مدرک لیسانس گرفت. او بعداً به “دانشگاه سن دیگو” رفت و در آنجا در یک دوره دو ساله ویژه تئاتر کلاسیک شرکت کرد. طبق یک مصاحبه، او واقعاً از یادگیری لذت می برد و اگر این فرصت به او داده می شد، حتی در مقطع دکترا ادامه می داد.

 

حرفه پارسونز

جیم پارسونز در روزهای اولیه کار خود، بیشتر در تولیدات تئاتر ظاهر می شد. او در فیلم‌های “Garden State” (2004) و “Heights” (2005) ظاهر شد که در آن نقش‌های مکمل را بازی کرد. او همچنین در یک سریال درام آمریکایی به نام «قضاوت امی» نقش مکمل را بازی کرد.
او برای نقش «شلدون کوپر» برای سریال «تئوری انفجار بزرگ» تست داد. او پس از مرور فیلمنامه، ارتباط محکمی با این شخصیت احساس نکرد. با این حال، او احساس می کرد که این نقش واقعاً برای او مناسب است. او تست بازیگری را انجام داد و در سال 2007 شروع به بازی در این شخصیت در نمایش کرد.
این سریال در مورد چهار مرد گیک و زنی به نام پنی بود که به عنوان پیشخدمت کار می کند و همچنین یک بازیگر مشتاق است. محبوبیت زیادی پیدا کرد و پارسونز در سطح بین المللی به شهرت رسید.
در طول سال ها، او همچنین در چندین فیلم مانند “سال بزرگ” (2011) و “کاش اینجا بودم” (2014) ظاهر شد. او همچنین در قسمت‌هایی از برنامه‌های تلویزیونی مانند «اوریکا» (2011) و «فکر می‌کنی کی هستی؟» نقش‌های صداپیشگی داشته است. (2013). او در چندین نمایش صحنه ای نیز ظاهر شد و نقش های مهمی در «قلب عادی» (2011) و «یک عمل خدا» (2015) ایفا کرد. او در سال 2015 در فیلم ترسناک آمریکایی “Visions” نقش مهمی ایفا کرد.
در سال 2017، پارسونز گویندگی نمایش “شلدون جوان” را آغاز کرد که پیش درآمدی بر سریال موفق او “تئوری بیگ بنگ” بود. او همچنین در فیلم‌هایی مانند «شخصیت‌های پنهان» (۲۰۱۶) و «به‌شدت شرور، به‌طور تکان‌دهنده شیطانی و پست» (۲۰۱۹) نقش‌های مکمل را بازی کرد.
در سال 2018، او در فیلم «بچه ای مثل جیک» بازی کرد که در آن نقش اصلی «گرگ ویلر» را در کنار کلر دینز و پریانکا چوپرا ایفا کرد.
در همان سال، او همچنین در نمایش برادوی “پسران باند” بازی کرد و در آنجا نقش “مایکل” را در “بوث تئاتر” در نیویورک بازی کرد. در سال 2019 او برای ایفای همین نقش در اقتباس سینمایی این نمایشنامه انتخاب شد.

جیم پارسونز بازیگر نقش شلدون + زندگی نامه

 

آثار عمده

نقش جیم پارسونز در «قضاوت امی» یکی از کارهای مهم اوست. «قضاوت امی» یک سریال تلویزیونی درام حقوقی آمریکایی از شبکه CBS پخش شد. او در چند قسمت ظاهر شد و نقش منشی شخصیت اصلی را بازی کرد. در سریال، شخصیت او زمانی که دانش او در زبان اسپانیایی در موردی به کار می آید، موفق می شود ارزش خود را ثابت کند. در این نمایش همچنین بازیگرانی مانند ایمی برنمن، دن فوترمن، ریچارد جونز و جسیکا تاک حضور داشتند. او از سال 2004 تا 2005 این نقش را ایفا کرد.
نقش او در سریال سی‌بی‌اس «نظریه انفجار بزرگ» که از سال 2007 تا 2019 پخش شد، مهم‌ترین اثر در کارنامه پارسونز تاکنون بوده است. این نمایش به کارگردانی Mark Cendrowski در اولین نمایش خود به موفقیت بزرگی دست یافت. این سریال پارسونز را در نقش یک نابغه به نام “شلدون کوپر” که در سن 16 سالگی دکترای خود را دریافت کرد، بازی کرد. این سریال به موفقیت بزرگی دست یافت و جوایز مختلفی مانند “جایزه تلویزیون ملی” بریتانیا و “جایزه انتخاب مردم” را به دست آورد. ‘

جوایز و دستاوردها

جیم پارسونز در طول دوران حرفه ای خود جوایز متعددی را کسب کرده است. او برای بازی در “The Big Bang Theory” چهار بار برنده “جایزه امی” برای “بازیگر برجسته” شد (2010، 2011، 2013 و 2014). جوایز دیگری که او برنده شده است عبارتند از: «جایزه گلدن گلوب» (2011)، «جایزه ماهواره» (2016) و «جایزه انجمن بازیگران صفحه نمایش» (2017).
او در مارس 2015 در «پیاده‌روی مشاهیر هالیوود» مفتخر به دریافت یک ستاره شد.

 

زندگی شخصی

جیم پارسونز که همجنسگرا است، بیش از ده سال است که با کارگردان هنری تاد اسپیوک رابطه دارد. آنها در ماه می 2017 ازدواج کردند.

 

منبع: سایت

جدیدترین دوره ها​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسعه فردی
دوره های توسعه فردی
کسب و کار
دوره های کسب و کار
روانشناسی
دوره های روانشناسی
مراقبه - یوگا
دوره های مدیتیشن
دوره های یوگا
زندگی نامه
لینکدونی
مطالب پر بازدید