جستجو
Close this search box.

زندگینامه اما واتسون | بازیگر نقش هرمیون گرنجر

زندگی نامه (بیوگرافی) اما واتسون بازیگر نقش هرمیون گرنجر
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Pinterest

فهرست مطالب

اما واتسون بازیگر و مدل بریتانیایی است که در مجموعه فیلم‌های هری پاتر نقش «هرمیون گرنجر» را بازی کرد. وقتی او به سریال هری پاتر متعهد شد، نمی دانست که زندگی او برای همیشه تغییر خواهد کرد. با مجله قهرمان همراه باشید.

 

بیوگرافی اما واتسون

اما واتسون در روزهای اولیه زندگی بسیار فروتنانه ای داشت و از روی خوش شانسی محض و گنگ برای این نقش انتخاب شد. این زیبایی چشم دوز در مدرسه خود دانش آموز ستاره ای بود، در تحصیلات عالی (مثل شخصیت او در فیلم) و به فعالیت های ورزشی و تولیدات تئاتر علاقه مند بود. پس از حضور در چند درام مدرسه، معلمان او به او پیشنهاد کردند که برای اولین قسمت از این مجموعه پرفروش امتحان کند.

زندگی نامه (بیوگرافی) اما واتسون

چند برداشت و چند سطر بعد، زندگی او به طور کامل تغییر کرد زیرا با بیش از 10 میلیون دلار به یکی از شناخته شده ترین و قابل پرداخت ترین ستاره های هالیوود تبدیل شد. اما واتسون به غیر از حضور در فرانچایز «هری پاتر»، در «داستان دسپرو» ظاهر شد و همچنین در فیلم‌های اقتباسی از «مزایای دیواری بودن» و «نوح» بازی کرد. او در کنار بازیگری، به مدلینگ نیز روی آورده است و همچنین شروع به گسترش آگاهی در مورد تعدادی از مسائل بشردوستانه کرده است. اگر می‌خواهید درباره این شخصیت با استعداد و با استعداد بیشتر بدانید، به ادامه مطلب بروید.

 


زندگی نامه اسکارلت جوهانسون


دوران کودکی و اوایل زندگی

  • اما واتسون در خانواده ژاکلین لوزبی و کریس واتسون، هر دو وکیل، در پاریس، فرانسه به دنیا آمد. او تا پنج سالگی در شهر زندگی کرد، اما به دنبال طلاق والدینش. او با مادر و برادر کوچکترش به آکسفوردشایر نقل مکان کرد.

 

  • او از سنین جوانی رویای بازیگر شدن را در سر داشت و در کلاس‌های مربیگری در هنرهای تئاتر Stagecoach شرکت کرد تا رویاهای خود را دنبال کند، در حالی که در مدرسه Dragon در آکسفورد تحصیل می‌کرد.

 

  • او در سن 10 سالگی در تعدادی از نمایش ها و تولیدات صحنه ای اجرا کرد. به دستور معلمان مدرسه اش بود که تصمیم گرفت برای نقش بهترین دوست هری، هرمیون گرنجر تست بازیگری بدهد.

 

  • اما واتسون هشت بار برای این نقش تست داد و همه سالمندانش را شکست داد تا نقش را کیف کنند. جالب اینجاست که درست از همان تست، او قلب خود نویسنده، جی کی رولینگ را به دست آورد.

 

  • او در سال 2003 مدرسه اژدها را ترک کرد و در نتیجه برنامه‌های شلوغ فیلمبرداری او بیش از 5 ساعت در روز برای امتحانات GCSE خود تدریس می‌کرد. او سرانجام در سال بعد امتحانات GCSE خود را پشت سر گذاشت و دو نمره A و هشت نمره A* گرفت.

 

حرفه

  • اما واتسون در نهایت برای بازی در نقش هرمیون گرنجر باهوش برای فرانچایز هری پاتر در سال 1999 انتخاب شد که اولین موفقیت حرفه ای او بود.

 

  • اولین بازی او در صفحه نمایش در سال 2001، توجه منتقدان و مخاطبان را از سراسر جهان به خود جلب کرد و طرفداران مشتاق به زودی واتسون را با شخصیت “هرمیون گرنجر” در کتاب مرتبط کردند.

 

  • سال بعد، او در سری دوم فرانچایز هری پاتر ظاهر شد. «هری پاتر و تالار اسرار»، که به خاطر آن، حضور او در صفحه نمایش و مهارت های بازیگری او مورد ستایش قرار گرفت.

 

  • سال 2004 با ایفای نقش اصلی در «هری پاتر و زندانی آزکابان»، سومین قسمت این مجموعه، آغاز شد. اگرچه سومین فیلم کم درآمدترین فیلم در کل فرنچایز بود، اما بازی ااما واتسون در نقش هرمیون گرنجر بالغ‌تر، جوایز زیادی را برای او به همراه داشت و توجه منتقدان را به همراه داشت.

 

  • از سال 2004 تا 2009، او با فیلم‌های هری پاتر در قسمت‌های چهارم، پنجم و ششم به موفقیت ادامه داد. یعنی «هری پاتر و جام آتش»، «هری پاتر و نظم ققنوس» و «هری پاتر و شاهزاده دورگه».

 

  • در همین زمان، او همچنین در یک فیلم کوچکتر به نام «داستان دسپرو» دیده شد. در همین حال، او همچنین برای باربری و لنکوم مدلینگ شد. او همچنین به طور فعال با برند مد تجارت منصفانه، “People Tree” درگیر شد.

 

  • قسمت آخر مجموعه هری پاتر به دو قسمت تقسیم شد. “هری پاتر و یادگاران مرگ – قسمت 1” و “هری پاتر و یادگاران مرگ – قسمت 2” که هر دو بین سال‌های 2009 و 2011 فیلم‌برداری شدند.
    او همچنین در فیلم اقتباسی «The Perks of Being a Wallflower» که در سپتامبر 2012 اکران شد، بازی کرد.

 

  • در سال 2013، او در “حلقه بلینگ” بر اساس سرقت های “رینگ بلینگ” ظاهر شد و در آنجا نقش نیکی را بازی کرد. او همچنین در فیلم «این پایان است» در نقش مکمل بازی کرد.

 

آثار عمده

اما واتسون به خاطر ایفای نقش دوست خوش ذوق هری، هرمیون گرنجر در مجموعه فیلم های هری پاتر مورد تحسین قرار می گیرد. او در تمام هشت قسمت حضور داشته است که به عنوان برخی از «پردرآمدترین فیلم‌های تمام دوران» شناخته می‌شوند. او به خاطر حضور درخشانش در صفحه نمایش، دیالوگ‌های بی‌پرده و ارتباطش با شخصیتش در سریال تحسین شده است. فرانچایز «هری پاتر» به تنهایی جوایز متعددی را برای او به ارمغان آورده است و او در حال حاضر دارایی خالص 10 میلیون دلاری از فیلم‌هایش است.

 

جوایز و دستاوردها

در سال 2002، او برای «هری پاتر و سنگ فیلسوف» برنده جایزه هنرمند جوان برای «بهترین بازی در یک فیلم بلند – بازیگر نقش اول زن جوان» شد.
او در سال 2007 برنده جایزه ملی فیلم ITV برای «بهترین اجرای زن» برای «هری پاتر و محفل ققنوس» شد.
در فوریه 2010، او به عنوان “پردرآمدترین ستاره زن هالیوود” با 19 میلیون دلار در سال قبل انتخاب شد.
او برنده جوایز انتخاب نوجوان در سه بخش شد. «فیلم انتخابی: بازیگر علمی تخیلی/فانتزی»، «فیلم انتخابی لیپلاک» و «فیلم انتخابی تابستانی: زن» برای «هری پاتر و یادگاران مرگ – قسمت 1»، در سال 2011.
او در سال 2011 برنده جایزه انجمن منتقدان فیلم سن دیگو برای «بهترین اجرای گروه» و «بهترین بازیگر نقش مکمل زن» برای «هری پاتر و یادگاران مرگ – قسمت 2» شد.

 

زندگی شخصی و میراث

او بعد از مدرسه یک «سال فاصله» گذراند و برای دانشگاه کلمبیا و براون درخواست داد. برخلاف بسیاری از هم‌عصرانش، او ترجیح داد زندگی خصوصی‌اش را مخفی نگه دارد و گفته می‌شود که با همبازی‌هایش در «هری پاتر» روابط نزدیکی دارد. دنیل رادکلیف و روپرت گرینت.

 

فیلم های اما واتسون

1. هری پاتر و یادگاران مرگ: قسمت 2 (2011)

(ماجراجویی، فانتزی، معمایی، درام)

2. هری پاتر و سفر ممنوع (2010)

(کوتاه، ماجراجویی)

3. هری پاتر و زندانی آزکابان (2004)

(معمایی، فانتزی، خانوادگی، ماجراجویی)

4. هری پاتر و جام آتش (2005)

(معمایی، خانوادگی، ماجراجویی، فانتزی)

5. هری پاتر و یادگاران مرگ: قسمت 1 (2010)

(معمایی، خانوادگی، ماجراجویی، فانتزی)

6. هری پاتر و شاهزاده دورگه (2009)

(فانتزی، معمایی، خانوادگی، ماجراجویی)

7. هری پاتر و سنگ جادو (2001)

(فانتزی، ماجراجویی، خانوادگی)

8. Beauty and the Beast (2017)

(عاشقانه، فانتزی، موزیکال، خانوادگی)

9. هری پاتر و محفل ققنوس (2007)

(معمایی، خانوادگی، ماجراجویی، فانتزی)

10. هری پاتر و تالار اسرار (2002)

(معمایی، فانتزی، خانوادگی، ماجراجویی)

 

5 واقعیت شگفت انگیز

1- “هری پاتر” اولین بازی حرفه ای او بود

با وجود اینکه قبلاً روی صحنه بازی کرده بود، اولین نقش او روی پرده در نقش هرمیون گرنجر در «هری پاتر و سنگ فیلسوف» بود.

2- او تقریباً «هری پاتر» را ترک کرد
پس از فیلم پنجم، اما واتسون برای ادامه نقش خود مردد بود.

3- او کار صدا را انجام داد
اما واتسون صداپیشگی پرنسس نخود را در فیلم انیمیشن «داستان دسپرو» در سال 2008 بر عهده داشت.

4- اما واتسون دیزنی را رد کرد
نقش سیندرلا اما واتسون پیشنهاد شد اما آن را رد کرد و به لیلی جیمز داده شد.

5- اما واتسون یک مدل است
واتسون روی چندین کمپین با شرکت های بزرگی مانند باربری و لانکوم کار کرده است

 

 

جدیدترین دوره ها​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسعه فردی
دوره های توسعه فردی
کسب و کار
دوره های کسب و کار
روانشناسی
دوره های روانشناسی
مراقبه - یوگا
دوره های مدیتیشن
دوره های یوگا
زندگی نامه
لینکدونی
مطالب پر بازدید