جستجو
Close this search box.

جنیفر آنیستون (ریچل گرین)| زندگی نامه + حقایق و عکس ها

زندگی نامه (بیوگرافی) جنیفر آنیستون (ریچل گرین) بازیگر سریال فرندز(دوستان)
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Pinterest

فهرست مطالب

جنیفر آنیستون متولد 11 فوریه 1969 بازیگر و تهیه کننده آمریکایی است. او با حضور نامشخص در فیلم «مک و من» در سال 1988، کار خود را به عنوان بازیگر در سن جوانی آغاز کرد، اما بیشتر ما ایرانی ها او را با نام ریچل گرین می شناسیم. در ادامه با مجله قهرمان همراه باشید.

 

بیوگرافی جنیفر آنیستون

جنیفر آنیستون بازیگر، تهیه کننده، تاجر و نیکوکار مشهور آمریکایی است. او که در خانواده ای بازیگر به دنیا آمد، در اوایل زندگی تصمیم گرفت راه پدر و مادرش را دنبال کند و بر همین اساس خودش را تربیت کرد. با این حال، علیرغم بهترین تلاش های او، موفقیت برای شش سال طولانی از او دور ماند. تا زمانی که او نقش ریچل گرین را در کمدی تلویزیونی محبوب «دوستان» به دست آورد، نتوانست اثری بگذارد. ریچل گرین به لطف نقش‌آفرینی‌اش، آنقدر محبوب شد که مدل مویی که در کمدی‌های کمدی استفاده می‌کرد، به نام راشل معروف شد. متأسفانه او هم تایپیست شد.

بعدها، بازی موفق او از یک صندوقدار بی‌زور در «دختر خوب» او را از چنین تصویر کلیشه‌ای رها کرد. خیلی زود نقش های خوبی شروع شد و جنیفر آنیستون شروع به بازی در نقش قهرمان زن در بسیاری از فیلم های موفق کرد. علاوه بر این، او در بسیاری از تبلیغات و موزیک ویدیوهای موفق ظاهر شد. او همچنین با Elizabeth Arden Inc قراردادی امضا کرد و بیش از یک سال برای عرضه عطر جدیدی به نام “جنیفر آنیستون” کار کرد. او همچنین دو عطر دیگر به اعتبار خود دارد. «جی از جنیفر آنیستون» و «نزدیک غروب از جنیفر آنیستون». مبارزه او برای حقوق برابر برای LGBT نیز بسیار مورد قدردانی قرار گرفته است.

 

دوران کودکی و اوایل زندگی

  • جنیفر آنیستون در 11 فوریه 1969 در شرمن اوکس در لس آنجلس به دنیا آمد. پدر و مادرش هر دو بازیگر سرشناسی بودند. پدرش، جان آنیستون، بیشتر به خاطر بازی در نقش ویکتور کریاکیس در سریال «روزهای زندگی ما»، یک سریال محبوب در شبکه تلویزیونی NBC، شهرت داشت. مادرش، نانسی داو نیز با بازی در تعدادی از فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی شهرت خود را به دست آورد.

خانواده و پدر و مادر جنیفر آنیستون

  • جنیفر اولین بخش کودکی خود را در ادیستون، پنسیلوانیا گذراند، جایی که خانواده با مادربزرگش یک خانه سه خوابه مشترک داشتند. در آنجا تحصیلات خود را در دبستان آغاز کرد. بعداً خانواده به شهر نیویورک نقل مکان کردند.
    او در شش سالگی در مدرسه والدورف پذیرفته شد. سه سال بعد پدر و مادرش از هم جدا شدند. این طلاق در سال 1980 انجام شد. او یک برادر ناتنی به نام الکساندر آنیستون از ازدواج دوم پدرش دارد.

 

  • جنیفر اولین بار بازیگری را در سن یازده سالگی و زمانی که در مدرسه والدورف تحصیل می کرد شروع کرد. بعداً در مدرسه عالی موسیقی و هنر و هنرهای نمایشی Fiorello H. LaGuardia ثبت نام کرد و از آنجا فارغ التحصیل شد.

پیشنهادی:  زندگی نامه مندی مور  ***   زندگی نامه کیت مک کینون 


 

حرفه

  • در سال 1988، جنیفر آنیستون حرفه بازیگری خود را با کار در نمایش های خارج از برادوی مانند “برای زندگی عزیز” و “رقصیدن روی قبر چکر” آغاز کرد. با این حال، او نتوانست از حرفه بازیگری خود درآمد زیادی کسب کند. درعوض، برای تأمین مخارج خود، مجبور شد مشاغل پاره وقت مختلفی مانند بازاریاب تلفنی، پیشخدمت و پیام رسان دوچرخه را انجام دهد.در سال 1989، جنیفر در «نمایش هوارد استرن»، نمایش رادیویی آمریکایی که توسط هاوارد استرن میزبانی می‌شد، ظاهر شد. او همچنین به عنوان سخنگوی Nutrisystem، شرکتی که در زمینه مدیریت وزن فعالیت می کند، کار می کرد.

 

  • در همان سال به لس آنجلس نقل مکان کرد، جایی که پدرش در آنجا اقامت داشت. در سال 1990، او در اولین سریال تلویزیونی خود به نام “مولوی” انتخاب شد. از 25 جولای 1990 تا 29 آگوست 1990 از شبکه فاکس پخش شد. سپس در یک سریال تلویزیونی کوتاه دیگر به نام «فریس بولر» بازی کرد. اولین بار در 23 اوت 1990 از NBC پخش شد. اما نتوانست فصل را دوام بیاورد.

 

  • او بدون دلسردی به بازی در سریال‌های تلویزیونی مختلف مانند «لبه»، «مغز از طریق» ادامه داد. اما هیچ کدام از آنها نتوانستند مدت زیادی دوام بیاورند. در واقع، انتخاب او در «Muddling Through» ممکن بود او را از انتخاب به عنوان بازیگر اصلی در «دوستان» محروم کند.

 

  • در سال 1993، جنیفر آنیستون اولین فیلم خود را در فیلم Leprechaun انجام داد. این یک فیلم ترسناک بود که اکثراً نقدهای منفی دریافت کرد. اگرچه بعداً تبدیل به یک فیلم کالت شد، اما نتوانست کار زیادی برای بهبود جایگاه جنیفر انجام دهد.

بازیگران سریال فرندز (دوستان) | جنیفر آنیستون در نقش ریچل گرین

  • این موفقیت با «دوستان»، کمدی مشهور آمریکایی، حاصل شد که از 22 سپتامبر 1994 تا 6 می 2004 از NBC پخش شد. جنیفر نقش ریچل گرین را بازی کرد. این نمایش که موفقیت بزرگی بود، به او کمک کرد تا در رشته انتخابی خود تثبیت شود.

 

  • در سال 1996 با ایفای نقش در «او همان یکی» به سینما بازگشت. او در آنجا نقش رنه فیتزپاتریک، همسر سرمایه گذار سهام وال استریت فرانسیس فیتزپاتریک را بازی کرد. این فیلم نقدهای مثبتی دریافت کرد و جنیفر آنیستون هم همینطور.

 

  • در سال 1997، جنیفر آنیستون نقش ستاره ای را در فیلم The Picture Perfect دریافت کرد. این یک کمدی رمانتیک بود که بسیاری از بازیگران سرشناس دیگر نیز در نقش های مهمی ایفای نقش کردند. در این فیلم جنیفر نقش کیت موزلی را به تصویر کشید و نقدهای گرمی برای بازی او دریافت کرد.

 

  • جنیفر آنیستون نیز برای بازی در فیلم «دختر خوب» مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. او همچنین در تعدادی از فیلم‌های موفق مانند «رویای بی‌خوابی» (۱۹۹۸)، «ابژه عشق من» (۱۹۹۸)، «فضای اداری» (۱۹۹۹) و غیره بازی کرده بود.

 

  • او بعدها در ژانرهای مختلف فیلم از جمله «بروس توانا» (2003)، «همراه با پولی» (2004)، «از ریل» (2005)، «دوستان با پول» (2006)، «شکستگی» ایفای نقش کرد. (2006)، “مارلی و من” (2008)، “شکارچی جایزه” (2010). «سوئیچ» (2010)، «فقط برو با آن» (2011)، «رئیس وحشتناک» (2011)، «سرگردان» (2012)، «ما میلرها هستیم» (2013)، «زندگی جنایت» (2014) “کیک” (2014) و غیره.

 

  • به غیر از بازی در فیلم، جنیفر جوآنا آریستون تبلیغات متعددی انجام داد و سفیر برند بسیاری از شرکت‌های معروف شد. او همچنین در بسیاری از موزیک ویدیوها مانند “دیوارها” و “من می خواهم عاشق باشم” ظاهر شد.

 

  • در سال 2015، آنیستون با بازی خود به عنوان یک درمانگر بی میل در کمدی اسکروبال «او به این شکل خنده دار است» سرها را به هم زد.

 

  • در سال 2016، او در کمدی رمانتیک “روز مادر” در کنار جولیا رابرتز و کیت هادسون دیده شد. در همان سال، او همچنین در کمدی “دفتر کریسمس دفتر” دیده شد.

 

  • در سال 2017، جنیفر آنیستون در درام جنگی “پرندگان زرد” بازی کرد.

 

  • در سال 2018، او اولین حضور خود را در نتفلیکس با کمدی موزیکال Dumplin انجام داد.

 

  • در سال 2019، او در کنار ریس ویترسپون در سریال درام Apple TV+ “The Morning Show” دیده می شود.

 

  • او همچنین در سال 2002 یک شرکت تولید فیلم به نام پلان بی اینترتینمنت تاسیس کرد. این سرمایه گذاری مشترک با برد پیت و برد گری بود. بعداً او از آن کناره‌گیری کرد و Echo Films، یک شرکت تولید دیگر را با کریستین هان تشکیل داد. علاوه بر این، او مالک یک شرکت مراقبت از مو به نام “Living Proof” است.

 

  • در سال 2014، او در فیلم جنایی کمدی سیاه “زندگی جنایت” و در فیلم درام “کیک” دیده شد. در هر دو فیلم، بازی او بسیار مورد تحسین قرار گرفت.

 

فیلم ها و عکس های جنیفر آنیستون

آثار عمده

«دوستان»، کمدی محبوب آمریکایی، اولین اثر مهمی بود که به راهش رسید. این نه تنها به او کمک کرد تا شهرت جهانی پیدا کند، بلکه در دو فصل آخر سریال نیز یک میلیون دلار برای هر قسمت دریافت کرد.
«دختر خوب»، درام کمدی که در سال 2002 منتشر شد، نقطه عطف بعدی بعدی در حرفه او است. تا آن زمان او در نقش ریچل گرین از دوستان تایپ می شد. “دختر خوب” به او کمک کرد تا این تصویر را بشکند. او همچنین برای بازی در این فیلم بسیار مورد قدردانی قرار گرفت و نقدهای مثبتی دریافت کرد.

 


پیشنهادی:  زندگی نامه میلا یوویچ | بازیگر رزیدنت ایول *** زندگی نامه داکوتا فانینگ


«ما میلرها هستیم» (2013) یکی دیگر از فیلم های مهم جنیفر آنیستون است. این فیلم با بودجه 37 میلیون دلاری توانست 270 میلیون دلار فروش جهانی داشته باشد. فیلم او در سال 2006، “The break Up” نیز 204 میلیون دلار در سراسر جهان فروخت.
«مارلی و من» که در 25 دسامبر 2008 منتشر شد، رکورد بیشترین فروش بلیت در روز کریسمس را به نام خود ثبت کرد. در همان روز، فیلم بیش از 14.75 میلیون دلار فروخت و در مجموع 51.7 میلیون دلار در چهار روز آخر هفته به دست آورد. مجموع ناخالص جهانی 242.7 میلیون دلار آمریکا بود.

آثار بشردوستانه

جنیفر آریستون یک فعال مشهور و یک بشردوست است. او سخاوتمندانه به سازمان های بشردوستانه مختلف مانند پزشکان بدون مرز، AmeriCares، Feeding America، Clothes Off Our Back، بنیاد تحقیقات پزشکی EB، OmniPeace، و تجاوز جنسی، شبکه ملی سوء استفاده و محارم، پروژه ALS، دوستان آل فارو و غیره کمک مالی کرده است.
آنیستون همچنین به طور قابل توجهی در امر لزبین ها، همجنس گرایان، دوجنسه ها و تراجنسیتی ها (LGBT) مشارکت داشته است و میزبان نمایش هایی مانند Stand Up For Cancer و It Can’t Wait بوده است.

 

جوایز و دستاوردها

  • جنیفر آنیستون برای بازی در «دوستان» پنج نامزدی جایزه امی دریافت کرد و در بخش بهترین بازیگر نقش اول زن در مجموعه‌های کمدی برنده شد. او همچنین برای همین اثر نامزد دو جایزه گلدن گلوب شد و جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر زن – سریال تلویزیونی موزیکال یا کمدی را در سال 2003 دریافت کرد.
  • در سال 2004، آنیستون توسط مجله People به عنوان “زیباترین زن” انتخاب شد. در واقع او در بسیاری از مجلات معاصر در چنین فهرستی قرار داشته است.
  • در سال 2007، جنیفر آنیستون جایزه ونگارد را برای نقشش در ترویج حقوق برابر برای افراد دگرباش جنسی دریافت کرد. این جایزه سالانه توسط جوایز رسانه ای لس آنجلس GLAAD به اعضای منتخب جامعه سرگرمی ارائه می شود.
  • در سال 2011، مجله Men’s Health نیز او را به عنوان “سکسی ترین زن تمام دوران” انتخاب کرد.
  • در سال 2012، جنیفر آنیستون ستاره ای در پیاده روی مشاهیر هالیوود دریافت کرد.
  • در سال 2015، آنیستون جایزه بهترین بازیگر زن را برای بازی در فیلم «کیک» از جشنواره فیلم کاپری هالیوود دریافت کرد. او همچنین نامزدی برای همان اثر در همان بخش برای جوایز انجمن منتقدان فیلم پخش شد، اما نتوانست برنده شود.
  • علاوه بر این، او چندین جایزه انتخاب مردم و جوایز منتخب نوجوان را برای بازی در برنامه‌ها و فیلم‌های تلویزیونی مختلف دریافت کرد.

 

خانواده و زندگی شخصی

جنیفر آنیستون پس از دو سال نامزدی در 29 ژوئیه 2000 با بازیگر براد پیت ازدواج کرد. با این حال، این ازدواج در عرض پنج سال از بین رفت. این زوج در 7 ژانویه 2005 جدایی خود را اعلام کردند و در 2 اکتبر 2005 طلاق خود را قطعی کردند. آنها هیچ فرزندی نداشتند.طلاق او را با مادرش که به دلیل برخی اظهارات او در یک برنامه تلویزیونی با او جدا شده بود، پیوند داد.
از می 2011، جنیفر شروع به دیدن جاستین تروکس کرد. این زوج در 10 آگوست 2012 نامزد کردند و پس از سه سال در 5 آگوست 2015 ازدواج کردند و در پایان سال 2017 از هم جدا شدند.

 

چیزهای بی اهمیت

اگرچه پدر و مادرش هر دو بازیگر بودند، جنیفر جوان اجازه تماشای تلویزیون را نداشت. با این حال، او همیشه راه هایی برای دور زدن چنین سخت گیری هایی پیدا می کرد.
در بیست سالگی جنیفر به نارساخوانی مبتلا شد. تا آن زمان او از اعتماد به نفس پایین رنج می برد. تشخیص به او کمک کرد تا نقص خود را درک کند. او به زودی بر تمام مشکلات خود غلبه کرد.
او همچنین به ترس از آب اعتراف کرد. به دلیل تصادف در کودکی، او نمی تواند خود را به زیر آب برساند. صحنه‌ای که او را مجبور می‌کرد وارد استخر شود، باید سی بار فیلمبرداری می‌شد تا آن را پاکسازی کنند.
بازی او از ریچل گرین، او را به نماد مد تبدیل کرد و مدل مویی که او پوشیده بود، “راشل” نامیده شد.
برای حفظ تناسب اندام، جنیفر آنیستون یوگا تمرین می کند. از سال 2014 به بعد، او همچنین دو بار در روز تمرین مدیتیشن ماورایی را آغاز کرده است.

 

فیلم های جنیفر آنیستون

1. فضای اداری (1999)

(کمدی)

2. ما میلرها هستیم (2013)

(جنایی، کمدی)

3. مارلی و من (2008)

(درام، کمدی، خانوادگی)

4. Horible Bosses (2011)

(جنایی، کمدی)

5. بروس قادر متعال (2003)

(درام، کمدی، فانتزی)

6. از ریل خارج شد (2005)

(جنایی، هیجان انگیز، درام)

7. فقط با آن برو (2011)

(کمدی، عاشقانه)

8. کیک (2014)

(نمایش)

9. او فقط در تو نیست (2009)

(درام، عاشقانه، کمدی)

10. دختر خوب (2002)

(درام، عاشقانه)

 

5 واقعیت شگفت انگیز

1- او یک پیام رسان دوچرخه بود

او قبل از رسیدن به اولین نقش بازیگری خود، به عنوان یک پیام رسان دوچرخه کار می کرد.

2- او در خواندن مشکل داشت

در اوایل 20 سالگی، تشخیص داده شد که او مبتلا به نارساخوانی است.

3- ترسش از آب

فوبیای او از آب ناشی از تصادف با استخر در کودکی بود.

4- هنر او در MoMA به نمایش گذاشته شد

نقاشی های او در 11 سالگی در موزه به نمایش گذاشته شد.

5- او یک سلطنتی است

مادر آنیستون از نوادگان خاندان سلطنتی استوارت اسکاتلند است.

 

منبع: سایت

جدیدترین دوره ها​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسعه فردی
دوره های توسعه فردی
کسب و کار
دوره های کسب و کار
روانشناسی
دوره های روانشناسی
مراقبه - یوگا
دوره های مدیتیشن
دوره های یوگا
زندگی نامه
لینکدونی
مطالب پر بازدید