جستجو
Close this search box.

زندگی نامه ناتالی پورتمن | Natalie Portman + حقایق و عکس ها

زندگی نامه (بیوگرافی) ناتالی پورتمن
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Pinterest

فهرست مطالب

ناتالی پورتمن، بازیگر برنده جایزه گلدن گلوب و اسکار، ثابت کرده است که یکی از همه کاره ترین و با استعدادترین بازیگران زن در صنعت سرگرمی است. این بازیگر آمریکایی متولد اسرائیل و در برخی از موفق ترین و تحسین شده ترین فیلم ها ظاهر شده است. با مجله قهرمان همراه باشید.

 

بیوگرافی ناتالی پورتمن

او پس از بازی در مجموعه فیلم‌های «جنگ ستارگان» به شهرت رسید. ناتالی پورتمن با مدرک روانشناسی از هاروارد، همراه با حرفه بازیگری، به عنوان سخنران مهمان در دانشگاه کلمبیا در مورد تروریسم و ​​مبارزه با تروریسم خدمت کرد. او همچنین دوره های تحصیلات تکمیلی را در دانشگاه عبری اورشلیم گذرانده است و به زبان های عربی، آلمانی، ژاپنی و فرانسوی تسلط کامل دارد.

ناتالی پورتمن به عنوان جوان ترین عضو هیئت داوران شصت و یکمین جشنواره سالانه فیلم کن حضور داشت. پورتمن که توسط مجله People به عنوان یکی از 50 زیباترین افراد انتخاب شده است، به خاطر چشمان قهوه ای رنگ، صدای شیرین و هیکل ریزش شناخته شده است. برخی از فیلم‌های معروف او عبارتند از: «جنگ ستارگان اپیزود اول: تهدید شبح»، «جنگ ستارگان اپیزود دوم: حمله کلون‌ها»، «جنگ ستارگان اپیزود سوم: انتقام سیث»، «وی برای وندتا»، Black Swan و No Strings Attached.

 

دوران کودکی & اوایل زندگی

  • ناتالی پورتمن در 9 ژوئن 1981 به نام ناتالی هرشلاگ در اورشلیم، اسرائیل از اونر هرشلاگ، متخصص باروری و متخصص زنان اسرائیلی و شلی استیونز، یک خانه دار به دنیا آمد.
  • در سال 1984، زمانی که او سه ساله بود، والدینش از اسرائیل به ایالات متحده مهاجرت کردند. پدرش به عنوان کارآموز پزشکی آمد و آنها در واشنگتن دی سی ماندند. آنها بعداً به کانکتیکات و سپس جریکو، نیویورک نقل مکان کردند.

 

  • او در مدرسه روزانه یهودی چارلز ای. اسمیت در واشنگتن دی سی و بعداً در مدرسه روزانه Solomon Schechter در گلن کوو نیویورک شرکت کرد. ناتالی پورتمن در سال 1999، او از دبیرستان Syosset در Syosset، لانگ آیلند فارغ التحصیل شد.
  • از زمانی که چهار ساله شد، شروع به یادگیری رقص کرد و در گروه های مختلف محلی اجرا کرد. او همچنین در دوران کودکی خود در اردوهای بسیاری از تئاتر شرکت کرد.

ناتالی پورتمن، زنگی نامه (بیوگرافی)، سن، فیلم ها و عکس های او

  • ناتالی پورتمن در کارگاه رقص تئاتر آمریکایی در نیو هاید پارک نیویورک شرکت کرد و در آنجا در باله و رقص مدرن آموزش دید. او همچنین به مرکز اوسدان برای هنرهای خلاقانه و نمایشی در ویتلی هایتس رفت.
  • زمانی که او به عنوان بازیگر کار می کرد، به کالج هاروارد رفت و در سال 2003 با مدرک A.B از آنجا فارغ التحصیل شد. مدرک روانشناسی سال بعد، برای دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه عبری اورشلیم شرکت کرد.

 

  • در مارس 2006، ناتالی پورتمن به عنوان سخنران مهمان در مورد تروریسم و ​​مبارزه با تروریسم در دانشگاه کلمبیا خدمت کرد. او تالیف دو مقاله پژوهشی مشترک دارد و به زبان‌های عربی، آلمانی، ژاپنی و فرانسوی تسلط دارد.

 

حرفه

  • در 18 نوامبر 1994، او اولین فیلم خود را با “لئون: حرفه ای”، یک فیلم هیجان انگیز به کارگردانی لوک بسون انجام داد. پس از امضای فیلم، برای حفظ هویت خانوادگی‌اش، نام مادربزرگش را «پورتمن» گرفت.
  • در سال 1995، او در فیلم جنایی مایکل مان، “گرما” نقش “لورن گوستافسون” را بازی کرد. این فیلم یک موفقیت تجاری بود و همچنین نقدهای خوبی از منتقدان دریافت کرد.

 

  • در سال 1996، ناتالی پورتمن در نقش “مارتی” در فیلم “دختران زیبا” ظاهر شد. در همان سال، او در فیلم وودی آلن «همه می‌گویند دوستت دارم» و فیلم «مریخ حمله می‌کند!» به کارگردانی تیم برتون دیده شد.
  • او در سال 1997 نقش «آن فرانک» را در صحنه نمایش «خاطرات آن فرانک» که اقتباسی از کتابی به همین نام بود، بازی کرد. این نمایش در تئاتر موزیک باکس منهتن افتتاح شد.

 

  • در می 1999، او در فیلم اپرای فضایی حماسی با عنوان “جنگ ستارگان اپیزود اول: تهدید شبح” بازی کرد. این فیلم یک موفقیت تجاری بزرگ بود اما نقدهای متفاوتی از سوی منتقدان دریافت کرد.
  • در نوامبر 1999، او در فیلم کمدی آمریکایی «هرجا جز اینجا» به کارگردانی وین وانگ بازی کرد. این فیلم بر اساس رمانی به همین نام ساخته شده است.

ناتالی پورتمن، زنگی نامه (بیوگرافی)، سن، فیلم ها و عکس های او

  • او در سال 2000 نقش «ملت نوالی»، دختر باردار هفده ساله ای را بازی کرد که توسط دوست پسرش در فیلم «جایی که قلب است» او را رها کرده است. این فیلم اولین کارگردانی مت ویلیامز بود.
  • در سال 2001، او در نمایشنامه “مرغ دریایی” که در پارک مرکزی به عنوان بخشی از جشنواره شکسپیر نیویورک افتتاح شد، “نینا” را بازی کرد. در این نمایشنامه مریل استریپ نیز بازی کرد.

 

  • در سال 2002، او نقش خود را در دنباله فیلم “جنگ ستارگان”، “جنگ ستارگان اپیزود دوم: حمله کلون ها” تکرار کرد. منتقدان سینما به نقد فیلم مثبت پرداختند.
  • در سال 2003، ناتالی پورتمن در اپیزود «اسکار نیاز به تغییر منظره» از مجموعه تلویزیونی کودکان آمریکایی «خیابان کنجد» بازی کرد. در همان سال، او در فیلم موفق «کوه سرد» ظاهر شد.

 

  • او در سال 2004 در فیلم کمدی درام “Garden State” بازی کرد و در آن سال نیز در نقش “Alice Ayres” در فیلم “Closer” بازی کرد. در همان سال، او خودش را در سریال تلویزیونی «خیابان کنجد» بازی کرد.
  • در سال 2005، او در فیلم “جنگ ستارگان اپیزود سوم: انتقام سیث” و فیلم “منطقه آزاد” بازی کرد. سال بعد، او مجری یک قسمت از برنامه «شنبه شب زنده» و روایتگر فیلم مستند «نسل کشی ارامنه» بود.

 

  • در سال 2006، ناتالی پورتمن در فیلم آمریکایی اسپانیایی «اشباح گویا» در کنار خاویر باردم و استلان اسکارسگارد بازی کرد. در آن سال او همچنین در «V for Vendetta» و «Paris, je t’aime» بازی کرد.
  • در سال 2007، او در فیلم کمدی، «دارجیلینگ محدود»، فیلم وانگ کار وای «شب‌های بلوبری من» و فیلم‌های دیگری مانند «هتل شوالیه» و «آقای» بازی کرد. Magorium’s Wonder Emporium.

 

  • ناتالی پورتمن در سال 2007، در قسمت “دختر بزرگ کوچک” از انیمیشن کمدی “سیمپسون ها” به عنوان صداپیشه ایفای نقش کرد. سال بعد، او در فیلم درام «دختر بولین دیگر» نقش «آن بولین» را بازی کرد.
  • در سال 2008 اولین کارگردانی خود را با فیلم کوتاه «حوا» انجام داد. این فیلم برای اولین بار در شصت و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم ونیز که در شهر ونیز ایتالیا برگزار شد به نمایش درآمد.

ناتالی پورتمن، زنگی نامه (بیوگرافی)، سن، فیلم ها و عکس های او

  • در سال 2009، او در مجموعه فیلم‌های کوتاه «نیویورک، دوستت دارم» ظاهر شد که در آن قسمتی را نیز کارگردانی کرد. در آن سال، او در فیلم‌های «زن دیگر» و «برادران» دیده شد.
  • او در سال 2010 در فیلم دارن آرونوفسکی «قوی سیاه» برنده جایزه اسکار شد. در آن سال او در فیلم «هشر» که در آن تهیه کننده نیز بود دیده شد.

 

  • ناتالی پورتمن در سال 2011 در فیلم کمدی رمانتیک “بدون سیم به هم” بازی کرد، نقش “ایزابل” را در فیلم “عضرت شما” بازی کرد و همچنین در فیلم “ثور” ظاهر شد. سال بعد، او در قسمت “رودخانه مهتاب” از انیمیشن کمدی “سیمپسون ها” به ایفای نقش پرداخت.
  • او در فیلم ابرقهرمانی آمریکایی “ثور، دنیای تاریک” در سال 2013 ظاهر شد.

 


زندگی نامه جنیفر آنیستون | ریچل گرین


 

آثار عمده

«جنگ ستارگان اپیزود اول: تهدید شبح» یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های جنگ ستارگان بود که در اولین اکران خود ۹۲۴.۳ میلیون دلار در سراسر جهان به دست آورد. در سال 2012، نسخه سه بعدی این فیلم منتشر شد که آن را به “چهاردهمین فیلم پرفروش تمام دوران” تبدیل کرد.
او در «قوی سیاه» بازی کرد که یک فیلم موفق باکس آفیس و تحسین منتقدان بود. این فیلم برنده جوایزی از حلقه منتقدان فیلم نیویورک، انجمن منتقدان فیلم شیکاگو، انجمن منتقدان فیلم لس آنجلس و انجمن منتقدان فیلم سن دیگو شد.

جوایز & دستاوردها

او در سال 2005 برای «نزدیکتر» جایزه گلدن گلوب را برای بخش «بهترین اجرای یک بازیگر زن در نقش مکمل در فیلم سینمایی» دریافت کرد.
او در سال 2011 جایزه گلدن گلوب را برای بخش “بهترین اجرای یک بازیگر زن در فیلم درام” برای “Black Swan” دریافت کرد.
او در سال 2011 جایزه اسکار را برای بخش “بهترین اجرای یک بازیگر نقش اول زن” برای “قوی سیاه” دریافت کرد.

 


زندگی نامه اسکارلت جوهانسون


زندگی شخصی & میراث

ناتالی پورتمن رابطه عاشقانه ای با دوندرا بانهارت، خواننده فولکلور آمریکایی داشت. رابطه آنها در سال 2008 به پایان رسید.
او مدافع حقوق حیوانات است، خز نمی پوشد و تبدیل به یک گیاهخوار شده است. با این حال، او رژیم غذایی وگان خود را در دوران بارداری خود متوقف کرد زیرا هوس تخم مرغ و پنیر می کرد. او پس از زایمان رژیم را از سر گرفت.
او سفیر امید فینکا بین المللی است که با ارائه کمک های مالی زنان کارآفرین را در کشورهای در حال توسعه تشویق می کند. او روی اهداف مختلف ضد فقر کار کرده است.

ناتالی پورتمن، زنگینامه (بیوگرافی)، سن، فیلم ها و عکس های او
او از حزب دموکرات حمایت می کند و در سال 2004 از نامزد دموکرات، سناتور جان کری حمایت کرد.
ناتالی پورتمن در سال 2008 از سناتور هیلاری کلینتون حمایت کرد. او بعداً از سناتور باراک اوباما از ایلینوی حمایت کرد.
در 4 آگوست 2012، او با دوست پسرش، رقصنده باله، بنجامین میلپید، ازدواج کرد، که در هنگام فیلمبرداری برای “قوی سیاه” با او رابطه برقرار کرد. او طراح رقص این فیلم بود. آنها یک فرزند با هم دارند.

چیزهای بی اهمیت

این بازیگر برنده گلدن گلوب و اسکار اغلب در نمایشنامه برادوی، “خاطرات آن فرانک” که در آن نقش “آن” را بازی می کرد، بیرون از صحنه گریه می کرد. او گریه می کرد زیرا ارتباط شخصی با رویدادهای دفترچه خاطرات داشت و پدربزرگ و مادربزرگش را در هولوکاست از دست داد.

 

فیلم های ناتالی پورتمن

1. لئون (1994)

  (هیجانی، درام، جنایی)

2. V for Vendetta (2005)

  (اکشن، هیجان انگیز، درام)

3. گرما (1995)

  (درام، جنایی، هیجان انگیز، اکشن)

4. قو سیاه (2010)

  (هیجان انگیز، درام)

5. Star Wars: Episode III – Revenge of the Sith (2005)

  (اکشن، علمی تخیلی، ماجراجویی، فانتزی)

6. درست (2004)

  (عاشقانه، کوتاه)

7. Garden State (2004)

  (عاشقانه، کمدی، درام)

8. کوه سرد (2003)

  (ماجراجویی، درام، تاریخی، جنگی، عاشقانه)

9. ثور (2011)

  (فانتزی، علمی تخیلی، اکشن، ماجراجویی)

10. جایی که قلب است (2000)

  (درام، کمدی، عاشقانه)

 

 

منبع: سایت

جدیدترین دوره ها​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسعه فردی
دوره های توسعه فردی
کسب و کار
دوره های کسب و کار
روانشناسی
دوره های روانشناسی
مراقبه - یوگا
دوره های مدیتیشن
دوره های یوگا
زندگی نامه
لینکدونی
مطالب پر بازدید