جستجو
Close this search box.

آن هاتاوی | زندگی نامه + حقایق، آثار و عکس ها

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Pinterest

فهرست مطالب

آن هاتاوی یک بازیگر، خواننده و تهیه کننده آمریکایی است که چندین جایزه دریافت کرده است. او در چندین فیلم مانند «خاطرات شاهزاده خانم»، «شیطان پرادا می‌پوشد» و «جین می‌شود» بازی کرده است. آن که در یک بازیگر به دنیا آمد، از دوران جوانی در معرض تفاوت‌های ظریف بازیگری قرار گرفت. در ادامه با مجله قهرمان همراه باشید.

بیوگرافی ان هتوی

او با الهام از مادرش در سه سالگی به بازیگری علاقه مند شد. او سپس قصد خود را برای دنبال کردن حرفه بازیگری زمانی که تنها هشت سال داشت به والدینش بیان کرد. او در نوجوانی شروع به حضور در آگهی‌های بازرگانی کرد و اولین نوجوانی بود که در برنامه بازیگری معتبر Barrow Group مستقر در نیویورک سیتی پذیرفته شد. او در حین تحصیل در مقطع راهنمایی در چندین برنامه صحنه ای ظاهر شد و اولین بازیگری حرفه ای خود را در تلویزیون به عنوان دانش آموز دبیرستان انجام داد.

در نهایت، او وارد فیلم شد و با بازی در فیلم «دیزنی» «خاطرات شاهزاده خانم» به شهرت رسید. او با قد بلند، زیبا و با استعداد، خیلی زود به بازیگری بسیار مورد توجه تبدیل شد که به خاطر بازی‌های تند و قدرتمندش مورد تحسین قرار گرفت. برنده چندین جایزه معتبر بازیگری، آن هاتاوی نیز یک خواننده ماهر و صداپیشه است. او یک فعال دگرباشان جنسی و از حامیان جدی ازدواج های همجنس گرایان است.

 

دوران کودکی & اوایل زندگی

آن هاتاوی در 12 نوامبر 1982 در بروکلین، نیویورک، ایالات متحده آمریکا در خانواده کیت مک کاولی و جرالد توماس هاتاوی به دنیا آمد. پدرش وکیل است، در حالی که مادرش بازیگر سابق صحنه است. هاتاوی دو برادر دارد.
آنی جوان عاشق تماشای اجرای مادرش بود. پس از آن، او الهام گرفت که خودش یک بازیگر شود. او فقط هشت سال داشت که به پدر و مادرش در مورد برنامه های آینده اش گفت. او همچنین در فکر راهبه شدن بود اما بعداً این ایده را کنار گذاشت.

 


زندگی نامه شارلیز ترون


او کودکی با اعتماد به نفس بود که صدای خوبی داشت. پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی از «مدرسه مونته سوری بروکلین هایتس» و «دبستان وایومینگ»، در «دبیرستان میلبرن» ثبت نام کرد و در آنجا در تولیدات صحنه ای فعال شد.
او قبل از انتقال به دانشکده مطالعات فردی گالاتین دانشگاه نیویورک در “کالج واسار” در پوکیپسی، نیویورک تحصیل کرد. او همچنین در “آکادمی هنرهای دراماتیک آمریکا” تحصیل کرد و اولین نوجوانی بود که به آن پرداخت. در برنامه بازیگری شرکت The Barrow Group Theater پذیرفته شوید.

 

حرفه

  • آن هاتاوی اولین شکست بزرگ خود را زمانی به دست آورد که در سال 1999 برای نقش مگان در سریال تلویزیونی «واقعیت کن» انتخاب شد. اگرچه این سریال تنها یک فصل به طول انجامید، او برای بازی خود مورد توجه قرار گرفت.
  • در سال 2001، او برای نقش اصلی میا ترموپولیس در فیلم کمدی «خاطرات شاهزاده خانم» محصول «دیزنی» انتخاب شد که بر اساس رمانی به همین نام اثر مگ کابوت در سال 2000 ساخته شده بود. این فیلم به یک موفقیت بزرگ تبدیل شد و در گیشه به رتبه سوم رسید. او در سال 2004 در دنباله این فیلم با نام «خاطرات شاهزاده 2: نامزدی سلطنتی» ظاهر شد.

زندگی نامه آن هاتاوی

  • در سال‌های اولیه کارش، او در تعدادی از فیلم‌های خانوادگی مانند «نیکلاس نیکلبی» (2002) و «الا طلسم شده» (2004) ظاهر شد و به عنوان الگوی کودکان شناخته شد. با این حال، این بازیگر با استعداد می خواست از تایپ شدن خودداری کند و شروع به بازی در نقش های مختلف کرد.
  • در سال 2005، او در فیلم درام عاشقانه “کوهستان بروکبک” که به رابطه عاطفی و جنسی پیچیده بین دو مرد می پردازد بازی کرد. آن هاتاوی نقش لورین را بازی کرد، همسری که شوهرش عاشق مردی است.
    یکی از نقش‌های تحسین‌شده او در سال 2007 با نقش جین آستن در فیلم زندگی‌نامه‌ای تاریخی «جین شدن» به وقوع پیوست. این فیلم داستان عشق پیچیده‌ای را بین جین و توماس لنگلویس لفروی به تصویر می‌کشد.

 

  • در سال 2008، او در فیلم درام «Rachel Getting Married» نقش کیم، زن جوانی را بازی کرد که برای اعتیاد به مواد مخدر تحت بازپروری قرار می‌گرفت. بازی او همچنین چندین جایزه و نامزدی را برای او به همراه داشت.
  • در چند سال بعد، او در بسیاری از فیلم‌های کمدی رمانتیک مانند «جنگ عروس» (2009)، «روز ولنتاین» (2010)، و «عشق و تقویت» دیده شد. سایر داروها (2010).
  • او در سال 2012 در فیلم درام دورهمی «Les Misérables» نقش یک کارگر فقیر کارخانه را بازی کرد که برای بزرگ کردن فرزند تلاش می کند. او در همان سال نقش سلینا کایل را در فیلم شوالیه تاریکی برمی خیزد.

 

  • برخی دیگر از فیلم‌های او عبارتند از: «دان جان» (2013)، «آهنگ یک» (2014)، «ریو 2» (2014) و «بین ستاره‌ای» (2014).
  • تنها اکران او در سینما در سال 2015، فیلم بسیار تحسین شده «کارآموز» بود. این فیلم پس از کارآموزی یک مرد 70 ساله در یک وب سایت مد آنلاین به سرپرستی شخصیت هاتاوی، جولز اوستین است. سال بعد، او نقش خود را در نقش ملکه سفید در فیلم «آلیس از میان شیشه‌ای» بازی کرد.

 

  • پس از دو سال وقفه، او با فیلم «Ocean’s 8» به پرده بزرگ بازگشت، که بخشی از فرانچایز «Ocean’s Eleven» است. در این فیلم، او در کنار هنرمندانی مانند ساندرا بولاک، کیت بلانشت و ریحانا دیده شد.
  • سال 2019 شاهد حضور آن در فیلم‌هایی مانند «آرامش» و «هشتل» بودیم. در همان سال، او برای ایفای نقش های برجسته در فیلم هایی مانند «آخرین چیزی که او می خواست»، «جادوگران» و «خیابان کنجد» قرارداد امضا کرد.

 

آثار عمده

او برای بازی در نقش زنی که با گناه مرگ برادرش در فیلم درام «راشل ازدواج می کند» در سال 2008 مورد تحسین قرار گرفت. بازی کوبنده او در نقش یک معتاد که اقدام بی دقتش منجر به مرگ برادرش می شود. ، جوایز متعددی را برای او به ارمغان آورد.
نقش او در نقش فانتین در فیلم «بیچارگان» محصول 2012 نیز بدون شک یکی از بهترین بازی های اوست. او در این فیلم یک کارگر فقیر کارخانه را به تصویر کشید که برای بزرگ کردن فرزند نامشروع خود تلاش می کند. اگرچه در ابتدا آن را تجربه کافی برای این نقش نداشتند، او مخالفان خود را با بازی بی عیب و نقص خود ساکت کرد.
بازی او در فیلم علمی تخیلی «بین ستاره‌ای» در سال ۲۰۱۴ که توسط کریستوفر نولان کارگردانی شد، مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. بازی او به عنوان فضانورد نامزدی “بهترین بازیگر زن” را در سال 2015 در “جوایز ساترن” به ارمغان آورد.

جوایز & دستاوردها

بازی او در نقش کیم بوچمن در «راشل ازدواج می کند» (2008) برای او جایزه «انجمن منتقدان فیلم آستین» برای «بهترین بازیگر زن»، «جایزه انجمن منتقدان فیلم شیکاگو» برای «بهترین بازیگر زن» و نامزدی برای «جایزه اسکار» به ارمغان آورد. برای «بهترین بازیگر زن».
او برای بازی در نقش فانتین در فیلم Les Misérables در سال 2012 برنده جایزه آکادمی بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد. همین نقش چندین جوایز دیگر را نیز برای او به ارمغان آورد، از جمله “جایزه بفتا” برای “بهترین بازیگر نقش مکمل زن” ، “جایزه گلدن گلوب” برای “بهترین بازیگر نقش مکمل زن – فیلم سینمایی” و “جایزه انجمن بازیگران سینما” برای “بازی برجسته توسط یک بازیگر زن در نقش مکمل”.

 

زندگی نامه (بیوگرافی) آن هاتاوی

زندگی شخصی & میراث

آن هاتاوی در سال 2011 با آدام شولمن بازیگر نامزد کرد و در سپتامبر 2012 با او ازدواج کرد. آنها پسری به نام جاناتان رزبانکس شولمن دارند که در سال 2016 به دنیا آمد. در ژوئیه 2019، این بازیگر از طریق پستی در شبکه های اجتماعی اعلام کرد که در انتظار دومین فرزندش است. با آدام شولمن
هاتاوی در سال 2016 به دلیل حمایت از برابری جنسیتی به عنوان سفیر سازمان ملل منصوب شد.

چیزهای بی اهمیت

او یک فعال LGBT است و از ازدواج‌های همجنس‌گرایان حمایت می‌کند. او همچنین با خیریه هایی مانند «ائتلاف خلاق»، «شبکه زنان استپ آپ»، «سنت. بیمارستان تحقیقاتی جود کودکان، و «کمپین حقوق بشر».
این بازیگر زیبا در سال های نوجوانی با افسردگی و اضطراب مبارزه کرد و برای چند سال به گیاهخواری روی آورد.

 

فیلم های آن هاتاوی

1. بین ستاره ای (2014)

  (علمی تخیلی، درام، ماجراجویی)

2. کارآموز (2015)

  (درام، کمدی)

3. شوالیه تاریکی برمی خیزد (2012)

  (اکشن، هیجان انگیز)

4. شیطان پرادا می پوشد (2006)

  (درام، کمدی)

5. عشق & سایر داروها (2010)

  (درام، کمدی، عاشقانه)

6. Les Misérables (2012)

  (درام، موزیکال، عاشقانه)

7. خاطرات پرنسس (2001)

  (عاشقانه، خانوادگی، کمدی)

8. یک روز (2011)

  (درام، عاشقانه)

9. الا طلسم شده (2004)

  (عاشقانه، کمدی، خانوادگی، فانتزی)

10. کوه بروکبک (2005)

  (درام، عاشقانه)

 

 

منبع: سایت

جدیدترین دوره ها​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسعه فردی
دوره های توسعه فردی
کسب و کار
دوره های کسب و کار
روانشناسی
دوره های روانشناسی
مراقبه - یوگا
دوره های مدیتیشن
دوره های یوگا
زندگی نامه
لینکدونی
مطالب پر بازدید