جستجو
Close this search box.

بری لارسون | زندگی نامه + حقایق، آثار و عکس های جدید

زندگی نامه (بیوگرافی) بری لارسون + فیلم ها و عکس های جدید
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Pinterest

فهرست مطالب

بری لارسون در 1 اکتبر 1989 در ساکرامنتو، کالیفرنیا، برایان سیدونی دساولنیرز به دنیا آمد. او در لس آنجلس بزرگ شد و در سنین جوانی بازیگری را شروع کرد و در کودکی در چندین آگهی تبلیغاتی و تلویزیونی ظاهر شد. در ادامه با مجله قهرمان همراه باشید.

 

بیوگرافی بری لارسون

بری لارسون بازیگر، خواننده و فیلمساز آمریکایی است. او چندین شخصیت برجسته را در تلویزیون و فیلم به تصویر کشیده است. لارسون همچنین افتخارات مختلفی از جمله “جایزه آکادمی” دریافت کرده است. او بازیگری را از سن بسیار پایین شروع کرد. لارسون در سن 6 سالگی به جوانترین دانش آموزی تبدیل شد که در یک برنامه بازیگری توسط “تئاتر کنسرواتوار آمریکایی” ثبت نام کرد. لارسون در دوران نوجوانی در سریال های تلویزیونی مانند “بالا بردن پدر” در روزهای اولیه کار خود بازی کرد.

زندگی نامه بری لارسون

او نقش‌های مکمل را در فیلم‌هایی مانند «هوت» و «خیابان جامپ ۲۱» بازی کرد. لارسون اولین شکست بزرگ دوران حرفه‌ای خود را زمانی که برای بازی در نقش اصلی فیلم «کوتاه‌مدت ۱۲» انتخاب شد، به دست آورد. بری لارسون نقش شخصیت قدرتمندتری را در فیلم اتاق بازی کرد. لارسون برای بازی درخشانش در این فیلم جوایز بسیاری را به دست آورد. او همچنین چند فیلم کوتاه را کارگردانی کرده است. اولین کارگردانی او، “بازو” با جایزه ویژه هیئت داوران در “جشنواره فیلم ساندنس” مفتخر شد. لارسون یک خواننده با استعداد است و یک آلبوم موسیقی نیز منتشر کرده است. او همچنین از فمینیسم و ​​برابری جنسیتی حمایت می کند. او یکی از بنیانگذاران جنبش “Time’s Up” است که هدف آن از بین بردن سوء استفاده جنسی در صنعت سرگرمی است.

 

اطلاعات شخصی
نام و نام خانوادگیبرایان سیدونی دزالنیرز
تاریخ تولد1 اکتبر 1989
سن34 ساله
اشتغالبازیگر، فیلمساز
ملیتایالات متحده
قد5 فوت 7 (170 سانتی متر)
والدینهدر و سیلوین دساولنیرز
جوایزاسکار بهترین بازیگر زن 2016 ; گلدن گلوب بهترین بازیگر زن دراماتیک 2016
علامت زودیاک

 

دوران کودکی & اوایل زندگی

بری لارسون در 1 اکتبر 1989 در ساکرامنتو، کالیفرنیا، برایان سیدونی دساولنیرز به دنیا آمد. والدین او، هدر و سیلوین دساولنیرز، متخصص کایروپراکتیک هومیوپاتی بودند و با هم کار می کردند. او یک خواهر کوچکتر به نام میلین دارد. پدرش اصالتاً فرانسوی-کانادایی بود. لارسون تحصیلات رسمی مدرسه را دریافت نکرد و در خانه تحصیل کرد. زبان اول او فرانسوی بود.

زندگی نامه (بیوگرافی) بری لارسون بازیگر نقش کاپیتان مارول
لارسون در 6 سالگی ابراز تمایل کرد که بازیگر شود. والدینش او را به «تئاتر کنسرواتوار آمریکایی» بردند، جایی که او برای شرکت در برنامه آموزشی تست داد. لارسون جوانترین دانش آموزی بود که برای این برنامه انتخاب شد.
وقتی بری لارسون 7 ساله بود والدینش از هم جدا شدند. این باعث شد که او دچار یک بحران عاطفی شود. مادرش با دو دخترش به لس آنجلس نقل مکان کرد. در آنجا لارسون رویاهای خود را برای بازیگر شدن دنبال کرد. خانواده در یک آپارتمان تک اتاقه زندگی می کردند و با منابع ناچیز زندگی می کردند.

 

حرفه

  • بری لارسون کار بازیگری خود را در سن 8 سالگی با برنامه تاک شو “The Tonight Show with Jay Leno” آغاز کرد. در این برنامه لارسون در حال اجرای یک تبلیغات تقلید آمیز برای “Malibu Mudslide Barbie” بود.
  •  کمدی “بالا بردن پدر” که از شبکه “WB” پخش شد. این سریال داستان مردی بیوه را روایت می‌کند که تلاش می‌کند دو دخترش را بزرگ کند. لارسون نقش یکی از دختران را بازی کرد. این برنامه پس از 22 قسمت لغو شد.

 

  • در سال 2003، بری لارسون در فیلم «راست در مسیر» «کانال دیزنی» بازی کرد. در همان سال، او شروع به برجسته کردن مهارت های موسیقی خود کرد. او چندین آهنگ را در وب سایت شخصی خود منتشر کرد. در سال 2004، لارسون در فیلم نوجوانان “Sleepover” بازی کرد.
  • در سال 2006، او در فیلم “Hoot” با بازیگران لوگان لرمن و کودی لینلی ظاهر شد. در سال 2007، لارسون صدای خود را به شخصیت یک پنگوئن در فیلم انیمیشن “Farce of the Penguins” قرض داد. او در نقش های کوچک در فیلم هایی مانند “13 Going on 30” و “Remember the Daze” ظاهر شد.

زندگی نامه (بیوگرافی) بری لارسون بازیگر نقش کاپیتان مارول

  • در سال 2005، لارسون اولین آلبوم موسیقی خود را با نام «در نهایت خارج از P.E.» منتشر کرد که این آلبوم بر روی مخاطبان نوجوان متمرکز بود. قبل از انتشار آلبوم، لارسون یک دی‌وی‌دی منتشر کرد که موزیک ویدیوی یکی از آهنگ‌های آن به نام «او گفت.» را در خود داشت. این آلبوم کمی بیش از سه هزار نسخه در ایالات متحده فروخت.
  • در سال 2009، لارسون در فیلم درام «Tanner Hall» بازی کرد. این فیلم داستانی بود از چهار دختر نوجوان در یک مدرسه شبانه روزی. اگرچه فیلم موفقیت چندانی نداشت، اما شخصیت لارسون مورد توجه قرار گرفت.

 

  • در همان سال، نقش «کیت گرگسون» در سریال کمدی «Showtime» «United of Tara» به او پیشنهاد شد. نقش او نقش یک نوجوان آشفته بود که با اختلال هویت تجزیه‌ای مادرش کنار آمد.
  • در سال 2010، بری لارسون در اقتباس صحنه ای از نمایشنامه «شهر ما» در «جشنواره تئاتر ویلیامزتاون» بازی کرد. این نمایشنامه او را در نقش یک دختر جوان زودرس به نام «امیلی وب» به نمایش گذاشت. شخصیت او توجه بینندگان و منتقدان را به یک اندازه جلب کرد. در سال 2011، لارسون نقش کوچکی در فیلم درام “Rampart” ایفا کرد.

لیست پیشنهادی: زندگی نامه اسکارلت جوهانسون*** زندگی نامه مارگو رابی*** زندگی نامه آن هاتاوی


  • در سال 2012، لارسون اولین کارگردانی خود را با فیلم کوتاه “بازو” انجام داد. این فیلم برنده جایزه ویژه هیئت داوران در “جشنواره فیلم ساندنس” شد. او در فیلم اقتباسی از مجموعه تلویزیونی “21 Jump Street” بازی کرد. لارسون همیشه. تشویق منتقدان را به دلیل شوخ طبعی صریح که در نقش هایش القا می کرد، برانگیخت.
  • در سال 2013، لارسون به همراه داستین بوسر فیلم کوتاهی به نام «وزن زدن» را کارگردانی کرد. این فیلم در “جشنواره فیلم SXSW” به نمایش درآمد و نامزد “جایزه بزرگ هیئت داوران” شد. در همان سال، لارسون اولین نقش اصلی خود را در یک فیلم بازی کرد.

 

  • بری لارسون نقش «گریس هاوارد» را در فیلم درام «کوتاه مدت 12» به کارگردانی دستین دانیل کرتون بازی کرد. در این فیلم لارسون به عنوان سرپرست در خانه ای برای نوجوانان مشکل دار حضور داشت. لارسون شخصیت پریشان عاطفی را به خوبی به تصویر کشید. عملکرد او مورد تحسین همه قرار گرفت.
  • در سال‌های 2013 و 2014، لارسون در نقش‌های فرعی در فیلم‌هایی مانند «اکنون تماشایی»، «دون جان» و «قمارباز» ظاهر شد. در سال 2015، او بخشی از فیلم کمدی «حفاری برای آتش» بود. این فیلم اجازه داد. لارسون نقش خود را بداهه بداهه کند. در همان سال، او در فیلم کمدی «Trainwreck» ایفای نقش کرد که در آن او به عنوان خواهر شخصیت اصلی که توسط امی شومر به تصویر کشیده شد، بازی کرد.

 

  • در سال 2015، لارسون نقش تعیین کننده ای را ایفا کرد. او در فیلم درام «اتاق» به کارگردانی لنی آبراهامسون نقش «جوی» را بازی کرد. “جوی” به عنوان زنی به تصویر کشیده شد که به مدت هفت سال در اسارت بود و با پسرش زندگی می کرد. رنج عاطفی مادری که سعی می‌کرد با پسرش فرار کند، توسط لارسون به‌طور قابل‌توجهی به تصویر کشیده شد.
  • بازی درخشان او در این فیلم باعث شد لارسون “جایزه آکادمی” را برای “بهترین بازیگر زن” به ارمغان بیاورد. او همچنین جایزه “گلدن گلوب” و “بفتا” را برای همان فیلم دریافت کرد.

زندگی نامه (بیوگرافی) بری لارسون بازیگر نقش کاپیتان مارول

  • پس از موفقیت “اتاق”، به لارسون پیشنهاد شد که نقش اصلی فیلم اکشن کمدی “آتش آزاد” را دریافت کند. او در سال 2017 در فیلم “کنگ: جزیره جمجمه” نقش یک عکاس خبرنگار را بازی کرد. در همان سال، او را بازی کرد. نقش قهرمان فیلم بیوگرافی «قلعه شیشه ای» را بازی کرد که بر اساس زندگی نویسنده آمریکایی جینت والز ساخته شد و لارسون نقش نویسنده را بازی کرد. او والز و تعامل او با خواهر و برادرش را مشاهده کرد تا شخصیت خود را به طرز درخشانی اجرا کند.
  • در سال 2017، لارسون اولین فیلم بلند خود را با نام «فروشگاه تک شاخ» کارگردانی کرد. این یک فیلم کمدی بود که لارسون نقش اصلی را داشت. این فیلم موفقیت چندانی نداشت. لارسون در حال حاضر روی حرفه بازیگری خود تمرکز کرده است. او قرار است در نقش «کارول دانورز» در فیلم‌های ابرقهرمانی «مارول استودیوز» ظاهر شود.

 

زندگی شخصی

بری لارسون با الکس گرینوالد موسیقیدان رابطه دارد. این زوج در سال 2016 نامزد کردند.
او از طرفداران فمینیسم است. بری لارسون اعتراضات شدید خود را علیه استثمار جنسی از زنان ابراز می کند و یکی از اعضای موسس “Time’s Up” است که ابتکاری برای جلوگیری از سوء استفاده جنسی در صنعت سرگرمی است. در هشتاد و هشتمین مراسم «جوایز آکادمی»، زمانی که تعدادی از قربانیان آزار جنسی روی صحنه آورده شدند، لارسون هر یک از آنها را در آغوش گرفت.

 زندگی نامه (بیوگرافی) بری لارسون بازیگر نقش کاپیتان مارولزندگی نامه (بیوگرافی) بری لارسون بازیگر نقش کاپیتان مارول

چیزهای بی اهمیت

بری لارسون تصمیم گرفت نام خود را تغییر دهد، زیرا از اشتباه املایی نام خانوادگی خود، “Desaulniers” توسط مردم ناامید شده بود. او نام «لارسون» را از نام مادربزرگ مادری‌اش «الوا ژوزفین لارسون» برگزید. لارسون همچنین از نام “کرستن لارسون”، نام عروسکی که زمانی به عنوان هدیه دریافت کرده بود، الهام گرفت.
در هشتاد و نهمین مراسم «جایزه آکادمی»، لارسون جایزه بهترین بازیگر مرد را به کیسی افلک اهدا کرد. با این حال، به دلیل اتهامات جنسی علیه او، لارسون ترجیح داد او را تشویق نکند، حتی در حالی که تماشاگران او را تشویق کردند.

 

فیلم های بری لارسون

1. اتاق (2015)

  (نمایش)

2. کوتاه مدت 12 (2013)

  (نمایش)

3. اسکات پیلگریم در برابر جهان (2010)

  (کمدی، اکشن، عاشقانه)

4. خیابان جامپ 21 (2012)

  (کمدی، جنایی، اکشن)

5. قلعه شیشه ای (2017)

  (بیوگرافی، درام)

6. The Spectacular Now (2013)

  (کمدی، درام، عاشقانه)

7. فقط رحمت (2020)

  (نمایش)

8. Kong: Skull Island (2017)

  (اکشن، علمی تخیلی، فانتزی، ماجراجویی)

9. دان جان (2013)

  (عاشقانه، درام، کمدی)

10. مدیسون (2001)

  (ورزشی، نمایشی)

 

 

جدیدترین دوره ها​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسعه فردی
دوره های توسعه فردی
کسب و کار
دوره های کسب و کار
روانشناسی
دوره های روانشناسی
مراقبه - یوگا
دوره های مدیتیشن
دوره های یوگا
زندگی نامه
لینکدونی
مطالب پر بازدید