جستجو
Close this search box.

متیو مک کانهی | زندگی نامه + حقایق، آثار و عکس ها

زندگی نامه (بیوگرافی) متیو مک کانهی
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Pinterest

فهرست مطالب

متیو مک کانهی یکی از بازیگران مطرح هالیوود است. او برای اولین بار با فیلم موفق منتقدانه «گیج و گیج» طعم ستاره شدن را چشید. با مجله قهرمان همراه باشید.

 

بیوگرافی متیو مک کانهی

این تگزاسی جذاب که در خانواده ای متوسط ​​به دنیا آمد، برخلاف برادرانش، از پیوستن به تجارت پدرش امتناع کرد. متیو مک کانهی ذهن خودش را داشت و تصمیم گرفت به عنوان دانشجوی تبادلی به استرالیا برود. پس از بازگشت، او به “دانشگاه تگزاس” در “کالج ارتباطات آستین” رفت و در رشته سینما، تلویزیون و رادیو فارغ التحصیل شد. او ابتدا در چند آگهی تلویزیونی ظاهر شد و نقش‌های کوچکی را در چند فیلم بازی کرد، قبل از اینکه در فیلم هیجان‌انگیز جوئل شوماخر، “زمانی برای کشتن” به موفقیت دست یافت.

حرفه سینمایی او خیلی زود جهشی بزرگ داشت و پیشنهادهای بازیگری زیادی دریافت کرد. برخی از فیلم های شناخته شده او عبارتند از: «آمیستاد»، «EDtv»، «ارواح دوست دختر گذشته»، «برنامه ریز عروسی»، «چگونه یک پسر را در 10 روز از دست بدهیم»، «وکیل لینکلن»، «خریداران دالاس» کلوب، «میان ستاره‌ای» و «مایک جادویی». او یک دوستدار پرشور حیوانات و بنیانگذار “بنیاد فقط نگهدار زندگی” است که برای بهبود زندگی کودکان دبیرستانی اختصاص داده شده است.

 

دوران کودکی و اوایل زندگی

متیو دیوید مک‌کانهی در ۴ نوامبر ۱۹۶۹ در اووالد، تگزاس، ایالات متحده آمریکا در خانواده جیمز دونالد مک‌کانهی، صاحب پمپ بنزین و تامین‌کننده نفت، و مری کاتلین، معلم مهدکودک متولد شد.
خانواده متیو مک کانهی به لانگ ویو، تگزاس نقل مکان کردند، جایی که او در دبیرستان لانگ ویو تحصیل کرد. او در دبیرستان در سالنامه Longview Lobo به عنوان “زیباترین” انتخاب شد.
در سال 1988، او به عنوان بخشی از یک برنامه تبادل آموزشی به مدت یک سال به وارنروال، نیو ساوت ولز، استرالیا نقل مکان کرد. او دانشجوی تبادل روتاری بود. او بعداً در “دانشگاه تگزاس” در “کالج ارتباطات آستین” حضور یافت.
در سال 1993 متیو مک کانهی از دانشگاه تگزاس فارغ التحصیل شد و مدرک لیسانس خود را در رشته فیلم رادیو تلویزیونی دریافت کرد. در طول دوران تحصیل خود در دانشگاه، او یکی از اعضای “برادری بین المللی دلتا تاو دلتا” بود.

 


لیست پیشنهادی: زندگی نامه تیموتی شالامی*** زندگی نامه ریس ویترسپون *** زندگی نامه شارلیز ترون


حرفه

  • متیو مک کانهی در سال 1991 فعالیت خود را در صنعت سرگرمی آغاز کرد. او قبل از ایفای نقش در فیلم کمدی «گیج و گیج» که در آستانه بلوغ قرار داشت، در یک سری تبلیغات تلویزیونی ظاهر شد، که تحسین بسیاری از منتقدان را به همراه داشت.
  • متیو مک کانهی در نقش‌های کوچکی در مجموعه‌ای از فیلم‌ها مانند «قتل عام با اره برقی تگزاس: نسل بعدی»، «پسران در کنار» و «فرشتگان در بیرون» دیده شد. او همچنین در مجموعه تلویزیونی «رازهای حل نشده» دیده شد.

  • در سال 1996، او در فیلم مهیج جوئل شوماخر “زمانی برای کشتن” که در آن نقش وکیلی به نام جیک بریگانس را بازی کرد، به موفقیت بزرگی دست یافت. این فیلم مورد تحسین منتقدان اقتباسی از رمان جان گریشام به همین نام بود.
  • او در سال 1997 در فیلم درام تاریخی «آمیستاد» که نامزد جایزه اسکار شد، به کارگردانی استیون اسپیلبرگ بازی کرد. این فیلم نقدهای خوبی از سوی منتقدان سینما دریافت کرد.

 

  • او در سال 1999 نقش ادوارد ‘اد’ پکورنی را در فیلم کمدی آمریکایی ‘EDtv’ به کارگردانی ران هاوارد بازی کرد. سال بعد، او در فیلمی با عنوان “U-571” دیده شد.
  • در سال 2000، متیو مک کانهی در اپیزودی با عنوان “فرار از نیویورک” در مجموعه تلویزیونی محبوب “سکس و شهر” ظاهر شد. سال بعد، او در فیلم کمدی رمانتیک “برنامه ریز عروسی” بازی کرد.

 

  • او در سال 2002 در فیلم سلطنت آتش بازی کرد. در همان سال، او در فیلم‌هایی مانند «سیزده گفتگو درباره یک چیز»، یک فیلم درام، و «شکستگی»، یک فیلم هیجان‌انگیز روان‌شناختی دیده شد.
  • در سال 2003، او در مجموعه تلویزیونی مستند “آزادی: تاریخچه ما” ظاهر شد. در آن سال، او همچنین نقش شخصیت استیون بدالیا را در فیلم ‘Tiptoes’ بازی کرد. او حتی در فیلم کمدی رمانتیک “چگونه یک پسر را در 10 روز از دست بدهیم” بازی کرد.

 

  • او در سال 2005 نقش براندون لنگ را در فیلم “دو نفر برای پول” بازی کرد و همچنین در فیلم ماجراجویی کمدی اکشن “ساهارا” بازی کرد. او صداپیشگی آل بین را در «ویرانی باشکوه: قدم زدن بر روی ماه 3 بعدی»، یک فیلم مستند سه بعدی، بر عهده داشت.
  • در سال 2006، او نقش جک لنگیل را در فیلم زندگی‌نامه‌ای درام تاریخی «ما مارشال هستیم» به کارگردانی مک‌جی بازی کرد. او در سال 2008 در فیلم ماجراجویی آمریکایی “طلای احمق” بازی کرد.

 

  • در سال 2008، او همچنین در فیلم کمدی اکشن “Tropic Thunder” بازی کرد که در گیشه بسیار موفق بود. در آن سال، او همچنین در نقش استیو ادینگتون در فیلم «ماشین‌گرد، دوست» دیده شد.
  • در سال 2009، او در کنار جنیفر گارنر در فیلم کمدی رمانتیک “ارواح دوست دختر گذشته” بازی کرد. این فیلم یک موفقیت تجاری بود اما نقدهای منفی منتقدان را دریافت کرد.

  • در سال 2010، او در سریال کمدی تلویزیونی آمریکایی “Eastbound & Down” بازی کرد که از HBO پخش شد. او در سه قسمت از این برنامه دیده شد. سال بعد، او در فیلم “وکیل لینکلن” بازی کرد.
  • در سال 2012، او نقش اصلی را در فیلم درام «لجن» به کارگردانی جف نیکولز بازی کرد. در آن سال او در فیلم‌هایی مانند «مایک جادویی» و «پسر کاغذی» نیز دیده شد.

 

  • در سال 2013، او در فیلم زندگینامه ای درام «باشگاه خریداران دالاس» ظاهر شد. او برای به تصویر کشیدن یک گاوچران مبتلا به ایدز قدردانی شد. این نقش برای او جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد و جایزه گلدن گلوب را برای بهترین بازیگر مرد درام به ارمغان آورد. او علاوه بر این دو جایزه، جوایز و نامزدی دیگری را نیز به دست آورد. در سال 2013 او همچنین در فیلم “گرگ وال استریت” بازی کرد.
  • او در فصل اول سریال جنایی «کارآگاه واقعی» شبکه HBO ظاهر شد. او برای بازی در نقش کارآگاه Rust Cohle جوایز متعددی را از آن خود کرد و نامزد جوایز «Primimetime Emmy» و «Golden Globe» شد.

 

  • در سال 2014، متیو در نقش خلبان ناسا جوزف کوپر در فیلم علمی تخیلی “بین ستاره ای” که مورد تحسین منتقدان و تجاری قرار گرفت بازی کرد. این فیلم به کارگردانی کریستوفر نولان، آن هاتاوی، جسیکا چستین، مت دیمون و مایکل کین نیز در نقش های مهمی ایفای نقش کردند. سال بعد، او میزبان یک قسمت از برنامه زنده شنبه شب بود.
  • او در سال 2016 صداپیشگی شخصیت‌های مهمی در فیلم‌هایی مانند «Kubo and the Two Strings» و «Sing» را بر عهده گرفت. در چند سال بعد، مک‌کانهی در فیلم‌هایی مانند «دریای درختان» (2015)، «ایالت آزاد جونز» (2016)، «طلا» (2016)، «برج تاریک» (2017)، ریک پسر سفید (2018) و «آرامش» (2019).

 

آثار عمده

متیو مک کانهی در «برنامه ریز عروسی» بازی کرد که موفقیت تجاری زیادی داشت و ۹۴ میلیون و ۷۲۸ هزار و ۵۲۹ دلار در باکس آفیس به دست آورد. این فیلم در هفته اول اکران خود در جایگاه اول باکس آفیس قرار داشت.
او در فیلم «مایک جادویی» بازی کرد، موفقیتی که در سال 2012 به فهرست منتقدان «بهترین فیلم» راه یافت. این فیلم «جایزه انجمن ملی منتقدان فیلم» و «جایزه روح مستقل» را دریافت کرد.
«باشگاه خریداران دالاس» برای او «جایزه آکادمی» برای «بهترین بازیگر مرد» و «جایزه گلدن گلوب» برای «بهترین بازیگر مرد درام» را دریافت کرد.
متیو مک کانهی برای بازی در مجموعه تلویزیونی «کارآگاه واقعی» برنده جایزه تلویزیونی «انتخاب منتقدان» برای «بهترین بازیگر مرد» شد. او همچنین در سال 2015 در “گلدن گلوب” نامزد همان دسته بود.
فیلم علمی تخیلی «بین ستاره‌ای» او در سال ۲۰۱۴ برنده «جایزه آکادمی» برای «بهترین جلوه‌های بصری» شد و در چهار بخش دیگر نامزد شد. او در سال 2015 در جوایز آکادمی علمی تخیلی، فیلم‌های فانتزی و ترسناک ایالات متحده آمریکا نامزد بهترین بازیگر مرد شد.

جوایز و دستاوردها

متیو مک کانهی در سال 1996 جایزه فیلم MTV را برای «بهترین اجرای موفقیت آمیز» برای فیلم «زمانی برای کشتن» دریافت کرد.
در سال 2012 متیو مک کانهی جایزه حلقه منتقدان فیلم نیویورک را برای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم‌های «برنی» و «مایک جادویی» دریافت کرد. در همان سال جایزه ای از «انجمن ملی منتقدان فیلم» دریافت کرد و همچنین برای فیلم «مایک جادویی» برنده «جایزه روح مستقل» شد.
او برای بازی در فیلم «جو قاتل» در سال ۲۰۱۳ برنده «جایزه کیوان» در بخش «بهترین بازیگر مرد» شد.

 

زندگی شخصی و میراث

“Just Keep Livin Foundation” که او تأسیس کرد، به بهبود زندگی دانش آموزان دبیرستانی اختصاص دارد. هدف اصلی این بنیاد، توانمندسازی دانش‌آموزان دبیرستانی و تشویق آنها به داشتن یک سبک زندگی فعال است.
او در سال 2005 هنگامی که ایالات متحده تحت تأثیر طوفان کاترینا قرار گرفت، چندین حیوان را از خطر نجات داد.
او در سال 2012 با دوست دختر قدیمی خود کامیلا آلوز، مدل برزیلی و مجری تلویزیونی ازدواج کرد. آنها در آستین تگزاس زندگی می کنند و سه فرزند دارند.
در آوریل 2014، مجله «تایم» مک‌کانهی را در سالانه «تایم 100» به عنوان یکی از «بانفوذترین افراد جهان» قرار داد.

 

گالری عکس های متیو مک کانهی

 

   

 

5 واقعیت شگفت انگیز

1- پدر و مادرش سه بار با هم ازدواج کردند
والدین مک کانهی دو بار طلاق گرفتند و سه بار ازدواج کردند.

2- مادرش مربی مهدکودک او بود
مادر مک کانهی معلم مهد کودک او بود.

3- او به فکر کاندیداتوری بود
مک‌کانهی در نظر داشت در سال 2022 برای فرمانداری تگزاس نامزد شود، اما این موضوع را محقق نکرد.

4- سه کلمه اول او در مورد فیلم
مک‌کانهی فاش کرد که سه کلمه اولی که در فیلم گفت: «خوب، خوب، خوب».

5- او به عنوان “زیباترین دانش آموز” انتخاب شد
مک کانهی با وجود داشتن آکنه به عنوان خوش تیپ ترین دانش آموز دبیرستانش انتخاب شد.

 

چیزهای بی اهمیت

این بازیگر تحسین شده یک بار در آستین تگزاس به دلیل نواختن درام بونگو در اواخر شب دستگیر شد. پلیس در خانه او نیز مواد مخدر کشف کرد. این بازیگر جریمه شد و اتهامات مربوط به مواد مخدر حذف شد.

 

فیلم های متیو مک کانهی

1. وکیل لینکلن (2011)

  (جنایی، هیجان انگیز، درام)

2. زمانی برای کشتن (1996)

  (درام، جنایی، هیجان انگیز)

3. بین ستاره ای (2014)

  (علمی تخیلی، درام، ماجراجویی)

4. Free State of Jones (2016)

  (درام، جنگی، تاریخی، اکشن، بیوگرافی)

5. Dallas Buyers Club (2013)

  (درام، بیوگرافی)

6. گرگ وال استریت (2013)

  (کمدی، درام، جنایی، بیوگرافی)

7. ما مارشال هستیم (2006)

  (درام، ورزشی)

8. گل (2012)

  (نمایش)

9. مات و مبهوت (1993)

  (کمدی)

10. تماس (1997)

  (علمی تخیلی، درام، معمایی، هیجان انگیز)

 

منبع: سایت

جدیدترین دوره ها​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسعه فردی
دوره های توسعه فردی
کسب و کار
دوره های کسب و کار
روانشناسی
دوره های روانشناسی
مراقبه - یوگا
دوره های مدیتیشن
دوره های یوگا
زندگی نامه
لینکدونی
مطالب پر بازدید