جستجو
Close this search box.

الکساندرا داداریو | زندگی نامه + حقایق، آثار و عکس ها

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Pinterest

فهرست مطالب

الکساندرا آنا داداریو، معروف به الکساندرا داداریو، یک هنرپیشه آمریکایی است که بیشتر به خاطر بازی در نقش آنابث چیس در مجموعه فیلم های «پرسی جکسون» شناخته می شود. او همچنین برای بازی در نقش بلیک گینز در «سان آندریاس» محبوبیت زیادی دارد. با مجله قهرمان همراه باشید.

 

بیوگرافی الکساندرا داداریو

الکساندرا داداریو که به خاطر چشمان آبی و لبخند جذابش تحسین شده بود، در سال 2014 در فهرست «100 داغ» ماکسیم در رتبه 80 قرار گرفت. او در سال 2002 با بازی در «همه بچه های من» فعالیت تلویزیونی خود را آغاز کرد و اولین نقش اصلی خود را در این فیلم دریافت کرد. فیلم 2010 پرسی جکسون و المپیک: دزد رعد و برق. پس از آن، او در بسیاری از نقش های اصلی و فرعی در برنامه های تلویزیونی و فیلم های مختلف ظاهر شد.

او همچنین در موزیک ویدیوها ظاهر شد و صداپیشگی شخصیت‌های برجسته در بازی‌های ویدیویی، مانند «Marvel Avengers Academy» و «Battlefield Hardline» را بر عهده داشت. در سال 2017، بازی در نسخه سینمایی سریال محبوب Baywatch او را به شهرت رساند. او برای بازی در فصل اول “لوتوس سفید” در سال 2021 تحسین گسترده ای را به دست آورد. او در راه تبدیل شدن به یک ستاره هالیوود است.

 

نام مستعارالکس
جنسیتمونث
سن37 ساله (در سال 2024)
تاریخ تولد16 مارس 1986
اسم واقعیالکساندرا آنا داداریو
حرفهبازیگر، مدل
ملیتآمریکایی
محل تولدشهر نیویورک، نیویورک، ایالات متحده آمریکا
دینمسیحیت
علامت زودیاکماهی ها

قد، وزن و آمار فیزیکی

اندازه گیری بدن35-27-34 اینچ
نوع بدنلاغر
ارتفاع5 فوت 10 اینچ (1.78 متر)
وزن61 کیلوگرم (134 پوند)
رنگ چشمقهوه ای تیره
سرگرمی هاخرید، تماشای تلویزیون و فیلم، گوش دادن به موسیقی

 

 

 

دوران کودکی و اوایل زندگی

الکساندرا داداریو در 16 مارس 1986 در شهر نیویورک، نیویورک، ایالات متحده آمریکا، در خانواده کریستینا، وکیل و ریچارد داداریو، دادستان و رئیس سابق واحد ضد تروریسم “NYPD” به دنیا آمد. پدربزرگ پدری او از سال 1959 تا 1971 یکی از اعضای دموکرات “مجلس نمایندگان ایالات متحده” برای ایالت کنتیکت بود.
او بزرگترین فرزند از سه فرزند خانواده اش است. برادرش متیو داداریو نیز بازیگر است، در حالی که خواهرش کاترین ستاره شبکه های اجتماعی است. الکساندرا داداریو تبار ایتالیایی، چکی، انگلیسی، ایرلندی و مجارستانی دارد.
او در Upper East Side منهتن بزرگ شد و در ابتدا در مدرسه Brearley تحصیل کرد. بعداً، برای دنبال کردن حرفه بازیگری، او به «مدرسه حرفه‌ای کودکان» پیوست و به «کالج مری‌مونت منهتن» که یکی از بهترین کالج‌های هنرهای زیبا در ایالات متحده است، رفت.
او از یازده سالگی می خواست بازیگر شود و چندین سال تکنیک بازیگری مایزنر را مطالعه کرد.

الکساندرا داداریو اولین حضور تلویزیونی خود را در شانزده سالگی با بازی لوری لوئیس، نوجوان قربانی در سریال «همه فرزندان من» انجام داد. این سریال بیش از چهل قسمت داشت و ثابت کرد که سکوی پرتاب خوبی برای حرفه او در تجارت نمایش است.

درباره الکساندرا داداریو

حرفه

  • داداریو پس از یک رشته نقش‌های کوچک در برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌های مستقل، از جمله «ماهی مرکب و نهنگ»، نقش موفقیت‌آمیز خود را در سال ۲۰۱۰ دریافت کرد، زمانی که برای بازی در نقش آنابث چیس در فیلم ماجراجویی فانتزی «پرسی جکسون و» انتخاب شد. The Olympians: The Lightning Thief» که بر اساس کتاب پرفروش ریک ریوردان برای نوجوانان ساخته شده است.
  • در همین حال، او در سال 2009 نقش تکراری کیت موریو را در سریال “یقه سفید” دریافت کرد. او از سال 2009 تا 2011 نقش کیت موریو را در “یقه سفید” بازی کرد.

 

  • در سال 2011، او در فیلم کمدی عاشقانه “Hall Pass” بازی کرد و در سریال درام تلویزیونی “Parenthood” نقشی تکراری داشت.
  • در سال 2012، او در موزیک ویدیو “Radioactive” توسط گروه پاپ راک “Imagine Dragons” ظاهر شد. در همان سال، او همچنین در یک قسمت از سریال “همیشه در فیلادلفیا آفتابی است” حضور داشت.

 

  • نقش اصلی بعدی الکساندرا داداریو بعد از آنابث چیس در “پرسی جکسون” در سال 2013 بود، زمانی که او در فیلم “اره برقی سه بعدی تگزاس” نقش هدر میلر را بازی کرد. اگرچه این فیلم در سال 2012 فیلمبرداری شد، اما تنها در سال 2013 اکران شد. او در سال 2013 در نقش آنابث چیس در “پرسی جکسون: دریای هیولاها” بازی کرد.
  • او همچنین در سال 2013 در کمدی زامبی «دفن سابق» با آنتون یلچین و اشلی گرین ظاهر شد. این فیلم در جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز در سال 2014 خارج از رقابت به نمایش درآمد.

 

  • در سال 2014، داداریو با بازی در نقش لیزا تراگنتی در فصل اول سریال HBO “True Detective” که در چهار قسمت ظاهر شد، محبوبیت پیدا کرد. سال بعد، او در کنار دواین جانسون در فیلم فاجعه آمیز «سان آندریاس» نقش اصلی را ایفا کرد.
  • الکساندرا داداریو نقشی کوتاه در سریال کمدی ویل فورته «آخرین مرد روی زمین» بازی کرد و به عنوان مهمان در «داستان ترسناک آمریکایی: هتل» حضور پیدا کرد، جایی که او نقش تخیلی طراح ناتاشا رامبووا را بازی کرد.

 

  • در سال 2016، او در فیلم درام رمانتیک “انتخاب” در نقش مکمل ظاهر شد. سال بعد، او جایگزین لی میشل بازیگر شد تا نقش کیت جفریس را در فیلم کمدی The Layover که توسط ویلیام اچ میسی کارگردانی شد، بازی کند.
  • نقش اصلی بعدی او در سال 2017 رخ داد ، هنگامی که او بازیگر نقش اصلی زن را در نسخه فیلم “Baywatch” بازی کرد. در اینجا ، او یک بار دیگر با دوین جانسون از “سان آندریاس” بازی کرد. او نقش کوین تابستانی را که در سریال اصلی توسط نیکول اگرت به تصویر کشیده شده بود ، بازی کرد.

 


لیسیت پیشنهادی:  زندگی نامه جسیکا چستین   ***   زندگی نامه رابرت داونی جونیور 


 

  • الکساندرا داداریو در ادامه به بازی در کمدی رمانتیک “هنگامی که ما برای اولین بار با آدم دیوین روبرو شدیم ، عمل کرد. او سپس در نسخه فیلم رمان رمز و راز شرلی جکسون با عنوان “ما همیشه در قلعه زندگی کرده ایم.”
  • در سال 2018، او برای بازی در نقش راشل در تریلر روانشناختی «شکارچی شب» انتخاب شد، جایی که او در کنار بازیگرانی مانند هنری کاویل و سر بن کینگزلی دیده شد. در همان سال ، او بازیگر شد تا دانا لی را در فیلم درام مستقل به کارگردانی کاترین اوبراین با عنوان “انتقال گمشده” بازی کند. این فیلم در تاریخ 28 آوریل 2019 در “جشنواره فیلم Tribeca” (TFF) نمایش جهانی خود را برگزار کرد.
  • در سال 2019 ، Daddario بازیگر شد تا در فیلم کمدی رمانتیک رمانتیک به کارگردانی Elise Duran به کارگردانی Emma Corrigan بازی کند “آیا می توانید مخفی نگه دارید؟” که مبتنی بر رمان سوفی کینسلا با همین نام است. در همان سال ، او همچنین بازیگران نقش اصلی جید در مجموعه تلویزیونی وب کمدی-درام-درام “چرا زنان می کشند” بازی کرد.

آثار عمده

  • از بازیگران اصلی فیلم الکساندرا داداریو می‌توان به «The Attic» (2007)، «Hall Pass» (2011)، «انتخاب» (2016)، «Baywatch» (2017)، و «ما همیشه در قلعه زندگی کرده‌ایم» (2018) اشاره کرد.
  • طولانی ترین حضور وی در تلویزیون در “همه فرزندانم” بود که او از سال 2002 تا 2003 لوری لوئیس را بازی کرد و در 43 قسمت ظاهر شد. دیگر برنامه‌های تلویزیونی مهم او عبارتند از: «قانون و نظم» (2004، 2005، 2006، 2009)، «یقه سفید» (2009 – 2011)، «دختر جدید» (2014)، و «اعتقاد به کار» (2016).
  • الکساندرا داداریو در فیلم های موسیقی مانند “رادیواکتیو” ظاهر شده است ، “عشق در راه است ،” صبر کنید “و” جودی فرانسوی “. در سال 2015 ، او دون آلپرت را در بازی ویدیویی محبوب “Battlefield Hardline” ابراز کرد. سال بعد ، او جنت ون داین را در یک بازی موبایل با عنوان “آکادمی Marvel Avengers” ابراز کرد. او همچنین در سریال اینترنتی «شغل های عجیب و غریب» بازی کرده است.

گالری عکس های الکساندرا داداریو

 

درباره الکساندرا داداریو درباره الکساندرا داداریو درباره الکساندرا داداریو درباره الکساندرا داداریو درباره الکساندرا داداریو درباره الکساندرا داداریو  درباره الکساندرا داداریو

 

جوایز و دستاوردها

الکساندرا داداریو دو بار در سال‌های 2010 و 2015 برای بازی در فیلم‌های «پرسی جکسون و المپیک‌ها: دزد رعد و برق» و «سان آندریاس» نامزد جوایز انتخاب نوجوانان شد.

او همچنین برای نقشی که در «اره برقی سه بعدی تگزاس» بازی کرد، نامزد جوایز «MTV Movie Awards» 2013 شد.

 

زندگی شخصی و میراث

الکساندرا داداریو با بسیاری از همبازی های خود قرار ملاقات داشته است. گفته می شد که او با همبازی خود در «پرسی جکسون»، لوگان لرمن، در رابطه بود و آنها در سال 2015 از هم جدا شدند.

شایعه شده بود که او با همبازی خود در «Baywatch» زک افرون در ارتباط است. با این حال داداریو این شایعات را تکذیب کرد و گفت که او فقط دوست افرون است.
از سال 2020، او رابطه عاشقانه ای با اندرو فرم داشت . آنها نامزدی خود را در 2 دسامبر 2021 اعلام کردند. در ژوئن 2022، این زوج ازدواج کردند.

 

چیزهای بی اهمیت

داداریو در لس آنجلس زندگی می کند و سگی به نام لوون دارد. او در یک خانه مسیحی به دنیا آمد اما اعتقادات مذهبی خود را آشکار نکرده است.
برنامه تمرینی او برای فیلم “پرسی جکسون و المپیک: دزد رعد و برق” شامل دویدن، شمشیر زدن و ایروبیک بود که به دلیل آن 20 پوند عضله افزایش یافت.

 

منبع: سایت

جدیدترین دوره ها​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسعه فردی
دوره های توسعه فردی
کسب و کار
دوره های کسب و کار
روانشناسی
دوره های روانشناسی
مراقبه - یوگا
دوره های مدیتیشن
دوره های یوگا
زندگی نامه
لینکدونی
مطالب پر بازدید