جستجو
Close this search box.

بندیکت کامبربچ | زندگی نامه + حقایق، آثار و عکس ها

زندگی نامه (بیوگرافی) بندیکت کامبربچ (بازیگر نقش شرلوک هولمز- دکتر استرنج)
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Pinterest

فهرست مطالب

بندیکت کامبربچ یک بازیگر انگلیسی بسیار تحسین شده است که تقریباً در همه زمینه های صنعت سرگرمی کار کرده است. بندیکت از روزهای ابتدایی خود بخشی از تولیدات اصلی تئاتر بوده است و با بازی در نقش تیتانیا در سنین بسیار کم به شهرت رسید. با مجله قهرمان همراه باشید.

 

بیوگرافی

بندیکت کامبربچ در سینما، تلویزیون، تئاتر و رادیو فعالیت داشته است. بندیکت کامبربچ شخصیت بسیار با استعدادی است و حتی صداپیشگی برخی از شخصیت‌های نمادین از آثار داستانی محبوب مانند «سیمپسون‌ها» و سه‌گانه فیلم «هابیت» را بر عهده داشته است. او بخشی از تولیدات بزرگ سینما بوده و تأثیر قابل توجهی بر صنعت تلویزیون نیز داشته است. فیلم او “Dr. Strange که توسط «Marvel Studios» تولید شد، به موفقیت بزرگی در سراسر جهان تبدیل شد. بازی بندیکت کامبربچ از شخصیت نمادین شرلوک هلمز در سریال تلویزیونی موفق «شرلوک» مورد استقبال منتقدان سراسر جهان قرار گرفت. بندیکت کامبربچ با سوفی هانتر کارگردان بریتانیایی تئاتر و اپرا ازدواج کرده است. این زوج دو پسر به نام های کریستوفر کارلتون کامبربچ و هال اودن کامبربچ دارند.

 


لیست پیشنهادی:  زندگی نامه بری لارسون  ***  زندگی نامه سوفی ترنر 


 

دوران کودکی و اوایل زندگی

بندیکت کامبربچ در 19 ژوئیه 1976 در لندن، انگلستان، در خانواده تیموتی کارلتون و واندا ونتهام به دنیا آمد.
بیشتر روزهای اولیه او در مدارس شبانه روزی سپری شد. او تحصیلات خود را از “مدرسه برامبلتی” در ساسکس غربی و از “مدرسه هارو” دریافت کرد.
او یک دانش پژوه هنر در مدرسه هارو بود و یکی از اعضای «انجمن راتیگان» بود که در آن زمان مهمترین باشگاه هنرهای نمایشی در مدرسه او بود. بندیکت کامبربچ اولین بازیگری خود را در سن 12 سالگی با بازی در نقش تیتانیا در نمایشنامه معروف “رویای شب نیمه تابستان” انجام داد.
او تحصیلات خود را در “آکادمی موسیقی و هنرهای دراماتیک لندن” ادامه داد و با مدرک کارشناسی ارشد در رشته بازیگری کلاسیک فارغ التحصیل شد.
او یک خواهر ناتنی به نام تریسی پیکوک از ازدواج اول مادرش دارد.
کامبربچ یک سال استراحت کرد تا به عنوان معلم انگلیسی در یک صومعه تبتی در دارجلینگ، هند، داوطلب شود.
او در «دانشگاه ویکتوریا منچستر» که در حال حاضر به عنوان «دانشگاه منچستر» شناخته می‌شود، درام تحصیل کرد.

 

حرفه در تئاتر

بندیکت کامبربچ فعالیت تئاتر خود را از سال 2001 آغاز کرد و در چندین نمایش کلاسیک نقش های اصلی را ایفا کرد. در سال 2005، بازی او در نقش جورج تسمن در نمایش “هدا گابلر” بسیار مورد استقبال قرار گرفت و او نامزد “جایزه اولیویه” برای “بهترین اجرای نقش مکمل” شد.
او بخشی از احیای نمایشنامه معروف ترنس راتیگان “پس از رقص” شد. این نمایش به کارگردانی تئا شاروک در «تئاتر ملی سلطنتی» اجرا شد. این اقتباس برنده چهار “جایزه اولیویه” و جایزه “بهترین احیا” نیز شد.
برخی از نمایشنامه‌های مهم دیگری که کامبربچ بخشی از آنها بود عبارتند از: «تک‌گویی‌های کودکان» دنی بویل (2010) و تولید صحنه‌ای «فرانکنشتاین» اثر مری شلی (2011) توسط دنی بویل. او برای بازی در «فرانکنشتاین» برنده جایزه تئاتر حلقه منتقدان، جایزه «ایونینگ استاندارد» و «جایزه الیور» شد و به «تاج سه گانه تئاتر لندن» دست یافت.
او در سال ۲۰۱۵ در «هملت» شکسپیر در «باربیکن تئاتر» لندن بازی کرد و سومین نامزدی «جایزه لارنس اولیویه» خود را برای این نقش به دست آورد.

 

شغل در تلویزیون

  • بندیکت کامبربچ در سال 2002 در برنامه تلویزیونی “Tipping the Velvet” ظاهر شد. سپس در سال 2003 در نقش ادوارد هان در برنامه تلویزیونی “جاسوسان کمبریج” بازی کرد. در همان سال او همچنین در نقش روری در سریال کمدی درام بازی کرد. چهل و چند ساله.
  • او اولین نقش مهم خود را در تلویزیون در سال 2004 به دست آورد. او برای بازی در نقش استیون هاوکینگ در سریال تلویزیونی موفق “هاوکینگ” انتخاب شد. بندیکت برای بازی در نقش استیون هاوکینگ نامزد «جایزه تلویزیونی بافتا» برای «بهترین بازیگر مرد» شد. او همچنین برنده «پوره طلایی» در بخش «بهترین اجرای یک بازیگر» شد. بندیکت کامبربچ همچنین صداپیشگی استیون هاوکینگ را در قسمت اول سریال کنجکاوی، یک مجموعه تلویزیونی درام، بر عهده داشت.

 

  • در سال 2005، نقش ادموند تالبوت در مینی سریال تلویزیونی «تا انتهای زمین» به او پیشنهاد شد که او به راحتی پذیرفت. در همان سال، او همچنین در برنامه هایی مانند «اخبار شکسته» و «ناتان بارلی» به عنوان مهمان حضور داشت.
  • در سال 2007، بندیکت کامبربچ در کنار تام هاردی در اقتباس تلویزیونی «استوارت: یک زندگی به عقب» بازی کرد. این برنامه در سپتامبر 2007 از “بی بی سی” پخش شد.

 

  • در سال 2008، او نقش اصلی را در مینی سریال محبوب «بی‌بی‌سی» «آخرین دشمن» بازی کرد. بازی او به عنوان شخصیت اصلی، نامزدی “جایزه ماهواره” را برای “بهترین بازیگر مرد در مینی سریال یا فیلم تلویزیونی” به ارمغان آورد.
  • در سال 2009، بندیکت کامبربچ در نقش لوک فیتزویلیام در برنامه تلویزیونی “Maple: Murder is easy” بازی کرد. او همچنین نقش برنارد را در اقتباس تلویزیونی رمان «جزیره کوچک» اثر آندریا لوی بازی کرد. بازی او در نقش برنارد برای او نامزدی دیگری برای «جایزه تلویزیونی بافتا» برای «بهترین بازیگر نقش مکمل مرد» شد.

 

  • سال 2010 سال مهمی برای بندیکت کامبربچ بود. او برای بازی در نقش ونسان ون گوگ در فیلم موفق «ون گوگ: نقاشی شده با کلمات» انتخاب شد. بازی او در نقش ون گوگ در سراسر جهان مورد قدردانی قرار گرفت و هنوز هم به عنوان یکی از بهترین تصویرهای این هنرمند مورد احترام است. در همان سال، او برای نقش شرلوک هلمز در سریال تلویزیونی تحسین شده «شرلوک» انتخاب شد. فصل اول این سریال در سال 2010 پخش شد.
  • در سال 2012، بندیکت کامبربچ در مینی سریال «پایان رژه» ساخته مشترک «بی‌بی‌سی» و «اچ‌بی‌او» انتخاب شد. این مینی سریال تنها برای پنج قسمت فیلمبرداری شد و سوزانا وایت کارگردانی آن را بر عهده داشت. بازی او در این مینی سریال، دومین نامزدی «جایزه امی» را برای «بهترین بازیگر مرد در مینی سریال یا فیلم تلویزیونی» به ارمغان آورد.

 

  • در فوریه 2017، کامبربچ برای بازی در «پاتریک ملروز»، یک مینی سریال اقتباسی از رمان‌های ادوارد سنت اوبین انتخاب شد.
  • او همچنین در نقش دومینیک کامینگز، استراتژیست سیاسی بریتانیایی در «اچ‌بی‌او» و فیلم تلویزیونی «برکسیت: جنگ غیرمجاز» کانال 4 در سال 2019 ظاهر شد.

 

درباره بندیکت کامبربچ (بازیگر نقش شرلوک هولمز- دکتر استرنج)

شغل در فیلم

  • بندیکت کامبربچ در سال‌های 2007 و 2008 در فیلم‌های «تاوان» و «دختر بولین دیگر» در نقش‌های مکمل ظاهر شد. در سال 2009، او در نقش جوزف هوکر در فیلم زندگینامه ای چارلز داروین “Creation” انتخاب شد. جوزف هوکر دوست نزدیک چارلز داروین بود.
  • در سال 2010، او در دو فیلم مختلف به نام‌های «سوت‌زن» و «چهار شیر» دیده شد. «سوت‌زن» یک درام جنایی زندگی‌نامه‌ای کانادایی-آلمانی-آمریکایی به کارگردانی لاریسا کندراکی است، در حالی که «چهار شیر» یک کمدی سیاه به کارگردانی کریس موریس است.

 

  • بندیکت کامبربچ در سال 2011 در فیلم “جاسوس سرباز خیاط سرهم بندی” که اقتباسی از رمان جان لو کاره است، انتخاب شد. در همان سال برای بازی در فیلم «اسب جنگی» ساخته استیون اسپیلبرگ انتخاب شد.
  • در سال 2012، بندیکت کامبربچ برای بازی در نقش اسماگ و نکرومنسر در اولین قسمت از سری فیلم‌های «هابیت» انتخاب شد: «یک سفر غیرمنتظره». او بعداً نقش خود را در دو قسمت بعدی این سه گانه، یعنی «ویران شدن اسماگ» (2013) و «نبرد پنج ارتش» (2014) تکرار کرد.

 

  • او در درام تاریخی «بازی تقلید» نقش رمزنگار بریتانیایی آلن تورینگ را بازی کرد. این فیلم در نوامبر 2014 اکران شد و نامزدی کامبربچ در “گلدن گلوب”، “بفتا”، “SAG” و “اسکار” را به دست آورد. در همان سال، او همچنین صداپیشگی شخصیتی را در فیلم انیمیشن «پنگوئن‌های ماداگاسکار» بر عهده گرفت.
  • در می 2014، او برای بازی در فیلم Black Mass در کنار جانی دپ انتخاب شد. در ماه آگوست، او صداپیشگی شخصیتی به نام شیر خان را در اقتباس سینمایی سال 2015 از فیلم کلاسیک رودیارد کیپلینگ، «کتاب جنگل» انجام داد.

 

  • او نقش اصلی را در فیلم «دکتر. عجیب و غریب در نوامبر 2016. فیلم به موفقیت بزرگی تبدیل شد.
  • او در نقش توماس ادیسون در فیلمی با عنوان «جنگ کنونی» انتخاب شد. این فیلم به کارگردانی آلفونسو گومز-ریژون، مایکل شانون، نیکلاس هولت، تام هالند و کاترین واترستون در نقش های مهمی به ایفای نقش می پردازند. او همچنین به عنوان The Grinch برای بازسازی داستان کلاسیک در سال 2018 انتخاب شد، “چگونه گرینچ کریسمس را دزدید”.
  • او در نقش دکتر استرنج در فیلمی به نام که در نوامبر ۲۰۱۶ اکران شد و در فرنچایز «انتقام‌جویان» مانند «انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت» (۲۰۱۸) و «انتقام‌جویان: پایان بازی» (۲۰۱۹) بازی کرد.

آثار عمده

بازی او در نقش استیون هاوکینگ در سریال تلویزیونی موفق “هاوکینگ” بسیار مورد استقبال قرار گرفت و جوایز بسیاری را برای او به ارمغان آورد.
بازی او در نقش ونسان ون گوگ در فیلم موفق “ون گوگ: نقاشی شده با کلمات” یکی از بهترین نقش آفرینی های این هنرمند محسوب می شود.

جوایز و دستاوردها

بندیکت کامبربچ در سال 2012 جایزه اولیویه را برای بهترین بازیگر مرد برای بازی در فیلم «فرانکنشتاین» دریافت کرد.

بندیکت کامبربچ در جوایز امی سال 2012 و 2013 نامزد «بازیگر نقش اول مرد در یک مینی سریال یا یک فیلم» شد. او در سال 2013 برای بازی استثنایی خود در «پایان رژه» برنده این جایزه شد.
او برای بازی در سریال تلویزیونی موفق «شرلوک» در سال ۲۰۱۳ در «جایزه گلدن گلوب» نامزد «بهترین اجرای یک بازیگر مرد در سریال کوتاه یا فیلم سینمایی تلویزیونی» شد.
او در سال 2014 جایزه “امی” را برای “بازیگر نقش اول مرد در یک مینی سریال یا یک فیلم” برای بازی استثنایی خود از شرلوک هلمز در مجموعه تلویزیونی “شرلوک” دریافت کرد.

ازدواج و زندگی عاشقانه

بندیکت کامبربچ مدتی با اولیویا پولت در رابطه بود تا اینکه در سال 2011 آن را ترک کرد.
بندیکت کامبربچ نامزدی خود را با سوفی هانتر، کارگردان انگلیسی تئاتر و اپرا، در نوامبر 2014 اعلام کرد. این دو در 14 فوریه 2015 ازدواج کردند. این زوج در ژوئن 2015 اولین فرزند خود را به دنیا آوردند و نام او را کریستوفر کارلتون گذاشتند.

گالری عکس های بندیکت کامبربچ

 

درباره بندیکت کامبربچ (بازیگر نقش شرلوک هولمز- دکتر استرنج)   درباره بندیکت کامبربچ (بازیگر نقش شرلوک هولمز- دکتر استرنج)   درباره بندیکت کامبربچ (بازیگر نقش شرلوک هولمز- دکتر استرنج) درباره بندیکت کامبربچ (بازیگر نقش شرلوک هولمز- دکتر استرنج) درباره بندیکت کامبربچ (بازیگر نقش شرلوک هولمز- دکتر استرنج)

 

5 واقعیت شگفت انگیز

1- پدربزرگ اعظمش برده داشت
پدربزرگ بزرگ کامبربچ، آبراهام کامبربچ، یک برده ثروتمند در جامائیکا بود.

2- او در آفریقای جنوبی ربوده شد
کامبربچ و دوستانش در آفریقای جنوبی توسط گروهی از مردم محلی ربوده شدند.

3- او بودیسم را تمرین می کند
کامبربچ با فلسفه بودایی موافق است.

4- او گیاهخوار است
کامبربچ از رژیم غذایی وگان پیروی می کند.

5- او یک CBE است
کامبربچ توسط ملکه الیزابت دوم به عنوان “عالی ترین نشان امپراتوری بریتانیا” منصوب شد.

 

چیزهای بی اهمیت

بندیکت در حین فیلمبرداری در آفریقای جنوبی تجربه وحشتناکی از سرقت خودرو داشت. او در حال فیلمبرداری برای «تا انتهای زمین» (2005) بود که او و بازیگران دیگرش توسط گروهی از مردان مسلح در بیابان ربوده شدند. این بازیگر بعداً توسط گروه در یک بیابان برهوت بدون هیچ توضیحی رها شد. بندیکت کامبربچ حساب کامل «اعتماد شاهزاده» را که سفیر برند آن است، خواند.
او از طرفداران پر و پا قرص رابرت داونی جونیور بازیگر هالیوودی است.
او صداپیشگی دو شخصیت در برنامه تلویزیونی آمریکایی “سیمپسون ها” را بر عهده داشته است. او صداپیشگی نخست وزیر بریتانیا و همچنین آلن ریکمن را برای قسمت ویژه ولنتاین که در فوریه 2013 پخش شد، بر عهده داشت.
پدر و مادر واقعی او تیموتی کارلتون و واندا ونتهام در سریال تلویزیونی موفق «شرلوک» نقش والدین روی صفحه نمایش او را بازی کردند.

فیلمسازان مورد علاقه او استنلی کوبریک، مایکل وینترباتم، استیون سودربرگ، جان هیوز و آلفرد هیچکاک هستند.
بندیکت از فلسفه بودایی پیروی می کند و همیشه علاقه و عشق خود را به تمرین مراقبه و ذهن آگاهی ابراز کرده است.

 

فیلم های بندیکت کامبربچ

1. بازی تقلید (2014)

(جنگ، بیوگرافی، درام، هیجان انگیز)

2. Avengers: Infinity War (2018)

(اکشن، علمی تخیلی، ماجراجویی، فانتزی)

3. دکتر استرنج (2016)

(اکشن، فانتزی، علمی تخیلی، ماجراجویی)

4. Star Trek Into Darkness (2013)

(اکشن، ماجراجویی، علمی تخیلی)

5. تئاتر ملی: فرانکشتاین (2011)

(نمایش)

6. تئاتر ملی: هملت (2015)

(نمایش)

7. هابیت: ویرانی اسماگ (2013)

(فانتزی، ماجراجویی)

8. 12 Years a Slave (2013)

(تاریخ، زندگینامه، درام)

9. کفاره (2007)

(درام، جنگی، معمایی، عاشقانه)

10. 1917 (2020)

(درام، جنگی)

 

 

جدیدترین دوره ها​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسعه فردی
دوره های توسعه فردی
کسب و کار
دوره های کسب و کار
روانشناسی
دوره های روانشناسی
مراقبه - یوگا
دوره های مدیتیشن
دوره های یوگا
زندگی نامه
لینکدونی
مطالب پر بازدید