جستجو
Close this search box.

تام هیدلستون | زندگی نامه +حقایق، آثار و عکس های جدید

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Pinterest

فهرست مطالب

تام ویلیام هیدلستون بازیگر، تهیه کننده و مجری سرشناس انگلیسی است. او پس از بازی در نقش ابرشرور «لوکی»، برادر شرور شخصیت اصلی فیلم «ثور» در سال 2011 به شهرت رسید. با مجله قهرمان همراه باشید.

 

بیوگرافی

تام هیدلستون در فیلم‌هایی مانند «انتقام‌جویان»، «ثور: دنیای تاریک»، «ثور: راگناروک»، «انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت» و «انتقام‌جویان: پایان بازی» بار دیگر نقش «لوکی» را بازی کرد. در اوایل کار خود، او در برنامه های تلویزیونی محبوب، مانند “زندگی و ماجراهای نیکلاس نیکلبی” ظاهر شد که بر اساس رمان معروف “نیکلاس نیکلبی” نوشته چارلز دیکنز ساخته شده بود. او همچنین در نقش «رندولف چرچیل» پسر وینستون چرچیل در یک فیلم تلویزیونی زندگی‌نامه‌ای با عنوان «طوفان تجمع» ظاهر شد. او کم کم نقش های برجسته تری را شروع کرد و در نهایت با بازی در نقش «لوکی» در فیلم «ثور» به اوج کار خود رسید.

تام هیدلستون در طول زندگی حرفه‌ای‌اش جوایز معتبر متعددی از جمله «جایزه لارنس اولیویه» برای «بهترین تازه‌وارد» را برای بازی در نمایشنامه محبوب «سیمبلین» که در اصل توسط شاعر و نمایشنامه‌نویس مشهور انگلیسی، ویلیام شکسپیر نوشته شده بود، دریافت کرد. هیدلستون به خاطر فعالیت های بشردوستانه اش نیز شهرت دارد. او در سال 2013 به منظور کمک به زنان و کودکان از گینه بازدید کرد. او همچنین به مردم در مورد مسائلی مانند گرسنگی و سوء تغذیه آموزش می داد. نام هیدلستون در سال 2017 در فهرست «بانفوذترین افراد در بریتانیا» توسط دبرت ذکر شد.

 

دوران کودکی و اوایل زندگی

توماس ویلیام تام هیدلستون در 9 فوریه 1981 در وست مینستر، لندن، انگلستان به دنیا آمد. پدرش، جیمز نورمن هیدلستون، به عنوان یک شیمیدان فیزیک کار می کرد، در حالی که مادرش، دایانا پاتریشیا هیدلستون، به عنوان یک مدیر هنری کار می کرد. پدرش اصالتا اسکاتلندی و مادرش انگلیسی است. متاسفانه پدر و مادرش زمانی که او تنها 12 سال داشت از هم جدا شدند.

او دو خواهر دارد. اما، خواهر کوچکترش، بازیگر شد، در حالی که خواهر بزرگترش سارا به عنوان روزنامه نگار در هند کار می کند.


او در «کالج ایتون» و سپس در «کالج پمبروک» تحصیل کرد. او که به شدت از عشق مادرش به بازیگری الهام گرفته شده بود، در روزهای دانشگاه شروع به شرکت فعال در تولیدات صحنه ای کرد. سپس تصمیم گرفت برای تحصیل در رشته بازیگری در «آکادمی سلطنتی هنرهای دراماتیک» (RADA) شرکت کند. او در سال 2005 از “RADA” فارغ التحصیل شد.


پیشنهادی: بندیکت کامبربچ  ***  هنری کویل  ***  جیسون موموآ  ***  سوفی ترنر


حرفه

  • تام هیدلستون بازیگری را در دوران دانشجویی آغاز کرد. او در اقتباس تلویزیونی استیون ویتاکر از «نیکلاس نیکلبی» در سال 2001 ظاهر شد. در همان سال، او همچنین در «توطئه» ظاهر شد. سال بعد، او در فیلم تلویزیونی “طوفان تجمع” نقش پسر وینستون چرچیل را بازی کرد.
  • او اولین فیلم خود را در درام بریتانیایی “بی ربط” در سال 2006 انجام داد. این فیلم به کارگردانی جوآنا هاگ، او را در نقش اصلی بازی کرد. در این فیلم خواهرش اما هیدلستون به همراه بازیگرانی مانند کاترین ورث، مری روسکو و دیوید رینتول نیز بازی کردند. این فیلم جوایز متعددی دریافت کرد.

 

  • در طول سال‌های بعد، هیدلستون نقش‌های مهمی را در چندین نمایش بازی کرد، مانند «چالش‌انگیز» (2006)، «سیمبلین» (2007)، و «اتللو» (2008). نقش او در “Cymbeline” مورد استقبال منتقدان قرار گرفت و در نهایت برای بازی قابل توجهش “جایزه Laurence Olivier” را برای “بهترین تازه وارد در یک نمایش” به ارمغان آورد.
  • در سال 2011، او در فیلم ابرقهرمانی آمریکایی «ثور» که بر اساس شخصیتی به همین نام از «مارول کامیکس» ساخته شده بود ظاهر شد. این فیلم که توسط کنت برانا کارگردانی شد، هیدلستون را در نقش ابرشرور «لوکی» به تصویر کشید. این فیلم به یک موفقیت تجاری تبدیل شد و هیدلستون در سراسر جهان محبوب شد.

 

  • در همان سال، او همچنین در «نیمه‌شب در پاریس»، یک فیلم کمدی فانتزی به کارگردانی وودی آلن ظاهر شد و در آن نقش مکمل را بازی کرد. این فیلم به موفقیت تجاری تبدیل شد و جوایز متعددی از جمله اسکار را نیز دریافت کرد.
  • در سال 2012، او در «انتقام جویان»، یک فیلم ابرقهرمانی بر اساس یک تیم ابرقهرمانی «مارول کامیکس» به همین نام ظاهر شد. در این فیلم که توسط جاس ویدون کارگردانی شد، هیدلستون دوباره در نقش ابرشرور «لوکی» بازی کرد. لوکی که از قضا برادر و دشمن سرسخت ثور است، در فیلم در حال تعقیب رویای خود برای تسلط بر دنیا دیده می شود. این فیلم از نظر تجاری موفقیت چشمگیری داشت و نزدیک به 1.5 میلیارد دلار در سراسر جهان به دست آورد.

  • هیدلستون در «ثور: دنیای تاریک» که در سال 2013 اکران شد، بار دیگر نقش «لوکی» را بازی کرد. این فیلم به کارگردانی آلن تیلور یک موفقیت تجاری بود. در همان سال، او همچنین نقش اصلی را در نمایشنامه «کوریولانوس» که در ابتدا توسط شکسپیر نوشته شده بود، بازی کرد .
  • طی سال‌ها، هیدلستون نقش‌های اصلی را در فیلم‌هایی مانند «من نور را دیدم» (2015) و «کنگ: جزیره جمجمه» (2017) بازی کرده است.
  • از سال 2017، تام در فیلم‌های «مارول» مانند «ثور: راگناروک» (2017)، «انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت» (2018)، و «انتقام‌جویان: پایان بازی» (2019) بار دیگر نقش «لوکی» را بازی کرد. همه فیلم‌ها به موفقیت‌های پرفروش تبدیل شدند و رکوردها را شکستند و رکورد زدند. او همچنین صداپیشگی شخصیت «لرد نوث» در انیمیشن «مرد اولیه» در سال 2018 را بر عهده داشت.

 

  • در طول سال‌ها، تام هیدلستون بخشی از مجموعه‌های تلویزیونی و فیلم‌های تلویزیونی مختلفی مانند «A Waste of Shame» (2005)، «Victoria Cross Heroes» (2006)، «دفترچه‌های مخفی داروین» (2009)، «هنری پنجم» بوده است. (2012)، و “شکارچی ترول” (2016).
  • در سال 2019، تام هیدلستون اولین بازی خود در برادوی را با «خیانت» انجام داد که برای آن نامزدی «تونی» شد. او اولین “جایزه گلدن گلوب” خود را به دست آورد و برای بازی در “مدیر شب” نامزد دو جایزه “پریمتایم امی” شد.

 

آثار عمده

  • نقش او در «ثور»، فیلم ابرقهرمانی آمریکایی محصول 2011، را می توان اولین اثر مهم و قابل توجه او در کارنامه کاری اش دانست. این فیلم که توسط کنت برانا کارگردانی شده است ، درباره ثور، شاهزاده قلمروی تخیلی به نام آسگارد است. در این فیلم، ثور از قدرت خود سلب شده و به زمین تبعید می شود. هیدلستون در نقش برادرش لوکی ظاهر می شود که سعی می کند تاج و تخت را برای خودش بگیرد. در این فیلم کریس همسورث ، ناتالی پورتمن، استلان اسکارسگارد و کولم فیور نیز ایفای نقش کردند. این فیلم که نزدیک به 450 میلیون دلار در سراسر جهان به دست آورد، پانزدهمین فیلم پرفروش سال بود.
  • هیدلستون در سال 2012 در فیلم ابرقهرمانی “انتقام جویان” ظاهر شد و در آنجا نقش خود را به عنوان ابرشرور “لوکی” تکرار کرد. نقش او در این فیلم یکی از موفق ترین و شاخص ترین آثار او محسوب می شود. رابرت داونی جونیور، کریس ایوانز، کریس همسورث، اسکارلت جوهانسون و جرمی رنر، به کارگردانی جاس ویدون، بازیگران این فیلم هستند. این فیلم نزدیک به 1.5 میلیارد دلار در سراسر جهان به دست آورد و پرفروش ترین فیلم سال شد. این فیلم همچنین برنده چندین جایزه و نامزدی از جمله نامزدی در «جوایز آکادمی» شد.

 

  • در سال 2015، او در «قله زرشکی»، یک فیلم عاشقانه گوتیک به کارگردانی گیرمو دل تورو ظاهر شد. میا واسیکوفسکا، جسیکا چستین، تام هیدلستون، چارلی هانام و جیم بیور از بازیگران آن بودند. این یک موفقیت تجاری متوسط ​​با نظرات مثبت بود. برنده سه “جایزه کیوان” و “جایزه اره برقی فانگوریا” شد.
  • «Kong: Skull Island» که در فوریه 2017 منتشر شد، یکی از آثار برجسته اوست. او در این فیلم که درباره گروه‌هایی از دانشمندان و سربازان است که در تعقیب یک هیولای قدرتمند به نام کنگ هستند، نقش اصلی را بازی کرد. کارگردانی این فیلم بر عهده جردن وگت رابرتس بود و بازیگرانی مانند ساموئل ال جکسون، جان گودمن و بری لارسون در آن حضور داشتند. این فیلم یک موفقیت تجاری بود و نقدهای مثبتی دریافت کرد.

 

  • بازی او در نقش «جاناتان پاین» در سریال تلویزیونی «مدیر شب» (2016) مورد استقبال منتقدان قرار گرفت. این نقش برای او جوایز معتبر و نامزدی بسیاری از جمله جایزه گلدن گلوب را به همراه داشت.
  • نقش تام در فیلم‌های «مارول» مانند «ثور: راگناروک» (2017)، «انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت» (2018) و «انتقام‌جویان: پایان بازی» (2019) مورد استقبال منتقدان قرار گرفت. همه فیلم‌ها در باکس آفیس عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتند و «انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت» پرفروش‌ترین فیلم سال شد. همچنین در “جوایز آکادمی” نامزد دریافت کرد. «انتقام‌جویان: پایان بازی» با کسب رکورد 2.7 میلیارد دلار به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ تبدیل شد.


جوایز و دستاوردها

تام هیدلستون در طول دوران حرفه ای خود جوایز مهمی را کسب کرده است. برخی از آنها عبارتند از “جایزه لارنس اولیویه” برای “بهترین تازه وارد در یک نمایش” برای بازی در “Cymbeline” در سال 2008، “جایزه امپایر” برای “بهترین مرد تازه وارد” برای بازی در فیلم “ثور” در سال 2012، ” جایزه فیلم MTV برای «بهترین شرور» برای بازی در فیلم «انتقام‌جویان» در سال 2013 و «جایزه تئاتر ایونینگ استاندارد» برای «بهترین بازیگر مرد» برای بازی در نمایشنامه «کوریولانوس» در سال 2014. او همچنین جایزه دریافت کرد. جایزه “گلدن گلوب” در بخش “بهترین بازیگر مرد” برای سریال “مدیر شب” در سال 2016. او همچنین نامزدی “Primimetime Emmy” را برای همین کار دریافت کرد.

 

زندگی شخصی

تام هیدلستون در حال حاضر در منطقه پارک بلزیز در شمال غربی لندن زندگی می کند. او با سوزانا فیلدینگ بازیگر بریتانیایی قرار گرفت. او با جین آرتی، مدیر اجرایی رکورد ارتباط داشت. او در سال 2016 با خواننده تیلور سوئیفت قرار گرفت. او رابطه عاشقانه ای با بازیگر زن زاوه اشتون داشته است. در مارس 2022، این زوج نامزدی خود را اعلام کردند. در ژوئن 2022، تام و زاو اعلام کردند که در انتظار اولین فرزند خود هستند.

او به‌خاطر فعالیت‌های بشردوستانه‌اش معروف است و در چندین پروژه «یونیسف» مشارکت دارد. او در سال 2013 از گینه بازدید کرد تا به نیازمندان کمک کند و همچنین آگاهی در مورد مشکلاتی مانند گرسنگی و سوء تغذیه را افزایش دهد.

او سفیر “کمپین بفتای روشنگر” است که به ارائه کار برای تازه واردان در فیلم، تلویزیون و بازی کمک می کند. او به عنوان یکی از اهداکنندگان «صندوق عدالت و برابری»، نسخه بریتانیایی «جنبش زمان به بالا» معرفی شد.

 

گالری عکسهای تام هیدلستون

 

تام هیدلستون بازیگر نقش لوکی در انتقام جویان    تام هیدلستون بازیگر نقش لوکی در انتقام جویان تام هیدلستون بازیگر نقش لوکی در انتقام جویان تام هیدلستون بازیگر نقش لوکی در انتقام جویان تام هیدلستون بازیگر نقش لوکی در انتقام جویان تام هیدلستون بازیگر نقش لوکی در انتقام جویان   تام هیدلستون بازیگر نقش لوکی در انتقام جویان تام هیدلستون بازیگر نقش لوکی در انتقام جویان تام هیدلستون بازیگر نقش لوکی در انتقام جویان

 

5 واقعیت شگفت انگیز

1- هیدلستون عاشق گرما است
نه، آب و هوا نیست، بلکه فیلم مورد علاقه او، “گرما” که در سال 1995 منتشر شد.

2- او طرفدار سوپرمن است
ما فکر می کنیم ابرقهرمان مورد علاقه او یکی از دنیای سینمایی مارول باشد، اما در عوض، سوپرمن خود کمپانی دی سی کامیکس است.

3- دوستی او با کریس همسورث
آنها ممکن است روی صفحه نمایش نزدیک نباشند، اما در زندگی واقعی، آنها دوستان بسیار خوبی هستند.

4- او چند زبانه است
او کمی به زبان های اسپانیایی و فرانسوی صحبت می کند، البته نه روان، و زمانی که در دانشگاه بود، یونانی و لاتین را یاد گرفت.

5- عشق او به شکسپیر
او از علاقه مندان به آثار شکسپیر است و همچنین در تعدادی نمایشنامه بر اساس آثار این نویسنده و شاعر بزرگ بازی کرده است.

 

فیلم های تام هیدلستون

1. انتقام جویان (2012)

(علمی تخیلی، اکشن)

2. Avengers: Infinity War (2018)

(اکشن، علمی تخیلی، ماجراجویی، فانتزی)

3. ثور (2011)

(فانتزی، علمی تخیلی، اکشن، ماجراجویی)

4. ثور: دنیای تاریک (2013)

(فانتزی، اکشن، علمی تخیلی، ماجراجویی)

5. تئاتر ملی: کوریولانوس (2014)

(جنگ، درام، تاریخی)

6. ثور: راگناروک (2017)

(اکشن، ماجراجویی، فانتزی، علمی تخیلی)

7. قله زرشکی (2015)

(هیجانی، درام، ترسناک، عاشقانه، معمایی، فانتزی)

8. نیمه شب در پاریس (2011)

(عاشقانه، کمدی، فانتزی)

9. Kong: Skull Island (2017)

(اکشن، علمی تخیلی، فانتزی، ماجراجویی)

10. اسب جنگی (2011)

(جنگ، درام)

 

جدیدترین دوره ها​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسعه فردی
دوره های توسعه فردی
کسب و کار
دوره های کسب و کار
روانشناسی
دوره های روانشناسی
مراقبه - یوگا
دوره های مدیتیشن
دوره های یوگا
زندگی نامه
لینکدونی
مطالب پر بازدید