جستجو
Close this search box.

کریستین بیل | زندگی نامه + حقایق، آثار و عکس ها

زندگی نامه (بیوگرافی) کریستین بیل
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Pinterest

فهرست مطالب

کریستین بیل، بازیگر برجسته نسل خود، سرشار از استعداد و مهارت های هنری است. این توانایی او در ورود به پوست شخصیت است که به او کمک می کند تا اجرای قدرتمندی را ارائه دهد که مخاطبان و منتقدان را مسحور و مجذوب کارهای بیشتری می کند. با مجله قهرمان همراه باشید.

بیوگرافی

کریستین بیل به خاطر تعهد شدید روحی و جسمی به نقش خود و ایجاد تغییرات آفتاب پرست برای برآوردن خواسته های شخصیت معروف است. به دلیل همین جایگاه است که بیشتر فیلم‌های او جایگاهی کالت پیدا کرده و او را تبدیل به یک ستاره کالت کرده است. بیل با «امپراتوری خورشید» ساخته استیون اسپیلبرگ در سال 1987 به شهرت رسید. از آن زمان تا کنون، هیچ نگاهی به این بازیگر با استعداد که پس از دیگری بازی های قدرتمندی ارائه کرده است، نبوده است. موفقیت او با “روانی آمریکایی” به دست آمد که برای آن 60 پوند از دست داد تا اصالت و واقع گرایی را به شخصیت خود بیاورد. با این حال، بلافاصله دوباره بیش از چیزی که از دست داده بود، به دست آورد و برای موفق‌ترین و نمادین‌ترین فیلم‌های حرفه‌ای‌اش، فرنچایز «بتمن»، بدنه‌ای متلاشی شد. برای دانستن حقایق جالب و جذاب بیشتر در مورد زندگی، فیلم ها، دوران کودکی و آثار او، به ادامه مطلب مراجعه کنید.

 

کریستین بیل

دوران کودکی و اوایل زندگی

کریستین بیل در خانواده ای متشکل از اقوام مختلف به دنیا آمد. مادرش، جنی، مجری سیرک، انگلیسی بود، در حالی که پدرش، دیوید چارلز هاوارد بیل، کارآفرین، خلبان تجاری و مدیر استعداد در حرفه، متولد آفریقای جنوبی بود. او دو خواهر و برادر دارد.
بسیاری از سال های اولیه او در انگلستان، پرتغال و ایالات متحده سپری شد. او برای آموزش مقدماتی به مدرسه بورنموث رفت. مادرش تأثیر زیادی بر بیل جوان داشت که علاقه شدیدی به هنرهای نمایشی داشت.

 

حرفه

  • کریستین بیل که یک کودک اعجوبه بود، برای اولین بار در سال 1982 برای یک آگهی تبلیغاتی برای نرم کننده پارچه Lenor در مقابل دوربین ظاهر شد.
  • او در سال 1984 اولین حضور رسمی خود را روی صحنه در مقابل روآن اتکینسون برای نمایش “نرد” انجام داد. دو سال بعد، اولین بازی خود را در پرده بزرگ با بازی شخصیت تزارویچ الکسی نیکولاویچ برای فیلم “آناستازیا: راز آنا” انجام داد.

 

  • چند بازی دیگر نیز انجام شد، قبل از اینکه او با فیلم استیون اسپیلبرگ، “امپراتوری خورشید” در سال 1987 به موفقیت دست یافت. از جیم گراهام
  • ستاره شدن یک شبه و انتظارات فزاینده مردم نتیجه معکوس داد زیرا او برای او دشوار بود که با شهرت تازه پیدا شده و وضعیت ستاره سازگار شود. با این حال، او خیلی زود اعصاب خود را آرام کرد و در سال 1989 در «هنری پنجم» کنت برانا ظاهر شد.

 

  • سال بعد، کریستین بیل برای نقش جیم هاوکینز برای اقتباس تلویزیونی از کتاب کلاسیک رابرت لوئیس استیونسون، “جزیره گنج” انتخاب شد. او در مقابل چارلتون هستون بازی کرد.
  • دهه 1990 برای او برنامه های زیادی داشت. در حالی که «اخبار» در باکس آفیس بمباران شد، اقتباس سینمایی از فیلم کلاسیک «زنان کوچک» او را مجبور به ایفای نقش مکمل کرد. از دیگر فیلم‌های او می‌توان به «پرتره یک بانو»، «معدن طلای مخملی» اشاره کرد.

 

  • کریستین بیل در سال 1994 برای توماس، هموطن جوان کاپیتان جان اسمیت، در «پوکاهونتاس» دیزنی صداپیشگی کرد. در سال 1999، او بخشی از بازیگران بزرگ برای نسخه به روز شده کنت برانا از رویای شب نیمه تابستان اثر ویلیام شکسپیر بود.
  • او با فیلم «روانی آمریکایی» که در سال ۲۰۰۰ منتشر شد، رویای خود را در باکس آفیس در هزاره جدید به نمایش گذاشت. بازیگر نقش پاتریک بیتمن، او یک اجرای قهرمانانه ارائه داد که خود را کاملاً متحول کرد تا خواسته های شخصیت را برآورده کند. این فیلم جایگاه کالتی پیدا کرد.

 

  • توانایی های بازیگری همه کاره و استعداد بی نهایت او نظر کارگردانانی را جلب کرد که پس از موفقیت مافوق صوت «روانی آمریکایی» او را برای نقش های مختلف انتخاب کردند. برای شروع، او در نقش یک ماهیگیر یونانی در اقتباس جان مدن از رمان پرفروش «ماندولین» اثر کاپیتان کورلی بازی کرد.
  • زنجیره موفقیت او در باکس آفیس عملاً در سال 2002 پایان یافت، زیرا سه فیلم او که در سال اکران شد نتوانستند به باکس آفیس راه یابند، یعنی “Laurel Canyon”، “Reign of Fire” و “Equilibrium”.

 

  • بدبختی ها او را وادار کردند تا یک سال تعطیلی از فیلم ها را ترک کند. او با فیلم هیجان‌انگیز روان‌شناختی برد اندرسون، «ماشین‌کار» با هیجان بازگشت. او با بازی شخصیت ترور رزنیک، با از دست دادن 60 پوند وزن خود را عمیقاً وارد کرد تا اصالت و واقع گرایی را در تصویر خود به ارمغان بیاورد. این فیلم نیز جایگاهی کالت پیدا کرد.
  • پس از آن، او یک نقش صدا در “Spirited Away” اثر هایائو میازاکی برای شخصیت اصلی، Howl انجام داد. این فیلم با استقبال بی‌نظیری از سوی منتقدان و تماشاگران مواجه شد و در باکس آفیس فروش شگفت‌انگیزی داشت.

 

  • به محض اینکه کریستین بیل نقش اصلی «بتمن» و «بروس وین» را در «بتمن آغاز می‌کند» کریستوفر نولان برنده شد. این فیلم، بر خلاف فیلم های قبلی خود در این رده، با تماشای سینماهای پرجمعیت در سراسر جهان موفق شد. بازی او از نقش با کمال کامل چند جایزه برای او به ارمغان آورد.
  • پس از موفقیت «بتمن آغاز می‌کند»، بازی در فیلم‌های مستقل را از سر گرفت. او از سال 2006 تا 2008 در تعدادی از فیلم‌های سینمایی مانند «زمان سخت»، «دنیای جدید»، «سپیده دم نجات»، «در پرستیژ»، «من آنجا نیستم» و «رستگاری نابودگر» ظاهر شد.

 

 

  • «بتمن آغاز می‌کند» دنباله آن در سال 2008 با نام «شوالیه تاریکی» ساخته شد که بر خلاف پیشروی آن حتی موفق‌تر باکس آفیس شد. این فیلم در باکس آفیس در سراسر جهان بیش از یک میلیارد دلار فروش کرد و چهارمین فیلم پرفروش آن زمان شد.
  • در سال 2010، او 30 جایزه از جمله اولین گلدن گلوب و جایزه اسکار را برای بازی در نقش دیکی اکلوند در فیلم درام به کارگردانی دیوید او راسل، “مبارز” به دست آورد.

 

  • او در سال 2011 در فیلم «گل‌های جنگ» ساخته ژانگ ییمو در نقش جان میلر ظاهر شد. این فیلم که یک فیلم جنگی تاریخی درام است، در گیشه فروش متوسطی داشت.
  • سومین فیلم از مجموعه سه گانه بتمن، “شوالیه تاریکی برمی خیزد” در سال 2012 در سینماهای پرجمعیت اکران شد. با این کار، او ماندگارترین بازیگری شد که تا به امروز بتمن را به تصویر کشیده است
  • اکران های برنامه ریزی شده او برای سال های 2013 و 2014 عبارتند از: «خارج از کوره»، «همه آمریکایی»، «خروج»، «شوالیه جام ها» و یک فیلم بدون عنوان از ترنس مالیک.

پیشنهادی: زندگی نامه جنیفر لارنس  ***  سارا شاهی  ***  آنا د آرماس


آثار عمده

«روانی آمریکایی» یک فیلم موفق در کارنامه این بازیگر پرکار بود. این فیلم در باکس آفیس موفقیت چشمگیری داشت و حدود 34 میلیون دلار فروش داشت. این فیلم جایگاهی کالت پیدا کرد و همینطور او برای به تصویر کشیدن نقش پاتریک بیتمن با کمال عمیق.


فرنچایز «بتمن» اثر بزرگ او در فهرست طولانی فیلم‌شناسی اوست. هر یک از فیلم های این سه گانه یک موفقیت خیره کننده و موفقیت بزرگ در ایالات متحده و خارج از کشور بود. در حالی که فیلم اول 370 میلیون دلار در سراسر جهان فروخت، فیلم دوم از این مجموعه بیش از 1000 میلیون دلار کسب و کار کرد و سه رکورد جدید باکس آفیس ایالات متحده را به نام خود ثبت کرد. فیلم سوم نیز بسیار موفق بود و حدود 1084 میلیون دلار در باکس آفیس به دست آورد.
«مبارز» یکی دیگر از فیلم‌های ستاره‌ای در فیلم‌شناسی اوست. این فیلم با استقبال بی‌نظیری هم از سوی تماشاگران و هم از سوی منتقدان مواجه شد. این فیلم ۱۲۹ میلیون دلار در باکس آفیس به دست آورد که پنج برابر هزینه تولید آن است. علاوه بر این، این فیلم برنده جایزه معتبر اسکار و جایزه گلدن گلوب شد.

جوایز و دستاوردها

اولین جایزه او برای «امپراتوری خورشید» به کارگردانی استیون اسپیلبرگ بود که برای آن جایزه بهترین اجرای نوجوانان و جایزه هنرمند جوان را از هیئت ملی بازبینی دریافت کرد.
او برای بازی در نقش بتمن در فرنچایز «بتمن» برنده چند جایزه از جمله جوایز فیلم ام تی وی، جوایز امپراتوری، جوایز ساترن، جوایز جیغ، جایزه انتخاب مردم و غیره شد.
از نظر جوایز و تزیینات، «مبارز» موفق‌ترین فیلم او بود که 30 جایزه از آن خود کرد که 25 تای آن در رده بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و 5 جایزه برای بهترین بازیگران گروه بود. او برای این فیلم برنده جایزه معتبر اسکار، جایزه بفتا و گلدن گلوب شد.

 

زندگی شخصی و میراث

کریستین بیل با ساندرا “سیبی” بلاژیک، مدل سابق و میکاپ آرتیست ازدواج کرد. این زوج دارای یک دختر Emmeline هستند.
او یک انسان دوست و فعال است و فعالانه از گروه های محیط زیستی مانند صلح سبز و صندوق جهانی حیات وحش حمایت می کند.

 

گالری عکس های کریستین بیل

 

کریستین بیل کریستین بیل   کریستین بیل

 

5 واقعیت شگفت انگیز

1- کریستین بیل طرفدار فیلم های ابرقهرمانی نیست
ممکن است با توجه به نقش ابرقهرمانی او در فیلم ها تعجب کنید. این بازیگر حتی هیچ یک از فیلم های Avengers را ندیده است.

2- کریستین بیل در «تایتانیک» بازی می‌کرد
بیل برای نقش جک داوسون تست داد اما جیمز کامرون از انتخاب یک بازیگر بریتانیایی برای بازی در نقش یک آمریکایی امتناع کرد.

3- کریستین بیل با لئوناردو دی کاپریو اختلاف داشت
از دست دادن نقش جک داوسون به دی کاپریو باعث ایجاد اختلاف بین آنها شد.

4- کریستین بیل نقشی رقابتی پیدا کرد
بیل یکی از 4000 بازیگری بود که برای نقش جیم گراهام در «امپراتوری خورشید» حضور داشتند و استیون اسپیلبرگ او را به دیگران برگزید.

5- درو بریمور او را رها کرد
بیل به باریمور علاقه پیدا کرد، اما او تنها پس از یک قرار ملاقات، او را مجسم کرد.

 

چیزهای بی اهمیت

این بازیگر با استعداد و شهرت بتمن طرفداران زیادی دارد که اغلب خود را “بالهد” می نامند تا عشق خود را به این بازیگر نشان دهند.

 

فیلم های کریستین بیل

1. شوالیه تاریکی (2008)

(اکشن، جنایی، درام، هیجان انگیز)

2. Batman Begins (2005)

(اکشن، ماجراجویی)

3. شوالیه تاریکی برمی خیزد (2012)

(اکشن، هیجان انگیز)

4. امپراتوری خورشید (1987)

(تاریخ، جنگ، درام)

5. پرستیژ (2006)

(معمایی، علمی تخیلی، درام، هیجان انگیز)

6. روانی آمریکایی (2000)

(درام، جنایی)

7. 3:10 به یوما (2007)

(درام، جنایی، ماجراجویی، وسترن)

8. The Big Short (2015)

(بیوگرافی، تاریخی، درام، کمدی)

9. جنگنده (2010)

(درام، ورزشی، بیوگرافی)

10. فورد در برابر فراری (2019)

(اکشن، بیوگرافی، درام، ورزشی)

 

 

جدیدترین دوره ها​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسعه فردی
دوره های توسعه فردی
کسب و کار
دوره های کسب و کار
روانشناسی
دوره های روانشناسی
مراقبه - یوگا
دوره های مدیتیشن
دوره های یوگا
زندگی نامه
لینکدونی
مطالب پر بازدید