جستجو
Close this search box.

رایان گاسلینگ | زندگی نامه + حقایق، آثار و عکس ها

زندگی نامه (بیوگرافی) رایان گاسلینگ (بازیگر کن در فیلم باربی)
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Pinterest

فهرست مطالب

رایان توماس گاسلینگ بازیگر و کارگردان کانادایی است که بیشتر به خاطر ایفای نقش اصلی در درام رمانتیک «دفترچه یادداشت» شهرت دارد. او در چندین فیلم بسیار موفق هالیوود مانند “نیمه نلسون” و “لارس و دختر واقعی” ظاهر شد که برای آنها نامزدی جوایز متعددی دریافت کرد. با مجله قهرمان همراه باشید.

بیوگرافی

این بازیگر با استعداد همیشه عاشق بازیگری بود و به ویژه تحت تأثیر فیلم «دیک تریسی» بود که اولین بار در کودکی آن را تماشا کرد. تأثیر فیلم‌ها بر ذهن جوانش چنان بود که یک بار پس از تماشای فیلم اکشن سیلوستر استالونه، «اولین خون»، چاقوهای استیک را به مدرسه برد و به سمت همکلاسی‌هایش پرتاب کرد. او اغلب در مدرسه مورد آزار و اذیت قرار می گرفت و در دوست یابی مشکل داشت.

رایان گاسلینگ

رایان گاسلینگ  همچنین از اختلال کم توجهی بیش فعالی رنج می برد. با این حال یک چیز بود که او در آن خوب بود – اجرا. در کودکی به مدت دو سال با «باشگاه میکی ماوس» اجرا داشت. او همچنین در عروسی ها با خواهرش آواز می خواند و با یک گروه باله محلی درگیر شد. اجرای پیش از تماشاگران اعتماد به نفس او را افزایش داد و او تصمیم گرفت از این کار حرفه ای بسازد. در ابتدا او نقش‌های کوچکی را در فیلم‌های مستقل بازی کرد تا اینکه در فیلم‌های بزرگ‌تر نقش‌های مهمی داشت. حرفه او پس از بازی در “دفترچه یادداشت” شروع به اوج گرفتن کرد و او در هالیوود جایگاهی برای خود ایجاد کرد.

 

دوران کودکی و اوایل زندگی

رایان گاسلینگ در خانواده توماس ری گاسلینگ، فروشنده دوره گرد و دونا، منشی که بعدها معلم شد، به دنیا آمد. او یک خواهر بزرگتر دارد. خانواده به خاطر شغل پدرش سفرهای زیادی داشتند.
پدر و مادرش در کودکی طلاق گرفتند و او با مادر و خواهرش زندگی می کرد.
رایان گاسلینگ قبل از رفتن به دبیرستان Lester B. Pearson به مدرسه کالج و حرفه ای کورنوال رفت. او مبتلا به اختلال نقص توجه بیش فعالی (ADHD) تشخیص داده شد و بنابراین مادرش شغل خود را رها کرد و او را در خانه آموزش داد.
او از جوانی عاشق سینما و اجرا بود. وقتی دوازده ساله بود، برای حضور در «باشگاه میکی ماوس» تست داد و قراردادی دو ساله امضا کرد. او به همراه خواهرش در عروسی ها آواز می خواند و همچنین به یک گروه باله محلی پیوست.

رایان گاسلینگ


پیشنهادی: زندگی نامه تام هیدلستون  ***  کیلین مورفی  ***  لیدی گاگا


حرفه

  • او با شروع کار خود به عنوان یک بازیگر کودک، از سال 1997 تا 1998 در سریال کمدی نوجوان “Breaker High” ظاهر شد. او دبیرستان را رها کرد و به لس آنجلس نقل مکان کرد تا به عنوان شخصیت اصلی در سریال نوجوان “هکول جوان” ظاهر شود.
  • او در سال 2000 نقش مکمل را در درام فوتبالی “به یاد داشته باشید تایتان ها” ایفا کرد که منجر به بازی در نقش یک یهودی در فیلم “باور” در سال 2001 شد. کارگردان هنری بین گاسلینگ را برای این نقش انتخاب کرده بود. تربیت دینی

 

  • رایان گاسلینگ همراه با مایکل پیت و ساندرا بولاک در تریلر روان‌شناختی «قتل با اعداد» ظاهر شد که در آن نقش یک دانش‌آموز ثروتمند دبیرستانی را بازی کرد که تلاش می‌کند یک قتل کامل را انجام دهد.
  • او نقش موفقیت‌آمیز خود را در سال 2004 پیدا کرد، زمانی که برای بازی در نقش نوح در فیلم رمانتیک درام «دفترچه یادداشت» در مقابل ریچل مک‌آدامز انتخاب شد. این فیلم داستان زوجی را دنبال می کند که در اوایل دهه 1940 عاشق یکدیگر می شوند. این فیلم یک موفقیت تجاری بزرگ بود و به تثبیت گاسلینگ به عنوان یک بازیگر کمک کرد.

 

  • در سال 2006، او در فیلم درام “نیمه نلسون” ظاهر شد که حول داستان یک معلم مدرسه می چرخد ​​که با یکی از دانش آموزان خود رابطه برقرار می کند. گاسلینگ برای بازی در این فیلم مورد تحسین منتقدان نامزد دریافت جایزه اسکار شد.
  • نقش او در نقش لارس در درام کمدی «لارس و دختر واقعی» در سال 2007 مورد استقبال منتقدان قرار گرفت. او نقش یک مرد دمدمی را بازی کرد که با عروسکی در اندازه واقعی دلبستگی عاشقانه ایجاد می کند تا اطرافیانش را سرگرم کند.

 

  • گاسلینگ یک نوازنده نیز هست. او در سال 2007 یک گروه موسیقی راک با زک شیلدز تشکیل داد و اولین آلبوم خود را با نام “استخوان های مرد مرده” در سال 2009 منتشر کرد. او در این آلبوم وکال، پیانو، گیتار، گیتار باس و ویولن سل را ارائه کرد.
  • در سال 2010، او در درام عاشقانه “Blue Valentine” ظاهر شد که داستان یک زوج متاهل را از زمان خواستگاری تا انحلال ازدواج چندین سال بعد دنبال می کند.

 

  • او در سال 2011 به همراه استیو کارل و جولیان مور در درام کمدی رمانتیک «دیوانه، احمق، عشق» ظاهر شد. این فیلم نقدهای مثبتی دریافت کرد و در باکس آفیس نیز موفق بود.
  • او در سال 2013 نقش گروهبان جری ووترز را در فیلم جنایی «جوخه گانگستر» بازی کرد که بر اساس داستان افسران و کارآگاهان اداره پلیس لس آنجلس بود.
  • در سال 2014، او وارد عرصه کارگردانی شد و اولین فیلم او “رودخانه گمشده” در بخش نگاه مشخص در جشنواره فیلم کن 2014 به رقابت پرداخت. این فیلم نقدهای ضعیفی دریافت کرد.

 

آثار عمده

نقش او در نقش نوح در «دفترچه» همچنان نقش مهمی دارد، شخصیتی که مترادف با نام او شده است. این فیلم جوایز متعددی را برای او به ارمغان آورد و ارزیابی‌های انتقادی زیادی را برای او به ارمغان آورد و او را قادر ساخت تا در این صنعت حضور گسترده‌تری پیدا کند.

جوایز و دستاوردها

رایان گاسلینگ چهار جایزه انتخاب نوجوان را در سال 2005 برای بازی در “دفترچه یادداشت”، از جمله انتخاب فیلم برک آوت – مرد دریافت کرد.

او در سال 2006 جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم لاس پالماس را برای فیلم «نیم نلسون» دریافت کرد.

 

زندگی شخصی و میراث

رایان گاسلینگ از سال 2002 تا 2003 با ساندرا بولاک قرار گرفت. در سال 2011، او با هنرپیشه ایوا مندز آشنا شد. این زوج دو دختر به نام های آمادا لی و اسمرالدا دارند. در سال 2022، این زوج رسما ازدواج کردند.

او با موسسات خیریه مختلفی از جمله PETA و Invisible Children Inc.

 

رایان گاسلینگ رایان گاسلینگ رایان گاسلینگ  رایان گاسلینگ

 

 

5 واقعیت شگفت انگیز

1- رایان گاسلینگ به عنوان یک مورمون بزرگ شد
گاسلینگ در یک خانواده بسیار مذهبی بزرگ شد. مادرش اعتراف می‌کند که دین هر کاری را که انجام می‌دادند و فکر می‌کردند را دیکته می‌کرد.

2- رایان گاسلینگ تقریباً یک پسر بک استریت بود
ای جی مک لین و گاسلینگ قبل از اینکه هر یک از آنها مشهور باشند، یکدیگر را به خوبی می شناختند، اما زمانی که گاسلینگ می خواست بخشی از یک گروه پسرانه باشد، گروه Backstreet Boys قبلاً خود را راه اندازی کرده بودند.

3- او به خاطر ظاهر خوبش انتخاب نشد
اگرچه گاسلینگ یک شبه به لطف «دفترچه یادداشت» (2004) تبدیل به یک دلخور شد، نیک کاساوتیس کارگردان، او را به عنوان نوح کالهون انتخاب کرد زیرا فکر می‌کرد گاسلینگ فقط یک مرد معمولی است و «مثل دیگر بازیگران جوان در هالیوود نیست».

4- لهجه اش را پرورش داده است
گاسلینگ در دوران نوجوانی می‌خواست سختگیرانه به نظر برسد و عمداً با بازتاب الگوهای گفتاری مارلون براندو نحوه صحبت کردنش را تغییر داد.

5- مغز متفکر پشت یک دیالوگ معروف
یکی از معروف ترین نقل قول های «لا لا لند»، ساخته همسرش مندس است، «LA همه چیز را می پرستد و برای هیچ چیز ارزش قائل نیست» که گاسلینگ درخواست کرد در فیلم از آن استفاده شود.

 

فیلم های رایان گاسلینگ

 

1. بلید رانر 2049 (2017)
(هیجان انگیز، علمی تخیلی، معمایی، درام)

2. لا لا لند (2016)
(موزیکال، عاشقانه، موسیقی، کمدی، درام)

3. دفترچه یادداشت (2004)
(درام، عاشقانه)

4. The Big Short (2015)
(بیوگرافی، تاریخی، درام، کمدی)

5. Drive (2011)
(جنایی، درام)

6. به یاد داشته باشید تایتان ها (2000)
(ورزشی، بیوگرافی، درام)

7. First Man (2018)
(بیوگرافی، تاریخ، درام)

8. The Nice Guys: Word of the Day (2017)
(کوتاه)

9. دیوانه، احمق، عشق. (2011)
(کمدی، درام، عاشقانه)

10. شکستگی (2007)
(درام، جنایی، هیجان انگیز، معمایی)

 

جدیدترین دوره ها​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسعه فردی
دوره های توسعه فردی
کسب و کار
دوره های کسب و کار
روانشناسی
دوره های روانشناسی
مراقبه - یوگا
دوره های مدیتیشن
دوره های یوگا
زندگی نامه
لینکدونی
مطالب پر بازدید