جستجو
Close this search box.

آدام سندلر | زندگی نامه + حقایق، آثار و عکس های جدید

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Pinterest

فهرست مطالب

آدام سندلر هنرپیشه و کمدین آمریکایی است که به خاطر بازی در فیلم هایی مانند “عشق مست و پانچ” و “خواننده عروسی” شهرت دارد. او که شخصیتی همه کاره است، فیلمنامه‌نویس، تهیه‌کننده فیلم و موسیقی‌دان است. با مجله قهرمان همراه باشید.

 

بیوگرافی آدام سندلر

آدام سندلر در کنار فیلم‌های بلندش که عملکرد فوق‌العاده‌ای در باکس آفیس داشته است، شش آلبوم کمدی نیز منتشر کرده است که دو تای آنها گواهی دوبل پلاتین دریافت کردند. او از دوران جوانی به کمدی گرایش داشت و همکلاسی هایش را با بازی های خنده دار و کمدی خود سرگرم می کرد. این برادرش بود که به پتانسیل او پی برد و او را تشویق کرد که کمدی را در سطح حرفه ای شروع کند. او بعد از دبیرستان در کلاس های بازیگری شرکت کرد و از «مدرسه هنرهای Tisch» در «دانشگاه نیویورک» فارغ التحصیل شد.

در اوایل کار خود، آدام سندلر به تلویزیون وارد شد و به طور منظم در یک برنامه بازی ‘MTV’ تبدیل شد. به زودی، او به عنوان یکی از بازیگران سریال “Saturday Night Live” (SNL) انتخاب شد و پس از آن به یک کمدین محبوب تبدیل شد. او وارد فیلم شد و به عنوان یک کمدین موفقیت قابل توجهی پیدا کرد. او سپس با شرکت تولید فیلم و تلویزیون خود به نام “Happy Madison Productions” که فیلم های متعددی تولید کرده است، آمد. او همچنین به دلیل کمک های خود به اهداف خیریه شناخته شده است.

 

دوران کودکی و اوایل زندگی

آدام ریچارد سندلر در 9 سپتامبر 1966 در بروکلین، نیویورک، ایالات متحده آمریکا از خانواده استنلی و جودیت ‘جودی’ سندلر به دنیا آمد. مادرش معلم مهدکودک بود و پدرش به عنوان مهندس برق کار می کرد. او کوچکترین از چهار فرزند این زوج است.

آدام سندلر در دبیرستان منچستر سنترال تحصیل کرد و در آنجا شهرت دلقک کلاس خود را به دست آورد. برادرش به استعداد او پی برد و او را تشویق کرد تا در یک کلوپ کمدی استندآپ در بوستون اجرا کند. سندلر جوان با انگیزه دنبال کردن حرفه ای در تجارت نمایشی، پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان در «موسسه تئاتر و فیلم لی استراسبرگ» در شهر نیویورک کلاس های آموزشی را گذراند.

او وارد مدرسه هنر Tisch در دانشگاه نیویورک شد و در سال 1988 با مدرک لیسانس بازیگری فارغ التحصیل شد.

 

حرفه

  • یکی از اولین حضورهای تلویزیونی آدام سندلر در «نمایش کازبی» در اواخر دهه 1980 بود که در آن او به عنوان دوست خانواده هاکستبل ظاهر شد. او همچنین به طور منظم در نمایش بازی “MTV” “کنترل از راه دور” تبدیل شد. در این دوره، او به اجرای استندآپ کمدی نیز ادامه داد و توجه کمدین دنیس میلر را به خود جلب کرد که او را به کارکنان «Saturday Night Live» (SNL) توصیه کرد.
  • او در سال 1990 به عنوان نویسنده در ‘SNL’ استخدام شد. به زودی، او شروع به حضور گاه به گاه در برنامه کمدی کرد و به عضویت بازیگران درآمد. او به مدت پنج سال در این برنامه حضور داشت و به خاطر بازی های عجیب و غریب نوجوانانه اش محبوبیت زیادی به دست آورد.

 

  • با وجود اینکه او در اواخر دهه 1980 شروع به حضور در فیلم‌ها کرد، تنها در دهه 1990 بود که برای بازی‌هایش در فیلم‌ها مورد توجه قرار گرفت. او در سال 1993 در فیلم ‘Coneheads’ با کریس فارلی، دیوید اسپید و دیگران ظاهر شد.
  • رشته فیلم های موفق او تا اواخر دهه 1990 ادامه یافت و او برای بازی به عنوان یک بازیکن ناموفق هاکی روی یخ که اشتیاق خود به گلف را در فیلم کمدی “گیلمور شاد” در سال 1996 کشف کرد، مورد تحسین قرار گرفت. او آن را با نقش های کمدی دیگری دنبال کرد. مانند نقش یک خواننده در «خواننده عروسی» (1998).

 


لیست پیشنهادی:  زندگی نامه بندیکت کامبربچ  ***  زندگی نامه متیو مک کانهی


 

  • او در سال 1999 با تأسیس شرکت خود “Happy Madison Productions” به حرفه خود ادامه داد. او از آن زمان تاکنون فیلم های زیادی را تحت این پرچم تولید کرده است، اولین فیلم، فیلم “Deuce Bigalow: Male Gigolo” راب اشنایدر، یکی از بازیگران SNL است. سندلر به دلیل انتخاب مکرر بازیگران “SNL” در نقش های مختلف در فیلم هایش شناخته شده است.
  • در طول دهه 1990، او همچنین یک سری آلبوم کمدی ساخت: “همه به تو خواهند خندید!” (1993)، “چه اتفاقی برای من افتاد؟” (1996)، “نام تو چیست؟” (1997) و ‘Stan and Judy’s Kid’ (1999). دو تا از این آلبوم ها گواهی دوبل پلاتین دریافت کردند. او همچنین آلبوم‌های کمدی مانند «شس…نگو» (2004) و «100% تازه» (2019) منتشر کرده است که بازبینی‌ها و موفقیت‌های زیادی کسب کرده است.

 

  • آدام سندلر با دان چیدل و جادا پینکت اسمیت در سال 2007 در فیلم درام «حکومت بر من» که درباره مردی بود که همسر و فرزندانش را در «حملات 11 سپتامبر» از دست می‌دهد و یک دوست قدیمی به او کمک می‌کند تا از این وضعیت نجات پیدا کند، بازی کرد. تروما
  • در سال 2011، او در کنار جنیفر آنیستون، نیکول کیدمن، نیک سوارسون و بروکلین دکر در فیلم کمدی رمانتیک “فقط برو با آن” دیده شد. این فیلم مورد توجه منتقدان قرار گرفت اما با استقبال خوب طرفداران مواجه شد. این یک موفقیت تجاری بزرگ بود و بیش از 214 میلیون دلار فروش داشت.

 

  • او در سال 2014 بار دیگر با بازی در نقش جیم فریدمن در فیلم “Blended” استعداد خود را در کمدی ثابت کرد. او در این فیلم شخصیت مردی بیوه را به تصویر می‌کشد که عاشق یک مطلقه با دو پسر می‌شود. این فیلم با وجود اینکه نقدهای منفی منتقدان را دریافت کرد، باکس آفیس موفقی بود.
  • در سال 2015، آدام فیلم تئاتری خود “Pixels” را منتشر کرد که در آن با کوین جیمز، میشل موناگان و پیتر دینکلیج همبازی شد. در همان سال، او اولین “نتفلیکس” اصلی خود “The Ridiculous 6” را منتشر کرد. اگرچه این فیلم توسط منتقدان مورد بررسی قرار گرفت، “نتفلیکس” اعلام کرد که این فیلم در 30 روز اول اکرانش تعداد قابل توجهی بازدید داشته است.

  • در ماه مه 2019، سندلر اولین حضور خود را به عنوان مجری «SNL» انجام داد و اپیزود را با ادای احترام به دوست و بازیگر همکارش، کریس فارلی، پایان داد. او با همبازی خود در «Just Go With It» جنیفر آنیستون برای فیلم اکشن کمدی «Murder Mystery» که در ژوئن 2019 اکران شد، دوباره متحد شد.
  • او همچنین صداپیشگی شخصیت دراکولا در فرانچایز فیلم «هتل ترانسیلوانیا» را بر عهده داشته است.

 

  • در سال 2020، او در نقش «هوبی دوبوا» در فیلم کمدی ترسناک معمایی آمریکایی «Hubie Halloween» به کارگردانی استیو بریل و نویسندگی سندلر بازی کرد. این فیلم در نتفلیکس منتشر شد و نقدهای متفاوتی از سوی منتقدان دریافت کرد. او سپس نقش «استنلی شوگرمن» را در فیلم کمدی-درام ورزشی آمریکایی «Hustle» محصول 2022 بازی کرد. این فیلم مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و امتیاز تاییدیه 93 درصدی را در سایت Rotten Tomatoes کسب کرد.
  • در سال 2023، او نقش خود را در نقش نیک اسپیتز در فیلم اکشن کمدی معمایی «معمای قتل 2» به کارگردانی جرمی گارلیک تکرار کرد. این فیلم دنباله ای بر فیلم «معمای قتل» 2019 بود و نقدهای متفاوتی از سوی منتقدان دریافت کرد.

 

آثار عمده

بازی آدام سندلر از یک بازیکن هاکی روی یخ، که دارای یک سیلی قدرتمند و خطرناک است، در فیلم کمدی ورزشی “گیلمور شاد” تحسین بسیاری را برای او به همراه داشت. این فیلم نقدهای متفاوتی دریافت کرد اما یک موفقیت تجاری بود. فیلمنامه این فیلم توسط سندلر و تیم هرلیهی نوشته شده است.

بازی سندلر در فیلم “مردم خنده دار” باعث تحسین و شهرت او شد. او با ست روگن و لزلی مان در این فیلم کمدی-درام همبازی شد که عموماً نقدهای مثبتی دریافت کرد و منتقدان فیلمنامه و به ویژه بازی سندلر را تحسین کردند.

در سال 2017، آدام سندلر شخصیت دنی مایروویتز را در فیلم کمدی-درام «داستان های مایروویتز» به تصویر کشید. این فیلم با نقدهای مثبت منتقدان روبرو شد و سندلر برای بازی خود از سراسر جهان تحسین منتقدان را دریافت کرد.

 

جوایز و دستاوردها

در سال 2002، آدام سندلر برنده جایزه بهترین بازیگر مرد برای فیلم “عشق مستانه” در جشنواره بین المللی فیلم گیخون شد.

در سال 2014، در جوایز CinemaCon به عنوان “ستاره مرد سال” انتخاب شد.

آدام سندلر همچنین برنده چندین جایزه «منتخب مردم» از جمله «بازیگر فیلم کمدی مورد علاقه» برای چهار سال متوالی از سال 2012 تا 2015 است.

او در سال ۲۰۱۷ برای فیلم «داستان‌های مایروویتز» برنده «جایزه فیلم هالیوود» در بخش «کمدی سال» شد.

 

زندگی شخصی و میراث

آدام سندلر در سال 2003 با بازیگر ژاکلین سامانتا تیتون ازدواج کرد. این زوج دارای دو دختر به نام‌های سدی و سانی مادلین هستند.

 

گالری عکس های آدام سندلر

 

آدام سندلر   آدام سندلر آدام سندلر  آدام سندلر   آدام سندلر

 

 

5 واقعیت شگفت انگیز

1- دیسکوگرافی دارد
سندلر در آهنگ‌ها و آلبوم‌های متعددی مشارکت داشته است که برخی از آن‌ها گواهی پلاتین و طلایی RIAA را دریافت کرده‌اند.

2- همسرش مسلمان شد
همسر سندلر، ژاکلین، به دین او، یهودیت گروید.

3- او یک جمهوری خواه بود
سندلر در گذشته یک جمهوری خواه بود.

4- او یک کالج RA بود
سندلر به عنوان دستیار مقیم دانشجویان همکار خود در کالج خدمت می کرد.

5- او از “SNL” اخراج شد
اگرچه سندلر در سال 2019 به عنوان مهمان در برنامه ظاهر شد، اما سندلر در سال 1995 اخراج شد.

 

آثار بشردوستانه

در سال 2007، آدام سندلر یک میلیون دلار به «باشگاه دختران و پسران» در منچستر، نیوهمپشایر اهدا کرد.

 

فیلم های آدام سندلر

1. گیلمور شاد (1996)
(ورزشی، کمدی)

2. 50 اولین قرار (2004)
(کمدی، عاشقانه)

3. Big Daddy (1999)
(کمدی، درام)

4. پسر آبی (1998)
(ورزشی، کمدی)

5. خواننده عروسی (1998)
(عاشقانه، موسیقی، کمدی)

6. بیلی مدیسون (1995)
(کمدی)

7. طولانی ترین حیاط (2005)
(کمدی، ورزشی، جنایی)

8. بزرگسالان (2010)
(کمدی)

9. آقای دیدز (2002)
(عاشقانه، کمدی)

10. فقط با آن برو (2011)
(کمدی، عاشقانه)

 

 

جدیدترین دوره ها​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسعه فردی
دوره های توسعه فردی
کسب و کار
دوره های کسب و کار
روانشناسی
دوره های روانشناسی
مراقبه - یوگا
دوره های مدیتیشن
دوره های یوگا
زندگی نامه
لینکدونی
مطالب پر بازدید