جستجو
Close this search box.

دواین جانسون (راک)| زندگی نامه + حقایق، آثار و عکس ها

زندگی نامه (بیوگرافی) دواین جانسون (راکی)
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Pinterest

فهرست مطالب

دواین جانسون یک کشتی‌گیر حرفه‌ای است که به دلیل حضور در فیلم ماجراجویی فانتزی «مومیایی برمی‌گردد» به هنرپیشه تبدیل شده است. جانسون یک کشتی‌گیر حرفه‌ای بسیار موفق قبل از ورود به فیلم‌ها، با نام حلقه‌اش، «صخره» نیز مشهور است. با مجله قهرمان همراه باشید.

 

بیوگرافی دواین جانسون

دواین جانسون که در خانواده ای کشتی گیر به دنیا آمد، جای تعجب نیست که او نیز در این ورزش نامی برای خود دست و پا کرد. ورزشکار و از دوران جوانی به ورزش گرایش داشت و در دوران دانش آموزی در بسیاری از فعالیت های ورزشی شرکت می کرد. او برای دبیرستان خود فوتبال بازی می کرد و در تیم های دوومیدانی و کشتی مدرسه نیز عضویت داشت. او یک فوتبالیست خوش آتیه بود و از دانشگاه میامی بورسیه تحصیلی کامل برای بازی در تکل دفاعی دریافت کرد.

دواین جانسون (راک) و ثروت او

دواین جانسون امیدوار بود که به عنوان یک فوتبالیست حرفه‌ای بزرگ شود، وقتی یک مصدومیت به جاه‌طلبی‌های فوتبالی‌اش پایان داد. او اگرچه ناامید شده بود، اما اجازه نداد این اتفاق او را بی انگیزه کند و در عوض تصمیم گرفت کشتی گیر شود. پدرش که خود یک کشتی گیر حرفه ای بود، شروع به آموزش این مرد جوان کرد. در نهایت او اولین بازی خود را در WWF انجام داد و خود را به عنوان یک کشتی گیر موفق معرفی کرد. به دلیل محبوبیت همراه با ظاهر زیبایش، پیشنهادهایی از استودیوهای هالیوود دریافت کرد و فعالیت بازیگری خود را با فیلم «مومیایی برمی‌گرداند» آغاز کرد.

 

دوران کودکی و اوایل زندگی

دواین جانسون دواین داگلاس جانسون در 2 می 1972 در هیوارد، کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا به دنیا آمد. پدر او، راکی ​​جانسون، یک کشتی گیر حرفه ای بود در حالی که مادرش، آتا مایویا، دختر یک کشتی گیر بود. پدر او اصالتاً سیاه نوا اسکوشیا است، در حالی که مادرش از میراث ساموایی است که ظاهر عجیب و غریب او را توضیح می دهد.
دواین جانسون برای مدت کوتاهی در نیوزلند زندگی کرد و در مدرسه ابتدایی ریچموند رود تحصیل کرد، قبل از بازگشت به ایالات متحده و در دبیرستان آزادی ثبت نام کرد.
او یک نوجوان ورزشکار بود و در چندین فعالیت ورزشی شرکت می کرد. او فوتبال بازی می کرد و در تیم های دوومیدانی و کشتی مدرسه نیز عضویت داشت.
ورزش مورد علاقه او فوتبال بود و از دانشگاه میامی برای بازی در تکل دفاعی بورسیه تحصیلی کامل دریافت کرد. با این حال، یک مصدومیت رویاهای او را برای یک حرفه فوتبالی نقش بر آب کرد. او در سال 1995 با مدرک لیسانس مطالعات عمومی در رشته جرم شناسی و فیزیولوژی فارغ التحصیل شد.
او تصمیم گرفت به عنوان کشتی گیر تمرین کند و آموزش اولیه خود را نزد پدرش دید.

 

حرفه

  • دواین جانسون در سال 1996 اولین حضور خود در WWF را به عنوان Rocky Maivia انجام داد و در دوشنبه نایت راو در سال بعد، قهرمان بین قاره‌ای WWF را از هانتر هرست هلمزلی به دست آورد.
  • او در نهایت نام حلقه خود را به “The Rock” تغییر داد و خود را به عنوان یک کشتی گیر حرفه ای موفق با عناوین متعدد تحت کمربند خود تثبیت کرد. قدرت کشتی او همراه با ظاهر زیبا و خشن او باعث شد در بین طرفداران زن محبوبیت زیادی پیدا کند و به زودی پیشنهادهایی برای حضور در صفحه نمایش کوچک و بزرگ دریافت کرد.

 


لیست پیشنهادی: زندگی نامه هنری کویل*** زندگی نامه بندیکت کامبربچ *** زندگی نامه کیانو ریوز


 

  • پس از حضور در یک موزیک ویدیو، او در سال 2000 میزبان «شنبه شب زنده» بود. او اولین فیلم سینمایی خود را در نقش The Scorpion King در سکانس آغازین فیلم «مومیایی بازگشت» در سال 2001 انجام داد.
  • موفقیت این فیلم منجر به اسپین آف آن با نام «شاه عقرب» در سال 2002 شد که در آن جانسون نقش ماتایوس را بازی کرد. گفته می شود که او برای این فیلم 5.5 میلیون دلار دستمزد دریافت کرد که در نهایت به موفقیت متوسطی دست یافت.

 

  • او در سال 2007 در نقش جو کینگمن، پدری مطلقه، در فیلم کمدی ورزشی خانوادگی “The Game Plan” بازی کرد. این فیلم در گیشه باکس آفیس در رتبه اول اکران شد و در اولین آخر هفته اکران خود با وجود فروش 22,950,971 دلار به فروش رسید. نقدهای منفی منتقدان
  • در سال 2009، او در فیلم علمی تخیلی “مسابقه به کوه جادوگر” بر اساس رمان “فرار به کوه جادوگر” اثر الکساندر کی ظاهر شد. این فیلم نیز در رتبه اول باز شد و به یک موفقیت بزرگ در گیشه تبدیل شد.

 

  • در سال 2011، دواین جانسون در پنجمین فیلم از سری فیلم های سریع و خشمگین، “سریع پنج” در نقش لوک هابز، مامور سرویس امنیتی دیپلماتیک ظاهر شد. این فیلم در آخر هفته افتتاحیه بیش از 86 میلیون دلار فروخت و به یکی از بزرگترین موفقیت های تجاری جانسون تبدیل شد.
  • او در سال 2013 نقش خود را در نقش لوک هابز در «سریع و خشمگین 6»، قسمت ششم مجموعه سریع و خشمگین، ایفا کرد. وی وین دیزل ، پل واکر ، جینا کارانو و جان اورتیز را به عنوان بازیگران دیگر بازی کرد. این فیلم بیش از 780 میلیون دلار در سراسر جهان فروخت و در رده 50 فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های جهان قرار گرفت.

دواین جانسون (راک) در حال ورزش

  • در سال 2015، او در قسمت هفتم در فرانچایز سریع و خشمگین، “Furious 7” ظاهر شد. این فیلم نیز مانند فیلم‌های قبلی این فرنچایز به یک فیلم پرفروش تبدیل شد و همچنین برای سکانس‌های اکشن مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.
  • شخصیت نیمه خدای پلینزی مائویی در فیلم انیمیشن دیزنی موانا داد.
  • در سال 2017، او نقش خود را در قسمت هشتم فرانچایز سریع و خشمگین، “سرنوشت خشمگین” بازی کرد. در همان سال، او در دو موفقیت بزرگ دیگر به نام‌های «Baywatch» و «Jumanji: Welcome to the Jungle» بازی کرد.

 

  • او در سال ۲۰۱۸ در دو فیلم اکشن «Rampage» و «Skyscraper» دیده شد.
  • دواین جانسون در سال 2019 در فیلم Jumanji: The Next Level بازی کرد .
  • از سال 2015 تا 2019، دواین جانسون سریال Ballers را تولید و در HBO بازی کرد . این سریال به عنوان پربیننده ترین کمدی شبکه HBO در شش سال اخیر رتبه بندی شد.

 

آثار عمده

دواین جانسون بیشتر به خاطر بازی در نقش لوک هابز در مجموعه فیلم های سریع و خشمگین مشهور است. تمام فیلم‌هایی که او در این فرنچایز بازی می‌کنند، فوق‌العاده بوده‌اند و او به دلیل مهارت‌های بازیگری‌اش تحسین‌های قابل‌توجهی دریافت کرده است.

 

جوایز و دستاوردها

دواین جانسون در سال 2001 برنده جوایز منتخب نوجوانان در بخش «فیلم – انتخاب اسلیزبگ» برای فیلم «مومیایی بازگشت» شد.
جوایز CinemaCon 2012 به او جایزه ستاره اکشن سال را اهدا کرد.

او در سال 2013 برای فیلم Journey 2: The Mysterious Island برنده جوایز انتخاب بچه ها برای مرد مورد علاقه Butt Kicker شد.

 

خانواده و زندگی شخصی

دواین جانسون در 3 می 1997 با دوست دختر دیرینه خود دنی گارسیا ازدواج کرد. آنها یک دختر به نام سیمون الکساندرا دارند. پس از ده سال زندگی زناشویی، آنها تصمیم گرفتند در سال 2007 راه خود را به طور دوستانه جدا کنند.
جانسون بلافاصله پس از طلاق با دنی گارسیا، با لورن هاشیان رابطه برقرار کرد. او برای اولین بار در سال 2006 هنگام فیلمبرداری برای “The Game Plan” با او ملاقات کرد. اولین فرزند آنها، یاسمین جانسون، در دسامبر 2015 به دنیا آمد، در حالی که فرزند دوم آنها، تیانا جیا جانسون، در آوریل 2018 متولد شد.
دواین جانسون در 18 آگوست 2019 در هاوایی با لورن هاشیان ازدواج کرد.

 

گالری عکس های دواین جانسون

 

دواین جانسون (راک)   دواین جانسون (راک) دواین جانسون (راک) دواین جانسون (راک) دواین جانسون (راک) خوشتیب  

 

5 واقعیت شگفت انگیز

1- او می خواست جاسوس شود
جانسون آرزو داشت که یک جنایتکار واقعی باشد و می خواست برای سیا کار کند

2- او یک کلمه اختراع کرد
در سال 1997، راک اصطلاح “smackdown” را ابداع کرد.

3- او 9 بار دستگیر شد
در دوران نوجوانی، او بخشی از یک حلقه سرقت بود که جاذبه های توریستی سطح بالا را هدف قرار می داد.

4- او رکورد بیشترین عکس سلفی را دارد
جانسون با ثبت 105 سلفی در سه دقیقه رکورد جهانی گینس را دارد.

5- او ایکس باکس را معرفی کرد
جانسون و بیل گیتس ماشین بازی مایکروسافت، ایکس باکس را در اواسط سال 2001 راه اندازی کردند.

 

 

فیلم های دواین جانسون

فیلم سینما

سال

نقش

آدم سیاه2022آدم سیاه
DC لیگ سوپر حیوانات خانگی2022رمزنگاری
اعلام قرمز2021جان هارتلی
کروز جنگل2021فرانک ولف
Jumanji: The Next Level2019دکتر زاندر “اسمولدر” بروستون
هدایای سریع و خشمگین: هابز و شاو2019هابز
شازم!2019آدم سیاه
دعوا با خانواده ام2019دواین «راک» جانسون
آسمان خراش2018ویل سایر
داد و بیداد2018دیویس اوکویه
جومانجی: به جنگل خوش آمدید2017دکتر زاندر “اسمولدر” بروستون
Baywatch2017میچ بوکانون
سرنوشت خشمگین2017لوک هابز
موانا2016مائویی
اطلاعات مرکزی2016باب استون
سن اندریاس2015ریموند گینز
خشمگین 72015لوک هابز
هرکول2014هرکول
سریع و خشن 62013لوک هابز
درد و به دست آوردن2013پل دویل
جی آی جو: تلافی2013راه بند
اسنیچ2013جان متیوز
سفر 2: جزیره اسرار آمیز2012هنک
سریع پنج2011لوک هابز
سریعتر2010راننده
بچه های دیگر2010کریستوفر دانسون
پری دندان2010درک
سیاره 512009Cpt چارلز تی بیکر
مسابقه تا کوه جادوگر2009جک برونو
هوشمند شوید2008مامور 23
نقشه ی بازی2007جان کینگمن
باند گریدیرون2006شان پورتر
داستان های سرزمین جنوبی2006جریکو کین
عذاب2005سارج
آرام باش2005الیوت ویلهلم
قدم زدن بلند2004کریس وان
گزارش مختصر و مفید2003بک
پادشاه عقرب2002متیو
مومیایی برمی گردد2001پادشاه عقرب

 

 

جدیدترین دوره ها​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسعه فردی
دوره های توسعه فردی
کسب و کار
دوره های کسب و کار
روانشناسی
دوره های روانشناسی
مراقبه - یوگا
دوره های مدیتیشن
دوره های یوگا
زندگی نامه
لینکدونی
مطالب پر بازدید