جستجو
Close this search box.

ایوان ریچل وود | زندگی نامه + حقایق، آثار و عکس های جدید

زندگی نامه (بیوگرافی) ایوان ریچل وود (Evan Rachel Wood)
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Pinterest

فهرست مطالب

ایوان ریچل وود بازیگر و خواننده آمریکایی است. والدین او، ایرا دیوید وود سوم و سارا لین مور، هر دو در تجارت نمایشی درگیر هستند. دیوید وود سوم، مدیر اجرایی «تئاتر در پارک» در اقتباس خود از «سرود کریسمس» زمانی که او تنها دو ماه داشت، او را انتخاب کرد. طبیعتاً او وابستگی شدیدی به بازیگری پیدا کرد. با مجله قهرمان همراه باشید.

 

بیوگرافی ایوان ریچل وود

وقتی پدر و مادرش از هم جدا شدند، ایوان ریچل وود با مادرش به لس آنجلس نقل مکان کرد. او اولین حضور تلویزیونی خود را در «یک بار و دوباره» و اولین حضورش را در سینما در «حفاری به چین» انجام داد و برای دومی بازخوردهای مثبتی به دست آورد. او در «سیزده» بهترین حالت خود را داشت، جایی که «تریسی فریلند» را بازی کرد، یک پیش از نوجوانی که در شبکه مواد مخدر، رابطه جنسی و جنایت گرفتار شده بود. پس از آن، او نامزدهای “جایزه گلدن گلوب” و “جایزه انجمن بازیگران سینما” برای “بهترین بازیگر زن” را دریافت کرد.

ایوان ریچل وود در «اقناع زیبا» نقش «کیمبرلی جویس» را بازی کرد، دختری زودرس. “در سراسر جهان” او را در نقش “لوسی” دید. «دویدن با قیچی» برای بازی‌اش جایزه شوپارد جشنواره فیلم کن برای مکاشفه زن را برای او به ارمغان آورد. او در سال 2012 با بازیگر و رقصنده انگلیسی جیمی بل ازدواج کرد. وود و بل در سال 2014 از هم جدا شدند.

 

دوران کودکی و اوایل زندگی

ایوان ریچل وود در 7 سپتامبر 1987 در رالی، کارولینای شمالی، ایالات متحده آمریکا از خانواده ایرا دیوید وود سوم و سارا لین مور به دنیا آمد. پدر و مادرش هر دو بازیگر هستند. پدر او همچنین مدیر اجرایی «تئاتر در پارک» است.
او سه برادر دارد: ایرا دیوید وود چهارم، دانا وود و توماس وود. او همچنین یک خواهر به نام آدن دارد. وود و برادرانش در «تئاتر در پارک» نقش داشتند. عمه او، کارول وینستد وود، یک طراح تولید در هالیوود بود.


پدرش او را در اقتباسی از «سرود کریسمس» در سال 1987 انتخاب کرد. او همچنین در «شبح گذشته کریسمس» انتخاب شد. او بعداً برای نقش «هلن کلر» در کنار مادرش در تولید «معجزه‌گر» انتخاب شد.
او در “Cary Elementary” یک مدرسه دولتی در کری، کارولینای شمالی تحصیل کرد. سپس تحصیلات خود را در خانه ادامه داد و در سن 15 سالگی دیپلم دبیرستان را گرفت.

 

حرفه

  • در سال 1996 پدر و مادرش از هم جدا شدند و او با مادرش به لس آنجلس نقل مکان کرد. او در «یک بار و دوباره» در نقش «جسی سملر» انتخاب شد.
  • ایوان ریچل وود در «حفاری به چین» که کوین بیکن و مری استوارت مسترسون بازیگران اصلی آن بودند، نقش «هاریت فرانکویتز»، دختر جوانی را بازی کرد که با یک مرد بیمار روانی دوست می‌شود. این فیلم برنده “جایزه هیئت داوران کودک” در “جشنواره بین المللی فیلم کودکان شیکاگو” شد.

 

  • در سال 1998 برای بازی در فیلم فانتزی “جادوی عملی” به کارگردانی گریفین دان انتخاب شد. او نقش دختر و خواهرزاده شخصیت‌هایی را بازی کرد که به ترتیب توسط ساندرا بولاک و نیکول کیدمن به تصویر کشیده شدند.
  • در سال 2001، وود نقش اصلی «امیلی لیندستروم»، یک نوازنده مشتاق ویولن کنسرت را در «رازهای کوچک» دریافت کرد. او در جوایز «هنرمند جوان» نامزد «بهترین بازیگر نقش اول زن جوان» شد.

 

  • در سال 2003، او در کنار کیت بلانشت و تامی لی جونز در فیلم گمشده بازی کرد. او همچنین در “قتل؟” قسمت سریال تلویزیونی “CSI: Crime Scene Investigation”.
  • در سال 2005، او در فیلم The Upside of Anger نقش «لاوندر ولفمایر» را بازی کرد، یکی از چهار خواهری که ناامیدی ناشی از غیبت پدرشان را مدیریت می‌کرد. شخصیت وود این فیلم را روایت می‌کرد که کوین کاستنر و جوآن آلن در آن بازی کردند.

  • در «پایین در دره» به کارگردانی دیوید جاکوبسون، او نقش «توبی» را بازی کرد که عاشق مردی مسن با بازی ادوارد نورتون می‌شود.
  • «پادشاه کالیفرنیا» که در سال 2007 منتشر شد، او را در نقش «میراندا»، دختر نوجوان یک نوازنده جاز که از بیماری روانی رنج می برد، با بازی مایکل داگلاس دید.

 

  • در سال 2007، او نقش «دیانا مکفی» جوان را در «زندگی پیش از چشمانش» که توسط وادیم پرلمن کارگردانی شد، بازی کرد. این فیلم بر اساس رمانی به همین نام اثر لورا کاسیچکه ساخته شده است.
  • وود نقش دختر جدا شده «رندی رابینسون» با بازی میکی رورک را در فیلم «کشتی گیر» که در سال 2008 به کارگردانی دارن آرونوفسکی منتشر شد، بازی کرد. این فیلم برنده جایزه شیر طلایی بهترین فیلم از جشنواره فیلم ونیز شد.

 

  • در سال 2009، او در فیلم «هر چه کار می‌کند» ساخته وودی آلن، «ملودی» را در کنار لری دیوید بازی کرد. او نقش «ژولیت» را در فیلم «رومئو و ژولیت» اثر ویلیام شکسپیر به کارگردانی برادرش برای جمع‌آوری سرمایه بازی کرد.
  • از سال 2009 تا 2011، او نقش تکراری “سوفی-آن لکلرک” را در سریال “خون واقعی” HBO بازی کرد. او در “توطئه گر” نقش “آنا سورات” را بازی کرد. او همچنین در فیلم The Ides of March بازی کرد.

 

  • در سریال Mildred Pierce، مینی سریال HBO در سال 2011، او نقش دختر شخصیت اصلی، ودا پیرس را به تصویر کشید. او برای «جایزه پریمتایم امی» برای «بازیگر نقش مکمل برجسته در یک مینی سریال یا یک فیلم» نامزد دریافت جایزه شد.
  • از سال 2013 تا 2015، ایوان ریچل وود در تعدادی فیلم مانند «یک مورد از تو» (2013)، «پابرهنه» (2014)، «جادوی عجیب» (2015)، و «به درون جنگل» (2015) ظاهر شد.

 

  • در سال 2016، او برای نقش اندرویدی حساس «دولورس آبرناتی» در مجموعه تلویزیونی علمی تخیلی «Westworld» «HBO» انتخاب شد. او برای این نقش نامزد جوایز گلدن گلوب و پرایمتایم امی شد.
  • ایوان ریچل وود در سال 2018 صداپیشگی شخصیت «یی لین» را در نسخه انگلیسی فیلم «طعم جوانی» انجام داد. در همان سال، او برای صداپیشگی «ملکه ایدونا» در «یخ زده ۲» انتخاب شد. او همچنین برای بازی در نقش “دولیو پیر” در یک فیلم جنایی درام به نام “کاجیلیونر” انتخاب شد.

 

آثار عمده

بازیایوان ریچل وود در نقش «تریسی فریلند» در «سیزده» نامزدی «بهترین بازیگر زن» را در جوایز «گلدن گلوب» و «جوایز انجمن بازیگران سینما» به ارمغان آورد.

او در «اقناع زیبا» نقش «کیمبرلی جویس»، دانش‌آموز دبیرستانی حیله‌گر و زودرس را بازی کرد. این فیلم در سال 2005 نامزد “جایزه بزرگ هیئت داوران” در “جشنواره فیلم ساندنس” شد.
“در سراسر جهان” بازی او “لوسی” را دید. این فیلم که در لیورپول، نیویورک و ویتنام فیلمبرداری شد، نامزد جایزه گلدن گلوب و جایزه آکادمی شد.
بازی او در نقش “دولورس آبرناتی” در سریال وسترن علمی تخیلی “HBO” “Westworld” مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. این نقش برای او نامزدی در «گلدن گلوب» و «جوایز پریمتایم امی» را به همراه داشت.

 


لیست پیشنهادی:    زندگی نامه لیلی کالینز  ***    زندگی نامه رزاماند پایک 


جوایز و دستاوردها

در سال 2006، ایوان ریچل وود نقش «ناتالی فینچ» را در فیلم زندگی‌نامه‌ای آگوستن بارو «دویدن با قیچی» که نامزد جایزه گلدن گلوب شد، بازی کرد. او برای بازی اش جایزه شوپارد جشنواره فیلم کن را برای مکاشفه زن دریافت کرد.
او صداپیشگی شخصیت «مالا» را در فیلم انیمیشن علمی تخیلی «نبرد برای ترا» در سال 2007 بر عهده داشت. در «جشنواره بین‌المللی انیمیشن اتاوا» در سال 2008، این فیلم با «جایزه بزرگ» مفتخر شد. وود برنده «جایزه نیمه شب» در جشنواره بین المللی فیلم سانفرانسیسکو شد.
ایوان ریچل وود در سال ۲۰۱۶ برای بازی در سریال تلویزیونی «وست ورلد» برنده «جایزه تلویزیونی منتخب منتقدان» برای «بهترین بازیگر زن سریال درام» شد.

 

زندگی شخصی و میراث

ایوان ریچل وود در سال 2005 در جشنواره فیلم ساندنس با بازیگر بریتانیایی جیمی بل آشنا شد و با او آشنا شد. با این حال آنها یک سال بعد به رابطه خود پایان دادند.
از سال 2007 تا 2010، وود دوباره و دوباره با مرلین منسون رابطه داشت. پس از یک جدایی کوتاه، آنها دوباره با هم متحد شدند و نامزد کردند. با این حال آنها تصمیم گرفتند نامزدی خود را قطع کنند.

در سال 2011، وود و جیمی بل دوباره با هم جمع شدند و سال بعد ازدواج کردند. در 29 جولای 2013، وود و بل صاحب یک پسر شدند. این زوج در می 2014 اعلام کردند که از هم جدا شده اند.
او از ژانویه 2017 تا سپتامبر 2017 با هم گروه “Rebel” و “Basketcase” خود Zach Villa نامزد بود.

 

عکس های ایوان ریچل وود

 

ایوان ریچل وود (Evan Rachel Wood) ایوان ریچل وود (Evan Rachel Wood) ایوان ریچل وود (Evan Rachel Wood)   ایوان ریچل وود (Evan Rachel Wood) ایوان ریچل وود (Evan Rachel Wood)

 

 

5 واقعیت شگفت انگیز

1- او از نام میانی خود متنفر است
وود نام میانی خود را دوست ندارد، اما او به استفاده از آن ادامه داد تا تهیه کنندگان و کارگردانان او را با یک بازیگر مرد اشتباه نگیرند.

2- او دارای اصل و نسب یهودی و مسیحی است
وود از طرف پدرش میراث مسیحی و از مادرش ریشه یهودی دارد.

3- او به دلیل قلدری در خانه درس خوانده بود
وود ابتدا در دبیرستان دره سان فرناندو تحصیل کرد اما به دلیل اینکه مورد آزار و اذیت قرار گرفته بود، آنجا را ترک کرد.

4- او یک کمربند سیاه دارد
وود در تکواندو کمربند مشکی دارد.

5- او یک بار اقدام به خودکشی کرد
وود در حالی که به دلیل سال ها سوء استفاده در رابطه قبلی خود با PTSD مبارزه می کرد، اقدام به خودکشی کرد.

چیزهای بی اهمیت

مرلین منسون، دوست پسر سابق این بازیگر، پرتره هایی از او کشید و آنها را در “گالری هنرهای زیبای شرکت مشهور” به نمایش گذاشت. او الهام بخش او برای آهنگ “عینک های قلبی شکل” بود.
او از مستند «تجارت به دنیا آمدن» الهام گرفت، به طوری که هنگام تولد پسرش، «زایمان در خانه» را انتخاب کرد. او سپس از ریکی لیک، خالق «تجارت به دنیا آمدن» تشکر کرد.

فیلم های ایوان ریچل وود

1. کشتی گیر (2008)
(درام، ورزشی)

2. در سراسر جهان (2007)
(عاشقانه، موزیکال، درام، فانتزی)

3. Whatever Works (2009)
(کمدی، عاشقانه)

4. ایده های مارس (2011)
(هیجان انگیز، درام)

5. حفاری به چین (1997)
(نمایش)

6. The Conspirator (2010)
(تاریخی، درام، جنایی)

7. The Upside of Anger (2005)
(درام، کمدی)

8. Pretty Persuasion (2005)
(کمدی، درام)

9. سیزده (2003)
(نمایش)

10. پادشاه کالیفرنیا (2007)
(درام، کمدی)

 

جدیدترین دوره ها​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسعه فردی
دوره های توسعه فردی
کسب و کار
دوره های کسب و کار
روانشناسی
دوره های روانشناسی
مراقبه - یوگا
دوره های مدیتیشن
دوره های یوگا
زندگی نامه
لینکدونی
مطالب پر بازدید