جستجو
Close this search box.

دیزی ریدلی | زندگی نامه + حقایق، آثار و عکس های جدید

زندگی نامه (بیوگرافی) دیزی ریدلی (Daisy Ridley)
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Pinterest

فهرست مطالب

دیزی ریدلی یک هنرپیشه انگلیسی است که به خاطر نقش‌هایش در تلویزیون و فیلم مقرون به صرفه 2015 «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» شهرت دارد. با مجله قهرمان هرما باشید.

 

بیوگرافی دیزی ریدلی

دیزی ریدلی حرفه بازیگری خود را با نقش‌هایی در برنامه‌های تلویزیونی بیشتر به عنوان مهمان آغاز کرد، اما استعداد او به اندازه‌ای بود که او را در مدت کوتاهی به محبوبیت هالیوود تبدیل کرد. نقش های اولیه او شامل «مصادف» و «جوانان» است و در سال 2014 با فیلم ترسناک مستقل «Scrawl» وارد فیلم شد و در همان زمان، فیلم کوتاه او «فصل آبی» وارد فیلم علمی تخیلی لندن 48 ساعت شد.

دیزی ریدلی (Daisy Ridley)

چالش شروع دیزی ریدلی متواضعانه بود و آموزش حرفه ای بازیگری را از مدرسه هنرهای نمایشی ترینگ پارک گذراند و در هجده سالگی فارغ التحصیل شد. او پس از گذراندن دوره هنرستان، تماشاگران تئاتر را با بازی در «دومینو» و «دوست پسر» مجذوب خود کرد. جدا از بازیگری، دیزی یک خواننده کارآمد است که موسیقی جاز ژانر اصلی اوست. او همچنین یک رقصنده آموزش دیده است. در سال 2016، او صدای خود را در یک فیلم انیمیشن قرض داد.

 

نام و نام خانوادگیدیزی جاز ایزوبل ریدلی
نام مستعاردیزی
اشتغالبازیگر، مدل، رقصنده، هنرمند تئاتر، هنرمند صداپیشگی، تهیه کننده
دینکاتولیک
تاریخ تولد10 آوریل 1992 (سن 29 سال)
محل تولدوست مینستر، لندن، انگلستان، بریتانیا
علامت زودیاکبرج حمل
نام پدرکریس ریدلی
نام مادرلوئیز فاکنر-کوربت
نام خواهر و برادرکیکا رز ریدلی (خواهر بزرگتر)، پاپی سوفیا ریدلی (خواهر بزرگتر)
شریکتام بیتمن
فرزندانهیچ یک

 

دوران کودکی و اوایل زندگی

دیزی ریدلی در 10 آوریل 1992 در وست مینستر لندن در خانواده کریس و لوئیز ریدلی به دنیا آمد. او کوچکترین سه خواهر است و همچنین دو خواهر ناتنی از ازدواج اول پدرش دارد. تنها رابطه دیزی با هنرهای نمایشی از طریق عموی بزرگش، آرنولد ریدلی، بود که در دوران بازیگری نسبتاً محبوبی بود.

دیزی همیشه اهل سینما بود و در کودکی فیلم های زیادی تماشا می کرد. فیلم مورد علاقه او “ماتیلدا” بود و او آنقدر شخصیت اصلی آن را بت کرد که او را در مقابل پدر و مادرش به نمایش گذاشت. او از زمانی که به اندازه کافی بزرگ شده بود می خواست بازیگر شود.
پس از دریافت بورسیه تحصیلی در مدرسه هنرهای نمایشی ترینگ پارک، در 9 سالگی ثبت نام کرد و تا فارغ التحصیلی در آنجا ماند. او رقص و اصول اولیه به تصویر کشیدن احساسات ظریف را از طریق زبان بدن و حالات چهره اش آموخت. پس از خروج از مدرسه، او برای مدت کوتاهی در بیرکبک، در دانشگاه لندن، تمدن کلاسیک را مطالعه کرد، قبل از اینکه در نهایت آن را رها کرد تا روی حرفه خود به عنوان بازیگر تمرکز کند.

 


لیست پیشنهادی: زندگی نامه لیلی جیمز *** زندگی نامه بیلی آیلیش *** زندگی نامه اوا گرین  


 

حرفه

  • دیزی ریدلی شروع به تست بازیگری برای نقش‌های تلویزیونی کرد و در نهایت در نمایش‌هایی مانند «مصادف»، «نان تست لندن» و «جوانان» در نقش شخصیت‌های کوچک بازی کرد. با این حال، او به اندازه کافی مصمم و با استعداد بود تا بتواند نقش های خوبی در فیلم های مستقل داشته باشد و در فیلم کوتاه محبوب جشنواره «فصل آبی» ظاهر شد و بعداً در فیلم تعاملی «نجات نجات» نامزد جایزه بفتا شد.
  • اولین فیلم بلند بلند او با فیلم ترسناک “Scrawl” در سال 2015 اتفاق افتاد، و در همان سال، او در موزیک ویدیوی هنرمند وایلی برای آهنگ “Lights on” دیده شد. طبق گزارشات، او برای فیلم «Inbetweeners 2» فیلمبرداری کرد، اما نقش او در نهایت از فیلم نهایی حذف شد.

دیزی ریدلی (Daisy Ridley)

  • در اواسط سال 2014، اعلام شد که دیزی نقش یک شخصیت مهم را در شاید بزرگترین فیلم دهه تاکنون، «جنگ ستارگان: نیرو برمی خیزد» بازی خواهد کرد. چندین خانه رسانه ای از این انتخاب انتقاد کردند زیرا او تا آن زمان تا حد زیادی ناشناخته بود و اعتبار زیادی به عنوان یک بازیگر نداشت. با این حال، این فیلم در سال 2015 اکران شد و به یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های سال تبدیل شد و تحسین‌های متعددی را برای دیزی به ارمغان آورد. حتی برخی از رسانه‌ها به این موضوع دست زدند که دیزی ستاره واقعی سریال است و این نقش زندگی او را برای همیشه تغییر می‌دهد.
  • دیزی ریدلی بلافاصله برای ادامه ایفای نقش ری در فرنچایز بسیار معتبر با عنوان «جنگ ستارگان: آخرین جدای» که قرار است در دسامبر 2017 عرضه شود، قرارداد امضا کرد. نقش در «جنگ ستارگان» او را به راحتی در لیگ های بزرگ جای داد. بازیگران و او قرار است در چندین نقش بزرگ ظاهر شود و این نوید را می دهد که او را به یکی از مهمترین بازیگران زن این نسل تبدیل کند.

 

  • زمانی که تصمیم گرفته شد رمان آگاتا کریستی “قتل در قطار سریع السیر شرق” را به فیلم تبدیل کند، دیزی اولین کسی بود که برای ایفای نقش اصلی قرارداد امضا کرد. تولید این فیلم در سال 2016 آغاز شد و این فیلم در سال 2017 اکران جهانی داشت. در سال 2021، او در نقش اصلی در “Chaos walking” که اقتباسی از یک رمان بزرگسال بسیار موفق به همین نام است، دیده شد. او در مقابل تام هالند بازی کرد .
  • او همچنین در «Ophelia» اقتباسی از «هملت» شکسپیر در کنار نائومی واتس بازی کرد.

    

  • در نسخه دوبله انگلیسی انیمیشن ژاپنی «فقط دیروز»، دیزی برای شخصیت اصلی دوبله کرد و همچنین برای صداگذاری چند فیلم انیمیشن دیگر استخدام شد. دیزی کار تولید خود را با فیلم مستند «شکارچی عقاب» در سال 2016 آغاز کرد و در نهایت به گویندگی فیلم پایان داد که در نهایت به جشنواره فیلم ساندنس رفت.
  • در سال 2016 در آلبوم «Encore: Movie Partners Sing Broadway»، دیزی آواز خود را در کنار بسیاری از ستارگان دیگر مانند آن هاتاوی ارائه کرد. دیزی در آهنگ “در باله” اجرا کرد.

 

زندگی شخصی

دیزی از بیماری به نام اندومتریوز رنج می برد. او چندین عمل جراحی برای این بیماری انجام داده است که اولین بار در پانزده سالگی تشخیص داده شد.

دیزی ریدلی (Daisy Ridley)

دیزی ریدلی با بازیگر بریتانیایی، چارلی همبلت، رابطه طولانی مدت داشت اما این زوج بعدا از هم جدا شدند. در اواخر سال 2017، او با تام بیتمن آشنا شد. اگر طنزها را باور کنیم، پس از آن زمان این زوج ازدواج کرده اند.

او در فهرست مجله مردان بسیاری به عنوان یکی از زیباترین زنان جهان قرار گرفته است. نسخه 2016 دبرت از او به عنوان یکی از تأثیرگذارترین افراد روی کره زمین نام برد.

چیزهای بی اهمیت

دیزی ریدلی شیفتگی عمیقی برای خالکوبی دارد. او اولین خالکوبی خود را در پانزده سالگی انجام داد، زمانی که روی پای چپش سه ستاره مرکب شد و سایر خالکوبی‌ها روی ران‌ها و پشت گوش‌ها بود.

 

دیزی ریدلی (Daisy Ridley)

فیلم های دیزی ریدلی

1. Star Wars: Episode VII – The Force Awakens (2015)
(علمی تخیلی، ماجراجویی، اکشن، فانتزی)

2. جنگ ستارگان: آخرین جدای (2017)
(علمی تخیلی، ماجراجویی، اکشن، فانتزی)

3. Star Wars: The Rise Of Skywalker (2019)
(اکشن، ماجراجویی، فانتزی، علمی تخیلی)

4. قتل در قطار سریع السیر شرق (2017)
(درام، رازآلود، جنایی)

5. پیاده روی آشوب (2021)
(ماجراجویی، علمی تخیلی)

 

جدیدترین دوره ها​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسعه فردی
دوره های توسعه فردی
کسب و کار
دوره های کسب و کار
روانشناسی
دوره های روانشناسی
مراقبه - یوگا
دوره های مدیتیشن
دوره های یوگا
زندگی نامه
لینکدونی
مطالب پر بازدید