جستجو
Close this search box.

مندی مور (Mandy Moore)| زندگی نامه +آثار و عکس ها

زندگی نامه (بیوگرافی) مندی مور (Mandy Moore) بازیگرو خواننده
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Pinterest

فهرست مطالب

آماندا لی مور که بیشتر با نام مندی مور شناخته می شود خواننده و بازیگر محبوبی است که با اولین تک آهنگ خود Candy که به 100 آهنگ داغ بیلبورد راه یافت به شهرت رسید. او از کودکی عاشق آواز خواندن بود و سرود ملی را در چندین بار اجرا کرده بود. رویدادهای اطراف زادگاهش تجربه تماشای موزیکال ‘Oklahoma!’ به او فهماند که می خواهد خواننده شود. با مجله قهرمان همراه باشید.

 

درباره مندی مور

مندی مور فقط چهارده سال داشت که کسی که او را می‌شناخت به او کمک کرد تا با سونی موزیک قرارداد ببندد و بدین ترتیب اولین آلبوم این نوجوان به نام “So Real” منتشر شد. با ورود به صنعت موسیقی در حالی که هنوز در مدرسه بود تصمیم گرفت از مدرسه کناره گیری کند و از طریق مکاتبه به تحصیل ادامه دهد. از آنجایی که مندی مور در نوجوانی به خوانندگی تبدیل شد، اغلب با سایر بت های نوجوان مانند بریتنی اسپیرز و کریستینا آگیلرا مقایسه می شد. تک آهنگ او “I Wanna Be With You” اولین آهنگ 20 آهنگ برتر او در جدول آهنگ های پاپ شد.

مندی مور (Mandy Moore)

در ابتدای کارش، مندی مور اغلب به خاطر صدای «Bubblegum Pop» مورد انتقاد قرار می‌گرفت، اگرچه او به تدریج شروع به ترکیب صدای کلاس‌تر و شیرین‌تر در موسیقی خود کرد. این زن جوان زیبا پس از شروع موفقیت آمیز به عنوان یک خواننده، وارد عرصه بازیگری شد و با اولین نقش اصلی خود در فیلم “پیاده روی به یاد” به شهرت رسید. او بین سال‌های 2016 تا 2022 در «این ما هستیم» ایفای نقش کرد و برای آن دو جایزه انجمن بازیگران سینما را برای «عملکرد فوق‌العاده یک گروه در سریال‌های درام» دریافت کرد. در سال 2019، او همچنین یک ستاره در «پیاده‌روی مشاهیر هالیوود» به دست آورد.

 

نام مستعارآماندا
جنسیتمونث
سن39 ساله (در سال 2024)
تاریخ تولد10 آوریل 1984
نام و نام خانوادگیآماندا لی مور
حرفهبازیگر، مدل، طراح مد
ملیتآمریکایی
محل تولدنشوا، نیوهمپشایر، ایالات متحده
دینکاتولیک

 

دوران کودکی و اوایل زندگی

مندی مور در 10 آوریل 1984 در استیسی، گزارشگر سابق اخبار و همسرش، دونالد مور، خلبان خطوط هوایی امریکا متولد شد. او دارای تبار مختلط است و دو برادر دارد.

مادربزرگ او یک رقصنده بود و مندی جوان به شدت از او الهام گرفت. او خیلی زود به علاقه خود به بازیگری و رقص پی برد و از والدینش درخواست کرد که او را در کلاس های بازیگری و خوانندگی ثبت نام کنند.
به عنوان یک دختر جوان، او سرود ملی را در رویدادهای متعدد در اطراف زادگاهش اجرا می کرد. با وجود اینکه او بسیار با استعداد بود، بسیار آرام و شیرین بود.
او زمانی که فقط سیزده سال داشت شروع به ضبط در استودیو کرد. یکی از آشنایان که دوستی داشت که برای سونی موزیک انترتینمنت کار می کرد اتفاقاً او را شنید و به او کمک کرد تا قراردادی با شرکت ضبط Epic تحت پرچم سونی امضا کند.

 


پیشنهادی:   زندگی نامه ایوان ریچل وود   ***    زندگی نامه فلورنس پیو


 

حرفه

  • از زمانی که هنوز در مدرسه بود وارد دنیای موسیقی شد، تحصیل را رها کرد و از طریق تدریس خصوصی ادامه تحصیل داد. او گروه پاپ ‘N Sync’ را در تور کنسرت آنها در آمریکای شمالی در اوایل سال 1999 همراهی کرد. در همان سال او با گروه Backstreet Boys نیز تور برگزار کرد.
  • اولین تک آهنگ مندی مور Candy در آگوست 1999 منتشر شد. این آهنگ به لیست 100 آهنگ داغ بیلبورد رسید و موفقیت تجاری بزرگی در کشورهای مختلف بود و موفق ترین در استرالیا بود.

  • مندی اولین آلبوم خود “So Real” را در دسامبر 1999 منتشر کرد. این آلبوم با نقدهای متفاوتی روبرو شد، اگرچه در نهایت با فروش بیش از یک میلیون نسخه تنها در ایالات متحده به موفقیت تجاری تبدیل شد.
  • آلبوم دوم او “I Wanna Be With You” در سال 2000 منتشر شد. این آلبوم که شامل آهنگ های جدید و همچنین ریمیکس های آلبوم قبلی او بود، نسخه بین المللی اولین آلبوم “So Real” بود که تنها در چند کشور منتشر شد.

 

  • او در سال 2001 آلبوم خود را با نام مندی مور منتشر کرد. صدایی داشت که از صدای پاپ حبابی که او تا به حال با آن همراه بود فاصله داشت. بیشتر به R&B و پاپ راک تمایل داشت.
  • او به بازیگری دست زد و یکی از فیلم های اولیه اش «خاطرات شاهزاده خانم» (2001) بود که در آن نقش لانا توماس، یک تشویق کننده زیبا اما بی رحم را بازی کرد. این فیلم یک موفقیت تجاری بزرگ بود.

 

  • اولین نقش اصلی او به عنوان یک بازیگر در فیلم “پیاده روی به یاد” در سال 2002 بود. او در کنار شین وست در فیلم عاشقانه نوجوانی که در آستانه بلوغ قرار داشت، باکس آفیس بسیار پرفروش بود.
  • او نقش هیلاری فی را در درام کمدی نوجوانان “ذخیره شده!” در سال 2004. این فیلم به موضوعاتی مانند مذهب، همجنس گرا هراسی، بارداری نوجوانان، طلاق، طرد و … می پردازد.

 

  • در سال 2007، مندی مور آلبوم “امید وحشی” را که اولین آلبوم او در چهار سال گذشته بود به بازار عرضه کرد. او ادعا کرد که از طریق این آلبوم با مشکلات افسردگی خود برخورد کرده و به او کمک کرده تا در مسیر خودیابی قدم بگذارد.
  • آلبوم او به نام آماندا لی در سال 2009 منتشر شد. آهنگ های این آلبوم به سبک فولکلور با تأثیرات کانتری و پاپ هستند. آهنگ “I Could Break Your Heart Any of Week” اولین تک آهنگ این آلبوم بود. در سال 2020 ششمین آلبوم استودیویی خود را با نام Silver Landings منتشر کرد و در سال 2022 هفتمین آلبوم استودیویی خود را با نام In Real Life منتشر کرد.
  • دهه 2010 برای حرفه بازیگری او بسیار خوب شروع شد. او صداپیشگی شخصیت راپونزل در «Tangled» (2010) و «Tangled Ever After» (2012) را بر عهده داشت. او همچنین در سال 2011 در فیلم “عشق، عروسی، ازدواج” ظاهر شد که در آن نقش آوا را بازی کرد.

مندی مور (Mandy Moore)

تلاش های دیگر

مندی مور در سال 2005 با خط مد خود به نام Mblem وارد دنیای مد شد. ، برندی از لباس بافتنی و ترمه معاصر. یکی از اهداف او تهیه لباس برای زنان بلند قد بود (مور 5 فوت و 10 اینچ (1.78 متر) است). [192] در فوریه 2009، مور اعلام کرد که این خط خاموش خواهد شد، اما امیدوار است در آینده تحت شرایط مختلف دوباره وارد دنیای مد شود.

 

آثار عمده

آلبوم او “Mandy Moore” موفق ترین آلبوم او است. مندی مور فقط هفده سال داشت که آلبوم منتشر شد و سخت کار کرده بود تا از صدای پاپ حباب‌آمیز آلبوم‌های قبلی‌اش فاصله بگیرد. این آلبوم در ایالات متحده طلایی و در فیلیپین مولتی پلاتین شد.

 

جوایز و دستاوردها

مندی مور در سال 2002 برنده جایزه هالیوود جوان در بخش سوپراستار فردا – زن برای فیلم «پیاده روی به یاد» شد.
او در سال 2011 برنده جایزه گرمی برای بهترین آهنگ نوشته شده برای رسانه های تصویری برای آهنگ “I See The Light” شد.

 

زندگی شخصی و میراث

در سال 2009، مندی مور با رایان آدامز موسیقیدان ازدواج کرد. در سال 2014، این زوج راه خود را از هم جدا کردند. او در سال 2015 با تیلور گلداسمیت موسیقیدان آشنا شد. این زوج در 18 نوامبر 2018 ازدواج کردند. در فوریه 2021 پسرشان آگوست هریسون به دنیا آمد. در ژوئن 2022، مور و گلداسمیت اعلام کردند که در انتظار دومین فرزند خود هستند. در اکتبر 2022 پسرشان به نام اسکار بنت گلداسمیت به دنیا آمد.

بشردوستی

  • مندی مور از “با سر دادن” حمایت می کند و فلسفه نوع دوستی مؤثر را تأیید می کند. مور با سازمان غیرانتفاعی خدمات بین المللی جمعیت (PSI) و زیرمجموعه آن، Five & Alive کار کرده و بر آن تاکید کرده است که به بحران های بهداشتی که کودکان زیر پنج سال و خانواده هایشان با آن مواجه هستند، می پردازد.
  • مور به عنوان رئیس افتخاری بخش آگاهی برای جوانان انجمن لوسمی و لنفوم خدمت کرده است. او با کمک به جوانان در مورد جدی بودن سرطان خون و لنفوم به عنوان یک سخنگوی خدمت کرد.

 

  • او همچنین به عنوان سخنگوی ماه آگاهی از سرطان دهانه رحم که هر ژانویه برگزار می شود، خدمت می کند. علاوه بر این، برای افزایش آگاهی سرطان دهانه رحم، مور با دکتر ایوان کالینز، بنیاد سرطان زنان (GCF) و گلاکسو اسمیت کلاین (GSK) همکاری کرد.
  • مور به عنوان بخشی از تور «به زودی خوب» از بیمارستان کودکان لس آنجلس بازدید کرد. مور سفیر کمپین پیشگیری از مالاریا Nothing But Nets بنیاد سازمان ملل است . به عنوان بخشی از کمپین Nothing But Nets، مور در سال 2010 با Laurence D. Wohlers، سفیر ایالات متحده در جمهوری آفریقای مرکزی مصاحبه کرد و به کمپین کمک کرد تا 1.2 میلیون دلار جمع آوری کند.

مندی مور (Mandy Moore)

  • مور همچنین سخنگوی جنبش عزت نفس Dove و کمپین “زنانی که باید مشهور باشند” است. مور همچنین با Indrani Goradia، یک بازمانده از خشونت خانگی و بنیانگذار بنیاد Indrani’s Light، همراه با Mom Bloggers Club همکاری کرد تا به افزایش آگاهی و مبارزه علیه خشونت خانگی کمک کند.
  • مور یکی از تظاهرکنندگان در راهپیمایی زنان لس آنجلس 2017 بود که در 21 ژانویه 2017 برگزار شد.

 

چیزهای بی اهمیت

این خواننده و بازیگر محبوب در جوانی به «دختر سرود ملی» ملقب شد.
او در سال 2002 توسط مجله People به عنوان یکی از 50 زیباترین افراد انتخاب شد.

 

 

جدیدترین دوره ها​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسعه فردی
دوره های توسعه فردی
کسب و کار
دوره های کسب و کار
روانشناسی
دوره های روانشناسی
مراقبه - یوگا
دوره های مدیتیشن
دوره های یوگا
زندگی نامه
لینکدونی
مطالب پر بازدید