جستجو
Close this search box.

7 گام برای شروع موفقیت آمیز یک تجارت بدون پول

7 گام برای شروع موفقیت آمیز یک تجارت بدون پول
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Pinterest

فهرست مطالب

آیا از خود پرسیده اید که چگونه می توانید یک کسب و کار را بدون پول یا تجربه راه اندازی کنید؟ تو تنها نیستی. بسیاری از مردم، درست مانند شما، رویای ورود به دنیای خوداشتغالی را با داشتن یک کسب و کار در سر می پرورانند. حتی ممکن است از قبل یک ایده خوب در ذهن داشته باشید. برای فهمیدن آن با مجله قهرمان همراه باشید.

 

راه اندازی کسب و کار بدون پول

متأسفانه، برخی از افراد به طور کامل جاه طلبی های خود را به تعویق می اندازند. جایی که اکثر مردم علاقه خود را از دست می دهند زمانی است که متوجه می شوند برای شروع یک کسب و کار نیاز به پول است. اما آیا واقعا راه اندازی یک کسب و کار بدون سرمایه اولیه غیرممکن است؟ پاسخ این پرسش ممکن است شما را شگفت زده کند.

آیا می توانم بدون پول یک کسب و کار راه اندازی کنم؟

بله، شما می توانید یک کسب و کار را بدون پول راه اندازی کنید. شما فقط باید در رویکرد خود استراتژیک و صبور باشید. قبل از اینکه وارد فرآیند راه اندازی شوید، در اینجا چند کار وجود دارد که ابتدا باید انجام دهید.

 

شغلت را حفظ کن

تحت تاثیر ایده کسب و کار خود قرار نگیرید و بلافاصله شغل خود را رها کنید تا یک شرکت انفرادی راه اندازی کنید. در مورد زندگی خود واقع بین باشید و مایل به مصالحه در زمینه های دیگر باشید. می توانید کسب و کار را در اوقات فراغت خود، در تعطیلات آخر هفته، تعطیلات یا بعد از کار اداره کنید.

شغل شما تضمین می کند که معیشت شما به موفقیت کسب و کار شما متکی نیست. علاوه بر این، می‌توانید سود کسب‌وکار خود را برای تأمین هزینه‌هایی که ممکن است با رشد کسب‌وکار ایجاد شود، ذخیره کنید. کاری را که برای امرار معاش انجام می دادید، با هدف کار سخت و هوشمندانه در کسب و کار خود ادامه دهید. زمانی که استارت آپ بتواند به شما پول بدهد، می توانید تصمیم بگیرید که کار خود را ترک کنید.

 

به منابع رایگان ضربه بزنید

تجزیه و تحلیل کنید که برای راه اندازی کسب و کار خود به چه چیزهایی نیاز دارید و چه شکاف هایی در توانایی های شما وجود دارد. سپس، تنها چیزی که نیاز دارید یک اتصال اینترنتی برای شروع جستجوی منابع کسب و کار کوچک است .

چه بخواهید ساختار کسب و کار خود را به طور کامل ترسیم کنید، یک طرح تجاری بنویسید، یک طرح بازاریابی ایجاد کنید، مجوزها و مجوزهای تحقیقاتی خود را ایجاد کنید، یا حتی کسب و کار خود را ثبت کنید – احتمالاً یک الگو، ابزار یا مقاله رایگان در آنجا وجود دارد که می توانید آن را بررسی کنید.

همچنین می‌توانید از نسخه آزمایشی رایگان ابزارهای تجاری پولی استفاده کنید. این به شما ایده ای از عملکرد کلی می دهد و به شما کمک می کند تا مشخص کنید که آیا در نهایت ارزش سرمایه گذاری را دارد یا خیر.

 

شبکه، شبکه، شبکه

با منابع پولی محدود برای شروع یک کسب و کار، می توانید با ایجاد شبکه های مناسب زمان خود را عاقلانه سرمایه گذاری کنید. با افراد تجاری در صنعت مربوطه خود ارتباط برقرار کنید. شما در همان سفری که خودتان دارید از کارآفرینان چیزهای زیادی یاد خواهید گرفت.

اگر این یک تجارت منحصر به فرد است، همچنان با کارآفرینان دیگر ارتباط برقرار کنید. افراد دیگری قبلاً در مسیر مشابهی بوده اند. شما می توانید یاد بگیرید که برای راه اندازی یک استارت آپ موفق چه چیزی لازم است.

سمینارها/ وبینارها، رویدادها، کنفرانس ها، گروه های رسانه های اجتماعی یا انجمن های آنلاین می توانند نقش مهمی ایفا کنند. پیوستن به یک گروه محلی SCORE یا SBA می‌تواند شما را از کارگاه‌ها و رویدادهای نزدیکتان به‌روز نگه دارد.


پیشنهادی:  14 سوال برتر راه اندازی قبل از شروع یک کسب و کار


 

چگونه بدون پول یک کسب و کار کوچک راه اندازی کنیم؟

احتمالاً هنوز از خود می‌پرسید، «پس چگونه می‌توانم کسب‌وکارم را بدون پول شروع کنم؟» از طریق این فرآیند هفت مرحله‌ای کار کنید تا از ایده به کسب‌وکار تمام عیار با بودجه کم یا بدون بودجه برسید.

 

1. ایده کسب و کار خود را شناسایی کنید

پایه و اساس یک کسب و کار مبتنی بر ایده های قوی برای کسب و کار کوچک است. کاملا طبیعی است که شناسایی ایده کسب و کار شما اولین نقطه عطف در سفر کارآفرینی شما باشد. با طوفان فکری و نوشتن گزینه های بالقوه خود شروع کنید. توجه داشته باشید که چگونه با ارائه راه حل می توانید در خدمت باشید.

ایده هایی که دارید را تجزیه و تحلیل کنید. چقدر به آنها علاقه دارید؟ چه استعدادهایی دارید؟ آیا مجموعه مهارت های شما باعث موفقیت آن می شود؟

آیا خانواده، دوستان یا همکارانتان چیزی وجود دارد که بگویند شما در آن مهارت دارید یا وقتی با مشکل خاصی روبرو می شوید به سراغ شما می آیند؟ به چیزی که برجسته است و علاقه شما را جلب می کند محدود شوید.

در زیر نکاتی وجود دارد که می تواند به شما در یافتن ایده کسب و کارتان کمک کند:

مهارت ها یا تجربیات قابل فروش خود را که می تواند به یک تجارت تبدیل شود، بررسی کنید.
نیازهای مشتری برآورده نشده کسب و کارهای موجود را تجزیه و تحلیل کنید تا بتوانید شکاف را پر کنید.
آیا محصول/خدمتی وجود دارد که بخواهید وجود داشته باشد؟
به دنبال راه هایی برای افزودن ارزش به محصولات/خدمات موجود باشید
به محصولات و خدمات موجود نگاه کنید به این فکر کنید که چگونه می توان آنها را بهبود بخشید یا به آنها ارزش افزود
بازارهای دیگر را بررسی کنید تا ببینید آیا محصولات/خدمات شما در آنجا بسیار مورد نیاز هستند یا خیر.
شاید شما محصول/خدمتی را در جای دیگری دیده اید و به صورت محلی در دسترس نیست.

2. تحقیقات بازار انجام دهید

درک بازار در تعیین پتانسیل ایده کسب و کار شما در دنیای واقعی بسیار ارزشمند است. بنابراین، هنگامی که یک ایده دارید، شروع به انجام تحقیقات بازار کامل در مورد صنعتی کنید که ایده کسب و کار شما با آن هماهنگ است. این به شما ایده ای از چشم انداز کلی بازار و نحوه عملکرد کسب و کار شما می دهد.

رقبای بالقوه خود را شناسایی کنید و آنها چه کاری انجام می دهند. هدف اصلی شما این است که تعیین کنید آیا روشی خلاقانه تر، بهتر و مقرون به صرفه تر برای انجام کارها دارید یا خیر. با مطالعه رقابت خود، متوجه خواهید شد که ایده کسب و کار چه کسی حفره دارد. شما همچنین می توانید یک نقطه فروش منحصر به فرد را کشف کنید.

علاوه بر این، در مورد مشتریان بالقوه خود تحقیق کنید. شغل، سن، سطح تحصیلات و مکان آنها را بدانید. عادات خرید فعلی آنها را مطالعه کنید و اینکه آیا آنها مایلند برای محصولات/خدمات با کیفیت بهتر هزینه بیشتری بپردازند.

می‌توانید بررسی‌های آنلاین انواع مشابه کسب‌وکار را مرور کنید. همچنین، یک نظرسنجی از طریق گروه های رسانه های اجتماعی انجام دهید. یک پرسشنامه را در گروه هایی که مشتریان بالقوه شما به آن ملحق شده اند ارسال کنید.

صحبت مستقیم با مشتریان بالقوه می تواند زمینه هایی را که نیازهای آنها برآورده نمی شود روشن کند. اطلاعاتی که جمع آوری می کنید به شما کمک می کند تا انواع عادات خرید، نیازها و ترجیحات مشتریان هدف را درک کنید.


پیشنهادی:  چگونه نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنیم


 

3. یک MVP ایجاد کنید و ایده خود را آزمایش کنید

چه محصول یا خدماتی را بفروشید، آزمایش ایده بدون هزینه یا کمترین هزینه ممکن توصیه می شود. حداقل محصول قابل دوام (MVP) یک محصول جدید با ویژگی‌های اصلی برای آزمایش دوام آن در بازار است. هدف MVP دیدن تجربه مشتریان اولیه از محصول و استفاده از بازخورد در پیشرفت‌های بعدی است.

یکی از راه ها می تواند اجرای یک کمپین تامین مالی جمعی باشد. اگر آنها پس از استفاده از محصول/خدمت به سرمایه گذاری علاقه مند هستند، پس این نشانه خوبی است که ایده کسب و کار ارزش دنبال کردن را دارد. حتی اگر بودجه دریافت نکنید، بازخورد آن‌ها شما را راهنمایی می‌کند که کدام حوزه‌ها را بهتر کنید.

از قدرت رسانه های اجتماعی بهره ببرید. می‌توانید یک پست، صفحه یا ویدیوی کوتاهی درباره محصول/خدمت خود ایجاد کنید، آن را در پلتفرم‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید و ببینید چند نفر به آن علاقه دارند. تعامل آنها، مانند پیش‌سفارش‌ها، نظرات، بازدیدها، اشتراک‌گذاری یا واکنش‌ها، چیزی در مورد ایده شما نشان می‌دهد.

می توانید یک وب سایت برای محصول/خدمات خود ایجاد کنید و معیارهای وب سایت را بررسی کنید. از وب سایت های ارزان قیمت یا رایگان و ابزارهای تجزیه و تحلیل وب موجود استفاده کنید . گزینه‌ای برای ثبت‌نام/پیش‌سفارش‌های ایمیلی برای اطلاعات بیشتر برای سنجش علاقه‌شان بگنجانید. برخی از معیارهای اساسی عبارتند از مدت زمان جلسه، منبع ترافیک، تعداد بازدیدکنندگان، میانگین زمان در صفحه و غیره.

شما همچنین می توانید این کار را به روش قدیمی انجام دهید و خدمات خود را در محله خود به صورت رایگان ارائه دهید. آنها را در مورد کسب و کار خود آگاه کنید و از آنها بخواهید که عملکرد شما را بررسی کنند.

به خاطر داشته باشید که قصد شما این است که تعیین کنید آیا ایده قابل اجرا است یا خیر. اگر همه چیز آنطور که انتظار داشتید پیش نمی رود، بازخورد را به عنوان یک قدم به رویای خود نزدیک کنید. از آن برای تأمل در مورد اینکه در چه زمینه هایی باید بهبود ببخشید یا اینکه آیا این ایده در آن زمان ارزش دنبال کردن را ندارد استفاده کنید.

 

4. برنامه ریزی کنید

شما در این مرحله چیزهای زیادی در مورد آنچه در حال ورود به آن هستید یاد گرفته اید. بر اساس اطلاعاتی که جمع آوری کرده اید، زمان آن فرا رسیده است که اهداف فعلی و آینده کسب و کار خود را ترسیم کنید. برای سازماندهی جهت کسب و کار خود باید یک طرح تجاری داشته باشید.

اگر نمی دانید چگونه یک طرح تجاری بنویسید ، از این قالب آنلاین رایگان استفاده کنید . به خاطر داشته باشید که این منبع شما برای شروع کسب و کار خواهد بود. بنابراین مطمئن شوید که این یک برنامه کوتاه و قابل اجرا است. با این حال، بیانیه عملیات تجاری، توضیحات محصول/خدمات و تجزیه و تحلیل بازار را درج کنید.

یک طرح تجاری خوب همچنین به شما کمک می کند تا اهداف کوتاه مدت و بلند مدت و همچنین هزینه های احتمالی راه اندازی را تعیین کنید. این یک نقشه راه برای مراحل بعدی شما خواهد بود، هزینه ها را پایین نگه می دارد و اینکه آیا سرمایه بیشتری را سرمایه گذاری کنید یا به دنبال تامین مالی باشید.

 

5. یک روش پرداخت تنظیم کنید

هر زمان که فرصتی پیش آمد آماده دریافت پرداخت باشید. شما نمی خواهید کسی با خرید محصول/خدمت شما موافقت کند و این فرصت از دست شما می گذرد یا به تأخیر می افتد زیرا متوجه می شوید که چگونه باید به شما پرداخت کند. بنابراین، نحوه دریافت پرداخت را قبل از عملیاتی شدن تنظیم کنید.

هنگام تصمیم گیری برای استفاده از روش ها، قیمت، ویژگی ها، انعطاف پذیری، امنیت و عملکرد آنها را مقایسه کنید. بهترین تناسب برای کسب و کار شما به عوامل مختلفی از جمله اندازه تراکنش ها، محبوبیت، ترجیح مشتریان و سن و سایر عوامل بستگی دارد.

پرداخت نقدی سریع ترین، آسان ترین، ارزان ترین و پرکاربردترین روش است. این می تواند به خوبی با افراد زیر سن و همچنین بزرگسالان کار کند. در مورد یک تجارت آنلاین، پرداخت نقدی فقط می تواند در تنظیم پرداخت در هنگام تحویل کار کند.

با این حال، با معایبی مانند سرقت و سوء مدیریت پول نقد همراه است. همچنین در این سن نمی توان به روش فقط نقدی تکیه کرد. شانس بیشتری برای ایجاد مزاحمت برای مشتریان شما وجود دارد. بهتر است بسته به اندازه و ماهیت کسب و کار خود دو یا چند روش را ترکیب کنید.

پرداخت آنلاین برای مشاغل آنلاین بسیار خوب است. کارت های بدهی و اعتباری برای پرداخت های حضوری و آنلاین ایده آل هستند. پرداخت های موبایلی بسیار محبوب و پرکاربرد شده اند. پرداخت از طریق چک نیز گزینه دیگری است.

فقط مشتریان خود را در نظر داشته باشید. نسل جوان ممکن است پول نقد یا چک نداشته باشد. اگر مشتریان شما کمی بزرگتر شوند، ممکن است در مورد پرداخت های فین تک مدرن مطمئن نباشند.

 

6. بر ارتباطات ارگانیک تمرکز کنید

یکی دیگر از جنبه های حیاتی راه اندازی یک کسب و کار بدون پول، انتشار اطلاعات در مورد محصول/خدمات شما به مشتریان است. بدیهی است که شما نمی خواهید مقدار زیادی پول در تلاش های بازاریابی خود سرمایه گذاری کنید. بنابراین، بهتر است به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی اولیه خود بر روی گزینه های ارگانیک تمرکز کنید.

 

یک وب سایت ایجاد کنید

وب سایت یک کسب و کار را راه اندازی کنید و از ابزارهای رایگان SEO برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی ارزشمند در صنعت استفاده کنید. از نتایج خود برای ایجاد محصول/خدمات بهینه، درباره ما، سؤالات متداول و صفحات تماس/فروش استفاده کنید. به عنوان مثال، قرار دادن آدرس فیزیکی خود در صفحه تماس، راه خوبی برای رتبه بندی در نتایج موتورهای جستجو هنگامی است که شخصی جستجوی منطقه ای انجام می دهد.

مطمئن شوید که وب سایت شما دارای یک بخش وبلاگ است که در آن محتوای بهینه شده را به طور منظم منتشر می کنید. از دوره های رایگان بازاریابی محتوا برای تقویت مهارت های خود استفاده کنید. به طور مشابه، دوره های رایگان دیجیتال مارکتینگ می توانند به شما آموزش دهند که کدام روش بسته به کسب و کار کار می کند.

 

به رسانه های اجتماعی ضربه بزنید

شبکه های اجتماعی به بخشی از زندگی روزمره ما تبدیل شده است. صفحاتی در رسانه های اجتماعی ایجاد کنید که به نفع ماهیت کسب و کار شما هستند. به عنوان مثال، اینستاگرام ابزار بهتری نسبت به لینکدین برای طراحان لباس است زیرا برای اشتراک گذاری عکس مناسب است.

از پست های رسانه های اجتماعی برای هدایت ترافیک به وب سایت یا فروشگاه آنلاین خود استفاده کنید. به نظرات نوشته شده توسط مشتریان خود پاسخ دهید و همچنین در گروه ها یا انجمن های اجتماعی شرکت کنید. این یک راه عالی برای شروع ایجاد مخاطب و تعامل طبیعی است. فقط به خاطر داشته باشید که نگهداری آن به زمان و تلاش نیاز دارد.

 

7. گزینه های تامین مالی را بررسی کنید

اگر کسب و کار شما به نقطه ای رسیده است که برای رشد به بودجه یا سرمایه اضافی نیاز دارید، وقت آن است که گزینه های تامین مالی خود را بررسی کنید . اگر پس انداز کافی دارید، می توانید آن را به کسب و کار خود تزریق کنید. با این حال، اگر اینطور نیست، گزینه های دیگر بودجه را در نظر بگیرید.

سنتی ترین و بدیهی ترین گزینه برای صاحبان مشاغل کوچک، درخواست وام بانکی است. با این حال، بررسی کمک های مالی از سازمان های فدرال، ایالتی یا منطقه ای نیز ارزش دارد. حتی ممکن است گزینه های کمک مالی خصوصی از سازمان های بزرگتر وجود داشته باشد. اینها معمولاً برنامه های کمک مالی هستند که به جمعیت های خاصی مانند اقلیت ها، کهنه سربازان و غیره می پردازند.

علاقه ای به تامین مالی سنتی ندارید؟ از سایت‌های تامین مالی جمعی برای جمع‌آوری سرمایه در ازای محصول/خدمات، بدهی یا خرید سهام کوچک ایده استفاده کنید. مرحله ایده آل برای تامین مالی جمعی می تواند مرحله آزمایش باشد.

دوستان و خانواده نیز منبع متداول تامین مالی هستند. با این حال، حرفه ای باشید و با یک برنامه پرداخت موافقت کنید تا رابطه خود را خراب نکنید.

اگر بیشتر در یک محیط استارت آپی هستید، سرمایه گذاران فرشته و سرمایه گذاران خطرپذیر ممکن است بهترین گزینه شما باشند. اینها عمدتاً توسط مشاغلی استفاده می شود که به دنبال سرمایه گذاری سریع در ازای حقوق صاحبان سهام، پرداخت حق امتیاز یا بدهی قابل تبدیل هستند.

 

از شروع به رشد کسب و کار شما

میزان سرمایه اولیه تعیین کننده موفقیت یک ایده تجاری نیست. در مراحل اولیه اجرای ایده کسب و کارتان، بهتر است لاغر بمانید و از هزینه های غیر ضروری خودداری کنید. با این حال، همانطور که تجارت رشد می کند، به نقطه ای می رسد که دیگر نمی توان آن را انجام داد.

برنامه ریزی برای چنین اتفاقاتی برای اطمینان از عدم رشد ایده شما به دلیل کمبود بودجه مفید است. اگر مایلید کار درست را انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که کسب و کارتان به خوبی اجرا می شود، در مسیر درستی هستید. بنابراین، اگر در راه‌اندازی یک کسب‌وکار بدون پول دچار مشکل هستید، راهنمای راه‌اندازی ما را برای یک روش گام به گام دقیق‌تر برای شروع یک کسب‌وکار بررسی کنید .

 

جدیدترین دوره ها​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسعه فردی
دوره های توسعه فردی
کسب و کار
دوره های کسب و کار
روانشناسی
دوره های روانشناسی
مراقبه - یوگا
دوره های مدیتیشن
دوره های یوگا
زندگی نامه
لینکدونی
مطالب پر بازدید