هویت برند جزء بصری شخصیت یک شرکت است. این شامل لوگوها، تایپوگرافی، رنگ ها، طراحی وب سایت و سایر دارایی ها می شود. هر عنصر هویت برند، آجری برای ساختن شالوده یک برند است. با مجله قهرمان همراه باشید.
نایک یک برند پوشاک ورزشی با یکی از بهترین نمونه های هویت برند امروزی است. آشنایی با شعار Just Do It و طراحی لوگوی قابل تشخیص Swoosh آن غیرعادی نیست. عناصر موجود در هویت برند آن ویژگی های منحصر به فرد آن را تقویت می کند و به آن اجازه می دهد در صدر بازار پوشاک ورزشی بماند.
به راحتی می توان گیج کرد که هویت برند و تصویر متفاوت است. وقتی هویت برند را با تصویر برند مقایسه میکنیم، کمک میکند هویت را به عنوان راهی که برند خود را به بازار ارائه میدهید و بر مصرفکنندگان تأثیر میگذارد تا شما را ببینند. از سوی دیگر، تصویر برند این است که مصرف کنندگان چگونه شما را درک می کنند.
شرکت ها با هویت برند چه اشتباهاتی مرتکب می شوند؟
چند گام اشتباه وجود دارد که می توانید برای ایجاد سریعتر یک نام تجاری بهتر از آنها اجتناب کنید. این مقاله به برخی از رایج ترین نادیده گرفتن ها می پردازد و به شما نشان می دهد که چگونه می توانید از آنها اجتناب کنید. در زیر بیاموزید که چگونه میتوانید خطر لغزش نام تجاری را به حداقل برسانید.
1. نداشتن هدف برند
کسب و کارها به عمق نیاز دارند. امروزه این امر بسیار مهم است زیرا مصرف کنندگان به دنبال برندهایی هستند که به غیر از کسب درآمد اهداف مهم تری دارند. مطالعهای توسط Zeno Group نشان داد که مصرفکنندگان در مقایسه با کسبوکارهایی که این کار را نمیکنند، چهار تا شش برابر تمایل بیشتری به حمایت از یک برند با هدف مشخص دارند.
هدف برند در مورد تعریف این است که چه چیزی شرکت شما را به وجود می آورد و چه مشکلاتی را می خواهید حل کنید. به شما این امکان را می دهد که هدفمندتر شوید و با مخاطب ارتباط بیشتری برقرار کنید. راه اندازی یک نام تجاری بدون هدف ممکن است باعث شود فرصت های تعامل بیشتر با مشتریان خود را از دست بدهید.
چند سوال وجود دارد که می توانید برای یافتن هدف خود از خود بپرسید. در اینجا برخی از سوالات مطرح شده است.
- چه تغییری می خواهید ایجاد کنید؟
- چه چیزی شما را منحصر به فرد می کند؟
- چرا باید به شما اعتماد کرد؟
می توانید از سوالات بالا به عنوان نقطه شروع برای شروع تعریف “چرا” در کسب و کار خود استفاده کنید.
پیشنهادی: هوش مصنوعی در استراتژی برندسازی شخصی خود
2. ناسازگار بودن
اطمینان از اینکه برند شما قابل تشخیص است همچنین شما را قادر می سازد تا برند خود را تقویت کنید و اصالت را افزایش دهید . این به مصرف کنندگان نشانه ای می دهد که شما به نحوه درک آنها از برند شما اهمیت می دهید.
عدم ارائه کسب و کار خود به همان شیوه بر برند شما تأثیر منفی خواهد گذاشت. شما نمی خواهید این اتفاق برای هویت برندی که برای آن خیلی زحمت کشیده اید، بیفتد. ممکن است برای مشتریان شما چالش برانگیزتر باشد که تأیید کنند آیا برند شما شما هستید یا خیر.
نمونه ای از ثبات برند در برندهای بزرگ، لوگوی Gap در سال 2010 است. لوگوی جدید تنها هفت روز نگه داشته شد و خشم مخاطبان را برانگیخت زیرا کاملاً متفاوت بود و با هویت برند همخوانی نداشت. حتی برخی از نشریات این پروژه را به دلیل واکنش های منفی که دریافت کرد، فاجعه نامیدند. بله
3. فراموش کردن دستورالعمل سبک
یکی از عواملی که به ایجاد ناهماهنگی کمک می کند، فقدان یک دستورالعمل سبک است. این سندی است که به عنوان یک کتاب قوانین در مورد عناصر طراحی هویت شما را تشکیل می دهد.
داشتن راهنمای هویت برند شما یک ابزار مفید است. این به شما کمک میکند مطمئن شوید که طراح که با آن کار میکنید، چه داخلی یا مستقل، میداند چه عناصر طراحی روی برند هستند و کدامها نیستند.
بدون این، ممکن است برای پیدا کردن طرح مناسب مشکل داشته باشید یا با اصلاحات دست و پنجه نرم کنید. برای شروع، می توانید با داشتن موارد زیر یک دستورالعمل سبک برند ایجاد کنید.
- تغییرات لوگو و طراحی
- تایپوگرافی
- رنگ ها (RGB و CMYK)
- دارایی های رسانه های اجتماعی
- سربرگ اسناد
پیشنهادی: چرا به یک طرح تجاری کسب و کار نیاز دارید | 14 دلیل
4. عدم بررسی اصالت
کپی کار نباش شما می خواهید مطمئن شوید که طراحی لوگو و سایر دارایی های برند شما شبیه به مارک های دیگر نیست. طبیعی است که از دیگران الهام بگیرید، اما این به این معنا نیست که می توانید هویت برندی درست کنید که دقیقاً شبیه شرکت دیگری باشد.
برند شما ممکن است آسیب ببیند زیرا ممکن است مخاطب را گیج کند. به علاوه، ممکن است شما را در معرض خطر نقض علائم تجاری و حق چاپ قرار دهد.
یکی از راه هایی که می توانید از این امر جلوگیری کنید ، تحقیق است . می توانید با استفاده از گوگل یک تصویر را معکوس جستجو کنید. برای این کار باید به Google Images رفته و در نوار جستجو، آیکون دوربین را مشاهده کنید. آیکون را فشار دهید و میتوانید از URL لوگوی خود استفاده کنید یا فایل را مستقیماً آپلود کنید. شروع به قهوه ای کردن نتایج کنید تا ببینید آیا نسخه مشابهی از لوگوی شما وجود دارد یا خیر.
از طرف دیگر، میتوانید به وبسایتهای فهرست کسبوکار بروید و به مارکهای صنعت خود نگاه کنید. همچنین به بررسی رقبای مستقیم و محلی خود برای اندازه گیری بیشتر کمک می کند.
در صورتی که طراحی مشابهی را مشاهده کردید، می خواهید تنظیماتی را در هویت برند خود انجام دهید تا اصلی تر به نظر برسد.
5. نداشتن مخاطب هدف
هر چقدر هم که شنیدن این حرف خشن باشد، همه به شما توجه نخواهند کرد. به همین دلیل تلاش برای راضی نگه داشتن همه فایده ای ندارد. یک برند باید مخاطبی را که میخواهد شناسایی کند و نحوه برقراری ارتباط و معرفی خود را تغییر دهد تا به هدف خود جلب شود.
به عنوان مثال، اگر کسب و کار شما بر روی بیبی بومر متمرکز است، هویت برند شما باید شامل عناصری باشد که آنها دوست دارند. شما می خواهید طرح را ساده و خوانا نگه دارید. در غیر این صورت، آنها ممکن است احساس بیگانگی کنند و ترجیح دهند درباره برند شما اطلاعات بیشتری کسب نکنند.
محدود کردن مخاطبان خود را با ارزیابی مشخصات جمعیتی آنها مانند سن، جنسیت و سطح تحصیلات آغاز کنید. پس از آن، می توانید یک شخصیت خریدار ایجاد کنید که نمایشی نیمه تخیلی از آنها است. این به شما کمک می کند تا زمینه های مشترکی را که به اشتراک می گذارید پیدا کنید و کشف کنید که چگونه می توانید پیام خود را منتقل کنید.
انجام تحقیقات بازار همچنین به شما این امکان را می دهد که نیازها، خواسته ها و تغییرات احتمالی مخاطب را شناسایی کنید. به علایق، علایق و ناپسندهای آنها نور می تاباند. شما همچنین می توانید برای دریافت پاسخ های برجسته تر نظرسنجی انجام دهید. این برای برندهایی که در یافتن یک داده خاص مشکل دارند عالی است.
هنگامی که به درستی انجام می شود، می توانید از این استفاده کنید تا توجه مخاطبان به شما بیشتر شود.
پیشنهادی: استراتژی ها و مدل های قیمت گذاری برای فروش بیشتر محصول
6. چسبیدن به لوگوی کثیف
اولین برداشت ها ماندگار می شوند. لوگوی کسب و کار شما چهره برند شماست. به همین دلیل است که می خواهید مطمئن شوید که تا آنجا که می تواند به یاد ماندنی و چشم نواز باشد.
همه چیز فقط برای ظاهر نیست. لوگوها همچنین نشان دهنده ویژگی ها و اهداف تجاری شما هستند. مخاطبان از لوگوی شما برای دریافت اطلاعات در مورد آنچه که برند شما در آن ارائه می دهد یا در آن تخصص دارد استفاده می کنند.
برندها اغلب برای یافتن طرحی که هم از نظر شکل و هم از نظر عملکرد عالی باشد، در تلاش هستند. کسبوکارهای کوچک اغلب طراحی خود را قربانی میکنند تا از بودجه فراتر نرود. آنها یا طرحی دارند که بسیار پیچیده و بیش از حد اشباع شده است.
رضایت دادن به یک طراحی ضعیف ممکن است شما را غیرحرفهای جلوه دهد و به نظر برسد که برایتان مهم نیست که مشتریانتان چگونه شما را میبینند. این مسائل ممکن است منجر به کاهش تاثیر برند شما شود و به خاطر سپردن لوگوی شما سخت شود.
هنگام طراحی علامت تجاری خود، چه با یک سازنده لوگو یا نرم افزار گرافیکی، بهتر است طراحی را ساده نگه دارید. شما می خواهید عناصر طراحی را متعادل کنید و از تصاویر دقیق دور شوید. با این حال، اگر بودجه کافی دارید، می توانید با طراحان گرافیک آزاد یا شرکت های طراحی برای یک رویکرد جامع تر کار کنید.
نگران کمال نباش
هیچ کس بار اول آن را درست متوجه نمی شود. حتی برجسته ترین برندها هنوز هم اشتباهات خود را دارند. اما اطلاع از مسائل احتمالی که ممکن است در چرخه عمر برند شما ایجاد شود کمک می کند.
دانستن اینکه چگونه و از چه مسائلی برای برند خود اجتناب کنید، برای ایجاد یک تجارت متمایز و سودآور ضروری است. همچنین به شما کمک می کند تا در زمان و هزینه برای حل مشکلات قابل اجتناب صرفه جویی کنید. این لیست از اشتباهات رایج برندسازی می تواند به عنوان راهنمای شما برای جلوگیری از اشتباهات مشابه باشد.