جستجو
Close this search box.

چگونه یک تیم مناسب برای کسب و کار کوچک بسازیم

چگونه یک تیم مناسب برای کسب و کار کوچک بسازیم
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Pinterest

فهرست مطالب

آیا توانایی جذب کارمندان جدید را دارید؟ چه نقش هایی منجر به مهم ترین رشد خواهد شد؟ چگونه فرآیند استخدام را هدایت می کنید؟ چگونه یک تیم عالی بسازید؟

اینها سوالات مهمی هستند که باید هنگام ساختن تیم خود به آنها پاسخ دهید.

این راهنما به شما کمک می‌کند به این سؤالات پاسخ دهید و فراتر از استخدام فکر کنید—تا بتوانید توانایی‌های تیم خود را حفظ کرده و رشد دهید. در ادامه با مجله قهرمان همراه باشید.

 

1. تعیین کنید که آیا زمان مناسبی برای استخدام کارمندان است یا خیر

در اینجا چهار نشانه برای استخدام کارمندان وجود دارد.

  • کار را رد می‌کنید: اگر به دلیل کمبود زمان پروژه‌ها را کاهش می‌دهید، نشانه آن است که برای به دست آوردن تمام درآمدهای موجود به دست‌های بیشتری نیاز دارید.
    شما نمی توانید به دنبال درآمد جدید باشید: شما فرصت های درآمد جدیدی را کشف کرده اید اما مهارت های لازم برای سرمایه گذاری از آنها را ندارید. استخدام کارمند مناسب می تواند این امکان را فراهم کند.
  • کاهش رضایت مشتری: اگر مشتریان از کیفیت یا به موقع بودن کار شما شکایت دارند، ممکن است خود را بیش از حد لاغر کنید. استخدام کارکنان اضافی، حتی برای کارهای اداری، می تواند به شما کمک کند تا بر ارائه خدمات با کیفیت به مشتریان تمرکز کنید.
  • درآمد ثابتی دارید: به نقطه ای رسیده اید که کسب و کار شما درآمد ثابتی دارد و می تواند حقوق یک کارمند جدید را پوشش دهد.

هنگام استخدام گزینه های خود را با دقت بسنجید. اگر مطمئن نیستید، می توانید با یک کارمند پاره وقت کار کوچکی را شروع کنید تا کمک مورد نیاز را ارزیابی کنید و اینکه چگونه یک کارمند جدید در تجارت شما جا می گیرد.

استخدام گام مهمی است. شما باید در مورد نیازها و قابلیت های کسب و کار خود صادق باشید.

 

2. نقش های مورد نیاز خود را تعریف کنید

در اینجا برخی از ملاحظات کلیدی وجود دارد که به شما کمک می کند تا نقش های مورد نیاز خود را تعریف کنید و تصمیم بگیرید که چه کسی را ابتدا استخدام کنید:

  • شناسایی نیازهای فوری: وظایف ضروری برای عملیات تجاری را در نظر بگیرید که در حال حاضر نادیده گرفته شده اند یا به طور مطلوب انجام نمی شوند.
    اولویت بندی: نیازهای خود را بر اساس تأثیر بالقوه کسب و کار رتبه بندی کنید. آیا باعث افزایش درآمد، بهبود رضایت مشتری یا کاهش حجم کاری شما می شود؟
    به عنوان مثال، اگر شکایات و لغو خدمات مشتری در حال افزایش باشد، استخدام نماینده خدمات مشتری ممکن است حفظ را بهبود بخشد.
  • یک برنامه پرسنلی ایجاد کنید : هزینه های کارکنان را پیش بینی کنید ، از جمله حقوق، مزایا، مالیات، و هرگونه آموزش یا تجهیزات اضافی مورد نیاز. با ارزیابی اینکه استخدام جدید چگونه به کسب و کار شما کمک می کند، بازگشت سرمایه مورد انتظار (ROI) را در نظر بگیرید.
  • بودجه خود را در نظر بگیرید: تعیین کنید که آیا توانایی مالی برای پوشش هزینه های استخدام کارمندان جدید را دارید یا خیر. پیش بینی مالی می تواند در اینجا کمک کند.

پیشنهادی:  قیمت محصولات بر کسب و کار شما تأثیر می گذارد


 

3. مزایای کارکنان را انتخاب کنید

یک بسته جبرانی جامع، شامل دستمزد رقابتی و مزایای معنادار، برای جذب و حفظ استعدادهای برتر حیاتی است.

هنگام انتخاب مزایا، باید بدانید:

  • چگونه آنها بر هزینه های پرسنل شما تأثیر می گذارند
  • آنچه رقبای شما ارائه می دهند
  • مزایایی که کارکنان شما می خواهند

مزایایی که ارائه می کنید باید رقابتی و متناسب با انتظارات کارمندان شما باشد. بازده مالی بالقوه از استخدام یک کارمند معین نیز باید هزینه را جبران کند.

تحقیقات خود را انجام دهید و بررسی کنید که چه مزایایی برای کسب و کار شما ضروری است. ممکن است متوجه شوید که گزینه‌های کم‌هزینه‌تر برای کارمندان شما بسیار ارزشمندتر هستند.

 

4. در هنگام استخدام دقیق و خاص باشید

هنگام انتخاب نامزدها برای مصاحبه و در نهایت استخدام باید مراقب و دقیق باشید. در اینجا چند راه برای افزایش شانس خود برای انتخاب بهترین نامزدها وجود دارد.

  • شرح شغل را اصلاح کنید : وظایف، مهارت های مورد نیاز و انتظارات هر نقش را به وضوح مشخص کنید.
    تبلیغات استخدامی خود را گسترش دهید: از پلتفرم‌های متعددی مانند تابلوهای شغلی، رسانه‌های اجتماعی و وب‌سایت شرکت خود برای دستیابی به مخاطبان گسترده‌تر و جذب مجموعه متنوعی از نامزدها استفاده کنید.
  • هر متقاضی را بررسی کنید: هر درخواست را به طور کامل بررسی کنید تا کاندیداهایی را با مهارت های مورد نیاز انتخاب کنید، پتانسیل رشد را نشان دهید و با فرهنگ شرکت خود هماهنگ شوید.
  • در طول مصاحبه عمیق تر بگردید: فهرستی از سوالات را برای مصاحبه آماده کنید که مهارت ها، تجربه و مناسب بودن نامزد را برای شرکت شما ارزیابی می کند. انجام چندین دور مصاحبه با اعضای مختلف تیم را در نظر بگیرید تا دیدگاهی جامع داشته باشید.
  • پیگیری با مخاطبین: از طریق تماس با کارفرمایان قبلی یا سایر مراجع، صلاحیت ها و اخلاق کاری داوطلب را تأیید کنید.
  • یک دوره آزمایشی را در نظر بگیرید: یک دوره موقت یا آزمایشی را برای ارزیابی عملکرد و تناسب نامزد برای شرکت خود قبل از تعهد طولانی مدت ارائه دهید.
    به یاد داشته باشید، استخدام کارمندانی که به رشد کسب و کار شما کمک می کنند هدف است. دقیق و خاص بودن در طول فرآیند استخدام، شانس شما را برای یافتن تناسب مناسب افزایش می دهد.

پیشنهادی:  10 راه برای اینکه بفهمید رقبای شما چه می کنند


 

5. دیدگاه و هدف خود را توضیح دهید

شما به کارمندانی نیاز دارید که در کسب و کار شما سرمایه گذاری کنند. تا احساس کنند که در نقش خود تأثیر می گذارند. برای ایجاد این ارتباط، به بیانیه ماموریتی نیاز دارید که هدف کسب و کار شما را به وضوح توضیح دهد.

ماموریت شما باید در هر هدف تجاری یا جنبه تنظیم چشم انداز دیگری وجود داشته باشد. نحوه صحبت شما در مورد فرهنگ، مشتریان و برنامه‌های رشد، باید این موضوع را تقویت کند که چگونه شما و کارمندانتان این هدف مهم‌تر را دنبال می‌کنید.

ثابت قدم باشید و این ایده ها را در جلو و در مرکز نگه دارید. هرچه این ماموریت بیشتر در جنبه های روزمره کسب و کار شما پشتیبانی و نشان داده شود، احتمال ارتباط کارکنان با آن بیشتر می شود.

 

6. اهداف عملکردی را تعیین کنید

ماموریت خود را به عنوان هدف مشترک تیم خود در نظر بگیرید. شما باید این هدف را برای هر کارمندی بشکنید تا آن را قابل دستیابی کنید. این اهداف فردی باید از هدف تجاری گسترده تر حمایت کرده و منجر به رشد شخصی شود.

هنگام تعیین این اهداف، از چارچوب SMART (استراتژیک، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، واقع بینانه، به موقع) استفاده کنید. مطمئن شوید که کارمند دقیقاً درک می کند که چگونه کار آنها به موفقیت شرکت کمک می کند و بررسی های منظم را برای ارائه بازخورد تنظیم کنید.

اطمینان حاصل کنید که سیستمی برای اندازه گیری و گزارش عملکرد دارید. در حالی که این معیارها احتمالاً مختص نقش آنها خواهد بود، شما باید نحوه اتصال آنها را به درآمد در نقطه ای بررسی کنید. شما باید به دنبال رشد باشید. اگر کار بر نتیجه کار تأثیر نمی گذارد، ممکن است آنقدرها هم مهم نباشد.

 

7. فرهنگ کار سالم را پرورش دهید

زمانی که کسب و کار خود را اداره می کنید فرهنگ شرکت خود را ایجاد نکنید. شما باید محیط، ارزش‌ها، نگرش‌ها و شیوه‌هایی را داشته باشید که می‌خواهید کسب‌وکار و کارمندانتان آن را نمایندگی کنند. بدون هیچ احساسی از فرهنگ خود، برای ایجاد چشم انداز، استخدام و تعیین اهداف تلاش خواهید کرد.

اما این بدان معنا نیست که فرهنگ شما نباید تکامل یابد.

هیچ شرکتی کامل نیست. با اضافه کردن کارمندان بیشتر، محیط، خواسته ها و تعاملات تغییر خواهد کرد. شما باید به وضوح انتظارات خود را بیان کنید و مایل باشید به نگرانی ها و ایده های کارمندان خود گوش دهید.

سعی کنید ارتباطات باز را تقویت کنید و ساختاری برای بازخورد ایجاد کنید که بیان کردن نیازهای کارکنان را آسان کند. هرچه بیشتر آنها را در این فرآیند بگنجانید، به احتمال زیاد فرهنگ کسب و کار شما رشد خواهد کرد.

 

برای تیم مناسب برنامه ریزی کنید

شما باید مدت ها قبل از استخدام برای نقش هایی که در تیم خود نیاز دارید برنامه ریزی کنید. با دانستن اینکه چه شکاف هایی را باید پر کنید و چقدر مایلید برای آن مجموعه مهارت ها بپردازید – آماده خواهید بود که تیم خود را در زمان مناسب بسازید.

 

جدیدترین دوره ها​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسعه فردی
دوره های توسعه فردی
کسب و کار
دوره های کسب و کار
روانشناسی
دوره های روانشناسی
مراقبه - یوگا
دوره های مدیتیشن
دوره های یوگا
زندگی نامه
لینکدونی
مطالب پر بازدید