جستجو
Close this search box.

چرا مخاطبان طاقچه مهم هستند و چگونه مخاطبان خود را پیدا کنید

چرا مخاطبان خاص مهم هستند و چگونه مخاطبان خود را پیدا کنید
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Pinterest

فهرست مطالب

برندی نباشید که به دلیل باورهای غلط، رشد را از دست می دهد. این مقاله از مجله قهرمان دقیقاً نشان می‌دهد که مخاطبان خاص چقدر نقش مهمی دارند و چگونه مدیران برند می‌توانند مخاطب مناسب و برنده را پیدا کنند و رشد کنند.

 

چرا مخاطبان طاقچه مهم هستند؟

برندها باید گروه خاصی از افراد را با خواسته ها/نیازها/علایق یکسان شناسایی کرده و روی آنها تمرکز کنند. نکته کلیدی، کشف یک مخاطب خاص است که با برند شما ارتباط برقرار می کند و در نهایت منجر به رشد می شود.

با این حال، برخی از برندها از استراتژی‌هایی که مخاطبان خاص را در بر می‌گیرند دوری می‌کنند و به جای آن، مخاطبان گسترده‌تری را هدف قرار می‌دهند. آنها فریب اندازه را می خورند و معتقدند هر چه مخاطب کوچکتر باشد، تبدیل کوچکتر است، در حالی که در واقع برعکس است.

آنها به شما کمک خواهند کرد تا رقابت را شکست دهید

86 درصد از مصرف کنندگان بر اساس اعتبار خود تصمیم می گیرند از کدام برند حمایت کنند. و چه راهی بهتر برای معتبر بودن از تمرکز بر نیازهای جمعیتی خاص به جای تلاش برای فروش به همه. هر چه شما نسبت به یک جایگاه خاص خاص تر باشید، تعداد شرکت هایی که به طور منحصر به فرد برای جلب توجه مخاطبان شما به رقابت می پردازند، کمتر می شود.

با این حال، توجه داشته باشید که برای اینکه این استراتژی کار کند، مدیران برند واقعا باید با مخاطبان خاص خود صمیمی شوند . آنها باید پیوسته راه‌های بهتری برای برآوردن نیازهای مصرف‌کنندگان پیدا کنند تا وفاداری به برندشان را جلب کنند.


پیشنهادی:  چگونه بازار هدف کسب و کار خود را تعریف کنید


 

آنها به شما در افزایش سود کمک می کنند

یک مطالعه اخیر در آلمان نشان داد که 10.92 میلیون نفر کاملاً با این جمله موافق هستند که “یک محصول مارک دار به سادگی باید گران تر باشد، کیفیت آن نیز بالاتر است.” البته، تعداد معینی از افراد با این بیانیه موافق نیستند، اما موضوع اینجا نیست.

نکته این است که اگر یک برند محصولی داشته باشد که نیازهای جمعیتی خاص را برآورده کند، این مشتریان بدشان نمی‌آید که برای محصول یا خدماتی که احساس می‌کنند نمی‌توانند به جای دیگری دست پیدا کنند، قیمت بالاتری بپردازند . آنها به مشتریان وفادار تبدیل خواهند شد. این با یک استراتژی همه جانبه برند که تلاش برای تبدیل کردن همه افراد به آن است، اتفاق نمی افتد.

 

آنها هزینه های بازاریابی را کاهش خواهند داد

علاوه بر افزایش سود، مخاطبان خاص به مدیران برند این امکان را می دهند که کمتر برای تلاش های بازاریابی خود هزینه کنند . لیست های هدف منجر به ایجاد مواد فروش و بازاریابی با پیام شخصی می شود که مصرف کنندگان به سمت آن گرایش دارند. به‌علاوه، مدیران برند می‌توانند به جای صرف هزینه‌های زیاد برای دستیابی به گروه وسیع‌تری از مردم و تبدیل‌های کمتر، پول کمتری را برای دسترسی به گروه خاصی از افراد که محصول شما را می‌خواهند خرج کنند.

 

چگونه مخاطب طاقچه خود را پیدا کنید

کلید یافتن مخاطب خاص خود، تقسیم بندی مخاطبان است. تقسیم‌بندی مخاطب، استراتژی‌ای است که شامل جستجوی عمیق برای شناسایی زیرگروه‌هایی در بین مخاطبان عمومی است که می‌توانید با پیام‌های مناسب‌تر هدف قرار دهید. این زیر گروه ها می توانند بر اساس طیف وسیعی از جمعیت شناسی باشند.

پیدا کردن یک جایگاه مشابه به شناسایی بازار هدف شما است، اما در این فرآیند، شما حتی بیشتر از این پیش خواهید رفت تا بر مشتریان اختصاصی خود تمرکز کنید. با این حال، این یک چیز است که به عمق مخاطبان خود بروید، و اینکه بتوانید این کار را انجام دهید و داده های دقیق به دست آورید ، چیز دیگری است .

بسیاری از مدیران برند بر اساس حدس و گمان و احساس درونی کار می کنند. اگر واقعاً می‌خواهید مخاطب مناسبی را پیدا کنید و رشد را تسریع کنید، به قابلیت اطمینان نیاز دارید. نرم افزار ردیابی برند پایدارترین ابزاری است که می توانید برای دنبال کردن مراحل بعدی از آن استفاده کنید.


پیشنهادی:  چگونه نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنیم


 

سوالات درست بپرسید

فرآیند یافتن مخاطب خاص خود با یک طوفان فکری خوب قدیمی شروع می شود. به عنوان خودتان سوالات زیر در مورد مخاطبان فعلی تان:

  • آن ها چند ساله هستند؟
  • آنها کجا زندگی می کنند؟
  • در چه حرفه هایی کار می کنند؟
  • سرگرمی ها یا علایق آنها چیست؟
  • بچه دارن؟
  • چقدر سفر می کنند؟

… و غیره. پاسخ به این سؤالات به شما کمک می کند تا تشخیص دهید چه کسانی بیشترین سود را از محصول یا خدمات شما می برند و می توانید در اطراف چه کسانی مخاطب خاص ایجاد کنید.

 

از جمعیت شناسی سنتی فاصله بگیرید

جمعیت شناسی سنتی بیشتر به عنوان سن، جنسیت، محل زندگی، درآمد و تحصیلات دیده می شود. در حالی که این اطلاعات جمعیتی ممکن است برای پیروی از دستورالعمل های برند شما مهم باشد ، هنگام ایجاد یک مخاطب خاص خود را به آنها محدود نکنید. در عوض، آنها را با اطلاعات جمعیتی که مختص برند شما هستند مخلوط کنید .

به عنوان مثال، اگر لباس کودک می فروشید، سن ممکن است عامل مهمی باشد (سن معمولی والدین)، اما به شما کمک می کند کمپین های بازاریابی هدفمندتری تولید کنید، اگر همچنین تعیین کنید که آیا مخاطبان شما واقعاً والدین هستند یا نه، سن فرزندانشان. ، اگر آنها فقط مواد آلی و غیره را خریداری کنند.

همچنین هدف قرار دادن این نوع مخاطبان آسان‌تر است، زیرا می‌توانید از کمپین‌هایی که صرفاً بر اساس جنسیت، سن و غیره هستند فاصله بگیرید و در عوض روی کمپین‌هایی تمرکز کنید که بیشتر به نیازها و ارزش‌های آن‌ها توجه می‌کنند.

 

در مورد مسابقه تحقیق کنید

در حالی که در نهایت می خواهید جایگاهی را هدف قرار دهید که رقبای شما هنوز به آن نفوذ نکرده است، تحقیق در مورد اینکه چگونه رقابت شما مخاطبان خاص را هدف قرار می دهد بسیار سودمند است، به خصوص اگر در مراحل اولیه کسب و کار هستید.

به بازاریابی رقبا نگاهی بیندازید و ببینید چه کسانی را هدف قرار می دهند. آنها چه کار می کنند تا آنها را درگیر نگه دارند؟ مخاطب چگونه پاسخ می دهد؟ شاید شما در داخل طاقچه آنها جایگاهی پیدا کنید که بتوانید آن را بگیرید و با آن بدوید. یا حداقل، هر دوی شما یک جایگاه را هدف قرار می‌دهید، اما راه‌هایی برای انجام این کار متفاوت و البته بهتر پیدا می‌کنید.

 

افکار نهایی

یافتن و هدف قرار دادن بهترین مخاطبان خاص برای برند شما کار سختی نیست و می تواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد. فقط به یاد داشته باشید که این تمرین یک بار نیست . مخاطب خاص شما ممکن است در طول زمان تغییر کند.

چه محصول یا خدمات جدیدی وارد بازار شده باشد یا مخاطب خاص شما به برند دیگری چشم دوخته باشد، این اتفاق می افتد. سر خود را در بازی نگه دارید و به خود اجازه کامل دهید تا استراتژی خود را مطابق با آن تنظیم کنید ، و به طور مستمر مخاطب مناسبی برای تسریع رشد خواهید داشت.

 

جدیدترین دوره ها​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسعه فردی
دوره های توسعه فردی
کسب و کار
دوره های کسب و کار
روانشناسی
دوره های روانشناسی
مراقبه - یوگا
دوره های مدیتیشن
دوره های یوگا
زندگی نامه
لینکدونی
مطالب پر بازدید