جستجو
Close this search box.

چگونه برای کسب و کار کوچک خود بازاریابی کنید

چگونه برای کسب و کار کوچک خود بازاریابی کنید
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Pinterest

فهرست مطالب

بیایید در مورد بازاریابی صحبت کنیم. در ظاهر، بازاریابی کسب‌وکار شما ممکن است پیچیده، بی‌ثبات، موفق یا گران به نظر برسد. همچنین برای کسب و کار جدیدی که برای اولین بار با مشتریان ارتباط برقرار می کند ضروری است. با مجله قهرمان همراه باشید.

 

بازاریابی کسب و کار

بازاریابی موثر فقط تبلیغات و تبلیغات نیست، بلکه تحقیق و آزمایشی است که به اعتبار بخشیدن و اصلاح موقعیت شما در بازار کمک می کند – که در حالت ایده آل منجر به فروش بیشتر می شود.

بنابراین، چگونه می توانید به این نتایج دست پیدا کنید، به خصوص اگر قبلاً هرگز بازاریابی نکرده اید؟ با شروع با اصول – اهداف و مشتریان شما.

این راهنما شما را با مفاهیم اساسی بازاریابی مورد نیاز برای ایجاد یک برنامه بازاریابی مستحکم آشنا می کند.

 

چرا باید کسب و کار خود را بازاریابی کنید

مزایای بازاریابی کسب و کار شما عبارتند از:

1- دید:

در دنیایی که مملو از کسب و کارها است، برجسته شدن بسیار مهم است. بازاریابی به قرار دادن کسب و کار شما در نقشه کمک می کند و پیدا کردن شما را برای مشتریان بالقوه آسان تر می کند.

2- اعتبار:

تجارب مداوم اعتماد را ایجاد می کند. وقتی مردم به کسب و کار شما اعتماد می کنند، احتمالاً از شما خرید می کنند.

3- رشد:

بازاریابی به شما کمک می کند تا مشتریان جدید را جذب کنید، مشتریان موجود را حفظ کنید و دسترسی خود را گسترش دهید.

 

قبل از بازاریابی کسب و کار خود چه کاری باید انجام دهید

ایجاد یک استراتژی، ایجاد یک نام تجاری، انتخاب فعالیت های مناسب، و کشف تصاویر بصری شما زمان و تلاش می خواهد تا موثر باشد.

و اگر درست وارد شوید، برای انجام هر یک از آن ها مشکل خواهید داشت. به همین دلیل است که این مرحله در انتهای راهنمای راه اندازی کسب و کار ما آمده است . در حالی که باید قبل از راه‌اندازی درباره نحوه بازاریابی و بازاریابی کسب‌وکارتان فکر کنید و برنامه‌ریزی کنید، اما این باید آخرین چیزی باشد که نهایی و اجرا می‌کنید.

چرا؟ تمام تحقیقات و برنامه‌ریزی‌هایی که برای موفقیت کسب‌وکار جدید خود انجام می‌دهید، به تلاش‌های بازاریابی شما کمک می‌کند. در حالی که باید هر مرحله را بررسی کنید، در اینجا موارد کلیدی برای بررسی وجود دارد:

 

  • تحقیقات بازار :

شما باید بدانید که مشتریان و رقبای شما چه کسانی هستند. بدون این دانش، چه کسی را هدف قرار می دهید و چگونه کسب و کار خود را در موقعیت قرار می دهید، حدس عجیبی خواهد بود.

 

  • ایده خود را تأیید کنید:

یک ایده خوب روی کاغذ کافی نیست. شما باید تعیین کنید که آیا علاقه واقعی مشتری وجود دارد یا خیر . برای انجام این کار، باید بیرون بروید و با افراد واقعی صحبت کنید و بازخورد آنها را دریافت کنید. این گفتگوی اولیه می تواند یک معدن طلا باشد. هنگام توسعه نام تجاری و پیام خود باید آن را مرور کنید.

 

  • مدل تجاری:

چگونه محصولات یا خدمات خود را به فروش خواهید رساند ؟ اگر پاسخی نداشته باشید، در انتخاب فعالیت های بازاریابی و فروش معنادار با مشکل مواجه خواهید شد.

 

  • قیمت گذاری:

قیمت شما بیش از یک دلار است – این نشان دهنده موقعیت شما در بازار است، آنچه فکر می کنید مشتریان مایل به پرداخت هستند و چگونه می خواهند برای آن هزینه بپردازند. بدون امتیاز قیمت، نمی توانید ارزش را به طور دقیق به مشتریان پیام دهید یا روش های مختلف ارائه آن را آزمایش کنید.

 

  • امور مالی:

مهمتر از همه، شما باید امور مالی خود را داشته باشید – دقیقاً یک پیش بینی فروش و هزینه . این پیش‌بینی‌ها به شما کمک می‌کند تصمیم بگیرید که چقدر برای تلاش‌های بازاریابی خود هزینه کنید و تعیین کنید که آیا کانال‌ها، نام تجاری یا کمپین‌های خاص وزن خود را می‌کشند یا خیر.


پیشنهادی:  چرا مخاطبان طاقچه مهم هستند و چگونه مخاطبان خود را پیدا کنید


 

بازاریابی کسب و کار خود را در 7 مرحله شروع کنید

1. اهداف بازاریابی را تعیین کنید

هدف بازاریابی یک هدف مشخص و قابل اندازه گیری است که با اهداف تجاری بزرگتر شما مرتبط است. اگر ایده های بازاریابی پیشنهادی شما به عملکرد تجاری کمک نمی کند، ارزش اولویت بندی را ندارند.

علاوه بر این، اگر یک کمپین بازاریابی را بدون هدف مشخص راه اندازی کنید، برای اندازه گیری تاثیر آن دچار مشکل خواهید شد. شما پول را دور می اندازید، به این امید که منجر به رشد تجارت شود. اگر مطمئن نیستید که اهداف بازاریابی چگونه به نظر می رسند، در اینجا چند مثال آورده شده است:

  • افزایش آگاهی از برند تا x%
  • # سرنخ با کیفیت بالا را در 3 ماه آینده جذب کنید
  • x% مشتریان جدید به دست آورید
  • افزایش ترافیک وب سایت تا x%
  • افزایش x% درآمد

متوجه خواهید شد که این اهداف خاص هستند، نه فقط آرزوهای گسترده. اهدافی که توسعه می دهید و استفاده می کنید باید حتی دقیق تر باشند.

حداقل باید موارد زیر را مشخص کنید:

  • متریک (های) برای اندازه گیری
  • دوره زمانی
  • کانال بازاریابی
  • تیم یا فرد مسئول

در حالت ایده آل، شما همچنین دلایلی در پشت سر اینکه چرا دنبال کردن یک هدف خاص مهم است، خواهید داشت.

به عنوان یک کسب و کار جدید، ممکن است تعجب کنید که “اهداف بازاریابی من چه باید باشد؟” در حالی که به کسب و کار و وضعیت فعلی شما بستگی دارد، احتمالاً بر افزایش آگاهی، به دست آوردن مشتریان جدید یا افزایش درآمد تمرکز خواهید کرد.

نکته: اگر با اهداف بازاریابی خود دست و پنجه نرم می کنید، نقاط عطف کسب و کار و پیش بینی فروش در طرح کسب و کار خود را دوباره بررسی کنید. اینها نقشه راه شما را برای رشد اولیه کسب و کار تشکیل می دهند و باید نحوه استفاده شما از بازاریابی را برای دستیابی به این اهداف نشان دهد.

 

2. موقعیت بازار خود را نهایی کنید

موقعیت شما در بازار به تأثیر برند شما در ذهن مشتریان در مقایسه با رقبا و جایگزین ها اشاره دارد. استراتژی های رایج موقعیت یابی عبارتند از:

  • برآوردن نیازهای خاص مشتری
  • قیمت بالاتر یا پایین تر
  • رسیدن به کیفیت محصول/خدمت بالاتر
  • هدف قرار دادن یک کاربری خاص

بهترین راه برای تثبیت موقعیت خود، انجام تحقیقات بازار است . هدف شما این است که مشتری ایده آل خود را شناسایی کرده و با آنها صحبت کنید. با علایق، علایق، نقاط دردناک و برداشت آنها از رقبای خود آشنا شوید. تنها در این صورت است که می توانید موقعیتی را ایجاد کنید که نیازهای آنها را برآورده کند و شما را رقابتی کند.

هنگامی که موقعیتی را در ذهن دارید، خواه ارزان تر، بهتر، سریع تر و غیره باشد، باید آن را مستند کنید.

در حالت ایده آل، این کار را با یک بیانیه موقعیت یابی که بخشی از بخش بازاریابی و فروش طرح تجاری بزرگتر شما است، انجام دهید . اما می تواند در بیانیه ماموریت یا ارزش پیشنهادی شما نیز نمایش داده شود .

در هر صورت، موضع خود را به صورت کتبی با بیانی تا حد امکان دقیق و کوتاه بیان کنید. دانستن جایگاه مورد نظر خود در بازار قدم بعدی یعنی ایجاد برند شما را بسیار آسان تر می کند.


پیشنهادی:  7 گام برای شروع موفقیت آمیز یک تجارت بدون پول


 

3. هویت برند خود را توسعه دهید

شما می خواهید محصول، خدمات و کسب و کار شما قابل تشخیص و به یاد ماندنی باشد. برای دستیابی به آن باید یک تصویر عمومی ایجاد کنید که با مخاطب هدف شما طنین انداز شود.

مانند هر مرحله بازاریابی، ساخت برند شما با تحقیقات بازار شما شروع می شود. شما باید درک کنید:

ترجیحات مشتری: مشتریان شما با چه جلوه های بصری، پیام رسانی و برندهایی ارتباط برقرار می کنند؟
در دسترس بودن قانونی: چه عناصر نام تجاری قبلاً ادعا شده است؟
موقعیت یابی رقبا: رقبای شما چگونه جایگاه خود را نشان می دهند؟ آنها از چه جلوه های بصری استفاده می کنند و به مشتریان چه قولی می دهند؟
نکته: دانستن موقعیت بازار شما باید این فرآیند را ساده کند.

هنگامی که این اطلاعات را به دست آوردید، می توانید شروع به ساختن برند خود کنید. در حالی که باید راهنمای کامل برندینگ ما را برای اطلاعات عمیق‌تر بررسی کنید، این مؤلفه‌هایی هستند که باید نهایی کنید:

  • صدا و لحن برند
  • نام کسب و کار
  • شعار یا شعار
  • رنگ ها و فونت های برند
  • لوگو
  • دارایی های اضافی (تصاویر، بسته بندی و غیره)

 

4. کانال های بازاریابی مناسب را انتخاب کنید

کانال‌های بازاریابی، فروشگاه‌ها یا پلتفرم‌های خاصی هستند که از آنها برای ارتباط و متقاعد کردن مشتریان بالقوه برای خرید محصولات یا خدمات شما استفاده می‌کنید.

برخی از کانال های بازاریابی رایج عبارتند از: تبلیغات دهان به دهان، رسانه های اجتماعی، ایمیل، تبلیغات آنلاین، روابط عمومی و بازاریابی سنتی مانند بیلبوردها، آگهی ها و تبلیغات تلویزیونی.

متأسفانه، هیچ کانال گلوله نقره ای برای سرمایه گذاری وجود ندارد. به جای آن، باید روی تبلیغ کسب و کار خود در مکان هایی تمرکز کنید که مشتریان شما به آنها مراجعه می کنند. این به تنهایی باید گزینه های شما را محدود کند.

همچنین باید اهداف بازاریابی خود را بازبینی کنید. بسته به آنچه که می‌خواهید انجام دهید، کانال‌های خاص ممکن است موثرتر باشند.

 

5. بودجه خود را تنظیم کنید و منابع را تخصیص دهید

شما باید یک بودجه اولیه برای هر طرح بازاریابی تعیین کنید و مشخص کنید که چه منابعی را به آنها اختصاص خواهید داد. بخشی از تنظیم موفقیت آمیز بودجه، تعیین بازگشت سرمایه، قیمت گذاری محصول یا خدمات و پیش بینی میزان فروش اولیه است.

شما باید مطمئن شوید که استراتژی شما پایدار است و پایه ای برای موفقیت تعیین کنید. مطمئن شوید که هزینه ها و هزینه های خاصی را که باید در برنامه بازاریابی شما در نظر گرفته شود و پرسنلی که وقت خود را صرف اجرای یک استراتژی می کنند، مشخص کنید.

برای درک بهتر اینکه چقدر باید برای بازاریابی هزینه کنید، راهنمای ما در مورد امور مالی راه اندازی را برای راهنمایی گام به گام در مورد محاسبه هزینه های راه اندازی و ایجاد پیش بینی بررسی کنید.

 

6. حضور آنلاین ایجاد کنید

حتی اگر یک تجارت آجر و ملات دارید، باید حضور آنلاین داشته باشید. آنلاین بودن دید شما را افزایش می دهد، اعتماد ایجاد می کند و راهی مستقیم برای تعامل با مشتریان فراهم می کند.

چهار راه اصلی برای ایجاد حضور آنلاین عبارتند از:

  • ساخت یک وب سایت تجاری
  • ایجاد حساب های کاربری در شبکه های اجتماعی
  • ایجاد و نمایش نظرات مشتریان
  • ایجاد یک حساب Google برای کسب و کار من

ایجاد کسب و کار آنلاین باید یکی از اهداف بازاریابی شما باشد.

شما می خواهید بر آنچه که مشتریان آنلاین می بینند و می توانند درباره شما پیدا کنند، کنترل داشته باشید. حداقل با داشتن یک وب سایت، پلتفرمی خواهید داشت که مالک آن هستید و می توانید برند خود را هر طور که مناسب می دانید معرفی کنید.

فعال بودن در رسانه‌های اجتماعی، جمع‌آوری نظرات و به‌روزرسانی فهرست‌های آنلاین مانند «Google برای کسب‌وکار من» به تقویت هویت برندی که نشان می‌دهید کمک می‌کند.

 

7. عملکرد خود را پیگیری کنید

شما نمی خواهید کمپین های بازاریابی را بدون فکر اجرا کنید. همانطور که بازاریابی می تواند برای یک کسب و کار کوچک مفید باشد، اگر به خوبی انجام شود می تواند باعث هدر رفتن پول شود.

حداقل، باید نقاط عطف را با نتایج مورد انتظار و دوره های بررسی تعیین کنید. اگر چندین طرح بازاریابی را در یک دوره زمانی معین اجرا می کنید، ممکن است این لحظاتی باشد که یکی به پایان می رسد و شما مرحله بعدی را شروع می کنید. یا، ممکن است به سادگی زمانی باشد که شما فروش مورد انتظار را با نتایج واقعی اندازه گیری می کنید و تعیین می کنید که آیا یک استراتژی معین ارزش دنبال کردن، چرخش یا کشتن را دارد یا خیر.

مهم نیست که این نقاط عطف چه هستند، شما باید آنها را به عنوان یک طرح کلی برای خود، کارمندان و هر شخص ثالثی که نیاز به بازنگری برنامه بازاریابی شما دارد، در نظر بگیرید.

فراموش نکنید که نقاط عطف تجاری خود را دوباره مرور کنید. در حالی که احتمالاً معیارها و اهداف خاصی برای هر ابتکار بازاریابی خواهید داشت، اما نمی خواهید اهداف تجاری بزرگتر خود را از دست بدهید.

 

بازاریابی فقط تا آنجا پیش می رود

بازاریابی می تواند ابزار قدرتمندی برای کسب و کارهای جدید باشد. اما برای اینکه آن سودمند باشد، باید یک تجارت با ساختار خوب داشته باشید.

اگر از مراحل کلیدی مانند شناسایی مشتریان هدف خود، انتخاب مدل کسب و کار، یا تعیین وضعیت مالی خود صرف نظر کنید، برای به دست آوردن نتیجه از تلاش های بازاریابی خود دچار مشکل خواهید شد.

 

جدیدترین دوره ها​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسعه فردی
دوره های توسعه فردی
کسب و کار
دوره های کسب و کار
روانشناسی
دوره های روانشناسی
مراقبه - یوگا
دوره های مدیتیشن
دوره های یوگا
زندگی نامه
لینکدونی
مطالب پر بازدید