جستجو
Close this search box.

6 روش بازاریابی دیجیتال تاثیر گذار

6 روش بازاریابی دیجیتال تاثیر گذار
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Pinterest

فهرست مطالب

تجارت الکترونیک به عنوان یک صنعت در این مدت بسیار رشد کرده است، به ویژه در بخش های غذا و نوشیدنی، سلامت و تناسب اندام، خانه و باغ، و زیبایی. این نتیجه تحول دیجیتالی سریع بسیاری از مشاغل است. بازاریابی نیز از این قاعده مستثنی نیست، با لغو بسیاری از رویدادهای حضوری و کنفرانس های تجاری، بازاریابان مجبور می شوند استراتژی بازاریابی دیجیتال خود را تطبیق دهند. در ادامه با مجله قهرمان همراه باشید.

 

اهمیت بازاریابی دیجیتال برای کسب و کارهای کوچک

مردم اکنون بیش از هر زمان دیگری، حداقل آنلاین، متصل هستند. پلتفرم‌ها و خدمات دیجیتال بیشتر و بیشتر به ظهور می‌رسند، به همین دلیل است که داشتن استراتژی بازاریابی دیجیتال برای مشاغل کوچک بسیار مهم است. به خصوص در زمانی که افراد بیشتری در خانه هستند و به دنبال راه حل های راحت تر، مشتری محور و مقرون به صرفه تر هستند.

حتی اگر تجارت شما به صورت آنلاین محصولات نمی فروشد ، باز هم باید از بازاریابی دیجیتال به عنوان بخشی از استراتژی ارتباطات خود استفاده کنید. همانطور که گفته شد، بهترین راه برای استفاده از کانال های دیجیتال تنظیم دقیق آنها برای رسیدن به اهداف تجاری شما است. دیجیتال واقعاً می‌تواند روشی ارزان و متمرکز برای دستیابی به مشتریان باشد، اما اگر به صورت استراتژیک به آن نپردازیم، می‌تواند یک چاله پول نیز باشد.

 

موثرترین کانال بازاریابی چیست؟

در زیر برخی از بهترین کانال‌های بازاریابی دیجیتال وجود دارد که می‌توانید در طول و پس از همه‌گیری از آنها استفاده کنید.

 

1. جستجوی ارگانیک

هنگامی که یک کاربر مجموعه ای از کلمات را در موتور جستجوی مورد علاقه خود وارد می کند و در نتیجه با تعدادی لینک مختلف منتهی به محتوای مرتبط نمایش داده می شود، به آن جستجوی ارگانیک می گویند. و اگر آن کاربر تصمیم بگیرد روی یکی از لینک هایی که با آن ارائه می شود کلیک کند، به آن ترافیک ارگانیک می گویند. به عنوان مثال، افراد زیادی وجود دارند که علاقه مند به یادگیری در مورد انواع چیزهای مختلف هستند. و علاقه مردم به آموزش ها در طول همه گیری COVID-19 به میزان شگفت انگیز 72٪ افزایش یافته است .

بنابراین چگونه از جستجوی ارگانیک استفاده می کنید؟ با ایجاد محتوا، صفحات فروش، و توضیحات محصول پیرامون عباراتی که انتظار دارید بازار هدف شما تحقیق کند. چیزهای بیشتری در این مورد وجود دارد، اما دانستن اینکه مشتریان شما چه می خواهند و ارائه منابع، محصولات و خدماتی که نیازهای آنها را برآورده می کند، اولین قدم است.

برای شروع یک ابتکار جستجوی ارگانیک، به افرادی که در حال حاضر برای عباراتی که می‌خواهید رتبه‌بندی می‌شوند، نگاه کنید. عناوین مقالات، ساختار صفحه، و سایر سایت‌هایی که به آنها پیوند می‌دهند را بررسی کنید. سپس آن ویژگی ها را با وب سایت تجارت الکترونیک خود تطبیق دهید . اما به دنبال پاسخ به سوالات خاص تر، منابع عمیق و ارائه یک تجربه کلی بهتر برای حذف سریع رقابت باشید.


پیشنهادی:  انواع کانال های بازاریابی کسب وکار کدامند


 

2. رسانه های اجتماعی

تحقیقات انجام شده در ماه می 2020 در 20 کشور مختلف نشان می دهد که 42 درصد از کاربران رسانه های اجتماعی در طول همه گیری کووید-19 زمان بیشتری را در رسانه های اجتماعی می گذرانند. همانطور که قبلاً می دانید، برخی از محبوب ترین پلتفرم های رسانه های اجتماعی عبارتند از فیس بوک، اینستاگرام، توییتر، لینکدین و یوتیوب. هنگامی که مردم صفحات رسانه های اجتماعی مورد علاقه خود را بررسی می کنند، احتمال زیادی وجود دارد که پستی در مورد شرکت، محصولات یا خدمات شما با پیوند بیشتر بدانید.

در واقعیت، ایجاد این نوع ترافیک چندان سخت نیست، اما نیاز به ایجاد مکرر محتوای مرتبط و جذاب دارد. حفظ این موضوع بدون اینکه یک کارمند اختصاصی کانال‌های اجتماعی شما را اجرا کند یا برنامه‌ریزی منظمی برای ارسال پست‌ها داشته باشد، می‌تواند دشوار باشد. اما اگر کسب‌وکار شما دارای پایگاه مشتری اختصاصی است، می‌توانید به سرعت محتوا را جمع‌سپاری کنید تا حضور اجتماعی خود را آغاز کنید.

نکته کلیدی این است که پس از جلب توجه شما، این است که همیشه با مخاطبان خود در تماس باشید. تبلیغات انحصاری ارائه دهید، با کسانی که بیشتر درگیر هستند تماس بگیرید و حتی کانال های اجتماعی خود را در وب سایت خود برجسته کنید.

علاوه بر این، به اجرای تبلیغات پولی در کانال های اجتماعی توجه کنید. اینها می توانند کمپین های ارزان قیمتی باشند که جایگاه خاصی را هدف قرار می دهند . و اگر در حال اجرا و جستجوی تبلیغات هستید (که ما فقط کمی به آنها خواهیم پرداخت)، تبلیغات اجتماعی شما می تواند پیام شما را تکمیل کند و نقاط تماس بیشتری را برای مشتریان بالقوه فراهم کند.

 

3. بازاریابی ایمیلی

ترافیک ایمیل نوع ترافیکی است که هم توسط کمپین های ایمیل خروجی و هم از تعاملات ایمیل شما ایجاد می شود. به عنوان مثال، اگر شخصی به طور تصادفی به پیوندی که در یک ایمیل تعبیه شده است برخورد کرد و روی آن کلیک کرد، باید مستقیماً او را به وب سایت شما برساند.

یک چیز خوب در مورد ترافیک ایمیل این است که یکی از کم هزینه ترین گزینه ها است، اما همچنین یکی از آن گزینه هایی است که اگر به درستی انجام شود می تواند بسیار موثر باشد. از آنجایی که بسیاری از مردم هنوز در خانه های خود محبوس هستند، تمایل بیشتری به خواندن ایمیل های خود دارند. حدود 44 درصد ایمیل های بیشتری در طول همه گیری COVID-19 ارسال می شود .

با در نظر گرفتن این موضوع، باید سعی کنید تا جایی که می توانید از لیست ایمیل خود در طول این بیماری همه گیر استفاده کنید. فقط بدانید که مشاغل بیشتری احتمالاً همین کار را انجام می دهند، به این معنی که شما باید ارتباطات خود را آزمایش و اصلاح کنید. خطوط موضوع، معرفی و طول ایمیل شما همگی می توانند تفاوت بین تبدیل و پیام خوانده نشده را ایجاد کنند.


پیشنهادی:  چگونه برای کسب و کار کوچک خود بازاریابی کنید


 

4. ارجاعات

ارجاع‌ها ترافیک ارجاع‌شده از یک وب‌سایت به وب‌سایت دیگر را نشان می‌دهند و فرصتی عالی برای تبدیل بازدیدکنندگان یک‌باره به مشتریان وفادار فراهم می‌کنند. به عنوان مثال، اگر یک پایگاه مشتری وفادار دارید که واقعاً محصولات یا خدمات شما را دوست دارد، می توانید یک کوپن نیمه تخفیف ارائه دهید که آنها می توانند با دوستان و خانواده به اشتراک بگذارند. به همین دلیل است که خوشحال کردن مشتریان باید در اولویت باشد، زیرا آنها می توانند بزرگترین حامیان فروش شما شوند.

به غیر از ارائه تبلیغات و مزایای قابل اشتراک گذاری، می توانید به دنبال شراکت با سایر مشاغل نیز باشید . در وب سایت های یکدیگر تبلیغ متقابل کنید، روی محصولات با مارک مشترک کار کنید یا مسابقات اجتماعی را با هم بین دنبال کنندگان خود اجرا کنید. این یک راه ساده، ارزان و سازنده برای انشعاب به یک مخاطب ثابت اما مکمل است.

 

5. جستجوی پولی

بازاریابی جستجوی پولی شامل مواردی مانند Pay-Per-Click، GeoMarketing، GeoFencing، تبلیغات بنری، افزایش پست رسانه های اجتماعی و موارد دیگر است. تفاوت اصلی بین استراتژی جستجوی ارگانیک و استراتژی جستجوی پولی این است که دومی شما را ملزم می کند برای چندین چیز مختلف هزینه کنید. این شامل هر تبلیغ، هر نمایش، هر بازدید و هر تبدیلی است.

علیرغم این واقعیت که GeoFencing (مشتریان را در یک مکان جغرافیایی خاص از کسب و کار فیزیکی شما هدف قرار می دهد) در حال حاضر باید در پشت صندلی قرار گیرد، شما هنوز باید بخشی از پول بازاریابی خود را در تبلیغات پولی سرمایه گذاری کنید. از کوچک شروع کنید، نسخه های تبلیغاتی مختلف، صفحات فرود و هدف گذاری را آزمایش کنید تا مقرون به صرفه ترین ترکیب را پیدا کنید.

ممکن است برای بهینه سازی تبلیغات پولی خود کمی زمان ببرد، اما می توانید به تدریج هزینه های خود را بر اساس نتایج واقعی افزایش یا کاهش دهید . این اساساً روشی کم خطر است که به راحتی می تواند در طول زمان مؤثرتر از تبلیغات سنتی باشد.

 

6. برنامه های وابسته و فروشندگان شخص ثالث

برخی از کانال‌های دیگری که می‌توانید استفاده کنید شامل برنامه‌های وابسته و فروشندگان شخص ثالث مانند Etsy، Rakuten، Amazon و eBay است. این یک راه عالی برای به نمایش گذاشتن محصولات و خدمات شما در پلتفرم های مستقر برای به دست آوردن دید، اعتبار و فروش بیشتر است.

به خاطر داشته باشید که با استفاده از این کانال ها نمی توانید از هر فروش صددرصدی دریافت کنید. این هنوز به طور بالقوه بهتر از پیش پرداخت برای تبلیغات است و می تواند به جذب مخاطبان کاملاً متفاوتی کمک کند که ممکن است در غیر این صورت شما را پیدا نکنند.

 

کدام کانال بازاریابی مهمتر است؟

اول از همه، هر یک از کانال های بازاریابی دیجیتال فوق الذکر به نحوی مهم هستند. همه آنها اهداف و مزایای خاص خود را دارند، اما این شما هستید که تعیین می کنید کدام کانال برای کسب و کار شما منطقی تر است. همچنین مهم است که توجه داشته باشید که کانال‌های مختلف بازاریابی دیجیتال از یکدیگر تغذیه می‌کنند، که می‌تواند به ایجاد یک تلاش واحد برای چندین کانال کمک کند.

 

جدیدترین دوره ها​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسعه فردی
دوره های توسعه فردی
کسب و کار
دوره های کسب و کار
روانشناسی
دوره های روانشناسی
مراقبه - یوگا
دوره های مدیتیشن
دوره های یوگا
زندگی نامه
لینکدونی
مطالب پر بازدید