جستجو
Close this search box.

نحوه راه اندازی کسب و کار آنلاین در 5 مرحله

نحوه راه اندازی کسب و کار آنلاین در 5 مرحله
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Pinterest

فهرست مطالب

راه اندازی یک کسب و کار آنلاین مزایای زیادی دارد. شما می‌توانید از خانه کار کنید ، ساعات کاری خود را تنظیم کنید، بر روی جایگاهی که به آن اهمیت می‌دهید تمرکز کنید و معمولاً از هزینه‌های قابل توجه راه‌اندازی اجتناب کنید. با مجله قهرمان همراه باشید.

در حالی که راه اندازی یک کسب و کار آنلاین ممکن است در دسترس تر باشد، برای رشد و حفظ باید روندی مشابه راه اندازی یک کسب و کار سنتی را دنبال کنید . برای کمک به شما در جهت‌یابی و راه‌اندازی موفقیت‌آمیز کسب‌وکار جدید خود، در اینجا فرآیند پنج مرحله‌ای ما برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار آنلاین است.

 

1. در مورد یک ایده تجاری تصمیم بگیرید

این گام اول احتمالاً بی‌معنا به نظر می‌رسد. اما تعجب خواهید کرد که چقدر کارآفرینان بالقوه قبل از داشتن یک ایده محکم به سمت برندسازی یا توسعه وب پیش می روند . در اینجا چند نکته وجود دارد که باید هنگام مرتب سازی کسب و کار آنلاین جدید خود در نظر بگیرید.

 

چرا اینجوری میکنی؟

این یک سوال ساده است که باید از خود بپرسید و پاسخ می تواند به خوبی تعیین کند که آیا تجارت شما موفق خواهد بود یا خیر. هر کسب و کار خوب باید یک ماموریت و هدفی پشت سر خود داشته باشد. و باید مطمئن باشید که استارتاپ را با هدف ادامه دادن آن دنبال می کنید. مطمئناً، می‌توانید یک استراتژی خروج در ذهن داشته باشید ، اما اگر اشتیاق یا انگیزه لازم برای پیشبرد کسب‌وکار خود را نداشته باشید، خیلی دور از دسترس نخواهد بود.

آیا از نقاط قوت خود استفاده می کنید؟

در کنار سوال اول، همچنین خوب است از خود بپرسید که آیا واقعاً برای مدیریت ایده کسب و کار جدید خود مجهز هستید یا خیر. توسعه یک کسب‌وکار حول یک سرگرمی، مهارت، یا فعالیت‌های جانبی که در داخل و خارج از آن می‌دانید، سطح خاصی از تخصص را در اختیار شما قرار می‌دهد. این می تواند به شما کمک کند تا در بین مشتریان بالقوه نفوذ ایجاد کنید و زمانی که یاد می گیرید چگونه کسب و کار خود را مدیریت کرده و رشد دهید، آشنا شوید.

چه مشکلی را حل می کنید؟

اکنون فقط به این دلیل که مجموعه مهارت یا سرگرمی خاصی دارید که دوست دارید، لزوماً به این معنی نیست که بازاری برای آن وجود دارد. شما باید نوعی از مشکلات دنیای واقعی را حل کنید و اطمینان حاصل کنید که مشتریان بالقوه ای وجود دارند که به دنبال راه حل هستند.

و اگر وجود داشته باشد، آیا رقابت در حال حاضر این مشکل را حل می کند؟ اگر چنین است، چگونه کسب و کار خود را برای رقابت متمایز خواهید کرد؟ قدم زدن در تجزیه و تحلیل بازار و تأیید اینکه مشکلی وجود دارد و فضایی برای کسب و کار شما وجود دارد، تضمین می کند که وقت خود را با یک مفهوم تجاری شلوغ یا ناموجود تلف نمی کنید.

 

آیا کسب و کار شما می تواند فقط به صورت آنلاین کار کند؟

یکی از جنبه‌های منحصر به فرد راه‌اندازی یک کسب‌وکار آنلاین، تعیین اینکه آیا می‌تواند تنها به صورت آنلاین فعالیت کند یا خیر. چیزی مانند کسب و کار SAAS یا کسب و کار یادگیری آنلاین احتمالاً به هیچ گونه زیرساخت فیزیکی برای فعالیت نیاز ندارد. اما یک تجارت الکترونیک، از طرف دیگر، نیاز به حمل و نقل و توزیع فیزیکی دارد و پتانسیل یک مکان فیزیکی را دارد.
این فقط یک عنصر است که باید در نظر بگیرید، به خصوص اگر از خانه خود کار می کنید.


پیشنهادی:  چگونه ایده کسب و کار خود را تایید کنیم


 

2. ایده کسب و کار خود را تأیید کنید

بعد از اینکه تصمیم گرفتید که باید یک کسب و کار راه اندازی کنید و ایده ای در ذهن دارید، باید آن را تایید کنید. این فرآیند می تواند به سادگی چت کردن با مشتریان بالقوه، پرسیدن سوالاتی در مورد نیازهای آنها و اینکه آیا آنها راه حل شما را در نظر می گیرند، ساده باشد. اما هنگام راه اندازی یک کسب و کار آنلاین روش های دیگری وجود دارد که می توانید برای آزمایش بازار از آنها استفاده کنید.

 

از طریق نظرات مشتریان نگاه کنید

یکی از روش‌های ساده برای اندازه‌گیری علاقه فعلی مشتری، بررسی نظرات رقابتی است. ببینید مردم چگونه پاسخ می دهند، چه چیزی را دوست دارند و چه چیزی را دوست ندارند و حجم کلی بازخورد را بررسی کنید. این می تواند به شما ایده ای از اندازه بازار فعال بدهد و اگر مفهوم کسب و کار شما از مشکلات پیشنهادات فعلی جلوگیری کند یا برخی از موارد اضافی درخواستی ذکر شده در بررسی ها را داشته باشد.

 

یک صفحه فرود راه اندازی کنید

بدون راه‌اندازی یک وب‌سایت کامل، می‌توانید یک صفحه فرود پیش‌نمایش ساده را اجرا کنید تا کسب‌وکار، محصول یا خدمات خود را اذیت کنید. خلاصه‌ای سریع از ویژگی‌ها، قیمت‌ها، یک پنجره انتشار و غیره ارائه دهید و یک درخواست ثبت نام اشتراک ایمیل برای شروع ایجاد یک لیست پستی درج کنید. سپس به سادگی اجرای تعداد انگشت شماری از رسانه های اجتماعی یا تبلیغات جستجویی است که مشتریان بالقوه شما را هدف قرار می دهند تا ترافیک را به وب سایت شما هدایت کنند.

اعتبار سنجی در اینجا تا حدودی به شما بستگی دارد. آیا میزان علاقه خود را بر اساس تعداد بازدیدکنندگانی که وب سایت شما را بررسی می کنند، قرار می دهید؟ تعداد ایمیل های ثبت نام شده؟ سهام اجتماعی؟ در هر صورت، تعداد انگشت شماری از این معیارها را انتخاب کنید و اهدافی را برای سنجش موفقیت تعیین کنید.

 

نظرسنجی از مشتریان بالقوه

همانطور که قبلا ذکر شد، یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای اعتبارسنجی کسب‌وکارتان، صحبت کردن با مشتریان است. اما اگر نمی توانید به صورت حضوری با آنها ارتباط برقرار کنید، گزینه دیگر انجام نظرسنجی آنلاین است. مشابه هدایت ترافیک به یک وب‌سایت پیش‌نمایش، می‌توانید به سادگی تعداد انگشت شماری از تبلیغات دیجیتالی را اجرا کنید که نظرسنجی خود را تبلیغ می‌کنند تا پاسخ‌ها را جمع‌آوری کنید.

و اگر قبلاً یک صفحه فرود راه‌اندازی کرده‌اید و شروع به جمع‌آوری لیست ایمیل کرده‌اید، حتی می‌توانید نظرسنجی خود را برای کسانی که قبلاً سطح علاقه نشان داده‌اند ارسال کنید. این ممکن است حتی حیاتی‌تر باشد، زیرا می‌توانید سؤالات خاص‌تری را با شانس بیشتری برای دریافت بازخورد واقعی بپرسید.


پیشنهادی:  14 سوال برتر راه اندازی قبل از شروع یک کسب و کار


 

3. طرح کسب و کار خود را شروع کنید

هنگامی که علاقه احتمالی به کسب و کار خود را مشخص کردید، زمان آن رسیده است که برنامه کسب و کار خود را توسعه دهید . خوشبختانه، همانطور که فرآیند تعریف و اعتبار بخشیدن به ایده خود را طی کرده اید، در واقع قطعات اولیه طرح کسب و کار خود را مشخص کرده اید. اما اکنون باید آن را در قالبی قرار دهید که بتوانید از آن برای پیگیری بودجه ، پیش‌بینی امور مالی ، و با رشد کسب‌وکارتان به طور منظم از آن استفاده کنید.

 

برنامه ریزی ناب

با یک طرح کسب و کار ناب شروع کنید ، کاری که می توانید در 30 دقیقه به جای شش هفته انجام دهید. نوشتن یک طرح ناب سریعتر و آسانتر است و برنامه شما را به موارد ضروری تقسیم می کند. در اینجا یک الگوی برنامه ریزی ناب رایگان وجود دارد که می تواند به شما در شروع کار کمک کند.

 

تجزیه و تحلیل بازار انجام دهید

شما قبلاً بخش هایی از تجزیه و تحلیل بازار را از طریق کاوش در ایده کسب و کار خود انجام داده اید. اما انجام یک کاوش کامل در بازار در کنار تجزیه و تحلیل SWOT برای تأیید بازار محصول شما و شناسایی رقابت شما ضروری است. همچنین می‌تواند به شما در تعیین مدل‌های قیمت‌گذاری، روش‌های توزیع و سایر مزیت‌های رقابتی بالقوه‌ای که می‌توانید هنگام ورود به بازار استفاده کنید، کمک کند.

 

معیارهای بودجه و موفقیت را در نظر بگیرید

برای شناسایی هزینه های راه اندازی خود کمی زمان بگذارید و به نحوه برنامه ریزی برای تامین مالی کسب و کار خود فکر کنید. حتی اگر کسب و کار آنلاین شما صرفاً یک برنامه جانبی باشد، در حال حاضر، به خودتان لطف کنید و به معیارهای کسب و کار و فروش که باید ردیابی کنید فکر کنید تا بدانید که آیا در مسیر درستی هستید یا خیر .

این معیارها را مرتباً مرور کنید و آنچه را که پیش‌بینی کرده‌اید با فروش واقعی خود مقایسه کنید. می‌توانید این کار را با مجموعه‌ای از صفحات گسترده انجام دهید، اما داشبورد کسب‌وکار می‌تواند به شما کمک کند تا در امور مالی خود بمانید، و اگر از سیستمی مانند QuickBooks استفاده می‌کنید، حتی می‌توانید به‌طور خودکار اطلاعات مالی را دریافت کنید تا مجبور نباشید آن‌ها را اضافه کنید. به صورت دستی

 

4. وب سایت خود را راه اندازی کنید

با در دست داشتن طرح کسب و کار، اکنون می توانید به دنبال راه اندازی وب سایت خود باشید. اما این فرآیند به سادگی تنظیم یک صفحه فرود پیش نمایش نخواهد بود. تصمیمات زیادی در مورد میزبانی، پلتفرم و طراحی وجود دارد تا به طور موثر تجارت شما را نشان دهد. وب سایت شما، به ویژه برای کسب و کار آنلاین، بزرگترین نمایانگر کسب و کار ما است و باید محصولات، خدمات و مأموریت شما را به طور دقیق منعکس کند.

در اینجا مواردی است که باید هنگام راه اندازی وب سایت شرکت خود در نظر بگیرید.

پلت فرم شخص ثالث، بازار تجارت الکترونیک یا ساخت سایت تجارت الکترونیکی خود؟
سایت تجارت الکترونیک مستقیم ترین شکل کسب و کار آنلاینی است که می توانید راه اندازی کنید، در مقایسه با کسب و کاری که از پلتفرم شخص ثالث یا بازارهایی مانند Etsy، eBay، Amazon یا Airbnb استفاده می کند.

هنگامی که سایت تجارت الکترونیک خود را می سازید و میزبانی می کنید، کالاها و خدمات خود را مستقیماً بدون «میانگین» به مشتریان خود می فروشید.

 

میزبانی سایت خود

شما کنترل را حفظ می کنید. بهترین بخش در مورد یک سایت تجارت الکترونیک مستقیم، سطح کنترلی است که شما بر فروشگاه خود دارید. شما می توانید تقریباً هر جنبه ای از سایت تجارت الکترونیک خود را سفارشی کنید، از جمله ظاهر و احساس فروشگاه خود. اما این انعطاف‌پذیری می‌تواند فرآیند شروع را نیز پیچیده‌تر کند.

روی تجربه کاربری تمرکز کنید. بزرگترین ملاحظات شما با یک سایت تجارت الکترونیک، راه اندازی وب سایت شما برای ارائه بهترین تجربه کاربری است. انتخاب طراحی وب مناسب بسیار مهم است، همانطور که مطمئن شوید که نرم افزار سبد خرید شما برای کسب و کار شما مناسب است. حتماً گزینه‌های مختلف سبد خرید موجود را بررسی کنید – از Shopify تا X-Cart و بسیاری موارد دیگر.

آیا نیاز به ساخت از ابتدا دارید؟ همچنین به خاطر داشته باشید که بسته به کسب و کار خاص شما، ممکن است نیاز به ساختن (یا پرداخت هزینه برای ساختن) یک سایت از ابتدا باشد یا نباشد. به خصوص زمانی که در مراحل اولیه هستید، گزینه‌هایی مانند Squarespace و Shopify با ارائه قالب‌هایی که به دانش HTML یا کدنویسی نیازی ندارند، فرآیند راه‌اندازی یک سایت تجارت الکترونیک را ساده می‌کنند.


پیشنهادی :  57 ایده کسب و کار اینترنتی | مشاغل خانگی


 

استفاده از بازار

بسته به محصول یا خدمات شما، بازارهای تجارت الکترونیک شخص ثالث بیشتری مانند eBay، Etsy، Amazon، و حتی Airbnb یا Fiverr در دسترس هستند. ایجاد یک کسب و کار از طریق یکی از آن بازارهای تجارت الکترونیک می تواند ساده تر باشد، زیرا باید تصمیمات کمتری بگیرید و نیازی نیست خودتان وب سایت خود را بسازید—شما از یک الگوی موجود استفاده خواهید کرد.

با این حال، به هر طریقی، در نهایت برای استفاده از آن پلتفرم شخص ثالث هزینه پرداخت خواهید کرد. برخی از سایت‌ها براساس تعداد فهرست‌های محصولاتی که در هر ماه استفاده می‌کنید، هزینه دریافت می‌کنند، و برخی دیگر، مانند Airbnb، هنگام پذیرش رزرو، از شما هزینه خدمات دریافت می‌کنند.

جوانب مثبت و منفی را ارزیابی کنید. این واقعیت که مشتریان شما باید برای خرید از شما به شخص ثالث مراجعه کنند، مزایا و معایبی دارد. اگر علاقه مند به اجاره ملک تعطیلات خود هستید، استفاده از پلتفرم Airbnb به این معنی است که به دلیل محبوبیت روزافزون Airbnb، احتمالاً زمانی که برای اقامت در منطقه شما جستجو می کند، راحت تر شما را پیدا می کند.

اما همچنین مقایسه محصولات مشابه برای مصرف کنندگان آسان تر است، که توانایی شما را برای متمایز کردن خود مهم تر می کند. به عنوان مثال، اگر تصمیم دارید از Etsy برای فروش تخته های برش دست ساز استفاده کنید، زمانی که یک مشتری بالقوه به دنبال تخته برش در سایت می گردد، در صدها یا هزاران لیست نسبتاً مشابه بالقوه رد می شود.

روی چیزی که شما را متمایز می کند تمرکز کنید. اگر از یک بازار تجارت الکترونیک استفاده می کنید، به کیفیت تصاویری که در صفحه خود استفاده می کنید توجه ویژه ای داشته باشید. عکاسی خوب از محصول می تواند لیست شما را متمایز کند. اما به یاد داشته باشید، میزبانی سایت تجارت الکترونیک خودتان نیز یک راه‌حل رایگان برای استفاده از تصاویر متوسط ​​نیست. در هر صورت، مشتریان برای ایجاد نظر در مورد ارزش محصول یا خدمات شما به تصاویر تکیه خواهند کرد.

پلت فرم مناسب را انتخاب کنید. آیا تا به حال سعی کرده اید یک تابلوی رنگ روغن 10000 دلاری را در بازار کشاورزان بفروشید؟ این کاملا غیرممکن نیست، اما بسیار نادر است. توجه داشته باشید که آیا بازاری که در نظر دارید افراد را در جمعیت هدف شما جذب می کند یا خیر.

همچنین، به خاطر داشته باشید که واقعاً یک پلتفرم وجود ندارد که برای هر نوع کسب و کاری کار کند. برای تحقیق در مورد بهترین مورد برای خود وقت بگذارید. اگر هنر یا صنایع دستی می فروشید، به دنبال پلتفرمی باشید که توسط هنرمندان دیگر استفاده می شود. اگر کتاب های مصور دست دوم می فروشید، به دنبال پلتفرمی باشید که خریداران زیادی را به دنبال خرید کتاب های مصور دست دوم جذب کند. و چاپ ریز را بخوانید. تقریباً هر پلتفرمی فهرست موارد ممنوعه خاص خود را دارد.

 

در مورد یک نام تصمیم بگیرید

تصمیم گیری در مورد نام کسب و کار و ثبت نام دامنه شما باید به صورت پشت سر هم انجام شود. آخرین چیزی که می خواهید این است که بدانید یکی یا دیگری (دامنی که خریداری کرده اید یا نامی که انتخاب کرده اید) در یک تجارت دیگر ثبت شده است.

مزایای واضحی برای داشتن یک نام دامنه مشابه با نام شرکت یا محصول شما وجود دارد. می‌خواهید زمانی که افراد شما را به‌صورت آنلاین جستجو می‌کنند، تا حد ممکن راحت‌تر شما را پیدا کنند. اگر از یک پلتفرم آنلاین مانند Etsy یا eBay استفاده می کنید، هنگامی که ویترین فروشگاه خود را نامگذاری می کنید، همین امر صادق است.

 

سایت خود را بسازید

در برخی موارد، قطعا ساختن سایت خود منطقی خواهد بود. اگر در حال ساخت یک محصول آنلاین واقعی، مانند یک محصول SaaS هستید، احتمالاً تیم شما از قبل مهارت های لازم برای ساخت وب سایت بازاریابی شما را دارد.

اگر به سادگی از وب به عنوان یک پلتفرم برای فروش چیزی آنالوگ (مثلاً لباس یا جعبه غذای اشتراکی) یا خدماتی مانند مشاوره، خدمات طراحی یا حتی اجاره تعطیلات استفاده می‌کنید، ممکن است از استفاده از یک پلتفرم موجود سود بیشتری ببرید. یا حداقل یک گزینه تجارت الکترونیک الگو، بنابراین شما از ابتدا شروع نمی کنید.

استخدام یک شرکت طراحی وب سایت همیشه یک گزینه است. در هر صورت، به یاد داشته باشید که ایجاد یک سایت حداقل محصول قابل دوام (MVP) هرگز ایده بدی نیست. به این معنی که شما مجبور نیستید یک سایت 100 درصد عالی درست از دروازه بسازید. در ابتدا با استفاده از یک گزینه ساده تر و هزینه کمتر، فرضیه خود را آزمایش کنید که محصول یا خدمات شما قابل فروش است.

 

آن را سازگار با موبایل کنید

هنوز هم می توان وب سایت هایی ساخت و از الگوهایی استفاده کرد که سازگار با موبایل نیستند. تقریباً می توانید تصور کنید که این ایده بدی است. هرچه تصمیم دارید حضور آنلاین خود را ایجاد کنید، از ساخت آن برای موبایل دوستانه غافل نشوید.

اگر سایت شما برای موبایل بهینه نشده باشد، کاربران شما زمانی که سعی می کنند شما را از طریق تلفن هایشان پیدا کنند، تجربه مثبت کمتری خواهند داشت، اما گوگل نیز شما را در نتایج جستجو جریمه می کند، به این معنی که یافتن ارگانیک مشتریان جدید برای شما سخت تر خواهد بود.

 

به کیفیت تصویر توجه کنید

تصاویر با نور ضعیف یا نامرتب در سایت شما هیچ کاری برای افزایش اعتبار شما انجام نمی دهند. چه در حال فروش محصولات، ایده ها یا تجربیات باشید، استفاده از تصاویر باکیفیت تفاوت ایجاد می کند.

اگر در حال فروش محصولات هستید، یا یک فریلنسر استخدام کنید تا کار را به درستی انجام دهد یا روی تجهیزاتی که برای گرفتن و ویرایش عکس‌های باکیفیت نیاز دارید سرمایه‌گذاری کنید. اگر مطمئن نیستید که می توانید تصاویر حرفه ای را بخرید، با کالج های محلی بررسی کنید تا ببینید آیا دانشجویانی وجود دارند که به دنبال یادگیری و ساختن نمونه کارها هستند که هزینه کمتری نسبت به حرفه ای های با سابقه داشته باشد.

و در دام قانع شدن برای عکس های استوک وحشتناک نیفتید. شما آنهایی را می شناسید. ظاهر فوق العاده شرکتی یا تصاویر 1997 هیچ لطفی به شما نمی کند، به خصوص اگر وارد بازار شلوغ تری می شوید.

 

به وبلاگ نویسی فکر کنید

بازاریابی محتوا (وبلاگینگ) ممکن است بخشی از برنامه بازاریابی اولیه شما باشد یا نباشد. نکته کلیدی در اینجا حفظ اختیاری است. اگر سایت خود را از ابتدا می‌سازید یا از یک الگوی تجارت الکترونیک از طریق Squarespace یا شخص دیگری استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که سایت را به گونه‌ای بسازید که اضافه کردن یک وبلاگ بازسازی بزرگی نباشد.

 

کسب درآمد و مشارکت های وابسته را در نظر بگیرید

کسب درآمد از سایت تجارت الکترونیک خود از طریق مشارکت های وابسته و تبلیغات در سایت چیزی است که باید در نظر بگیرید.

اگر تصمیم دارید تبلیغات شخص ثالث را در سایت خود قرار دهید، به آرامی شروع کنید، به خصوص اگر سایت شما در ابتدا مینیمالیستی باشد. شما نمی خواهید مشتریان بالقوه در مورد آنچه شما واقعاً در تلاش برای فروش در سایت خود هستید سردرگم شوند.

 

آن را تنظیم نکنید و آن را فراموش نکنید

وقتی سایت خود را راه‌اندازی می‌کنید، اگر خود میزبان است، Google Analytics را راه‌اندازی کنید، یا بررسی کنید که آیا راه‌حل شخص ثالث شما می‌تواند بینش ماهانه درباره عملکرد سایت شما به شما ارائه دهد. از این داده ها برای آزمایش تغییرات کوچک در سایت خود استفاده کنید که ممکن است بر فروش شما تأثیر بگذارد.

 

حفظ کسب و کار آنلاین شما

در نهایت، راه اندازی یک کسب و کار آنلاین مشابه راه اندازی یک کسب و کار با یک فروشگاه فیزیکی است. شما همچنان باید ایده خود را تأیید کنید، برنامه ریزی تجاری انجام دهید و از اطمینان از درک تعهدات مالیاتی خود از همان ابتدا سود خواهید برد. فقط اهمیت قرار دادن یک وب سایت کاربردی و قرار دادن آن در مقابل بازار هدف خود را دست کم نگیرید.

 

جدیدترین دوره ها​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسعه فردی
دوره های توسعه فردی
کسب و کار
دوره های کسب و کار
روانشناسی
دوره های روانشناسی
مراقبه - یوگا
دوره های مدیتیشن
دوره های یوگا
زندگی نامه
لینکدونی
مطالب پر بازدید