جستجو
Close this search box.

چگونه کسب و کار کوچک خود را برندسازی کنید

چگونه کسب و کار کوچک خود را برندسازی کنید
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Pinterest

فهرست مطالب

ایجاد یک برند معتبر و به یاد ماندنی برای کسب و کار دشوار است، اما بهترین راه برای ایجاد شهرت و ارتباط با مشتریان است. به این فکر کنید که انگار در حال ساختن داستان شرکت خود هستید. ایجاد یک روایت، نام و تصاویر بصری که شما و مشتریانتان به آن اعتقاد دارید. حتی اگر فکر نمی‌کنید که خلاق هستید، برندسازی می‌تواند فرآیند ساده‌ای باشد، در ادامه با مجله قهرمان همراه باشید.

 

1. مخاطبان و رقبای هدف خود را درک کنید

قبل از توسعه نام تجاری خود، باید تحقیقات بازار انجام دهید . شما باید بازار هدف خود ، رقبا و اینکه چگونه کسب و کار شما با چشم انداز فعلی بازار مطابقت دارد، بشناسید.

این اطلاعات به شما در درک موارد زیر کمک می کند:

  • ترجیحات مخاطب: نیازها، نکات دردناک و خواسته های مشتریان شما چیست؟ چه عناصر بصری و پیام رسانی با آنها طنین انداز می شود؟ آنها قبلاً با چه مارک هایی ارتباط دارند؟
  • موقعیت یابی رقبا: تجزیه و تحلیل کنید که رقبا چگونه خود را در بازار قرار می دهند. آنها به مشتریان چه وعده ای می دهند؟ آیا آنها می گویند آنها بهترین هستند؟ ارزان ترین؟ سریع ترین؟ دانستن موقعیت آنها به شما کمک می کند شکاف ها یا فرصت ها را در بازار شناسایی کنید.
  • هویت بصری: به برندسازی بصری رقیب خود از جمله لوگوها، طرح های رنگی، تایپوگرافی و تصاویر نگاه کنید. به نظر شما چه کار می کند؟ چه کاری می توانید بهتر یا متفاوت انجام دهید تا متمایز شوید؟
  • در دسترس بودن قانونی: پایگاه داده علامت تجاری را بررسی کنید تا مطمئن شوید که نام تجاری و لوگوی بالقوه شما در حال حاضر مورد استفاده قرار نمی گیرد.

تحقیقات بازار به شما کمک می کند تا در مورد ایده های برندسازی خود به طور انتقادی فکر کنید. گزینه‌هایی را که قبلاً انتخاب شده‌اند یا عدم ارتباط با مشتریان را حذف می‌کنید. و در مورد جهت گیری تلاش های برندسازی خود به مراتب بیشتر مطلع خواهید شد.


پیشنهادی:  چگونه از اشتباهات رایج کپی رایتینگ اجتناب کنیم


 

2. تمرکز و شخصیت برند خود را مشخص کنید

محصولات و خدمات شما برای همه نخواهد بود. برند شما باید آن را با تمرکز و شخصیت مشخصی که مخاطب هدف شما می تواند با آن شناسایی کند منعکس کند.

در اینجا چند راه برای تعریف شخصیت، لحن و تمرکز برند شما وجود دارد.

تداعی کلمه
شخصیت برند خود را در 3-5 کلمه برجسته کنید تا یک بیانیه برند کوتاه ایجاد کنید. آیا استقبال کننده و با شخصیت است؟ آموزشی و آموزنده؟ کمی احمقانه و شیطنت آمیز؟

این چند کلمه بیانیه برند شما را تشکیل می دهد – برند شما را در ساده ترین شکل آن توصیف می کند و به اطلاع رسانی صدا و لحن شما کمک می کند. اگر برای فهمیدن اینکه از کجا شروع کنید به کمک نیاز دارید، سعی کنید ابتدا مخاطب خود را تعریف کنید و ببینید آیا این کلمات دقیقاً متناسب با برند شما هستند یا خیر.

پیشنهاد ارزش شما چیست ؟
اگر قبلاً این کار را انجام نداده اید، باید تعریف کنید که چرا کسب و کار شما ارزشمند است. چه چیزی آن را از رقبا متمایز می کند؟ چه مشکلی را برای مشتریان شما حل می کند؟

شما باید بدانید که مزایایی که ارائه می دهید و اینکه چگونه پیشنهادات شما بهتر از آنچه در حال حاضر وجود دارد، است. اگر این کار را نکنید، یا نتوانید آن را تنها در چند جمله توضیح دهید، برای دور کردن مشتریان از رقبایتان کار سختی خواهید داشت.

به یاد داشته باشید – مخاطبان خود را در طول این فرآیند در نظر داشته باشید. آخرین چیزی که می خواهید این است که برندی ایجاد کنید که ارتباط با مشتریان شما را بیگانه کند یا کاملاً از دست بدهد.

 

3. نام کسب و کار خود را انتخاب کنید

یک نام تجاری خوب این است:

  • در دسترس
  • منحصر بفرد
  • بیاد ماندنی
  • تقلید سخته
  • به اندازه کافی گسترده است تا با کسب و کار خود رشد کنید

ایجاد نامی که با معیارهای بالا مطابقت داشته باشد، گفتن آسان تر از انجام آن است. در حالی که روند دقیقی وجود ندارد، می توانید یکی از تمرینات زیر را امتحان کنید.

 

دو کلمه را با هم ترکیب کنید

این نام‌های تجاری جذاب به توضیح محصول کمک می‌کنند (وقتی آن را فهمیدید) و تکرار آن دشوار است. سعی کنید از چند کلمه از تمرین قبلی برند خود استفاده کنید و ببینید که آیا آنها با هم کار می کنند یا خیر.

مثال ها:

فیس بوک
اسنپ ​​چت
اشتراک مهارت
LivePlan

ادعای یک کلمه مشترک

آیا کسب و کار شما می تواند یک کلمه را دوباره تعریف کند؟ اصطلاحی را برای نشان دادن محصول یا خدمات خود ایجاد کنید یا به عنوان استعاره ای از عملکرد استفاده کنید؟ شاید حتی به فعل تبدیل شود، مانند Slack؟

مثال ها:

  • سیب
  • اوبر
  • Basecamp
  • آمازون

از کلمات اختصاری یا اختصاری استفاده کنید

آیا نمی توانید روی یک نام تجاری ساده تک کلمه ای قرار بگیرید؟ یک مخفف را امتحان کنید. شما می توانید کلمات را با حذف مصوت ها برای همان جلوه تغییر دهید.

مثال ها:

  • CVS
  • AT&T
  • وبلاگ Tumblr

چیزی درست کن

اختراع یک نام به تلاش بیشتری نیاز دارد – اما در نهایت می تواند یک تصمیم بسیار “قابل اختیار” و بالقوه سودآور باشد.

مثال ها:

  • زاپوس
  • فاندانگو

 

بررسی کنید که آیا نام شما کار می کند

هنگامی که چند نام در ذهن دارید، این سوالات را دنبال کنید.

آیا متمایز است؟
آیا نام شما در میان جمع، به خصوص رقبای شما برجسته خواهد شد؟

آیا کوتاه و سریع است؟
آیا نام شما به قدری کوتاه است که مشتریان بالقوه و شرکای ارجاع دهنده آن را به راحتی به خاطر بسپارند؟

آیا املا و تلفظ آن آسان است؟
آیا افراد می توانند پس از شنیدن نام آن را هجی کنند؟ آیا آنها می توانند آن را تلفظ کنند؟

دوست داشتنی است؟
آیا از استفاده از نام لذت خواهید برد؟ آیا مشتریان شما از استفاده از نام لذت خواهند برد؟

آیا قابل محافظت است؟
بهترین شرط شما این است که یک وکیل علامت تجاری برای محافظت از نام خود استخدام کنید. اما، اگر نمی توانید یک وکیل تهیه کنید، به اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده مراجعه کنید تا ببینید آیا نام موجود است یا خیر.

آیا می توانید URL را دریافت کنید؟
آیا آدرس اینترنتی موجود است؟ در حالت ایده آل، URL همان نام است. اگر نه، مطمئن شوید که URL حداقل منطقی است.

فرود آمدن روی نام مناسب می تواند یک تمرین بی پایان به نظر برسد. انتخاب نهایی یک جهش ایمان است. بیش از حد به آن فکر نکنید – نامی را انتخاب کنید که فکر می‌کنید برای کسب و کار شما مناسب است و آن را از آن خود کنید.


پیشنهادی:  6 اشتباه رایج در شناسایی هویت برند و نحوه رفع آنها


 

4. شعار خود را بنویسید

شعار یا شعار عبارت کوتاهی است که احساسی را نسبت به محصول یا خدمات شما توصیف یا القا می کند – مشابه ارزش پیشنهادی شما .

شعار شما اغلب در کنار لوگوی شما، در تبلیغات، در بایوس اجتماعی و هر جای دیگری که مرتبط به نظر می رسد قرار می گیرد. باید کوتاه (حداکثر یک جمله)، به یاد ماندنی باشد، و اگر می توانید، باید یک فراخوان سبک برای اقدام برای مشتریان شما باشد.

اکنون، شعار شما می تواند در طول زمان با رشد کسب و کار شما تغییر کند. ممکن است متوجه شوید که ارزش پیشنهادی شما تغییر می کند یا بالغ می شود یا اینکه برداشت اصلی شما نشان دهنده برند شما نیست.

بنابراین، زیاد به این موضوع معطل نشوید و به تکرار و آزمایش عبارات و عبارات مختلف ادامه دهید.

 

5. ظاهر خود را مشخص کنید

با داشتن یک نام، باید برند خود را به صورت بصری با رنگ ها و تایپوگرافی تثبیت کنید.

به یاد داشته باشید، این مولفه ها اغلب برای مشتریان احساسی ترین هستند و در روانشناسی خرید نقش دارند .

انتخاب رنگ

رنگ های شما باید حسی را منتقل کنند. در حالی که این موضوع ذهنی است، دلایلی وجود دارد که چرا صنایع خاص اغلب به سمت ترکیب‌های رنگی مشابه گرایش پیدا می‌کنند.

به عنوان مثال، فست فود اغلب از ترکیب زرد و قرمز برای تاکید بر هیجان، گرما و گرسنگی شما استفاده می کند.

ساختن سیستمی از رنگ‌های برند که شامل رنگ‌های اصلی و لهجه‌های پررنگ باشد، ضروری است. شما باید خوانایی متن سفید و سیاه را نسبت به انتخاب رنگ خود در نظر بگیرید و از انطباق ADA پیروی کنید .

نکته: سعی کنید چندین سایه در پالت خود داشته باشید تا در موقعیت‌های مختلف برندسازی استفاده کنید تا این کار بسیار قابل کنترل‌تر شود.

 

انتخاب فونت

تایپوگرافی روشی ظریف اما بسیار تاثیرگذار برای انتقال پیام برند شماست.

مثال:

نوع مدرن sans-serif به دنیا می گوید که شما مبتکر هستید و آماده یافتن راه حل های غیرمنتظره هستید. یک نوع سریف سنتی به دنیا می گوید که شما قابل اعتماد و قابل اعتماد هستید.

وب‌سایت‌ها، تبلیغات چاپی و بروشورهای شرکت‌هایی با نام تجاری مشابه شما را پیدا کنید و به فونت‌هایی که انتخاب کرده‌اند نگاه کنید.

به یاد داشته باشید، شما می خواهید از فونتی استفاده کنید که می تواند در اندازه ها و وزن های متعدد (ضخامت و سبک) تطبیق داده شود تا بین هدرها و متن بدنه تفاوت قائل شوید.

 

تصاویر برند را جمع آوری کنید

عکاسی واقعاً می‌تواند تخیل و کیف پول مشتریان بالقوه را جذب کند. می‌توانید از این تصاویر در مواد تبلیغاتی، در وب‌سایت خود و سایر مطالب برندسازی استفاده کنید.

چند سایت عکاسی مانند Getty یا iStock را مرور کنید و شروع به ساخت مجموعه‌ای از عکس‌های نشان‌دهنده برند خود کنید. کلمات کلیدی را از تمرین تداعی کلمه خود وصل کنید و ببینید چه اتفاقی می افتد.

فقط مطمئن شوید که استفاده از عکس شما ثابت است. علاوه بر این، ممکن است عاقلانه باشد که در نهایت یک عکاس استخدام کنید یا خودتان عکس بگیرید تا تصاویر منحصر به فردی برای کسب و کار خود ایجاد کنید.


پیشنهادی:  هوش مصنوعی در استراتژی برندسازی شخصی خود


 

6. لوگوی خود را طراحی کنید

طراحی لوگو احتمالاً اولین چیزی است که برای برندسازی کسب و کار به ذهن خطور می کند – اما باید در پایان فرآیند طراحی انجام شود.

ایجاد تصویری زیبا بدون ارتباط با پیام اصلی برندتان بسیار آسان است . و اکنون شما یک نام، فونت، گزینه های رنگی و تصاویر مرجع دارید تا ظاهر لوگوی خود را هدایت کند.

همانطور که شروع به طراحی آن می کنید، در نظر بگیرید که لوگوی شما در کجا قرار خواهد گرفت و اندازه آن در اندازه های مختلف چقدر آسان خواهد بود. ممکن است به چندین تنوع نیاز داشته باشید که برای نیازهای اندازه یا چیدمان منحصر به فرد کار کند.

نکته: اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، نام خود را بردارید و آن را به یک علامت کلمه تبدیل کنید – یک برخورد تایپوگرافی منحصر به فرد از متن. سپس، یک نماد کوچکتر را که می تواند در کنار آن کار کند، کاوش کنید.

 

7. مشخص کنید به چه دارایی های برندسازی نیاز دارید

شما باید چیزی بیش از توسعه عناصر برند خود انجام دهید و آن را یک روز بنامید. شما باید بفهمید که باید با چه دارایی های دیجیتال و فیزیکی سازگار شود. این شامل:

  • صفحات وب
  • پست های رسانه های اجتماعی
  • تبلیغات دیجیتال
  • دارایی های ویدیویی
  • کارت بازرگانی
  • پوشاک
  • تبلیغات چاپی
  • سرصفحه های ایمیل
  • برگردان های پنجره
    و این فقط چند دسته کلی است.

برای شروع نیازی به یک لیست جامع ندارید. ممکن است منطقی تر باشد که هر دارایی را به پروژه های جداگانه تقسیم کنید که می توانید بر اساس نیازهای تجاری اولویت بندی کنید.

احتمالاً می خواهید ابتدا به دنبال تطبیق برند خود با وب سایت خود باشید و سپس از آنجا بروید.

 

8. دستورالعمل های برند را تعیین کنید

برای رسمی کردن نام تجاری خود، باید اصول اولیه برند خود و نحوه برخورد با آن را هنگام نمایش در رسانه های مختلف مستند کنید.

به احتمال زیاد، در ابتدا فقط برخی از احتمالات را پوشش خواهید داد. اما این یک منبع حقیقت را برای ارجاع به هنگام نیاز به ایجاد تصاویر جدید ایجاد می کند.

شاید بهتر باشد با یک شرکت طراحی کار کنید یا یک طراح را استخدام کنید تا به نهایی کردن دستورالعمل های شما کمک کند. اما اگر می‌خواهید خودتان آن را امتحان کنید، با بررسی دستورالعمل‌های شرکت‌های دیگر شروع کنید.

 

9. نام تجاری خود را اعمال کنید و تاثیر آن را دنبال کنید

در نهایت زمان آن رسیده که برند خود را به بازار معرفی کنید. تغییراتی را که ایجاد کرده اید در وب سایت، رسانه های اجتماعی، تبلیغات و هر مکان ضروری دیگر اعمال کنید. مطمئن شوید که نام تجاری شما سازگار است و تجربه یکپارچه را در هر نقطه تماس ممکن ایجاد می کند.

اگر مشاهده کنید، متوجه خواهید شد که آیا نام تجاری شما به مشتریان چسبیده است یا خیر:

  • وفاداری: مشتریان برند شما را بر دیگران انتخاب می کنند.
  • پیوست: مشتریان به کسب و کار شما باز می گردند.
  • انجمن: افراد در مورد استفاده از نام تجاری شما با هم ارتباط برقرار می کنند.
  • تعامل: افرادی که در مورد کسب و کار شما صحبت می کنند.

ردیابی و درک همه اینها می تواند دشوار باشد. در آغاز، توجه کنید و سعی کنید آنچه را که در مورد کسب و کار شما گفته می شود، انتخاب کنید. به احتمال زیاد، اگر هجوم مشتریانی را مشاهده کنید که به طور مداوم از شرکت شما استفاده می کنند و در مورد آن صحبت می کنند، در مسیر درستی هستید.

 

چرا باید برای کسب و کار خود برندسازی کنید

یک برند باعث ایجاد اعتبار و اعتماد می شود
اگر می‌خواهید مردم به شما اعتماد کنند، باید به بخش نگاه کنید.

یک نام تجاری قوی در بازار برجسته می شود و باعث می شود به راحتی قابل تشخیص باشد و اعتبار مصرف کننده را ایجاد کند. این آشنایی باعث تقویت اعتماد و افزایش احتمال وفاداری مشتری می شود.

یک برند شما را به یاد ماندنی می کند
یک برند به یاد ماندنی فضای منحصر به فردی را در ذهن مصرف کننده ایجاد می کند. این فقط در مورد شناخت نیست. این در مورد اولین کسب و کاری است که آنها در صنعت شما به آن فکر می کنند – اطمینان حاصل شود که شما انتخاب اصلی آنها هستید.

یک برند شما را از رقبا جدا می کند
فراتر از تمایز، یک برند یک سپر رقابتی ایجاد می کند. این داستان منحصربه‌فرد، ارزش‌ها و وعده‌هایی را در بر می‌گیرد که رقبا نمی‌توانند آن‌ها را تکرار کنند و به شما مزیتی پایدار می‌دهد.

بیرون بروید و برند خود را بسازید
ایناهاش! تمام مراحل برای ساختن داستان برند شما.

اگر متوجه شدید که مراحل را دوباره مرور می کنید، نگران نباشید. ممکن است تصمیم بگیرید که بعداً متوجه شوید که با سایر عناصر طراحی کسب و کار شما سازگار نیست.

 

جدیدترین دوره ها​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسعه فردی
دوره های توسعه فردی
کسب و کار
دوره های کسب و کار
روانشناسی
دوره های روانشناسی
مراقبه - یوگا
دوره های مدیتیشن
دوره های یوگا
زندگی نامه
لینکدونی
مطالب پر بازدید