جستجو
Close this search box.

فلیسیتی جونز | زندگی نامه +حقایق، آثار و عکس ها

زندگی نامه (بیوگرافی) فلیسیتی جونز (Felicity Jones)
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Pinterest

فهرست مطالب

فلیسیتی جونز بازیگر بریتانیایی است که برای بازی در نقش جین هاوکینگ در فیلم تحسین شده «نظریه همه چیز» محبوبیت بیشتری کسب کرده است. جونز از 12 سالگی بازیگری کرده و در چندین نمایشنامه، برنامه های تلویزیونی و فیلم ها کار کرده است. در ادامه با مجله قهرمان همراه باشید.

 

بیوگرافی فلیسیتی جونز

فلیسیتی جونز کار خود را با فیلم تلویزیونی «جویندگان گنج» آغاز کرد. او سپس نقش اتل هالو را در یک برنامه تلویزیونی دیگر به نام “بدترین جادوگر” و دنباله آن “کالج عجیب و غریب” بازی کرد. در اولین فیلم خود “فلش بک های یک احمق” او نقش روث جوان را بازی کرد و در چندین فیلم بازی کرد. او با بازی در فیلم‌هایی مانند «زن نامرئی» و «مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز ۲» به محبوبیت دست یافت.

با این حال، نقش فلیسیتی جونز در «نظریه همه چیز» بود که برای اولین بار نامزدی اسکار را برای او به ارمغان آورد. این فیلم زندگی‌نامه‌ای بر اساس زندگی فیزیکدان، استیون هاوکینگ ساخته شده بود و جونز به دلیل بازی بی‌عیب و نقصش از همسر اول هاوکینگ، به شدت مورد تحسین بینندگان و منتقدان قرار گرفت. او سپس در فیلم «دوزخ» با بازی تام هنکس دیده شد. آکادمی هنرهای فیلم و تلویزیون بریتانیا در لس آنجلس در سال 2016 به جونز به دلیل استعداد و مشارکت قابل توجه او در سینما، جایزه “هنرمند سال بریتانیا” را اهدا کرد.

فلیسیتی جونز (Felicity Jones)

 

دوران کودکی و اوایل زندگی

فلیسیتی رز هدلی جونز در 17 اکتبر 1983 در بیرمنگام به دنیا آمد. پدرش، گرت جونز، به عنوان روزنامه نگار کار می کرد، در حالی که مادرش، جولیا هدلی، به تبلیغات چاپی مشغول بود. پدر و مادرش زمانی که او سه ساله بود از هم جدا شدند و پس از آن برادرش و او توسط مادرشان در بورنویل، میدلندز غربی بزرگ شدند.
او به مدرسه دخترانه Kings Norton رفت و پس از آن در مدرسه King Edward VI Handsworth تحصیل کرد تا به سطح A برسد. پس از یک سال وقفه، او در کالج Wadham، آکسفورد، زبان انگلیسی خواند و در سال 2006 با یک ثانیه بالاتر از کار افتاد.


هنگامی که جونز کودک بود، مادرش اغلب برادرش و او را به سینما و تئاتر می برد که به آرامی اشتیاق او را به بازیگری افزایش داد. او در سن 11 سالگی و زمانی که در یک باشگاه نمایشی در کارخانه کاستارد ثبت نام کرد، شروع به درس بازیگری کرد.
فلیسیتی جونز در حین تحصیل در کالج در چندین درام از جمله “آتیس” در سال 2005 شرکت کرد که در آن نقش اصلی را بازی کرد. او همچنین در تور تابستانی انجمن نمایشی دانشگاه آکسفورد به ژاپن در کمدی اشتباهات شکسپیر ایفای نقش کرد.


پیشنهادی:  زندگی نامه لیدی گاگا + عکس های جدید   ***   زندگی نامه کت دنینگز


 

حرفه

  • فلیسیتی جونز اولین بازیگری خود را در سال 1996 با فیلم تلویزیونی خانوادگی «جویندگان گنج» انجام داد.
    از سال 1998 تا 1999، او در نقش اتل هالو در مجموعه تلویزیونی بریتانیایی-کانادایی “بدترین جادوگر” ظاهر شد. او بعداً در سال 2001 نقش خود را در دنباله «Weirdsister College» ایفا کرد.
  • در سال 2003، او نقش گریس می را در درام بی‌بی‌سی «خدمت‌ها» بازی کرد. در همان سال، او نقش اما گراندی را در سریال تلویزیونی بی‌بی‌سی رادیو 4 «کمانداران» به عهده گرفت. او تا سال 2009 این نقش را ادامه داد.

  • او در سال 2007 نقش اصلی کاترین مورلند را در اقتباس ITV از جین آستن “Northanger Abbey” ایفا کرد. در همان سال، او با نمایش “That Face at the Royal Court Theatre” ساخته پولی استنهام وارد صحنه نمایش شد.
  • در سال 2008، او در فیلم‌های «سر عروس بازبینی شده» و «فلش‌بک‌های یک احمق» ظاهر شد. او در اپیزود «یونیکورن و زنبور» در سریال «دکتر هو» حضور داشت و نقش رابینا ردموند را بازی کرد. در «باغ گچی» اثر انید باگنولد که در تئاتر دونمار وارهاوس در لندن بازی کرد، جونز در نقش لورل دیده شد.

 

  • در برنامه تلویزیونی سال 2009 “خاطرات آن فرانک” او نقش خواهر بزرگ آن فرانک، مارگوت فرانک را بازی کرد. بعداً در همان سال در ماه مه، او در یک خوانش تمرین شده از آنتونی مینگلا “Hang Up” ظاهر شد که در جشنواره High Tide پخش شد.
  • در سال 2010، او در فیلم های “Cemetry Junction”، “Sulboy” و “The Tempest” دیده شد.

 

  • در اوایل سال 2011، جونز در کمدی رمانتیک “دختر کلبه” دیده شد و به خاطر بازی در نقش یک قهرمان اسکیت بورد مورد تحسین قرار گرفت. او مجبور شد آموزش های گسترده ای را در اسکیت بورد ببیند و همچنین مخفیانه در کلبه ای در سنت آنتون کار می کرد تا برای این نقش آماده شود.
  • جونز برای اینکه بتواند نقش خود را در نمایشنامه “لویز میلر” به طور متقاعد کننده ایفا کند، با یک خانواده کاتولیک زندگی کرد و در مراسم عشای ربانی شرکت کرد. این نمایش در تئاتر Donmar Warehouse لندن در ژوئن و ژوئیه 2011 پخش شد. بعداً در همان سال او را به عنوان بازیگر انتخاب کردند. چهره جدید باربری و دولچه و گابانا.

 

  • در سال 2013، جونز به «زن نامرئی» اشاره کرد که در آن نقش الن ترنان را بازی کرد. او سپس نقش فلیسیا هاردی را در «مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز 2» بازی کرد که در 2 می 2014 منتشر شد.
  • فلیسیتی جونز با بازی در نقش جین وایلد هاوکینگ در فیلم “تئوری همه چیز” که در سال 2014 اکران شد، محبوبیت فوق العاده ای به دست آورد. این فیلم بر اساس زندگی فیزیکدان مشهور استیون هاوکینگ ساخته شده بود و جونز نقش همسر اول او را بازی کرد. جین هاوکینگ واقعی به شدت تحت تاثیر جونز قرار گرفت و حتی اظهار داشت که در هنگام تماشای جونز از خودش پرسیده بود یا نه. این نقش برای او نامزدی چندین جایزه را به همراه داشت.

فلیسیتی جونز (Felicity Jones)

  • در فوریه 2015، فلیسیتی جونز نقش جین ارسو را در اسپین آف فیلم جنگ ستارگان، “روگ وان” به تصویر کشید. این فیلم که در سال 2016 اکران شد بیش از یک میلیارد دلار در گیشه فروش داشت.
  • جونز سپس نقش سینا بروکس را در فیلم Inferno در سال 2016 بازی کرد. او در این فیلم نقش دکتری را بازی کرد که به رابرت لنگدون در فرار کمک می کند.
  • جونز در ادامه در فیلم 2018 «بر اساس جنسیت» که بر اساس زندگی روث بادر گینزبورگ قاضی دادگاه عالی ایالات متحده است، دیده می شود.

زندگی شخصی و میراث

فلیسیتی جونز پس از اولین ملاقات این زوج در آکسفورد در سال 2003، حدود ده سال با هنرمند و مجسمه ساز اینترنتی، اد فورنیلس، در رابطه بود. پس از 10 سال رابطه طولانی، این زوج در اواخر سال 2014 از هم جدا شدند.
او در سال 2015 با کارگردان چارلز گارد آشنا شد و این زوج در سال 2017 نامزد کردند. در 30 ژوئن 2018، این زوج در یک مراسم خصوصی در قلعه سودلی در کاتسوولدز، آکسفوردشایر در انگلستان ازدواج کردند.

چیزهای بی اهمیت

فلیسیتی جونز خواهرزاده مایکل هدلی بازیگر بریتانیایی است.
او در کودکی از طرفداران پر و پا قرص سریال گانگستری بی‌بی‌سی «پیکی بلایندرز» بود.

فلیسیتی جونز (Felicity Jones)

 

فیلم های فلیسیتی جونز

1. Rogue One (2016)
(اکشن، علمی تخیلی، ماجراجویی)

2. نظریه همه چیز (2014)
(عاشقانه، بیوگرافی، درام)

3. هیولا تماس می گیرد (2016)
(فانتزی، درام)

4. Cemetery Junction (2010)
(درام، کمدی)

5. فلاش بک های یک احمق (2008)
(نمایش)

6. مثل دیوانه (2011)
(عاشقانه، درام)

7. هوانوردان (2019)
(اکشن، ماجراجویی، بیوگرافی، درام، عاشقانه)

8. مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2 (2014)
(علمی تخیلی، ماجراجویی، اکشن)

9. هیستری (2011)
(عاشقانه، کمدی)

10. Brideshead Revisited (2008)
(درام، عاشقانه)

 

جدیدترین دوره ها​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسعه فردی
دوره های توسعه فردی
کسب و کار
دوره های کسب و کار
روانشناسی
دوره های روانشناسی
مراقبه - یوگا
دوره های مدیتیشن
دوره های یوگا
زندگی نامه
لینکدونی
مطالب پر بازدید