جستجو
Close this search box.

میشل ویلیامز | زندگی نامه + حقایق، آثار و عکس ها

زندگی نامه (بیوگرافی) میشل ویلیامز (Michelle Williams)
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Pinterest

فهرست مطالب

میشل ویلیامز بازیگر آمریکایی نامزد اسکار است که به خاطر بازی در فیلم‌هایی مانند «کوهستان بروکبک»، «ولنتاین آبی»، «جزیره شاتر» و «هفته من با مرلین» شناخته می‌شود. با مجله قهرمان همراه باشید.

 

بیوگرافی میشل ویلیامز

کار میشل ویلیامز در سنین جوانی با نقش های مهمان در برنامه های تلویزیونی مختلف آغاز شد. او ابتدا با بازی در سریال درام نوجوانان «داوسون کریک» مورد توجه قرار گرفت. او همچنین برای بازی در فیلم رمانتیک درام «کوهستان شکسته» مورد قدردانی قرار گرفت. این فیلم به کارگردانی آنگ لی از نظر تجاری خوب عمل کرد و اولین نامزدی ویلیامز را برای جایزه اسکار به ارمغان آورد.

میشل ویلیامز (Michelle Williams)

میشل ویلیامز سپس در نقش‌های اصلی فیلم‌هایی مانند «وندی و لوسی» ظاهر شد و پس از آن در کنار لئوناردو دی کاپریو در فیلم هیجان‌انگیز «جزیره شاتر» بازی کرد. این بازیگر با انتخاب بازی در نقش زنان مشکل دار با مسائل روانی در بسیاری از فیلم هایش، تحسین منتقدان را به خاطر انتخاب نامتعارف نقش هایش به دست آورده است. او در کارنامه کاری خود تاکنون برنده جوایز و نامزدی متعددی شده است که شامل چهار نامزدی اسکار، چهار نامزدی بفتا و همچنین پنج نامزدی گلدن گلوب است که یکی از آنها را برنده شده بود.

 

دوران کودکی و اوایل زندگی

میشل ویلیامز در 9 سپتامبر 1980 در کالیسپل، مونتانا در ایالات متحده به دنیا آمد. پدرش لری آر ویلیامز نویسنده و تاجر کالا است در حالی که مادرش کارلا اینگرید خانه‌دار است. او نروژی الاصل است. او یک خواهر کوچکتر و سه خواهر و برادر ناتنی دارد.
او در مونتانا بزرگ شد اگرچه خانواده بعداً به سن دیگو نقل مکان کردند. او در سنین پایین به بازیگری علاقه مند شد و در یک نمایش محلی به نام “آنی” بازی کرد. او در نهایت نقش مهمان را در سریال تلویزیونی محبوب Baywatch بازی کرد.


پیشنهادی:   زندگی نامه لیدی گاگا     ***    زندگی نامه کت دنینگز 


 

حرفه

  • میشل ویلیامز اولین فیلم خود را با بازی در نقش مکمل در فیلم “Lassie” در سال 1994 انجام داد. کارگردانی آن را دانیل پتر بر عهده داشت. او در فیلم‌هایی مانند «Timemaster»، (1995)، «Species» (1995)، «A Thousand Acres» (1997) و «Perfume» (2001) ظاهر شد. او پس از بازی در سریال تلویزیونی «داوسون کریک» که از سال 1998 تا 2003 پخش شد شروع به محبوبیت کرد.
  • او سپس در فیلم‌هایی مانند «سرزمین فراوانی» و «دوستان خیالی» ظاهر شد. او در سال 2005 پس از بازی در نقش مکمل در فیلم “کوهستان بروکبک” به اوج حرفه خود رسید. این فیلم مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و از نظر تجاری نیز موفقیت بزرگی داشت. این فیلم به کارگردانی آنگ لی، نامزد هشت جایزه اسکار شد که برنده سه جایزه اسکار شد. همچنین اولین نامزدی اسکار ویلیامز را در بخش «بهترین بازیگر زن» به ارمغان آورد.

میشل ویلیامز (Michelle Williams)

  • او پس از حضور در فیلم‌هایی مانند «من آنجا نیستم» (2007) و «ماموت» (2009)، دومین نامزدی اسکار خود را برای بازی در فیلم درام عاشقانه «ولنتاین آبی» در سال 2010 به دست آورد. به کارگردانی درک سیانفرانس، این فیلم یک موفقیت تجاری بود.
  • او در سال 2010 با لئوناردو دی کاپریو در تریلر روانشناختی “جزیره شاتر” بازی کرد. این فیلم موفقیت تجاری زیادی داشت. اگرچه این فیلم هیچ جوایز قابل توجهی دریافت نکرد، اما همچنان به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های هیجان‌انگیز روان‌شناختی شناخته می‌شود.

 

  • در سال 2011، ویلیامز نقش مرلین مونرو را در فیلم درام “هفته من با مرلین” ایفا کرد. این فیلم به کارگردانی سایمون کورتیس در مورد ساخت فیلم «شاهزاده و دختر نمایشی» محصول 1957 بود. این فیلم از نظر تجاری خوب عمل کرد و با نقدهای مثبت روبرو شد. ویلیامز سومین نامزدی اسکار خود را در بخش «بهترین بازیگر زن» به ارمغان آورد. او همچنین برنده جایزه گلدن گلوب در همان بخش شد.
  • نقش مهم بعدی او در پرده بزرگ در سال 2013 در فیلم “Oz the Great and the Powerful” بود. این فیلم به کارگردانی سام ریمی یک موفقیت تجاری بود. استقبال انتقادی متفاوت بود. جوایز متعددی را نیز به دست آورد. او چهارمین نامزدی اسکار خود را برای بازی در «منچستر کنار دریا» به دست آورد، جایی که در کنار کیسی افلک بازی کرد. این فیلم یک موفقیت تجاری بود و چندین نامزدی اسکار را به دست آورد.

 

  • او در سال 2017 یکی از نقش های اصلی فیلم موزیکال «بزرگترین شومن» به کارگردانی مایکل گریسی را بازی کرد. این فیلم از نظر تجاری موفقیت بزرگی داشت و با بودجه 84 میلیون دلاری بیش از 433 میلیون دلار به دست آورد. در همان سال، او نقش اصلی را در فیلم جنایی «همه پول های جهان» بازی کرد. این فیلم موفقیت مالی زیادی نداشت، اگرچه با نقدهای مثبت روبرو شد و نامزدی اسکار متعددی دریافت کرد.
  • نقش‌های او روی صحنه شامل بازی‌های او در احیای «کاباره» در سال 2014 و «پرنده سیاه» در سال 2016 است. او برای دومی نامزد جایزه تونی شد. آخرین کار او در پرده بزرگ، بازی در فیلم کمدی «من احساس زیبایی می‌کنم» در سال ۲۰۱۸ بود. این فیلم یک موفقیت تجاری بود و نقدهای متفاوتی دریافت کرد.

آثار عمده

  • «کوهستان بروکبک» یکی از موفق ترین و تحسین شده ترین آثار میشل ویلیامز است. در این فیلم به کارگردانی آنگ لی، بازیگرانی چون هیث لجر، جیک جیلنهال، لیندا کاردلینی و آن هاتاوی نیز به ایفای نقش پرداختند. این فیلم از نظر تجاری موفقیت بزرگی داشت و با بودجه 14 میلیون دلاری نزدیک به 180 میلیون دلار به دست آورد.
  • همچنین مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. این فیلم نامزد هشت جایزه اسکار شد که از این میان برنده سه جایزه بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه اقتباسی و بهترین موسیقی متن شد. ویلیامز همچنین نامزد اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد.
  • «جزیره شاتر»، یک فیلم هیجان‌انگیز روان‌شناختی محصول 2010، یکی دیگر از شناخته‌شده‌ترین آثار ویلیامز و فیلم‌های موفق تجاری است. این فیلم با بازی لئوناردو دی کاپریو در نقش اصلی; او نقش یک مارشال آمریکایی ادوارد دنیلز را بازی کرد که در حال بررسی یک مرکز روانپزشکی برای یک بیمار گم شده است.

  • میشل ویلیامز نقش همسر متوفی خود را بازی می کرد که از طریق فلاش بک ها و رویاها ظاهر می شد. این فیلم به کارگردانی مارتین اسکورسیزی در باکس آفیس خوب ظاهر شد و نقدهای مثبتی دریافت کرد. هیئت ملی بازبینی این فیلم را به عنوان یکی از ده فیلم برتر سال انتخاب کرد.
  • اخیراً او یکی از نقش‌های اصلی فیلم درام «منچستر کنار دریا» در سال ۲۰۱۶ را بازی کرد. در این فیلم به کارگردانی کنت لونرگان، کیسی افلک، کایل چندلر و لوکاس هجز نیز ایفای نقش کردند. از نظر تجاری خوب عمل کرد و با بودجه 8.5 میلیون دلاری نزدیک به 80 میلیون دلار درآمد کسب کرد. همچنین مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و نامزد چندین جایزه اسکار شد.

میشل ویلیامز (Michelle Williams)

زندگی شخصی

میشل ویلیامز به مدت سه سال با هیث لجر رابطه داشت اما مدت کوتاهی قبل از مرگ او از هم جدا شدند. این زوج یک دختر داشتند که در سال 2005 به دنیا آمد. او ماتیلدا نام داشت.
او از سال 2008 تا 2009 با اسپایک جونز قرار داشت.
او علاوه بر بازیگری، چهره چندین برند نیز هست. او چهره کیف های دستی لویی ویتون در سال 2013، مجموعه جواهرات لویی ویتون در سال 2014 و مجموعه عینک آفتابی لویی ویتون در سال 2017 شد.

 

5 واقعیت شگفت انگیز

1- ویلیامز تنهاست
وقتی ویلیامز در دبیرستان بود، دوستان زیادی نداشت و بیشتر خودش را حفظ می کرد.

2- او عاشق ماهیگیری و تیراندازی است
ویلیامز رابطه نزدیکی با پدرش نداشت، اما او به او ماهیگیری و تیراندازی را یاد داد.

3- اصل و نسب او
این بازیگر اصالتا نروژی دارد.

4- هیث لجر پس از جدایی آنها درگذشت
لجر، پدر دختر اول ویلیام، بلافاصله پس از جدایی آنها درگذشت.

5- او از تحصیلش پشیمان است
ویلیامز در خانه تدریس می کرد. او متأسف است که آموزش ساختارمندتری دریافت نکرده است.

 

جدیدترین دوره ها​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسعه فردی
دوره های توسعه فردی
کسب و کار
دوره های کسب و کار
روانشناسی
دوره های روانشناسی
مراقبه - یوگا
دوره های مدیتیشن
دوره های یوگا
زندگی نامه
لینکدونی
مطالب پر بازدید