جستجو
Close this search box.

انوشکا شارما | زندگی نامه + حقایق، آثار و عکس ها

زندگی نامه (بیوگرافی) انوشکا شارما (anushka sharma)+ آثار و عکس های جدید
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Pinterest

فهرست مطالب

آنوشکا شارما بازیگر و تهیه کننده فیلم هندی است که خود را به عنوان یکی از محبوب ترین و پردرآمدترین بازیگران زن هند معرفی کرده است. با مجله قهرمان همراه باشید.

 

بیوگرافی انوشکا شارما

انوشکا شارما اولین حضور خود را در مقابل شاهرخ خان، فوق ستاره بالیوود، در فیلم «راب نه بانا دی جودی» انجام داد. او از آن زمان تاکنون با دو خاندان سوپراستار دیگر بالیوود کار کرده است: در مقابل امیرخان در «پی‌کی» و سلمان خان در «سلطان»، هر دو فیلم از پردرآمدترین فیلم‌های او هستند. او با چندین بازیگر اصلی بالیوود کار کرده است و در کنار شهید کاپور در «شرکت بادماش» حضور داشته است.

رانویر سینگ در “Band Baaja Baaraat” و “Ladies vs Ricky Bahl”; آکشای کومار در «خانه پاتیالا»؛ و رانبیر کاپور در «مخمل بمبئی» و «آئه دل های مشکیل». او همچنین فیلم‌های «NH10»، «Phillauri» و «Pari» را از طریق شرکت سازنده‌اش Clean Slate Films تولید کرده است. او خط تولید لباس زنانه خود را طراحی کرده است و با چندین برند برتر قراردادهای حمایتی دارد. او به عنوان یک بشردوست از برابری جنسیتی و حقوق حیوانات حمایت می کند.

 

دوران کودکی و اوایل زندگی

انوشکا شارما در 1 می 1988 در آیودیا، اوتار پرادش، در خانواده سرهنگ آجی کومار شارما، افسر ارتش و آشیما شارما، یک خانه دار به دنیا آمد. او یک برادر بزرگتر به نام کارنش شارما دارد که قبلاً در نیروی دریایی بازرگانی خدمت می کرد و اکنون تهیه کننده فیلم است.
انوشکا شارما در بنگلور بزرگ شد و قبل از دریافت مدرک هنر از کالج Mount Carmel در مدرسه ارتش تحصیل کرد. او ابتدا می‌خواست حرفه مدلینگ یا روزنامه‌نگاری را دنبال کند و پس از اتمام تحصیلات خود به بمبئی نقل مکان کرد تا به دنبال فرصت‌های مدلینگ باشد.


پیشنهادی:  زندگی نامه گل گدوت   ***  زندگی نامه لیدی گاگا   ***   زندگی نامه جنیفر لارنس


 

حرفه

  • انوشکا شارما کار خود را به عنوان یک مدل آغاز کرد. او با Elite Model Management منعقد شد و در آنجا توسط مشاور سبک پراساد بیداپا آراسته شد. در همان زمان، او در کلاس های بازیگری شرکت کرد و برای نقش ها تست داد. او اولین باند خود را در هفته مد Lakme برای نمایش Les Vamps طراح Wendell Rodricks انجام داد و متعاقباً به عنوان مدل نهایی او در مجموعه بهار تابستان 2007 انتخاب شد.
  • زمانی که انوشکا شارما تست صفحه نمایش خود را در استودیو یاش راج فیلمز انجام داد، قبلاً کمپین هایی را برای برندهایی مانند Silk & Shine، Whisper، Nathella Jewelry و Fiat Palio انجام داده بود. او از انجام یک ممیزی بداهه امتناع ورزید و به جای آن یک روز آماده شد و یک قرارداد سه فیلم با استودیو بسته بود.

انوشکا شارما (anushka sharma)

  • او در درام رمانتیک آدیتیا چوپرا «Rab Ne Bana Di Jodi» (2008) در نقش اصلی «تانی صحنهی»، عروس جوان مردی میانسال، با بازی شاهرخ خان، بازی کرد. او به خاطر نقشش مورد ستایش قرار گرفت و نامزد دریافت جایزه فیلم فیر برای «بهترین بازیگر زن» و «بهترین اولین بازیگر زن» شد.
  • او سپس به عنوان بانوی اصلی در کمدی جنایی «شرکت بدماش» (2010) در کنار شهید کاپور، ویر داس و میانگ چانگ ظاهر شد که با نقدهای متفاوتی روبرو شد. بعداً در همان سال، او در سومین فیلم خود با یاش راج فیلمز، «باند باجا باآراات» در برابر رانویر سینگ اولین بازی کرد، نقشی که دومین نامزدی فیلم فیر برای «بهترین بازیگر زن» را برای او به ارمغان آورد.

 

  • انوشکا شارما در درام ورزشی «خانه پاتیالا» (2011) در مقابل آکشی کومار ظاهر شد که در آن بازی پرانرژی او توسط منتقدان تحسین شد. در همان سال، او دوباره با رانویر سینگ برای درام کمدی «خانم ها در برابر ریکی باهل» متحد شد که با وجود دریافت نقدهای متفاوت، موفقیت متوسطی در گیشه داشت.
  • او در نقش مکمل در کنار شاهرخ خان و کاترینا کایف در آخرین فیلم یاش چوپرا، “جاب تک های جان” (2012) ظاهر شد، که برای آن “جایزه فیلم فیر بهترین بازیگر نقش مکمل زن” را از آن خود کرد.

  • او نقش اصلی را در طنز سیاسی ویشال بهاردواج “Matru Ki Bijlee Ka Mandola” (2013) بازی کرد. این فیلم همچنین با بازی پانکاج کاپور، عمران خان و شبانا عزمی، نقدهای متفاوتی از سوی منتقدان دریافت کرد.
  • طنز مذهبی راجکومار هیرانی “PK” (2014)، که در آن او جگات “جاگو” جانینی، روزنامه‌نگار تلویزیونی را در مقابل عامر خان که نقش یک بیگانه را بازی می‌کرد، به تصویر می‌کشید، موفقیت بزرگی در هند و در سراسر جهان به دست آورد. او با موفقیت فیلم، شرکت تولیدی خود را با نام Clean Slate Films راه‌اندازی کرد که با انتشار فیلم هیجان‌انگیز «NH10» (2015)، که در آن نقش اصلی را بازی کرد، برای اولین بار شروع به کار کرد.

 

  • انوشکا شارما برای به تصویر کشیدن شخصیت رزی نورونا، خواننده جاز، در درام جنایی دوره ای مورد انتظار انوراگ کاشیاپ با نام مخملی بمبئی (2015) سخت کار کرد، اما فیلم نتوانست منتقدان را تحت تاثیر قرار دهد. او نقش مکمل یک رقصنده را در یک کشتی کروز در مجموعه کمدی-درام زویا اختر «Dil Dhadakne Do» با بازی آنیل کاپور، شفالی شاه، پریانکا چوپرا و رانویر سینگ بازی کرد.
  • او سپس با سلمان خان برای فیلم دیگری برای یاش راج فیلمز، درام ورزشی عاشقانه «سلطان» (2016) همکاری کرد، که در آن نقش کشتی‌گیر عارفه حسین را بازی کرد. او به مدت شش هفته برای این نقش تمرین کرد و یاد گرفت که هاریانوی صحبت کند، اما منتقدان با هیکل او قانع نشدند، حتی اگر بازی او را “روحیه” دیدند.

  • در سال 2016، او همچنین در کنار رانبیر کاپور و آیشواریا رای در درام عاشقانه پرفروش کاران جوهر “Ae Dil Hai Mushkil” ظاهر شد و نقش اول زن آلیزه خان را به تصویر کشید، دختری آزاده که در یک رابطه بدون عشق گیر کرده بود. او برای نقش خود نامزدی بهترین بازیگر زن فیلم فیر را به دست آورد و با دو فیلم موفق، به عنوان موفق ترین بازیگر زن بالیوود سال مورد ستایش قرار گرفت.
  • او در سال 2017 در دو فیلم ظاهر شد: کمدی فانتزی “Phillauri” که او نیز تهیه کنندگی آن را بر عهده داشت، و رمان عاشقانه امتیاز علی “Jab Harry Met Sejal” در مقابل شاهرخ خان. هر دو فیلم نتوانستند در گیشه تاثیر بگذارند.
  • انوشکا شارما بعداً فیلم ترسناک فراطبیعی “Pari” (2018) را تهیه کرد و در آن بازی کرد، که یک شکست انتقادی بود، اما او به دلیل نگرش ریسک پذیر و تمایل به کشف مسیرهای مختلف مورد تحسین قرار گرفت. او قرار است در فیلم‌های «صفر» با بازی شاهرخ خان، «سوی داگا» در کنار وارون داوان و فیلم زندگی‌نامه‌ای «سانجو» به کارگردانی راجکومار هیرانی با بازی رانبیر کاپور حضور داشته باشد.

انوشکا شارما (anushka sharma)

 

آثار عمده

اولین فیلم آنوشکا شارما “راب نه بانا دی جودی” موفقیت تجاری بزرگی بود و دومین فیلم پرفروش بالیوود در سال 2008 شد. فیلم بعدی او با شاهرخ خان، “جاب تک های جان” سومین فیلم پرفروش بالیوود بود. فیلم 2012.
اولین فیلم پرفروش او «PK» با بازی عامر خان بود که درآمدی بالغ بر ۷ میلیارد روپیه (۱۱۰ میلیون دلار) در سراسر جهان به دست آورد. هر دو فیلم او در سال 2016، «سلطان» و «آی دل های مشکیل»، پرفروش‌ترین فیلم‌ها بودند و در رتبه اول در میان پردرآمدترین فیلم‌های سینمای هند قرار گرفت.

جوایز و دستاوردها

انوشکا شارما در سال 2013 جایزه فیلم فیر برای بهترین بازیگر نقش مکمل زن را برای «Jab Tak Hai Jaan» دریافت کرد. او شش نامزدی فیلم فیر دیگر را برای «بهترین بازیگر زن» و «بهترین بازیگر نقش مکمل زن» برای «Rab Ne Bana Di Jodi» دریافت کرده است. گروه Baaja Baaraat، ‘NH10’، ‘Dil Dhadakne Do’ و ‘Ae Dil Hai Mushkil’.
او در سال 2017 توسط مجله GQ به عنوان “زن سال”، توسط مجله “ووگ” به عنوان “تغییر کننده بازی سال” و از سوی PETA هند به عنوان “شخص سال” انتخاب شد. او قبلاً در سال 2015 توسط PETA به عنوان “جذاب ترین سلبریتی گیاهخوار” انتخاب شده بود.

 

انوشکا شارما (anushka sharma) و همسرش

زندگی شخصی و میراث

انوشکا شارما از سال 2013 با بازیکن کریکت ویرات کوهلی رابطه داشته است، زمانی که آنها در حین فیلمبرداری برای یک آگهی تبلیغاتی با هم آشنا شدند. رابطه آنها و جدایی ادعایی آنها موضوع داغ روزنامه ها بود تا اینکه این زوج سرانجام در یک مراسم خصوصی در ایتالیا در 11 دسامبر 2017 ازدواج کردند.

 

چیزهای بی اهمیت

دو سال قبل از اولین فیلم او، تصویری از آنوشکا شارما در فیلم “Lage Raho Munnabhai” روی دیوار ظاهر شد.

فیلم های انوشکا شارما

1. PK (2014)
(علمی تخیلی، درام، کمدی، عاشقانه، فانتزی)

2. سانجو (2018)
(درام، بیوگرافی)

3. Rab Ne Bana Di Jodi (2008) دانلود رایگان Mp3
(موسیقی، درام، عاشقانه، کمدی)

4. Band Baaja Baaraat (2010)
(کمدی، درام، عاشقانه)

5. سلطان (2016)
(اکشن، درام، ورزشی)

6. NH10 (2015)
(جنایی، هیجان انگیز، ماجراجویی، درام)

7. Jab Tak Hai Jaan (2012)
(درام، خانوادگی، عاشقانه)

8. سوئی داگا: ساخت هند (2018)
(خانوادگی، موسیقی، درام، عاشقانه)

9. Dil Dhadakne Do (2015)
(خانوادگی، عاشقانه، درام)

10. پایان (2018)
(وحشتناک، رازآلود)

 

جدیدترین دوره ها​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسعه فردی
دوره های توسعه فردی
کسب و کار
دوره های کسب و کار
روانشناسی
دوره های روانشناسی
مراقبه - یوگا
دوره های مدیتیشن
دوره های یوگا
زندگی نامه
لینکدونی
مطالب پر بازدید