جستجو
Close this search box.

کری مولیگان | زندگی نامه + حقایق، آثار و عکس ها

زندگی نامه (بیوگرافی) کری مولیگان (Carey Mulligan) + آثار و عکس ها
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Pinterest

فهرست مطالب

کری هانا مولیگان بازیگر و خواننده سینما، تلویزیون و تئاتر بریتانیایی است. او که از سال 2004 فعال است، نامزد اسکار، گلدن گلوب و جوایز تونی بوده و برنده جایزه بفتا شده است. مولیگان اهل لندن است و سال‌های اولیه زندگی‌اش را در آلمان گذراند و در هشت سالگی به انگلیس بازگشت. با مجله قهرمان همراه باشید.

 

بیوگرافی کری مولیگان

کری مولیگان پس از تماشای برادرش در یک نمایش مدرسه، به بازیگری علاقه مند شد. متعاقباً وارد تئاتر مدرسه شد و سمت رئیس بخش نمایش را بر عهده گرفت. در سال 2005، او اولین نمایش خود را در نقش کیتی بنت در درام عاشقانه “غرور و تعصب” انجام داد. در آن سال، او همچنین در مینی سریال بی‌بی‌سی «Bleak House» انتخاب شد. در سال 2008، او در اولین ساخته خود در برادوی، “مرغ دریایی” ظاهر شد.

نقش موفقیت‌آمیز کری مولیگان در درام «یک آموزش» به‌وجود آمد. مولیگان از آن زمان تاکنون در فیلم‌های «هرگز من را رها نکن»، «رانندگی»، «شرم»، «گتسبی بزرگ»، «در درون لوین دیویس»، «دور از جمعیت دیوانه»، «سفراژت» و «مادبوند» ظاهر شده است. او به‌عنوان یک خواننده در ساخت موسیقی‌های متن سه فیلم خود به نام‌های «شرم»، «درون لوین دیویس» و «دور از جمعیت دیوانه‌کننده» مشارکت داشته است. مولیگان با چندین موسسه خیریه از جمله War Child و Alzheimer’s Society درگیر است.

 

دوران کودکی و اوایل زندگی

  • کری مولیگان متولد 28 می 1985 در وست مینستر لندن، کوچکترین فرزند و تنها دختر نانو (با نام خانوادگی بوث) و استیون مولیگان است. او یک برادر بزرگتر به نام اوین پاتریک مولیگان دارد.
  • پدرش، مدیر هتل با اصل و نسب ایرلندی، در لیورپول بزرگ شد، در حالی که مادرش، مدرس دانشگاه، در Llandeilo، ولز بزرگ شد. هنگامی که مولیگان سه ساله بود پس از اینکه پدرش به عنوان مدیر در هتلی در آنجا شغلی پیدا کرد، خانواده به آلمان نقل مکان کردند.
  • مولیگان در هشت سالگی به همراه خانواده اش به انگلستان بازگشت. او زمانی که در آلمان بود در مدرسه بین‌المللی دوسلدورف تحصیل می‌کرد و بعداً در مدرسه ولدینگهام در ساری تحصیل کرد.

 

  • بعد از اینکه برادرش را دید که در یک تولید مدرسه ای از ریچارد راجرز و اسکار همرستین دوم “پادشاه و من” اجرا می کند، به بازیگری علاقه مند شد. او نزد معلمان رفت و از آنها التماس کرد که اجازه دهند او به تولید بپیوندد. آنها در نهایت به او اجازه دادند تا بخشی از گروه کر باشد.
  • او خیلی زود درگیر برنامه تئاتر مدرسه شد و بعدها رئیس آن شد. آنها موزیکال، نمایش های منظم و کارگاه های آموزشی برای دانش آموزان جوان برگزار کردند.
  • آرزوی او برای بازیگر شدن توسط والدینش که می خواستند او تحصیلات دانشگاهی معمولی را دنبال کند، حمایت نشد. او بدون دلسردی برای چندین مدرسه فیلم درخواست داد. با این حال، او چیزی از آنها نشنید.
  • در آخرین سال تحصیلی خود در ولدینگهام، با جولیان فلوز، بازیگر و فیلمنامه نویس آشنا شد و از طریق او نقش کیتی بنت را در فیلم «غرور و تعصب» در سال 2005 دریافت کرد.

پیشنهادی:  زندگی نامه کاترین لانگفورد   ***   زندگی نامه جنیفر لارنس   ***   زندگی نامه لیدی گاگا


 

حرفه

  • در سال 2004، کری مولیگان در نمایشنامه “چهل چشمک” در تئاتر سلطنتی کورت لندن ظاهر شد. این اولین تولید بزرگ او بود. یک سال بعد، اولین فیلم او “غرور و تعصب” اکران شد. در این فیلم که بر اساس رمان کلاسیک جین آستن ساخته شده است، کایرا نایتلی، روزاموند پایک، متیو مک فادین و دونالد ساترلند نیز ایفای نقش کردند.
  • «غرور و تعصب» در 11 سپتامبر 2005 در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو به نمایش درآمد و به یک موفقیت تجاری و انتقادی تبدیل شد. مولیگان به خاطر بازی کوتاه و در عین حال مهم خود از چهارمین خواهر بنت مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.

  • او اولین بازی خود را در نقش آد کلر در مینی سریال پانزده قسمتی بی بی سی «Bleak House» انجام داد. از سال 2005 تا 2006، او شخصیتی به نام آنجلیک را در نمایش موزیکال “Hypochondriac” در Almeida Theatre به تصویر کشید. او یکی از نقش های اصلی سریال بریتانیایی «خانم پریچارد شگفت انگیز» را بازی کرد.
  • در سال 2007، او نقش شخصیت تکرارشونده خواهر بریجید را در درام جنایی رویه‌ای پلیسی بی‌بی‌سی «Waking the Dead» بازی کرد و در سال 2007 در اقتباس تلویزیونی «نورتانجر ابی» آستن در نقش ایزابلا تورپ ظاهر شد. در آن سال، او شانس حضور مهمان در قسمتی از سری سوم «دکتر هو» را پیدا کرد.

 

  • او با کارگردان آناند تاکر در فیلم او «و آخرین بار کی پدرت را دیدی؟» کار کرد. و نینا زارچنایا را در محصولی از «مرغ دریایی» اثر آنتون چکف در سال 2007 به تصویر کشید.
  • سال 2009 شلوغ ترین سال در زندگی حرفه ای او تا به امروز بوده است. او در چهار فیلم بازی کرد: درام عاشقانه “بزرگترین”، تریلر جنگ روانی “برادران”، درام بیوگرافی اوباش “دشمنان عمومی” و “یک آموزش”.

 

  • در سال 2010، او در کنار کایرا نایتلی و اندرو گارفیلد در درام رمانتیک دیستوپیایی «هرگز اجازه نده بروم» بازی کرد. در آن سال، الیور استون، کارگردان تحسین‌شده، «وال استریت: پول هرگز نمی‌خوابد» را ساخت که دنباله‌ای بر «وال استریت» کلاسیک او در سال ۱۹۸۷ بود. مولیگان نقش وینی گکو، دختر سرمایه‌دار حریص و بی‌رحم شرکت، گوردون گکو (مایکل داگلاس) را به تصویر کشید.
  • او در سال 2011 در دو فیلم و یک تولید تئاتر ظاهر شد. در درام اکشن “Drive”، او با رایان گاسلینگ و برایان کرانستون کار کرد، در حالی که در “شرم” همبازی های او مایکل فاسبندر و جیمز بج دیل بودند. در تولید خارج از برادوی «Through a Glass Darkly»، او کارین را به تصویر کشید، شخصیتی که توسط هریت اندرسون در فیلمی به همین نام ساخته اینگمار برگمان در سال 1961 به تصویر کشیده شد.

 

  • او بخشی از یکی از بزرگ‌ترین فیلم‌های سال 2013 بود، اقتباس باز لورمن از رمان «گتسبی بزرگ» اثر اف. اسکات فیتزجرالد در سال 1925. مولیگان نقش دیزی بوکانان، معشوقه سابق جی گتسبی (لئوناردو دی کاپریو) و زنی پرشور و حسابگر را به تصویر کشید. او در همان سال با برادران کوئن در کمدی سیاه آنها “Inside Llewyn Davis” همکاری کرد.
  • مولیگان در نقش کایرا هالیس در محصول سال 2014 «Skylight» اثر دیوید هار که در تئاتر ویندهام در وست اند لندن روی صحنه رفت، انتخاب شد. در سال 2015، این نمایش در تئاتر طلایی به برادوی آمد. مولیگان برای بازی خود در سال 2015 نامزد جایزه تونی بهترین بازیگر نقش اول زن در یک نمایشنامه شد.

  • در سال 2014، او صدای خود را به لیدی آن یورک در دو قسمت از “غنائم بابل” قرض داد.
  • در اقتباس سینمایی سال 2015 از رمان توماس هاردی به نام «دور از جمعیت دیوانه» در سال 1874، مولیگان نقش باتشبا اوردن را در مقابل گابریل اوک ماتیاس شونارتز، ویلیام بولدوود از مایکل شین و فانی رابین از جونو تمپل بازی کرد. این فیلم تحسین منتقدان را برانگیخت.
  • مولیگان به خاطر بازی اش در «دور از جمعیت دیوانه» مورد تحسین قرار گرفت. برخی از منتقدان حتی بر این عقیده هستند که نقش او بهتر از تصویر جولی کریستی در اقتباس سال 1967 بود.

 

  • در سال 2017، او در “Mudbound” ظاهر شد، یک درام دوره ای با الهام از رمان هیلاری جوردون به همین نام. او همچنین در فیلم مستقل «حیات وحش» (2018) بازی کرد که از رمانی به همین نام ریچارد فورد اقتباس شده بود.
  • در سال 2010، مولیگان در گروه مستقل پاپ Belle و آلبوم سباستین “Belle and Sebastian Write About Love” حضور یافت و آهنگ عنوان را اجرا کرد. او همچنین «تم از نیویورک، نیویورک» را برای موسیقی متن «شرم» (2011)، «پنجصد مایل» با جاستین تیمبرلیک و استارک سندز برای موسیقی متن «Inside Llewyn Davis» (2013) و «بگذار» خواند. No Man Steal Your Thyme را با مایکل شین برای موسیقی متن فیلم Far from the Madding Crowd (2015) انجام داد.

 

آثار عمده

کری مولیگان در سال 2009 در فیلم “An Education” ظاهر شد. این فیلم بر اساس خاطرات روزنامه نگار بریتانیایی لین باربر، داستان دختر مدرسه ای جوانی به نام جنی (مولیگان) را روایت می کند که توسط یک کلاهبردار جذاب (پیتر سارسگارد) اغوا می شود.
این فیلم یک موفقیت تجاری و انتقادی بود. این فیلم که با بودجه ۷.۵ میلیون دلاری ساخته شد، ۲۶.۱ میلیون دلار در گیشه به دست آورد. همچنین سه نامزدی اسکار، از جمله یکی برای بهترین بازیگر زن برای مولیگان، به دست آورد. او در سال 2009 برای بازی خود برنده جایزه بفتا برای بهترین بازیگر نقش اول زن شد. این فیلم همچنین نامزدی گلدن گلوب را برای او به ارمغان آورد.

 

زندگی شخصی

کری مولیگان قبلا با بازیگرانی چون شیا لابوف، تام استوریج و ادی ردمین قرار داشته است. در 21 آوریل 2012، او با مارکوس مامفورد خواننده اصلی “Mumford & Sons” ازدواج کرد. آنها با هم دو فرزند دارند، دختر اولین گریس (متولد 15 سپتامبر 2015) و پسر ویلفرد (متولد اوت 2017).
از سال 2012، مولیگان سفیر انجمن آلزایمر بوده است. او در سال 2014 همان نقش را برای خیریه «کودک جنگ» بر عهده گرفت.

 

جدیدترین دوره ها​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسعه فردی
دوره های توسعه فردی
کسب و کار
دوره های کسب و کار
روانشناسی
دوره های روانشناسی
مراقبه - یوگا
دوره های مدیتیشن
دوره های یوگا
زندگی نامه
لینکدونی
مطالب پر بازدید