جستجو
Close this search box.

جیمی فاکس | زندگی نامه + حقایق، آثار و عکس ها

زندگی نامه (بیوگرافی) جیمی فاکس (Jamie Foxx) + آثار و عکس های جدید
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Pinterest

فهرست مطالب

اریک مارلون بیشاپ که بیشتر با نام جیمی فاکس شناخته می شود، یک سرگرم کننده چند وجهی است – او یک بازیگر، کمدین، نوازنده، تهیه کننده و مجری رادیو است. جیمی فاکس در مدرسه جوان بسیار با استعدادی بود و در فعالیت های مختلفی شرکت می کرد.

 

بیوگرافی جیمی فاکس

توانایی های موسیقایی جیمی فاکس از دوران کودکی مشهود بود زیرا در سن پنج سالگی شروع به نواختن پیانو کرد. او همچنین یک دانش آموز درجه یک بود و در انجام ورزش هایی مانند بسکتبال و فوتبال مهارت داشت. در نوجوانی، جیمی فاکس همچنین برای یک گروه موسیقی می خواند و اغلب به خاطر توانایی اش در خنداندن همکلاسی هایش مورد قدردانی قرار می گرفت. او قبل از تلاش در عرصه بازیگری، کار خود را به عنوان یک استندآپ کمدین آغاز کرد. او به دلیل سابقه ورزشی اش برای بازی در فیلم «یکشنبه هر روز» انتخاب شد.

بعد از آن نقش‌های سینمایی بیشتری بازی کرد و جیمی فاکس با بازی در فیلم زندگی‌نامه‌ای «ری» که برای آن «جایزه آکادمی» و «جایزه بفتا» دریافت کرد، به اوج بازیگری رسید. او علاوه بر اینکه یک بازیگر موفق است، یک نوازنده برنده جایزه گرمی نیز هست. او پنج آلبوم منتشر کرده است که از این تعداد دو آلبوم پلاتینیوم معتبر بودند. این مجری با استعداد به دلیل تقابل با قانون و اظهار نظرهای بی احساسش در مورد سایر مجریان، جنجال های زیادی هم داشته است.

 

دوران کودکی و اوایل زندگی

جیمی فاکس در 13 دسامبر 1967 در ترل، تگزاس، ایالات متحده آمریکا از خانواده لوئیز آنت تالی و دارل بیشاپ به دنیا آمد. پدر و مادرش زمانی که او جوان بود از هم جدا شدند و او توسط پدربزرگ و مادربزرگ مادری‌اش در یک جامعه جدا از هم نژادی بزرگ شد.
او از کودکی به موسیقی علاقه داشت و از پنج سالگی پیانو را شروع کرد. او در جوک گفتن و خنداندن مردم نیز مهارت داشت.
او در «دبیرستان ترل» تحصیل کرد و از نظر تحصیلی درخشان بود. او همچنین در انجام ورزش هایی مانند فوتبال و بسکتبال مهارت داشت. او همچنین با گروهی به نام “چرم و توری” موسیقی می نواخت.
او بورسیه تحصیلی «دانشگاه بین المللی ایالات متحده» را برای مطالعه موسیقی کلاسیک و آهنگسازی دریافت کرد.


پیشنهادی:  زندگی نامه لیدی گاگا    ***    زندگی نامه جنیفر لارنس  


 

حرفه

  • جیمی فاکس اجرای استندآپ کمدی را در سال 1989 آغاز کرد. در این مدت نام هنری “جیمی فاکس” را برگزید.
  • حرفه بازیگری او در سال 1991 با پیوستن به بازیگران سریال تلویزیونی کمدی “در رنگ زنده” که در آن به عنوان یک شخصیت تکراری در 95 قسمت ظاهر شد آغاز شد.

 

  • او اولین فیلم خود را در سال 1992 با بازی “بیکر” در فیلم کمدی فانتزی “اسباب بازی ها” انجام داد. این فیلم در باکس آفیس شکست خورد و نتوانست به شروع کار او در هالیوود کمک کند.
  • او اولین آلبوم موسیقی خود “Peep This” را در سال 1994 منتشر کرد. این آلبوم در “US Billboard 200” در رتبه 78 قرار گرفت. 11 سال طول کشید تا آلبوم دیگری را منتشر کند.

جیمی فاکس (Jamie Foxx)

  • جیمی فاکس اولین نقش مهم سینمایی خود را در سال 1999 زمانی که برای بازی در نقش فوتبالیست “ویلی بیمن” در “یکشنبه هر روز” انتخاب شد، به دست آورد. از آنجایی که این بازیگر در دوران جوانی فوتبال بازی می کرد، این نقش را به کمال رساند و بسیار مورد توجه قرار گرفت.
  • او در کمدی کمدی تلویزیونی خود به نام «نمایش جیمی فاکس» که از سال 1996 تا 2001 از شبکه WB پخش شد، همکاری کرد. بازیگران آن نیز شامل گارسل بووا، کریستوفر دانکن، و گرت موریس بودند. نمایش بسیار موفق بود.

 

  • سال 2004 سال بسیار خوبی برای او بود. او در فیلم وثیقه به عنوان یک راننده تاکسی که به گروگان گرفته می شود، ایفای نقش کرد. او سپس در فیلم زندگی‌نامه‌ای «ری»، موسیقی‌دان ری چارلز را به تصویر کشید. هر دو فیلم مورد تحسین منتقدان قرار گرفتند.
  • او دومین آلبوم خود را با نام «غیرقابل پیش بینی» در سال 2005 منتشر کرد. این آلبوم در رتبه دوم جدول «بیلبورد 200 آمریکا» قرار گرفت و در نهایت به رتبه 1 رسید.

 

  • شهرت جیمی فاکس به عنوان یک بازیگر و همچنین خواننده تضمین کرد که او در طول دهه با پیشنهادهای سینمایی سیل شد. فیلم های برجسته او در طول دهه 2000 عبارتند از: “Stealth” (2005)، “Miami Vice” (2006) و “The Soloist” (2009).
  • آلبوم سوم او “Intuition” در سال 2008 منتشر شد. این آلبوم به سه جایگاه برتر جدول “US Billboard 200” رسید و چندین هنرمند مهمان مانند Kanye West، Fabolous، و T-Pain را به نمایش گذاشت.

 

  • آلبوم بعدی او “بهترین شب زندگی من” در سال 2010 منتشر شد. این آلبوم دارای تک آهنگ “برنده” بود و در “بیلبورد 200 ایالات متحده” در رتبه ششم قرار گرفت.
  • او به‌عنوان ستاره‌ای که بسیار مورد تقاضا بود، در دهه 2010 چندین نقش سینمایی را ایفا کرد. برخی از شناخته‌شده‌ترین فیلم‌های او در اوایل دهه 2010 عبارتند از «ریو» (2011)، «جانگو رها شده» (2012)، و «کاخ سفید پایین» (2013).

 

  • جیمی سال 2014 را با دنباله موفق «ریو 2» آغاز کرد. او سپس نقش آنتاگونیست اصلی «الکترو/مکس دیلون» را در فیلم فوق‌قهرمانی مارول «مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز 2» به تصویر کشید.
  • او پنجمین آلبوم استودیویی خود را با نام «هالیوود: داستان یک دوجین گل رز» در سال 2015 منتشر کرد. این آلبوم در جدول «بیلبورد 200 آمریکا» در رتبه 10 قرار گرفت.

 

  • در سال 2017، او در کنار انسل الگورت، کوین اسپیسی و لیلی جیمز در گروه بازیگران فیلم اکشن “Baby Driver” حضور داشت. این فیلم یک موفقیت تجاری و منتقدانه بود.
  • فیلم 2018 او «رابین هود» در گیشه شکست خورد و نقدهای منفی دریافت کرد. سال بعد، او نقش «والتر مک‌میلیان» را در فیلم درام حقوقی دستین دانیل کرتون «فقط رحمت» بازی کرد. در سال 2019، او همچنین در فیلم مستند تارا وود “QT8: The First Eight” ظاهر شد که زندگی کوئنتین تارانتینو را روایت می کند.

جیمی فاکس (Jamie Foxx)

  • در سال ۲۰۱۹، جیمی فاکس در فیلم Just Mercy نقش والتر مک‌میلیان، زندانی محکوم به اعدام را بازی کرد . او برای نقش خود مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.
  • او در فیلم مافوق بشری نتفلیکس Project Power بازی کرد . این فیلم نقدهای متفاوتی دریافت کرد. او صدایش را به انیمیشن کامپیوتری کمدی-درام فانتزی Soul که در دسامبر 2020 منتشر شد، قرض داد.

 

آثار عمده

جیمی فاکس نقش اصلی را در فیلم بیوگرافی «ری» بازی کرد که بر اساس زندگی ری چارلز، نوازنده ریتم اند بلوز ساخته شده بود. این فیلم مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و جوایز معتبر متعددی را از آن خود کرد.

 


پیشنهادی:  زندگی نامه اسکارلت جوهانسون    ***    زندگی نامه جنیفر آنیستون | ریچل گرین


 

جوایز و دستاوردها

جیمی فاکس در سال 2005 برای بازی در فیلم “ری” برنده “جایزه اسکار” برای “بهترین بازیگر مرد” شد. او همچنین در سال 2005 برنده جایزه بافتا برای «بهترین بازی یک بازیگر نقش اول مرد» برای همین فیلم شد.
او به همراه نوازنده تی پین در سال 2010 برنده «جایزه گرمی» برای «بهترین اجرای R&B توسط یک دو یا گروه» برای «Blame It» شد.

 

زندگی شخصی و میراث

جیمی فاکس با تعدادی زن رابطه عاشقانه داشته است. او دو دختر – کورین و آنلیس – از روابط گذشته خود دارد

 

5 واقعیت شگفت انگیز

1- در یک نام چیست؟

برای اریک بیشاپ، یک نام بی‌جنسیتی به معنای صدا زدن زودهنگام در طول رویدادهای کمدی روی صحنه بود، بنابراین او با نام جیمی فاکس ثبت نام کرد – این نام همچنین ادای احترام به کمدین Redd Foxx است.

 

2- صداپیشگی انجام داد

فاکس به عنوان صداپیشه در فیلم “ریو” در سال 2011 شروع به کار کرد. او در سال 2014 این نقش را برای «ریو 2» بازی کرد.

 

3- او یک کانال رادیویی راه اندازی کرد

فاکس کانال رادیویی خود را با نام “The Foxxhole” در سال 2007 راه اندازی کرد.

 

4- او به عنوان الکترو بازگشت

او پس از بازی در نقش این شخصیت در «مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز 2» بازگشت تا دوباره نقش خود را در «مرد عنکبوتی: راه برگشتی نیست» بازی کند.

 

5- او زمانی نقش شخصیت درو بوندینی را بازی کرد

پس از یک رشته نقش های متوسط، فاکس نقش بوندینی، مرد گوشه ای و دوست مورد اعتماد محمد علی را بازی کرد – این نقش باعث قدردانی او از سوی منتقدان و طرفداران شد.

 

جدیدترین دوره ها​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسعه فردی
دوره های توسعه فردی
کسب و کار
دوره های کسب و کار
روانشناسی
دوره های روانشناسی
مراقبه - یوگا
دوره های مدیتیشن
دوره های یوگا
زندگی نامه
لینکدونی
مطالب پر بازدید