جستجو
Close this search box.

تام هاردی | زندگی نامه + حقایق، آثار و عکس های جدید

زندگی نامه (بیوگرافی) تام هاردی (Tom Hardy) + آثار و عکس های جدید
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Pinterest

فهرست مطالب

ادوارد توماس هاردی، متولد 15 سپتامبر 1977، پسر بد بریتانیایی با استعدادی است که چند سالی است که ما را در فیلم ها مجذوب خود کرده است. زندگی هاردی شروعی پر فراز و نشیب داشت، اما این فقط او را برای حرفه درخشان آینده اش آماده کرد: مدل، بازیگر، بشردوست و ورزشکار. تام هاردی بازیگر مشهوری است که هرگز از دیدنش در کلاسیک های جدید عصر خود خسته نمی شویم. او به فرزندان، خانواده، کار و هوادارانش متعهد است. پس با ما زندگی ابرانسان تام هاردی را جشن بگیرید! با مجله قهرمان همراه باشید.

زندگی شخصی

هاردی با نام ادوارد توماس هاردی در همرسمیت لندن به دنیا آمد. وقتی کودک بود، به همراه والدینش ادوارد جان «چیپس» هاردی که فیلمنامه‌نویس، نمایشنامه‌نویس، رمان‌نویس و کارگردان خلاق است و آن هاردی که نقاش ایرلندی تبار است به ایست شین نقل مکان کرد. او سال های اولیه خود را در مدرسه رید گذراند و تحصیلات خود را در مدرسه تاور هاوس و مدرسه درام ریچموند ادامه داد. این سال ها برای هاردی به دلیل مصرف بیش از حد الکل و کراک سخت بود. او از وحشتی که از 12 تا 19 سالگی به دلیل اعتیادش زندگی کرده است صحبت کرده است. با این حال، او موفق شد پس از رسیدن به کف سنگ بر آنها غلبه کند. او خود را بازسازی کرد و انگیزه ای برای دنبال کردن رویاهایش پیدا کرد. به محض تمام شدن دبیرستان، تصمیم گرفت در مسیری که بقیه عمرش طی خواهد کرد.


پیشنهادی: زندگی نامه آنابل والیس  ***  زندگی نامه کریس همسورث | بازیگر ثور 


 

حرفه

  • تام هاردی علیرغم جوانی پرتلاطم خود در سال 1998 در سن 21 سالگی برنده مسابقه The Big Breakfast ‘Me a Supermodel’ در سال 1998 شد.
  • اولین برنامه تلویزیونی او سریال جنگی استیون اسپیلبرگ با نام «گروه برادران» در سال 2001 بود. چند ماه بعد او اولین فیلم خود، تریلر جنگی ریدلی اسکات، «Black Hawk Down» را دریافت کرد. اگرچه بازی او نقدهای مثبتی از سوی منتقدان دریافت کرد، اما مقامات نظامی و سایر گروه ها از فیلم انتقاد کردند.
    فیلم بعدی او «پیشتازان فضا: نمسیس» در سال 2002 یک داستان علمی تخیلی بود که در آن پریتور شینزون، رهبر جنگجویان Reman را به تصویر کشید.

 تام هاردی (Tom Hardy)

  • او در سال 2003 فیلم «نقطه من» را که یک فیلم هیجان‌انگیز روان‌شناختی بود، ساخت و کمی بعد برای «سیمون: لژیونر انگلیسی»، فیلمی درباره یک جوان انگلیسی در جریان درگیری‌های فرانسه و الجزایر، به مراکش سفر کرد. در همان سال او «LD 50 Lethal Dose» یک فیلم ترسناک بریتانیایی را ساخت.
  • در سال 2003، او در نقش اسکانک در نمایشی به نام “در عربستان همه پادشاه خواهیم بود” که در لندن اجرا شد ظاهر شد. منتقدان عملکرد او را “قابل توجه” ارزیابی کردند. همچنین برای او تحسین برانگیز شد.
  • در سال 2005، او در مینی سریال بی‌بی‌سی «ملکه باکره» حضور داشت که در آن نقش رابرت دادلی، دوست دوران کودکی الیزابت اول را به تصویر کشید.

 

  • در سال 2007، او در نقش اصلی در بی‌بی‌سی دو «استوارت: یک زندگی به عقب» ظاهر شد، جایی که استوارت شورتر، مردی بی‌خانمان را به تصویر کشید که سال‌ها مورد آزار و اذیت قرار گرفته بود.
  • در سال 2008، او یک متجاوز معتاد به مواد مخدر را در فیلم جنایی بریتانیایی “WΔZ” به تصویر کشید. در همان سال، او در «راکن رولا» یک فیلم کمدی جنایی بریتانیایی-آمریکایی ظاهر شد که در آن باب خوش تیپ، یکی از اعضای همجنسگرای بسته The Wild Bunch را به تصویر کشید.
  • در سال 2009، او برای ایفای نقش شخصیت برونسون/پترسون در فیلم «برونسون»، داستان واقعی زندگی زندانی چارلز برانسون، 19 کیلوگرم وزن اضافه کرد. در ژوئن 2009، او نقش یک گانگستر را در درام تلویزیونی “The Take” در اسکای وان ایفا کرد. در ماه آگوست، او در ITV ‘Wuthering Heights’ بازی کرد و در آن نقش هیثکلیف را بازی کرد.

 

  • او در سال 2010 در نمایشنامه “جاده قرمز طولانی” که در تئاتر گودمن در شیکاگو اجرا شد، سم را به تصویر کشید. او نقدهای مثبتی را برای عملکرد خود دریافت کرد. در همان سال، او در فیلم علمی تخیلی هیجان انگیز «Inception» کریستوفر نولان، ایمز را بازی کرد.
  • در سال 2011، او در فیلم «سرباز خیاط سرهم‌بند جاسوس» بازی کرد که اقتباسی از مینی سریال تلویزیونی سال 1979 در تلویزیون بی‌بی‌سی بود. در همان سال، ایفای نقش او در نقش تامی ریوردان در فیلم «جنگجو»، مورد اقبال منتقدان قرار گرفت.
  • در سال 2012، او در فیلم «This Means War» که یک فیلم ابرقهرمانی است، بازی کرد و در آن نقش ابرشرور Bane را بازی کرد که برای آن 14 کیلوگرم وزن اضافه کرده بود. در همان سال، او در فیلم «بی قانون»، یک فیلم درام جنایی آمریکایی، نقش یک دستفروش را بازی کرد.

 تام هاردی (Tom Hardy)

  • در سال 2014، هاردی در نقش باب ساگینوفسکی، متصدی بار در «قطره»، یک فیلم درام جنایی آمریکایی، به کارگردانی مایکل آر، بازی کرد.
  • در سال 2015، او پنج فیلم را دریافت کرد. ابتدا در «کودک 44» ظاهر شد، جایی که نقش لئو دمیدوف، مامور پلیس مخفی شوروی را بازی کرد. این فیلم از نظر انتقادی و تجاری ناموفق بود، اما بازی او مورد قدردانی قرار گرفت.
  • بازی او در نقش مکس روکاتانسکی در فیلم بعدی اش «مکس دیوانه: جاده خشم» در سال 2015 مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. این فیلم در گیشه موفق شد.

 

  • سومین فیلم او در سال 2015 تریلر جنایی “افسانه” بود که در آن نقش دوگانه برادران کری که گانگستر هستند را بازی کرد. چهارمین فیلم او در سال 2015 «بازگشته» یک فیلم نیمه بیوگرافیک آمریکایی بود.
  • در سال 2017 در فیلم جنگی «دانکرک» ظاهر شد. این در مورد تخلیه نظامی بریتانیا از بندر دانکرک فرانسه در طول جنگ جهانی دوم بود. هاردی همچنین در فیلم «رفتار غیرمنطقی» یک عکاس جنگ را به تصویر خواهد کشید. او در فیلم زندگی‌نامه‌ای آل کاپون به نام «فونزو» به کارگردانی جاش ترانک نیز حضور خواهد داشت.
  • در عرصه تلویزیون، از سال 2017، او در سریال تلویزیونی BBC One “Taboo” ظاهر می شود که توسط استیون نایت، هاردی و پدرش ادوارد ساخته شده است. هاردی داستان را نوشته است. او همچنین در فیلم Venom که در سال 2018 اکران خواهد شد ظاهر خواهد شد.

 

آثار عمده

فیلم جنگی موفق Black Hawk Down یکی از آثار مهم هاردی است. نقش اصلی او به عنوان یک شخصیت شرور در «پیشتازان فضا: نمسیس» با استقبال خوبی از سوی منتقدان مواجه شد. بازی او در نقش منحصربفرد به عنوان یک هولم همجنسگرا در فیلم RocknRolla نیز مورد ستایش قرار گرفت. از دیگر فیلم‌های برجسته او می‌توان به «بی قانون»، «بازگشته»، «مکس دیوانه: جاده خشم»، «افسانه» و «آغاز» اشاره کرد.
نقش های اصلی تلویزیونی او شامل درام جنگی تحسین شده “Band of Brothers” است. بازی های او در «ملکه باکره»، «ارتفاعات بادگیر» و «پیکی بلایندرز» نیز مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.

جوایز و دستاوردها

تام هاردی در سال 2003 به خاطر بازی در نمایشنامه های “خون” و “در عربستان ما همه پادشاه خواهیم بود” جایزه تئاتر ایونینگ استاندارد لندن را برای بازیگر تازه وارد برجسته دریافت کرد. در سال 2004، او برای اجرای «در عربستان همه پادشاه خواهیم بود» نامزد دریافت جایزه لارنس اولیویه برای نویدبخش ترین تازه وارد شد.
بازی او در سریال تلویزیونی «The Take» در اسکای وان، نامزدی بهترین بازیگر مرد را در جوایز جنایی 2009 به ارمغان آورد. او برای فیلم Inception برنده جایزه Scream در سال 2010 و جایزه BAFTA Rising Star در سال 2011 شد.
او در سال 2015 جایزه بهترین بازیگر مرد را از جوایز فیلم مستقل بریتانیا برای بازی دوگانه در فیلم “افسانه” دریافت کرد. او در سال 2016 برای فیلم The Revenant نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد. در آن سال او همچنین برای فیلم «مکس دیوانه: جاده خشم» برنده جایزه بهترین بازیگر مرد از سوی منتقدان شد.

 

چرا تام هاردی را دوست داریم

1- «تماشا کنید و تأمل کنید»
این شعار زندگی اوست. به همین دلیل برای همیشه روی پوست او نوشته شده است. هاردی از سال 2003 هوشیار بوده است، بنابراین شکی نیست که او شعار خود را به طور کامل دنبال می کند.

2- او یک ورزشکار کامل است
او بوکس، موی تای، جیو جیتسو برزیلی و کاپوئرا را تمرین می کند. ما دوست داریم که او چگونه سلامتی خود را جدی می گیرد.

3- او یک بشردوست فداکار است
او از سال 2010 سفیر The Prince’s Trust، سرطان روده بریتانیا و بنیاد خیریه REORG است. او بخشی از کمپین های مردمی برای رفتار اخلاقی با حیوانات (PETA) است که در «جنگ های غیرقانونی با تام هاردی» برای کانال Animal Planet تولید و بازی کرد و کمپین «دسامبر» را برای سرطان روده ایجاد کرد. پروژه های خیریه او

 تام هاردی (Tom Hardy)

 

5 واقعیت شگفت انگیز

1- به طور ثابت دوست داشتنی
او به عنوان محبوب ترین بازیگر بریتانیایی قرن بیست و یکم از سوی مخاطبان انتخاب شده است و ما مخالفتی نداریم.

2- تصادف با چاقو
او در جوانی هنگام آشپزی با چاقو تصادف کرد و به اشتباه تاندون فلکسور دست راستش را قطع کرد و در نتیجه انگشت کوچکش برای همیشه خم شد.

3- پلیگلوت
هاردی به دلیل زندگی در فرانسه برای کارهای پدرش علاوه بر انگلیسی و ایرلندی به زبان فرانسه نیز مسلط است.

4- خالکوبی
او گفت که اولین خالکوبی او در سن 15 سالگی انجام شد، “یک جذام، به افتخار مادربزرگم، و به دلیل اینکه من از نگرش پر جنب و جوش او خوشم می آمد.”

5- یک شرط از دست رفته برای زندگی
“لئو همه چیز را می داند” روی یکی از عضلات دوسر بازوی او خالکوبی شده است زیرا او شرط بندی با دوستش لئوناردو دی کاپریو را باخته است.

 

جدیدترین دوره ها​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسعه فردی
دوره های توسعه فردی
کسب و کار
دوره های کسب و کار
روانشناسی
دوره های روانشناسی
مراقبه - یوگا
دوره های مدیتیشن
دوره های یوگا
زندگی نامه
لینکدونی
مطالب پر بازدید