جستجو
Close this search box.

بردلی کوپر | زندگی نامه + حقایق، آثار و عکس ها

زندگی نامه (بیوگرافی) بردلی کوپر (Bradley Cooper) + عکس های او
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Pinterest

فهرست مطالب

بردلی کوپر، متولد 5 ژانویه 1975، کار خود را بیشتر با ایفای نقش در فیلم‌های کمدی و برنامه‌های تلویزیونی آغاز کرد، اما از آن زمان، ثابت شده است که یک بازیگر با استعداد در بسیاری از ژانرها، و همچنین یک کارگردان و تهیه‌کننده برجسته است. کوپر از نقش راکت راکون در دنیای سینمایی مارول گرفته تا اولین کارگردانی‌اش در «ستاره‌ای متولد می‌شود» که در آن نیز بازی کرد، به یکی از چهره‌های کلیدی در هالیوود تبدیل شده است. در ادامه با مجله قهرمان همراه باشید.

 

زندگی شخصی

مهم نیست چه ژانری از فیلم را دوست دارید، احتمالاً حداقل یک بار بازی بردلی کوپر را دیده اید. به نظر می رسد او دلتنگی خود را بسیار سخت کرده است و همچنان میلیون ها نفر را با استعدادهای خود شگفت زده می کند. کوپر در 5 ژانویه 1975 در شهر ابینگتون، پنسیلوانیا به دنیا آمد. علامت زودیاک او برج جدی و قومیت او نیمه ایرلندی و نیمه ایتالیایی است. او پسر چارلز کوپر و گلوریا (نام خانوادگی کامپانو) کوپر است و یک خواهر بزرگتر به نام هالی دارد. او برای ورود به بازیگری توسط پدرش که در سنین پایین به او فیلم نشان می داد الهام گرفت.

 بردلی کوپر (Bradley Cooper)

اگرچه پدر و مادرش در ابتدا تصمیم او برای ادامه بازیگری را تأیید نکردند، اما با دیدن بازی او در گزیده ای از نمایشنامه «مرد فیل»، یکی از فیلم هایی که پدرش به او نشان داده بود، نظرشان تغییر کرد. او به شهر نیویورک نقل مکان کرد و در سال 2000 از مدرسه درام استودیو بازیگران فارغ التحصیل شد و مدرک کارشناسی ارشد در هنرهای زیبا برای بازیگری گرفت.


پیشنهادی:  زندگی نامه لیدی گاگا     ***    زندگی نامه کریس همسورث


 

حرفه

  • اولین کار حرفه ای بردلی کوپر به عنوان بازیگر در یک حضور مهمان برای نمایش بسیار محبوب «سکس و شهر» در سال 1999 انجام شد، اما مورد توجه او قرار گرفت و در چند سال بعد در بسیاری از برنامه های تلویزیونی مانند «Globe Trekker» کار کرد. قبل از اینکه او به چهره ای شناخته شده تبدیل شود، «جک و بابی»، «نیپ/تاک» و دیگران.
  • در سال 2001، کوپر با بازی در فیلم کمدی «تابستان داغ آمریکایی» اولین وقفه خود را در سینما تجربه کرد و این فیلم توسط بسیاری به عنوان یک فیلم کلاسیک شناخته می شود. با این حال، چهار سال بعد بود که او پس از اکران فیلم Wedding Crashers که در آن شخصیت Sack Lodge را بازی می کرد، واقعاً به چهره ای شناخته شده در هالیوود تبدیل شد.

 بردلی کوپر (Bradley Cooper)

  • در سال 2005، بردلی کوپر شروع به کار برای برنامه تلویزیونی “آشپزخانه محرمانه” کرد که بر اساس زندگی سرآشپز مشهور بود اما سریال پس از چند قسمت توسط FOX متوقف شد. سال بعد، کوپر بخش زیادی از وقت خود را صرف تئاتر کرد و در نقش‌های اصلی نمایش‌هایی مانند «سه روز باران» و «مطالعه» ایفای نقش کرد.
  • سال 2009 سالی کلیدی در کارنامه بردلی کوپر بود زیرا او نه تنها در چهار فیلم مختلف ایفای نقش کرد، بلکه به این دلیل بود که یکی از آن‌ها، “خماری” به موفقیت بزرگی تبدیل شد و مبلغ هنگفت 467 میلیون دلار را از آن خود کرد. باجه بلیط فروشی. دو سال بعد او در دنباله‌ی فوق‌العاده موفق The Hangover به نام «The Hangover Part II» بازی کرد و همچنین در فیلم هیجان‌انگیز «Limitless» بازی کرد.

 

  • 2012 سال بسیار پربار دیگری برای بردلی کوپر بود زیرا او در فیلم های تحسین شده Silver Linings Playbook، The Words و The Place Beyond the Pines بازی کرد که یک فیلم هیجان انگیز است. یک سال بعد او نقش یک مامور اف‌بی‌آی را در فیلم پرهزینه چند ستاره «همه‌ی آمریکایی» بازی کرد و به خاطر همین نقش بود که نامزد دریافت جایزه بهترین نقش مکمل شد.
  • در سال 2014، کوپر در دو فیلم از معروف‌ترین فیلم‌های حرفه‌ای‌اش، یعنی «نگهبانان کهکشان» و «تک تیرانداز آمریکایی» بازی کرد. دومی برای او یک نامزدی دیگر برای اسکار به ارمغان آورد. در این دوره او همچنین یک بازیگر فعال در مدار تئاتر در برادوی بود.

 

  • در سال 2015، سه فیلم بردلی – Aloha، Burnt و Joy – اکران شدند، اما هیچ کدام موفقیت بزرگی نداشتند.
  • او در سال ۲۰۱۶ در فیلم «سگ‌های جنگی» نقش مکمل را بازی کرد و در فیلم ترسناک ۱۰ کلاورفیلد لین صداپیشگی کرد.
  • در سال 2017، او صداپیشگی برای Rocket Raccoon در فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 2.’

  • در سال 2018، او نقش راکت راکون را در فیلم «انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت» بازی کرد و در درام جنایی کلینت ایستوود به نام «قاطر» بازی کرد.
  • بردلی کوپر در سال 2018 اولین فیلم خود با نام “ستاره ای متولد می شود” را کارگردانی کرد. این فیلم با بازی او و لیدی گاگا در نقش های اصلی و بازسازی فیلم موزیکال 1937 به همین نام بود. کوپر و گاگا بیشتر آهنگ‌های موسیقی متن فیلم را نوشته و تولید کردند. این فیلم موفق شد و کوپر چندین جایزه و نامزدی برای این فیلم دریافت کرد.

پیشنهادی:   زندگی نامه اسکارلت جوهانسون    ***    زندگی نامه جنیفر لارنس 


 

آثار عمده

«خماری» یکی از موفق‌ترین فیلم‌های او بود که در باکس آفیس ۴۶۷ میلیون دلار فروش کرد. بازی برد کوپر در فیلم آمریکایی Hustle بسیار مورد استقبال قرار گرفت و او برای آن نامزد جایزه اسکار بهترین نقش مکمل شد.

 

خانواده و زندگی شخصی

در دسامبر 2006، بردلی کوپر با بازیگر زن جنیفر اسپوزیتو ازدواج کرد. اما، این ازدواج کوتاه مدت بود و آنها در نوامبر 2007 طلاق گرفتند.
او از دسامبر 2011 تا ژانویه 2013 با بازیگر زن زوئی سالدانا در ارتباط بود. پس از آن از مارس 2013 تا مارس 2015، او با مدل انگلیسی سوکی واترهاوس در ارتباط بود.

 بردلی کوپر (Bradley Cooper) + همسرش
در آوریل 2013، کوپر با مدل روسی ایرینا شایک آشنا شد. در مارس 2017، کوپر و شایک صاحب یک دختر شدند.
بردلی کوپر در سال 2011 پدرش چارلز کوپر را بر اثر سرطان ریه از دست داد.

 

چیزهای بی اهمیت

در سال 2011، مجله People او را به عنوان سکسی ترین مرد زنده معرفی کرد و تقریباً در همه نشریات همواره در بین بهترین مردان جهان قرار می گیرد.

 

فیلم های بردلی کوپر

1. Silver Linings Playbook (2012)
(درام، عاشقانه، کمدی)

2. تک تیرانداز آمریکایی (2014)
(درام، هیجان انگیز، بیوگرافی، جنگی، اکشن، تاریخی)

3. نگهبانان کهکشان (2014)
(اکشن، علمی تخیلی، ماجراجویی)

4. خماری (2009)
(کمدی)

5. بی حد و حصر (2011)
(هیجان انگیز، علمی تخیلی، معمایی)

6. Avengers: Infinity War (2018)
(اکشن، علمی تخیلی، ماجراجویی، فانتزی)

7. Guardians of the Galaxy Vol. 2 (2017)
(علمی تخیلی، اکشن، ماجراجویی)

8. American Hustle (2013)
(درام، جنایی)

9. The Place Beyond the Pines (2012)
(هیجانی، درام، جنایی)

10. کلمات (2012)
(عاشقانه، معمایی، هیجان انگیز، درام)

 

جدیدترین دوره ها​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسعه فردی
دوره های توسعه فردی
کسب و کار
دوره های کسب و کار
روانشناسی
دوره های روانشناسی
مراقبه - یوگا
دوره های مدیتیشن
دوره های یوگا
زندگی نامه
لینکدونی
مطالب پر بازدید