جستجو
Close this search box.

آسا باترفیلد (Asa Butterfield)| زندگی نامه +حقایق، آثار و عکس ها

زندگی نامه (بیوگرافی) آسا باترفیلد (Asa Butterfield) +آثار و عکس های جدید
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Pinterest

فهرست مطالب

آسا مکسول تورنتون فار باترفیلد بازیگر بریتانیایی است که برای ایفای نقش هوگو کابرت در فیلم درام «هوگو» مارتین اسکورسیزی محبوبیت زیادی دارد. باترفیلد که اهل لندن است، در سن هفت سالگی زمانی که بعدازظهرهای جمعه به تئاتر بازیگران جوان Islington رفت، با بازیگری آشنا شد. با مجله قهرمان همراه باشید.

 

بیوگرافی آسا باترفیلد

آسا باترفیلد اولین بازی خود را در سال 2006 در فیلم تلویزیونی «پس از توماس» انجام داد. اولین حضور سینمایی او حدود یک سال بعد، در اکشن درام «پسر رامبو» اتفاق افتاد. در سال 2008، او به خاطر بازی در نقش شخصیت اصلی برونو در فیلم هولوکاست «پسر با پیژامه راه راه» تمجیدهای بسیاری را به دست آورد. او همچنین در نقش مردرد جوان در «مرلین» بی‌بی‌سی و نورمن در فیلم فانتزی «نینی مک‌فی و بیگ بنگ» انتخاب شد.

آسا باترفیلد (Asa Butterfield)

پس از اکران «هوگو»، باترفیلد به عنوان یکی از با استعدادترین و محبوب ترین بازیگران جوان در صحنه بین المللی ظاهر شد. این فیلم نه تنها جوایز متعددی را برای او به ارمغان آورد، بلکه باعث شد او در نقش اندر ویگین در «بازی اندر»، ناتان الیس در «X+Y»، جیکوب «جیک» پورتمن در «خانه خانم پرگرین برای کودکان عجیب» و گاردنر انتخاب شود. الیوت در «فضای بین ما». باترفیلد علاوه بر بازیگری، به‌عنوان نوازنده و تهیه‌کننده موسیقی نیز فعال است و یک بازی ویدیویی برای اپل طراحی کرده است.


پیشنهادی:  زندگی نامه تام هالند | بازیگر مرد عنکبوتی   ***   زندگی نامه ملیسا مک کارتی


 

حرفه

  • در سن هشت سالگی، آسا باترفیلد در تئاتر بازیگران جوان Islington توسط یک کارگردان انتخاب استعدادیابی مشاهده شد. او فعالیت حرفه ای خود را در سال 2006 با تله فیلم «پس از توماس» آغاز کرد. باترفیلد نقش کوچک اندرو را در این فیلم بازی کرد.
  • در سال 2007، او در اولین فیلم بلند خود، فیلم کمدی «پسر رامبو» کار کرد. در سال بعد، او در درام جنایی بی‌بی‌سی وان «خاکستر به خاکستر» به عنوان مهمان بازی کرد.
  • او در سال 2008 یکی از دو نقش اصلی را در «پسر با پیژامه راه راه» مارک هرمان بازی کرد و نقش دیگر را جک اسکنلون بازی کرد. این فیلم بر اساس رمانی به همین نام جان بوین، یک درام هولوکاست بود که در آن باترفیلد نقش برونو، پسر جوان یک افسر نازی را بازی می‌کرد که با اسکانلون، پسر یهودی که در اردوگاه کار اجباری اسکان داده شده بود، دوست می‌شود. بازی غم انگیز، تکان دهنده و قدرتمند باترفیلد باعث شد که منتقدان برای اولین بار متوجه او شوند.

آسا باترفیلد (Asa Butterfield)

  • او در سال 2008 در نقش مکرر موردرد در سریال پرطرفدار فانتزی-ماجراجویی “Merlin” انتخاب شد. نقش مهم بعدی او در سال 2010 بود که در مقابل اما تامپسون، مگی جیلنهال، مگی اسمیت و یوان مک گرگور در فانتزی انتخاب شد. فیلم خانوادگی کمدی “Nanny McPhee and the Big Bang”.
  • در سال 2013، باترفیلد در نقش اندرو “Ender” Wiggin در فیلم “Ender’s Game” بازی کرد. در حالی که فیلم نقدهای متفاوت تا مثبتی دریافت کرد، بازی او به عنوان قهرمان تحسین منتقدان زیادی را به همراه داشت.
  • باترفیلد در فیلم بریتانیایی “X+Y” (2014) که در ایالات متحده با نام “ذهن جوان درخشان” اکران شد، یک اعجوبه ریاضیات انگلیسی از نظر اجتماعی بی دست و پا را به تصویر کشید که به نمایندگی از کشورش در المپیاد بین المللی ریاضی انتخاب شده است. (IMO).

آسا باترفیلد (Asa Butterfield)

  • در سال 2015، او در درام «ده هزار قدیس» به عنوان قهرمان داستان بازی کرد. این فیلم با بازی ایتن هاوک، هایلی استاینفلد و امیل هیرش نیز در جشنواره فیلم ساندنس 2015 در 23 ژانویه به نمایش درآمد. پورتمن
  • در سال 2017، او بخشی از سه فیلم بود و به عنوان مهمان در مجموعه علمی تخیلی انیمیشن “Thunderbirds Are Go” بازی کرد. باترفیلد در فیلم علمی تخیلی رمانتیک «فضای بین ما» نقش گاردنر الیوت، پسری که در مریخ به دنیا آمد و بزرگ شد را به تصویر کشید. سباستین پرندرگاست در «خانه فردا»؛ و ستوان دوم رالی در اقتباس سینمایی از نمایشنامه “پایان سفر” اثر آر سی شریف.
  • او قرار است در فیلم‌هایی مانند «زمان عجیب»، «خروج‌ها» و «سلاخ خانه رولز» ظاهر شود.
  • در سال 2004، باترفیلد ترکیبی از آهنگ های “Teenage Dirtbag” توسط Wheatus و “Making Plans For Nigel” توسط XTC را تولید کرد. او در کنار پدر و برادرش روی Racing Blind، یک بازی ویدیویی نوبتی برای iPad، که در آوریل 2013 منتشر شد، کار کرد.

آسا باترفیلد (Asa Butterfield)

 

آثار عمده

آسا باترفیلد بیشتر برای بازی در درام ماجراجویی تاریخی حماسی «هوگو» در سال 2011 شناخته می شود. این فیلم بر اساس کتاب «اختراع هوگو کابرت» نوشته برایان سلزنیک ساخته شده است و داستان پسری به نام هوگو (باترفیلد) را روایت می کند که در دهه 1930 پس از مرگ پدرش در ایستگاه راه آهن Gare Montparnasse پاریس زندگی می کند. باترفیلد برای اجرای خود مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و جوایز متعددی را نیز دریافت کرد.

 

جوایز و دستاوردها

در سال 2008، آسا باترفیلد نامزد دریافت جایزه فیلم مستقل بریتانیا در بخش «آینده‌دارترین تازه وارد» برای «پسر با پیژامه راه راه» شد اما در نهایت به دیو پاتل (میلیونر زاغه نشین) باخت. برای همان نقش، باترفیلد همچنین نامزد جایزه حلقه منتقدان فیلم لندن برای بازیگر جوان بریتانیایی سال شد.
او برای «هوگو» برنده جایزه جوان هالیوود برای اجرای موفق – مرد شد. این فیلم همچنین جایزه سیرا برای جوانان در فیلم را در رویداد جوایز انجمن منتقدان فیلم لاس وگاس در سال 2011 و جایزه NFCS بهترین بازیگر کودک در سال 2012 را به ارمغان آورد.
باترفیلد جایزه ستاره نوظهور سینماکان را در سال 2013 و جایزه ستاره نوظهور جشنواره فیلم ساوانا را در سال 2014 دریافت کرد.

زندگی شخصی

آسا باترفیلد پیش از این با الا پورنل بازیگر انگلیسی دیگر رابطه داشته است. آنها در سال 2015 شروع به ملاقات کردند اما خیلی زود به پایان رسید. شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه او در حال حاضر با بازیگر بلغاری-کانادایی نینا دوبرو ملاقات می کند، اما هنوز هیچ چیز توسط هیچ یک از طرفین تایید نشده است.
چیزهای بی اهمیت
باترفیلد از طرفداران پرشور باشگاه فوتبال آرسنال است.

 

جدیدترین دوره ها​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسعه فردی
دوره های توسعه فردی
کسب و کار
دوره های کسب و کار
روانشناسی
دوره های روانشناسی
مراقبه - یوگا
دوره های مدیتیشن
دوره های یوگا
زندگی نامه
لینکدونی
مطالب پر بازدید