جستجو
Close this search box.

سارا شاهی | زندگی نامه + حقایق، آثار و عکس ها

زندگی نامه (بیوگرافی) سارا شاهی (Sarah Shahi) + آثار و عکس های جدید او
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Pinterest

فهرست مطالب

سارا شاهی بازیگر آمریکایی است که بیشتر برای بازی در مجموعه تلویزیونی زندگی شناخته می شود. نسب مختلط شاهی که از پدری ایرانی و مادری اسپانیایی به دنیا آمد، به او کمک کرد تا بینش خود را فراتر از مذهب و منطقه گسترش دهد. شاهی از جوانی آرزوی بازیگر شدن را داشت. در ادامه با مجله قهرمان همراه باشید.

 

بیوگرافی

سارا شاهی از زمانی که به سختی هشت ساله بود، مدلینگ را شروع کرد و خیلی زود قدم به جلو برداشت. او در مدرسه و کالج تئاتر زیادی انجام داد. سارا که امروز یک ستاره تثبیت شده سینما و تلویزیون است، کار خود را در یک یادداشت ساده شروع کرد. او در تعدادی از نقش‌های مهمان در مجموعه‌های تلویزیونی و فیلم‌های مختلف پیش از بازی در نقش اصلی در یک کمدی تلویزیونی نقش‌آفرینی کرد.

با این حال، محبوبیت شاهی فقط به مهارت های بازیگری او محدود نمی شود. او یکی از جذاب ترین بازیگران این صنعت است. شاهی در فهرست «100 داغ سال 2005» مجله ماکسیم در رتبه 90 قرار گرفت و بعداً در سال 2006 به رتبه 66 و در سال 2012 به رتبه 36 رسید. او همچنین در سال 2007 در لیست داغ AfterEllen.com رتبه 5 را به خود اختصاص داد. سارا شاهی علاوه بر بازیگر بودن، علاقه‌مند به ورزش نیز هست و قبل از اینکه جای خود را در مقابل دوربین بگیرد، به عنوان تشویق کننده NFL کار می‌کرد. او همچنین یک کمربند قهوه ای در کاراته است.

سارا شاهی (Sarah Shahi)

دوران کودکی و اوایل زندگی

سارا شاهی در 10 ژانویه 1980 در اولس تگزاس از خانواده عباس جهانسوز شاهی و ماه منیر سروش آذر به دنیا آمد. در حالی که پدرش اهل ایران بود، مادرش یک ایرانی-اسپانیایی متولد اسپانیا بود. سارا یک برادر بزرگتر کوروش و یک خواهر بزرگتر سامانتا دارد.
سارا آهو نام داشت که در فارسی به معنای غزال است. کلاس دوم بود که بعد از یک آهنگ نام خود را به سارا تغییر داد. تغییر نام یک تصمیم آگاهانه بود زیرا توسط دوستانش مورد تمسخر قرار گرفت. ساراگ ده ساله بود که والدینش طلاق گرفتند.
او تحصیلات اولیه خود را از دبیرستان ترینیتی به دست آورد و بعداً به دانشگاه متدیست جنوبی رفت و در آنجا در رشته انگلیسی و تئاتر تحصیل کرد. در دوران مدرسه، او در ورزش عالی بود.
در مدرسه بود که حشره مدلینگ او را گاز گرفت. پدر و مادرش او را در هشت سالگی به مسابقات زیبایی بردند. در سال 1997، او برنده مسابقه دوشیزه فورت ورث شد.


پیشنهادی:   زندگی نامه هنری کویل    ***    زندگی نامه جنیفر آنیستون 


 

حرفه

  • سارا شاهی آرزو داشت بازیگر شود و در سال 1999 به تیم دالاس کابوی چیرلیدرز پیوست. سال بعد، او در جلد تقویم این تیم ظاهر شد.
  • زمانی که در فیلم «دکتر تی و زنان» در تگزاس کار می کرد، با کارگردانی رابرت آلتمن آشنا شد که به او پیشنهاد کرد به هالیوود برود. او سپس به لس آنجلس نقل مکان کرد و در آنجا نقش‌های مکمل را در تعدادی از سریال‌های تلویزیونی از جمله «مردان شهر»، «شهر چرخش»، «بوستون عمومی»، «مرکز خارج از مرکز» و غیره دریافت کرد.
  • بین سال‌های 2001 تا 2002، او نقش جنی را در سریال تلویزیونی «Alias» در هفت قسمت به تصویر کشید. او همچنین در سایر سریال های کمدی محبوب مانند «داوسون کریک»، «ربا»، «ER»، «فریزر»، «شهر قرن» و «سوپرنچرال» نقش مهمان را ایفا کرد.

 

  • در سال 2003، زمانی که اولین نقش معتبر خود را در نقش اریکا در «Old School» ایفا کرد، حرفه سینمایی او شروع شد. از آن زمان به بعد، او در فیلم‌های زیادی مانند «خیلی شبیه عشق»، «برای در نظر گرفتن تو»، «ساعت شلوغی ۳»، «سایه‌های پرتو»، «عبور از آن سوی»، «شرق آمریکا» و غیره بازی کرد.
  • در سال 2005، او نقش دی‌جی کارمن د لا پیکا مورالس را در فیلم The L Word بازی کرد. او با امضای قراردادی دو ساله، تا سال 2007 نقش شخصیت خود را ایفا کرد. در عین حال، او در چندین سریال تلویزیونی از جمله «سلول خواب»، «سوپرانوها» و «کندی و هایدی» از HBO نقش‌های مهمان را ایفا کرد.
  • سارا شاهی با ایفای نقش اصلی در سریال تلویزیونی «زندگی» ان‌بی‌سی که با دامیان لوئیس همبازی بود، به موفقیت بزرگی دست یافت. او در آن نقش شخصیت کارآگاه قتل دنی ریس را بازی کرد. این سریال قبل از پخش شدن دو فصل پخش شد.

سارا شاهی (Sarah Shahi)

  • در سال 2009، او نقش اصلی را در خلبان شبکه ایالات متحده آمریکا، “رو به رو با کیت”، که بعدها به عنوان “نسبتا قانونی” شناخته شد، دریافت کرد. این نمایش زندگی کیت را دنبال می‌کرد، یک واسطه حقوقی که از بوروکراسی و بی‌عدالتی موجود در سیستم حقوقی به ستوه آمده است. این برنامه پس از دو فصل لغو شد.
  • در سال 2012، او به عنوان علاقه مند به عشق ستوان کلی Severide در برنامه NBC ‘Chicago Fire’ ظاهر شد. او سپس به عنوان سمین شاو در “شخص مورد علاقه” ظاهر شد. در حالی که او در فصل 2 به عنوان مهمان حضور داشت، از فصل 3 او به طور منظم در این برنامه حضور پیدا کرد. به غیر از این، او نقش‌های مهمان را در سریال‌های تلویزیونی محبوب از جمله “Relevance”، “Ray Donovan” و “Pitch” ایفا کرد. سارا شاهی در فیلم‌های «ایستا» و گلوله به سر نیز بازی کرد.
  • پس از بازگشت از تعطیلات زایمان، او در نقش کارآگاه نمادین نانسی درو در یک سریال تلویزیونی برنامه ریزی شده بر اساس مجموعه کتابی به همین نام انتخاب شد. با این حال، این نمایش روی پرده ها نرفت. در همان زمان، او به حضور خود به عنوان سمین شاو در “Person of Interest” ادامه داد تا این که نمایش در ژوئن 2016 به پایان رسید.
  • در حال حاضر سارا شاهی در «ویژه روز ولنتاین بزرگ و سکسی مایکل بولتون» و در سریال تلویزیونی «ریوری» NBC بازی می‌کند.

پیشنهادی: زندگی نامه نورا فاتحی *** شارلیز ترون  ***  جنیفر لارنس


 

آثار عمده

سریال تلویزیونی NBC “زندگی” شاید بلیط بزرگ موفقیت برای نمودار شغلی سارا شاهی باشد، زیرا به او کمک کرد تا اولین نقش اصلی خود را داشته باشد، اما حرفه بازیگری او نقاط عطف بیشتری نسبت به این دارد.
نمادین ترین نقشی که او ایفا کرد در سال 2005 در نقش دی جی کارمن د لا پیکا مورالس در فیلم The L Word بود. جالب اینجاست که امروز شاهی نمی‌داند که این پروژه را به عهده بگیرد یا نه. او برای این نقش مجبور شد شخصیت یک لزبین را بازی کند و در صحنه های عاشقانه با زنان دیگر افراط کند. او از خواسته‌هایی که این نقش در ابتدا مطرح می‌کرد نگران بود، اما با گذشت زمان متوجه شد که این بزرگترین فرصت برای نشان دادن استعدادش است. او اکنون آن را نقش رویایی خود می داند و همچنین آن را در زمره بهترین کارهایش قرار می دهد.

زندگی شخصی و میراث

سارا شاهی در 7 فوریه 2009 با بازیگر استیو هوی در لاس وگاس، ایالات متحده ازدواج کرد. این دو از شش سال قبل با هم قرار داشتند و حدود بیست ماه به طور رسمی نامزد بودند.
در سال 2009، این زوج اولین پسر خود ویلیام ولف هوی را به دنیا آوردند. در مارس 2015، او صاحب دوقلو شد، دختر ویولت و پسر ناکس بلو.

فیلم های سارا شاهی

1. مرگ و بازگشت سوپرمن (2011)
(کمدی، کوتاه، علمی تخیلی)

2. Shades of Ray (2008)
(عاشقانه، درام، کمدی)

3. مدرسه قدیمی (2003)
(کمدی)

4. عبور از آنور (2009)
(جنایی، درام)

5. ویژه روز ولنتاین بزرگ و جذاب مایکل بولتون (2017)
(موزیکال، کمدی، موسیقی، عاشقانه)

6. خیلی شبیه عشق (2005)
(کمدی، عاشقانه، درام)

7. مشکل سگ (2006)
(کمدی)

8. برای در نظر گرفتن شما (2006)
(کمدی)

9. ساعت شلوغی 3 (2007)
(جنایی، اکشن، کمدی، هیجان انگیز)

10. جاده به پالوما (2014)
(درام، هیجان انگیز)

 

جدیدترین دوره ها​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسعه فردی
دوره های توسعه فردی
کسب و کار
دوره های کسب و کار
روانشناسی
دوره های روانشناسی
مراقبه - یوگا
دوره های مدیتیشن
دوره های یوگا
زندگی نامه
لینکدونی
مطالب پر بازدید