جستجو
Close this search box.

استانا کاتیک | زندگی نامه + حقایق، آثار و عکس ها

زندگی نامه (بیوگرافی) استانا کاتیک (Stana Katic) + آثار و عکس های جدید او
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Pinterest

فهرست مطالب

استانا کاتیک یک هنرپیشه سینما و تلویزیون کانادایی-آمریکایی است که بیشتر برای بازی در نقش کارآگاه کیت بکت در سریال تلویزیونی ABC «قلعه» در طول هشت فصل آن شناخته شده است. این سریال در بین مخاطبان بسیار محبوب شد و جوایز، نامزدی و تمجیدهای متعددی را برای او به ارمغان آورد. با مجله قهرمان همراه باشید.

 

بیوگرافی

استانا کاتیک برای به تصویر کشیدن اختلال استرس پس از سانحه شخصیتش در اپیزود “Killshot” برنده “جایزه PRISM” در فصل چهارم سریال شد. او نقش اصلی را در مقابل ناتان فیلیون در این سریال بازی کرد و نقش او به قدری مورد استقبال طرفداران قرار گرفت که پس از تصمیم او برای عدم بازگشت به فصل نهم، سریال مجبور به لغو شد. پس از اینکه توسط یکی از خودی ها فاش شد که همبازی اش فیلیون به قدری با او توهین می کند که در رختکن اش گریه می کرد و در نهایت آنها حتی با هم صحبت نمی کردند، این موضوع باعث شور و غوغا شد.

او در تعدادی از فیلم‌های هالیوودی مانند «جشن عشق»، «استیلتو»، «کوانتوم آرامش»، «روح»، «حقیقت درباره کری»، «CBGB» و «گمشده در فلورانس» ایفای نقش کرده است. او همچنین یک دوستدار محیط زیست است و بنیانگذار سازمان غیرانتفاعی “پروژه سفر جایگزین” است که مزایای زیست محیطی سفر بدون ماشین را ترویج می کند.

 

دوران کودکی و اوایل زندگی

استانا کاتیک در 26 آوریل 1978 در همیلتون، انتاریو، کانادا از پدری صرب و مادری کروات به دنیا آمد. پدر و مادر او اصالتا اهل ساحل دالماسی در کرواسی هستند و زمانی که او نوجوان بود به آرورا، ایلینوی نقل مکان کردند. او بزرگترین دختر پدر و مادرش است و چهار برادر و یک خواهر دارد.

او هر دو دارای تابعیت کانادا و ایالات متحده است و در طول سال های نوجوانی خود اغلب بین این دو کشور نقل مکان کرده است. او می تواند شش زبان را روان صحبت کند: انگلیسی، صربی، کرواتی، فرانسوی، ایتالیایی و اسلوونیایی.
او در دبیرستان وست آرورا تحصیل کرد و در سال 1996 از آنجا فارغ التحصیل شد. سپس در دانشگاه تورنتو ثبت نام کرد تا دوره حقوق بین الملل و اقتصاد را دنبال کند.

 استانا کاتیک (Stana Katic)
استانا کاتیک بین سال‌های 2000 تا 2002 در مدرسه نمایش گودمن دانشگاه دی‌پاول، بازیگری را آموخت. با پیروی از توصیه‌های یک مدیر بازیگران مشهور در لس‌آنجلس، او همچنین در کلاس‌هایی در مدرسه بازیگری خانه نمایش بورلی هیلز شرکت کرد.

پس از نقل مکان به لس آنجلس، او برای چند ماه در هاستل ها یا حتی در ماشینش که کمبود پول داشت، شب ها را سپری کرد. او پس از به دست آوردن شغل یک فروشنده در یک فروشگاه مبلمان، یک آپارتمان اجاره کرد.


پیشنهادی:  زندگی نامه سارا شاهی    ***    زندگی نامه سیدنی سوئینی


 

حرفه

  • چند ماه پس از نقل مکان به لس آنجلس، استانا کاتیک با مدیر خود ملاقات کرد که نقش های تلویزیونی و سینمایی را برای او رزرو کرده بود. در حالی که او اولین بار در سال 1999 در فیلم کوتاه «معجیب‌های اسیدی» بازی کرد، اولین فیلم بلند خود را با فیلم هیجان‌انگیز «چشم بسته» در سال 2003 انجام داد.
  • در سال 2004، او نقش مهمان را در تعدادی از برنامه های تلویزیونی ایفا کرد که با سریال جنایی CBS “The Handler” شروع شد. در اواخر همان سال، او در برنامه های تلویزیونی مانند “Alias”، “LA Dragnet”، “The Shield” و “JAG” ظاهر شد.
  • استانا کاتیک در سال 2005 در فیلم اکشن “Pit Fighter” بازی کرد که مورد استقبال منتقدان قرار نگرفت. در همان سال، او در یک قسمت از مجموعه تلویزیونی “The Closer” ظاهر شد و همچنین در دو قسمت از سریال درام پزشکی “ER” ظاهر شد.

 

  • در سال 2006، او در سه قسمت از مجموعه تلویزیونی “24” و یک قسمت از “برادران و خواهران” به عنوان مهمان حضور یافت. او در تله فیلم “Dragon Dynasty” نقش آوا را بازی کرد و برای نقش خلبان “Faceless” انتخاب شد، اگرچه نمایش لغو شد.
  • در طول سال 2007، استانا کاتیک به حضور در تعدادی از برنامه های تلویزیونی از جمله “قهرمانان”، “CSI: Miami” و “The Unit” ادامه داد. او در فیلم «جشن عشق» که مورگان فریمن نیز در آن نقش آفرینی کرد، ایفای نقش کرد.
  • استانا کاتیک در سال 2008 برای نقش اصلی راینا در فیلم اکشن مستقیم به ویدئو “Stiletto” انتخاب شد و همچنین در نقش کوتاهی در فیلم باند “Quantum of Solace” با بازی دنیل کریگ ظاهر شد . او در آن سال در فیلم دیگری به نام «روح» بازی کرد که بازیگرانی از جمله اسکارلت جوهانسون، اوا مندز و ساموئل ال جکسون داشت.

  • استانا کاتیک سپس در دو قسمت از مینی سریال تلویزیونی “پادشاهان خواهند بود” ظاهر شد و در تله فیلم “کتابدار: نفرین جام جودا” بازی کرد. در سال 2008، او از 100 هنرپیشه دیگر سبقت گرفت تا نقش موفقیت آمیز خود را در نقش کیت بکت در سریال تلویزیونی «قلعه» که پخش آن از سال بعد آغاز شد، از شبکه ABC آغاز شود.
  • برای هشت فصل بین سال‌های 2009 تا 2016، او در سریال محبوب «قلعه» که ناتان فیلیون نیز در آن نقش اصلی را بازی می‌کرد، نقش کارآگاه قتل پلیس نیویورک را بازی کرد. این دو در نهایت پس از اینکه فیلیون در صحنه فیلمبرداری او را مورد آزار و اذیت قرار داد، از هم جدا شدند، که باعث شد او در سال 2016 سریال را ترک کند و به دنبال آن برنامه لغو شد.
  • در سال 2011، او در فیلم پر تعلیق «حقیقت درباره کری»، فیلم عاشقانه «فقط برای عاشقان» نقش‌های اصلی را بازی کرد و در فیلم جاسوسی «دبل» با بازی ریچارد گیر و تافر گریس ظاهر شد. او یکی از اعضای هیئت داوران جشنواره فیلم Zlín در سال 2011 بود، جایی که آهنگ “Hey Blue Eyes” را اجرا کرد که آن را نیز نوشت.

 

  • استانا کاتیک در سال ۲۰۱۱ در بازی ویدیویی «بتمن: شهر آرکام» صدای خود را به Talia al Ghul قرض داد و در انیمیشن ابرقهرمانی سال ۲۰۱۳ «Superman: Unbound» صداپیشگی لوئیس لین را بر عهده داشت. او در سال 2013 در درام ماجراجویی “Big Sur” و فیلم تاریخی “CBGB” نقش‌های مهمی داشت. در سال 2012، او مجری شصت و چهارمین مراسم سالانه جوایز انجمن کارگردانان آمریکا بود.
  • او در سال 2016 در فیلم اکشن ماجراجویی “قرار ملاقات” و فیلم تلویزیونی “شهرهای خواهر” نقش آفرینی کرد. سال بعد او در فیلم درام عاشقانه “گمشده در فلورانس” بازی کرد.
  • او نقش اصلی مامور اف‌بی‌آی امیلی برن را در درام هیجان‌انگیز آمریکایی “غیبت” بازی می‌کند که قرار است در سال 2017 از شبکه AXN پخش شود. او همچنین نقش اصلی زن را در فیلم ترسناک آینده “Cadaver” بازی می‌کند.

 استانا کاتیک (Stana Katic)

 

آثار عمده

به یاد ماندنی ترین نقش استانا کاتیک تا کنون نقش کیت بکت در سریال جنایی «قلعه» بوده است. . این برنامه به مدت هشت فصل با رتبه بندی خوب اجرا شد، تا اینکه پس از ترک برنامه لغو شد.
جوایز و دستاوردها
استانا کاتیک برای بازی در سریال «قلعه» جوایز زیادی از جمله سه «جایزه برگزیده مردم» در سال‌های 2014، 2015 و 2016 دریافت کرده است. همین نقش برای او یک «جایزه کوتاه» در سال 2011، یک «جایزه PRISM» در سال 2011 به ارمغان آورد. 2012 و دو «جایزه برگزیده‌های طرفداران مجله راهنمای تلویزیون» در سال‌های 2011 و 2012.


پیشنهادی:  زندگی نامه پریانکا چوپرا   ***   زندگی نامه ملیسا مک کارتی 


زندگی شخصی و میراث

استانا کاتیک شرکت تولیدی خود را با نام Sine Timore Productions (به لاتین “بدون ترس”) در سال 2008 تأسیس کرد.

در سال 2010، او کمپین «پروژه سفر جایگزین» را آغاز کرد که همه را تشویق می‌کند تا فقط برای یک روز بدون خودرو حرکت کنند. این پروژه در ژانویه 2015 به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی اعطا شد.
استانا کاتیک با مشاور کارایی تجاری کریس برکلیاک رابطه طولانی مدت داشته است . در 25 آوریل 2015، یک روز قبل از تولد 37 سالگی، او طی مراسمی در یک صومعه خصوصی خانوادگی در ساحل دالماسی با او ازدواج کرد. او اولین فرزندش را در دسامبر 2022 به دنیا آورد.

 

چیزهای بی اهمیت

استانا کاتیک یک خواننده مشتاق است و به طیف گسترده ای از موضوعات از جمله علم، سفر، موسیقی و هنر علاقه مند است. او همچنین یک ورزشکار است و شیرین کاری های خودش را انجام می دهد. او که یک خواننده خوب بود، تم عشقی را از “کتابدار: نفرین جام یهودا” خواند.

 

فیلم های استانا کاتیک

1. فقط برای عاشقان (2011)
(درام، عاشقانه، کمدی)

2. Quantum of Solace (2008)
(ماجراجویی، اکشن، هیجان انگیز)

3. جشن عشق (2007)
(عاشقانه، درام)

4. CBGB (2013)
(موسیقی، درام)

5. مهیج جاسوسی بدون عنوان زن رانده شده در جنگ جهانی دوم (2018)
(نمایش)

6. The Double (2011)
(درام، اکشن، معمایی، هیجان انگیز، جنایی)

7. بیگ سور (2013)
(درام، عاشقانه)

8. استیلتو (2008)
(درام، اکشن، جنایی، هیجان انگیز)

9. جسد (2018)
(وحشتناک)

10. روح (2008)
(اکشن، جنایی، هیجان انگیز، فانتزی)

 

جدیدترین دوره ها​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسعه فردی
دوره های توسعه فردی
کسب و کار
دوره های کسب و کار
روانشناسی
دوره های روانشناسی
مراقبه - یوگا
دوره های مدیتیشن
دوره های یوگا
زندگی نامه
لینکدونی
مطالب پر بازدید