جستجو
Close this search box.

سم هیوین | زندگی نامه + حقایق، آثار و عکس ها

زندگی نامه (بیوگرافی) سم هیوین (Sam Heughan) + آثار و عکس های جدید او
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Pinterest

فهرست مطالب

سم هیوین بازیگر، تهیه کننده، نویسنده و کارآفرین اسکاتلندی است که بیشتر به خاطر ایفای نقش جیمی فریزر در سریال درام Outlander شناخته شده است . این سریال طرفداران زیادی برای او به همراه داشت و جوایز مختلفی را نیز به همراه داشت. در ادامه با مجله قهرمان همراه باشید.

بیوگرافی

سم هیوین همچنین با سریال تبدیل به تهیه‌کننده شد و دوازده قسمت را در سال 2020 تولید کرد. پیش از این، او کار خود را روی صحنه آغاز کرد و برای کارش در جزایر دور قدردانی شد . اولین حضور تلویزیونی او با مینی سریال جزیره در جنگ انجام شد . از آن زمان، او در پروژه های متعددی از جمله سریال تلویزیونی پزشکان و فیلم تلویزیونی A Princess for Christmas ظاهر شد.

از تیتراژ فیلم های سم هیوین می توان به جاسوسی که مرا رها کرد و Bloodshot اشاره کرد . او روی صحنه در رومئو و ژولیت و بتمن لایو (با بازی بتمن) اجرا کرد. علاوه بر این، هیوگان صدای خود را به یک بازی ویدیویی قرض داده است. نام تجاری ویسکی خود را The Sassenach راه اندازی کرد .با همکاری گراهام مک‌تاویش، همبازی اوتلندر ، کتابی به نام Clanlands: Whisky، Warfare, and a Scottish Adventure Like No Other را نوشت.

سم هیوین (Sam Heughan)

 

دوران کودکی و اوایل زندگی

سم هیوین در 30 آوریل 1980 در Balmaclellan در Dumfries و Galloway، اسکاتلند به عنوان پسر کوچکتر والدینش به دنیا آمد. برادر بزرگترش سیردان و خود او بر اساس شخصیت هایی از ارباب حلقه ها نامگذاری شده اند .

پدرش در حالی که او هنوز خیلی جوان بود خانواده را ترک کرد و مادر هنرمندش، کریسی هیوگان، دو برادر را به تنهایی بزرگ کرد.

سم هیوین برای تحصیلات خود در مدرسه ابتدایی کلز در نیو گالووی تحصیل کرد و سپس به ادینبورگ رفت تا به مدت یک سال در دبیرستان جیمز گیلسپی تحصیل کند. پس از آن به مدرسه رودلف اشتاینر رفت و تا پایان سال ششم در آنجا تحصیل کرد.

پس از دو سال سفر و کار، او برای پیوستن به آکادمی رویال اسکاتلند موسیقی و نمایش (کنسرواتوار سلطنتی اسکاتلند فعلی) که در گلاسکو واقع شده است، بازگشت. در طول مدت حضورش در آنجا، او در نمایش‌های مختلفی مانند توییتز ، مرغ دریایی ، پرومتئوس مقید و رومئو و ژولیت بازی کرد . او در سال 2003 فارغ التحصیل شد.


پیشنهادی:  زندگی نامه تام الیس   ***   زندگی نامه جان سینا


حرفه

  • در سال 2002، در حالی که سام هیوگان سال دوم خود را در مدرسه نمایش می گذراند، فرصتی برای کار در نمایشنامه نمایشنامه نویس اسکاتلندی دیوید گریگ به نام جزایر دور دست پیدا کرد . این نمایشنامه که او به مدت یک سال و نیم انجام داد، قدردانی فوق العاده ای را برای او به همراه داشت.
  • او سپس به لندن نقل مکان کرد و در سال 2004 برای بازی در مینی سریال حماسی درام جنگ جهانی دوم جزیره در جنگ انتخاب شد . در این بازی او نقش جاسوس فیلیپ دور را بازی کرد.
  • در سال 2005، سم هیوگان در سه قسمت از سریال اسکاتلندی River City ظاهر شد که در آن او اندرو موری فوتبالیست لیوینگستون اف سی را به تصویر کشید. او همچنین نقش پونی ویلیام، یک شوهر خیانتکار را در نمایشنامه دیوید هاروور به نام Knives in Hens بازی کرد.

سم هیوین (Sam Heughan)

  • در سال 2006، او در قسمتی از مینی سریال غرب وحشی با نقش شخصیت واقعی جان تونستال، اولین مردی که در جنگ شهرستان لینکلن کشته شد، ظاهر شد.
  • در سال 2007 او نقش ادوارد مک نالی را در فیلم تلویزیونی یک رسوایی جنسی بسیار بریتانیایی از کانال 4 بازی کرد و در سریال درام جنایی Midsomer Murders و سریال درام پلیسی Rebus ظاهر شد . او در دو قسمت از سریال درام دیگری نیز به ایفای نقش پرداخت.
  • در آن سال در تئاتر در نقش تام وریان در فیلم The Vortex بازی کرد . در نقش گیلدنسترن/فورتینبراس در هملت و نقش رودریک/ادی گفر در فیلم مرواریدگیر .
  • بین سال‌های 2008 و 2010، سام هیوگان در تولیدات صحنه‌ای بیشتری از جمله رومئو و ژولیت ، مکبث (هر دو سال 2008)، طاعون بر سر انگلستان (2009) و آقای ریپلی با استعداد (2010) ظاهر شد.

سم هیوین (Sam Heughan)

  • در تلویزیون سم هیوین در نقش مکرر اسکات نیلسون در 21 قسمت از سریال روزانه بی بی سی، پزشکان (2009) دیده شد. در همان سال، او نقش چارلز فلچر – اولین دکتری که پنی سیلین را به یک بیمار تجویز کرد – در فیلم تلویزیونی BBC4 Breaking the Mold بازی کرد .
  • در سال 2010، سم هیوگان در فیلم تلویزیونی First Light در بی بی سی دو بازی کرد که در آن نقش جوانترین خلبان اسپیت فایر، جفری «پسر» ولوم را به تصویر کشید و همچنین بخشی از مینی سریال Any Human Heart برنده جایزه بفتا شد . دومی، بر اساس رمانی به همین نام ویلیام بوید در سال 2002، او را مجبور به بازی در نقش ستوان مک استی کرد.
  • در سال 2010، او نقش اصلی را در فیلم اکشن-ماجراجویی مستقیم به ویدئوی اسکندر کبیر جوان بازی کرد . او علاوه بر این در یک سری از تبلیغات سرگرم کننده با بازی هیو تننت، بنیانگذار Tennent’s Lager بازی کرد. این تبلیغات بسیار معروف شد و حتی جوایزی را نیز به دست آورد.

 

  • در سال 2011، سم هیوگان برای به تصویر کشیدن شاهزاده اشتون کسلبری در فیلم کمدی رمانتیک درام تلویزیونی ساخته شده برای کریسمس به کار گرفته شد . جدای از این، او نقش قهرمان کمیک افسانه‌ای بتمن را در نمایش زنده بتمن (به مدت دو سال) بازی کرد و همچنین در بازی دوزیستان استیو واترز، مکس شناگر المپیکی را بازی کرد .
  • در سال 2012 در تئاتر Òran Mór در گلاسکو نقش اصلی را در شاه جان شکپیر بازی کرد.
  • در سال 2013، سم هیوگان برای ایفای نقش اصلی جنگجوی کوهستانی جیمی فریزر در سریال درام سفر در زمان بسیار محبوب استارز، Outlander انتخاب شد . این نمایش که در سال 2014 نمایش داده شد، او را بسیار مشهور کرد و همچنین نامزدی و برنده شدن او را در جوایز مختلف به همراه داشت.
  • Outlander ، بر اساس مجموعه رمانی به نویسندگی دایانا گابالدون، پنج فصل را تا سال 2020 به پایان رسانده است. سام هیوگان همچنین در سال 2020 تهیه کننده دوازده قسمت از سریال شد.

  • در سال 2014، سم هیوین در فیلم معمایی درام امولسیون بازی کرد که در آن نقش رونی ماز، مردی را بازی کرد که در تلاش برای کنار آمدن با ناپدید شدن مرموز همسرش بود. در همان سال او نقش لینگستراند را در فیلم کمدی درام Heart of Lightness بازی کرد .
  • در سال 2016، او نقش جیکوب را در فیلم درام کمدی مستقل آدام سیگال به نام When the Starlight Ends به تصویر کشید و همچنین توسط برند انگلیسی پوشاک Barbour به عنوان اولین سفیر برند جهانی آن طناب زد.
  • در سال 2018، سم هیوین در نقش سباستین هنشاو در فیلم کمدی اکشن ماجراجویی جاسوسی که مرا رها کرد بازی کرد . در این سال او صدای خود را به Mirror Master در بازی ویدیویی Lego DC Super-Villains به برادران وارنر قرض داد و در قسمتی از برنامه ورزشی BBC Two اسکاتلند The Adventure Show ظاهر شد.
  • در سال 2020، او برند ویسکی خود را به نام The Sassenach معرفی کرد . این برند در مسابقات جهانی ارواح 2020 سانفرانسیسکو موفق به کسب یک مدال طلای دوگانه شد.

  • در سال 2020 مجدداً سم هیوین در نقش سرجوخه جیمی دالتون در فیلم علمی تخیلی ابرقهرمانی اکشن Bloodshot بر اساس شخصیت‌های کمیک شجاع بازی کرد. در همان سال، او با همبازی خود در Outlander ، گراهام مک تاویش، همکاری کرد و یک کتاب، یک سفرنامه Clanlands: Whisky, Warfare, and Scottish Adventure Like No Other آورد.
  • این کتاب با استقبال خوبی روبرو شد و به زودی جایگاه اول را در فهرست پرفروش ترین های نیویورک تایمز به دست آورد . این کتاب همراه مجموعه تلویزیونی مستند Men in Kilts: A Roadtrip With Sam and Graham در سال 2021 شد . در این مجموعه هشت قسمتی کانال Starz، این دو بینندگان را به یک سفر جاده ای می برند تا میراث غنی و پیچیده اسکاتلند را کشف کنند.
  • در سال 2021، سم هیوین نقش پل نیومن را در فیلم بیوگرافی به اولیویا بر عهده گرفت و در یک فیلم اکشن هیجان انگیز SAS: Red Notice نقش تام باکینگهام را بازی کرد.

 

خانواده و زندگی شخصی

سم هیوین سازمان خیریه خود را به نام My Peak Challenge تأسیس کرده است، یک برنامه تناسب اندام آنلاین که از شرکت کنندگان در دستیابی به اهداف شخصی و در عین حال جمع آوری پول برای امور خیریه پشتیبانی می کند.

او همچنین از حامیان سرسخت موسسه خیریه سرطان خون Bloodwise است و در سال 2016 رئیس جمهور اسکاتلند شد.

 

جدیدترین دوره ها​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسعه فردی
دوره های توسعه فردی
کسب و کار
دوره های کسب و کار
روانشناسی
دوره های روانشناسی
مراقبه - یوگا
دوره های مدیتیشن
دوره های یوگا
زندگی نامه
لینکدونی
مطالب پر بازدید