جستجو
Close this search box.

رابی امل | زندگی نامه + حقایق، آثار و عکس ها

زندگی نامه (بیوگرافی) رابی امل (Robbie Amell) + آثار و عکس های جدید او
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Pinterest

فهرست مطالب

رابی امل یک ستاره تلویزیونی و سینمای کانادایی است که بیشتر به خاطر بازی در نقش استیون جیمسون در سریال The Tomorrow People از شبکه CW و وسلی راش در فیلم The Duff شناخته می شود. با مجله قهرمان همراه باشید.

بیوگرافی

رابی امل با قدم گذاشتن به دنیای شهرت و زرق و برق در سن شش سالگی، کار خود را به عنوان یک مدل و بازیگر در تبلیغات کوچک و برنامه های تلویزیونی آغاز کرد و سپس در تلویزیون ملی و صنعت فیلمسازی بزرگ شد. او از نوجوانی شروع به حضور در تولیدات صحنه دبیرستان کرد و متوجه شد که می خواهد بازیگری را به طور حرفه ای دنبال کند. بنابراین او در آکادمی بازیگری استودیو کانادا حضور یافت تا قبل از شروع یک حرفه بازیگری تمام وقت، مهارت های خود را تقویت کند.

رابی امل (Robbie Amell)

او در حالی که هنوز در سنین نوجوانی بود، موفق شد وارد فیلم شود، هرچند سال‌ها طول کشید تا بتواند خود را به عنوان یک بازیگر موفق تثبیت کند. با انتخاب سریال تلویزیونی “مردم فردا” که پس از آن محبوبیت رابی امل افزایش شدیدی داشت، ثروت او به سمت بهتر شدن تغییر کرد. محبوبیت فزاینده او منجر به نقش‌های مهم‌تر در سریال‌ها و فیلم‌های تلویزیونی شد که به او کمک کرد تا به یک بازیگر محبوب تبدیل شود. آمل علاوه بر حرفه بازیگری، در سال 2016 با فیلم “کد 8” به عنوان تهیه کننده اجرایی نیز تبدیل شد.

 

دوران کودکی و اوایل زندگی

رابرت پاتریک “رابی” آمل در 21 آوریل 1988 در تورنتو، کانادا از پدر و مادری جو و راب آمل متولد شد. او یک خواهر دارد که با او شروع به حضور در تبلیغات کوتاه مدت و وظایف مدلینگ کرد.
رابی در کودکی از علاقه مندان به هاکی بود و اوقات فراغت خود را با انجام این ورزش می گذراند. علاوه بر هاکی، سرگرمی های او نیز شامل بریک رقص و نوعی از هنرهای رزمی به نام موی تای بود.
رابی امل در سن 16 سالگی در نمایشنامه های دبیرستانی مانند “اهمیت جدی بودن” نقش آفرینی کرد و این بعدها راه را برای حضور در آکادمی بازیگری استودیو کانادا هموار کرد.
او در سال 2006 از موسسه کالج لارنس پارک فارغ التحصیل شد و سپس به دنبال حرفه ای تمام وقت در بازیگری رفت.


پیشنهادی:  زندگی نامه کریس پاین    ***   زندگی نامه کیلین مورفی 


 

حرفه

  • رابی آمل اولین نقش بازیگری خود را در فیلم «ارزانتر از دوجین 2» در سال 2005 بازی کرد و در آن نقش دانیل مورتاگ را بازی کرد. نقش او در ابتدا قرار بود نقشی غیر گوینده باشد، اگرچه او در نهایت توانست چند خط صحبت کند. بعد از این، او در سال 2007 در فیلم “Left for Dead” که در ژانر ترسناک بود دیده شد.
  • او نقش درو پترسون را در فیلم تلویزیونی «تصویر این» در سال 2008 بازی کرد. این فیلم که توسط خانواده ABC منتشر شد و به عنوان یک فیلم اصلی خانواده ABC منتشر شد، موفق شد و در اولین اکران خود 5.3 میلیون بیننده را جذب کرد.

  • آمل همچنین بخشی از سریال نیکلودئون ‘True Jackson’ (2008-2011) بود، جایی که نقش تکرارشونده او به عنوان جیمی به عنوان عشق عاشقانه نقش اصلی به تصویر کشیده می شود. در سال 2008 او همچنین در یکی از اپیزودهای مجموعه تلویزیونی “معمای مرداک” ظاهر شد.
  • او نقش فرد جونز را در فیلم تلویزیونی ‘Scooby-Doo! The Mystery Begins در سال 2009. این فیلم یک موفقیت بزرگ بود که منجر به انتشار دنباله آن ‘Scooby-Doo! نفرین هیولای دریاچه سال بعد. آمل در این فیلم دوباره نقش فرد را بازی کرد.
  • رابی در سال 2010 در سریال Cartoon Network به نام “تاریخ غیرطبیعی” کار کرد. در همان سال، او به عنوان خودش در سریال واقعیت زنده “Destroy Build Destroy” در شبکه کارتون ظاهر شد.

 

  • در سال 2013 نقش یک عمر به رابی امل پیشنهاد شد. او این فرصت را به دست آورد تا نقش استفن جیمسون، قهرمان اصلی مجموعه تلویزیونی علمی تخیلی «مردم فردا» را بازی کند. این نقش نه تنها او را به خاطر مهارت‌های بازیگری‌اش تحسین کرد، بلکه به حرفه‌اش رونق زیادی داد.
  • رابی امل پس از اکران فیلم “داف” در سال 2015 که در آن نقش اصلی وسلی راش را بازی کرد، تبلیغات زیادی به دست آورد. این نقش برای او دو نامزدی جایزه انتخاب نوجوان را به همراه داشت.

  • در سال 2016، رابی امل در کنار غول هایی مانند کوین اسپیسی در فیلم کمدی “نه زندگی” بازی کرد. جنیفر گارنر بازیگر نیز نقش مهمی در این فیلم داشت.
  • آمل همچنین یک چهره شناخته شده در برنامه تلویزیونی CW به نام «فلش» (2014-2016) بود که در آن چندین شخصیت مانند رونی ریموند، طوفان آتش و طوفان مرگ را بازی کرد.

آثار عمده

رابی امل در نقش فرد جونز در فیلم اسکوبی دو به محبوبیت زیادی دست یافت! The Mystery Begins که در سال 2009 منتشر شد. این فیلم بعداً تبدیل به پربیننده ترین پخش تلویزیونی در کانال Cartoon Network شد.
با بازی در نقش استیون جیمسون در سریال درام تلویزیونی “مردم فردا” که در سال‌های 2013-2014 از شبکه CW پخش شد، حرفه او پیشرفت زیادی پیدا کرد. یکی از بزرگترین نقش های او تا به امروز، آمل نقش یک نوجوان را بازی کرد که می تواند در خواب از راه دور خارج شود.
آمل با اضافه کردن پر دیگری به کلاه خود، در حال تهیه کنندگی و بازی در فیلم اکشن علمی تخیلی به نام «کد 8» (2016) به همراه پسر عموی و بازیگرش استیون آمل همبازی و تهیه کنندگی بود.


پیشنهادی: زندگی نامه جیمی فلن ***  کالین فارل  ***  جیسون موموآ


 

جوایز و دستاوردها

رابی آمل اولین نامزدی جایزه انتخاب نوجوان خود را در سال 2015 برای بازی در نقش وسلی راش در فیلم “داف” به دست آورد.

 

رابی امل (Robbie Amell) و همسرش

زندگی شخصی و میراث

رابی امل با دوست دخترش، بازیگر ایتالیایی ریچی، رابطه طولانی مدت داشت. این زوج در سال 2014 نامزد کردند و در سال 2016 ازدواج کردند.
او یهودی بزرگ شد و به گفته خودش، خانواده‌اش همیشه از اکثر خانواده‌های سنتی یهودی پذیرفته‌تر بوده‌اند.

 

چیزهای بی اهمیت

با وجود اینکه آمل یک کانادایی است، او از طرفداران و حامیان بزرگ تیم هاکی لس آنجلس کینگز است و تورنتو را “تیم دوم” خود می نامد.

فیلم های رابی امل

1. DUFF (2015)
(عاشقانه، کمدی)

2. مکس (2015)
(ماجراجویی، فانتزی، درام، خانوادگی، جنگی)

3. ARQ (2016)
(علمی تخیلی، هیجان انگیز)

4. بچه نگهدار (2017)
(ترسناک، کمدی)

5. ضربه رعد و برق (2012)
(درام، کمدی)

6. کد 8 (2019)
(جنایی، درام، علمی تخیلی، هیجان انگیز)

7. Cheaper by the Dozen 2 (2005)
(ماجراجویی، خانوادگی، کمدی)

8. بچه نگهدار: ملکه قاتل (2020)
(کمدی، ترسناک)

9. Nine Lives (2016)
(کمدی، خانوادگی، فانتزی، درام)

10. وقتی برای اولین بار ملاقات کردیم (2018)
(فانتزی، کمدی، عاشقانه)

 

جدیدترین دوره ها​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسعه فردی
دوره های توسعه فردی
کسب و کار
دوره های کسب و کار
روانشناسی
دوره های روانشناسی
مراقبه - یوگا
دوره های مدیتیشن
دوره های یوگا
زندگی نامه
لینکدونی
مطالب پر بازدید