جستجو
Close this search box.

کالین فارل – زندگی نامه + آثار و عکس ها

زندگی نامه (بیوگرافی) کالین فارل (Colin Farrell) + آثار و عکس های جدید او
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Pinterest

فهرست مطالب

کالین فارل یک هنرپیشه ایرلندی است که بیشتر برای بازی در فیلم هایی مانند “Tigerland”، “The Recruit” و “Minority Report” شناخته می شود. این دوبلینی چندین اجرا برنده جوایز ارائه کرده است و در کنار برخی از بهترین کارگردانان و بازیگران نقش آفرینی کرده است. با مجله قهرمان همراه باشید.

 

بیوگرافی

کالین فارل که در دوبلین به دنیا آمد و بزرگ شد، پس از تماشای فیلم اسپیلبرگ “ET” الهام گرفت که بازیگری را شروع کند. به اصرار برادرش بود که به یک مدرسه نمایش پیوست و شروع به یادگیری نکات ظریف بازیگری کرد. با این حال، حتی قبل از اینکه بتواند دوره خود را به پایان برساند، به او فرصت داده شد تا در تلویزیون ظاهر شود. او پس از حضور در چند مجموعه تلویزیونی و فیلم، مورد توجه قرار گرفت و به سمت بازیگری رفت.

با افزایش سریع کالین فارل به ستاره شدن، یک سبک زندگی پرحاشیه – سیگار کشیدن زیاد، نوشیدن مشروبات الکلی و مهمانی – به وجود آمد. فارل اغلب خود را در میان دعوا و نزاع می دید. پس از آن، او به کودک مورد علاقه جنجال ها تبدیل شد و اغلب برای موضوعات مربوط به سوء مصرف مواد مخدر، توانبخشی، و نوارهای لو رفته از لحظات صمیمی با همبازی ها تیتر اخبار شد. با این حال، فارل همه چیز را در پیش گرفت و شروع به تمرکز بر ارائه بازی های خوب روی صفحه کرد. او از بسیاری از اهداف خیریه نیز حمایت کرده است.

 

دوران کودکی و اوایل زندگی

کالین فارل در 31 مه 1976 در دوبلین ایرلند از خانواده ریتا و ایمون فارل به دنیا آمد. پدرش یک فروشگاه مواد غذایی بهداشتی داشت و همچنین یک بازیکن فوتبال بود که برای “شمراک روورز اف سی” بازی می کرد.

او یک برادر بزرگتر به نام ایمون جونیور و دو خواهر به نام های کلودین و کاترین دارد. خواهر بزرگترش کلودین پس از بازیگر شدن او دستیار شخصی او شد.

او تحصیلات خود را در ‘St. مدرسه ملی بریجید و تحصیلات متوسطه را در کالج کستلکناک به پایان رساند. سپس به کالج گورمنستون رفت، یک مدرسه کاتولیک که در قلعه گورمنستون واقع شده است.


پیشنهادی: زندگی نامه تام الیس ***  زندگی نامه مارک والبرگ *** زندگی نامه دیلن اوبرایان


 

حرفه

  • کالین فارل پس از تماشای فیلم علمی تخیلی “ET the Extra-Terrestrial” الهام گرفت که بازیگری را به عنوان یک حرفه انتخاب کند. برادرش او را تشویق کرد تا به «مدرسه بازیگری خوشبختی» بپیوندد و از آنجا که برای بازی در «Ballykissangel» یک درام تلویزیونی «بی‌بی‌سی» انتخاب شد، تحصیل را رها کرد.
  • اولین فیلم بلند او “منطقه جنگ” بود. پس از آن در فیلمی به نام “مجرم عادی معمولی” بازی کرد. در سال 2000، او در فیلم “Tigerland” بازی کرد، پس از آن نمودار شغلی او به سمت شمال چرخید.
  • سرمایه‌گذاری بعدی فارل «قانون‌های قانونی آمریکایی» (2001) بود که در آن او نقش یک یاغی به نام «جس جیمز» را بازی کرد. متأسفانه این فیلم در باکس آفیس عملکرد خوبی نداشت. فیلم بعدی او «جنگ هارت» (2002)، جایی که او در کنار بروس ویلیس ظاهر شد، در باکس آفیس نیز شکست خورد.

کالین فارل (Colin Farrell)

  • موفقیت بزرگ کالین فارل در سال 2002 زمانی که او فرصت بازی در فیلم کارگردان استیون اسپیلبرگ، “گزارش اقلیت” را پیدا کرد، به دست آمد. نقش او به عنوان یکی از اعضای جوان وزارت دادگستری محبوب شد و تحسین منتقدان را برای او به همراه داشت.
  • فیلم او با نام «غرفه تلفن»، فیلمی هیجان‌انگیز به کارگردانی جوئل شوماخر، در باکس آفیس نیز موفق شد. او نقش قربانی را بازی می‌کرد که توسط یک قاتل غیبی مورد آزار و اذیت قرار می‌گرفت، کسی که مشتاق است گناهانش را برای همه آشکار کند.
  • سال 2003 برای فارل سال مهمی بود، زیرا فرصتی برای همکاری با بازیگران و کارگردانان برجسته پیدا کرد. «استخدام»، «دردویل» و «SWAT» فیلم‌هایی بودند که واقعاً خوب عمل کردند و فارل را به شهرت رساندند.

 

  • او همچنین در سال 2003 در فیلم ایرلندی «اینترمیشن» که یک کمدی سیاه بود بازی کرد. او در یک فیلم دیگر ایرلندی به نام «ورونیکا گورین» به کارگردانی جوئل شوماخر بازی کرد.
  • در سال 2004 او نقش اصلی را در فیلم حماسی «اسکندر» به کارگردانی الیور استون بازی کرد. بازی او در این فیلم مورد استقبال منتقدان قرار نگرفت.
  • در سال 2005، او در یک فیلم تاریخی دیگر به نام «دنیای جدید» بازی کرد که در آن نقش کاشف «جان اسمیت» را در کنار کریستوفر پلامر و کریستین بیل بازی کرد. اگرچه این فیلم در باکس آفیس چندان خوب ظاهر نشد، اما به دلیل فیلمبرداری خیره کننده اش مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.

  • او در دو سال بعد در چندین فیلم از جمله «معاون میامی»، «از غبار بپرس» و «رویاهای کاساندرا» بازی کرد. اگرچه «معاون میامی» و «از گرد و غبار بپرس» تحسینی دریافت نکردند، اما «رویاهای کاساندرا» وودی آلن نقدهای متفاوتی از سوی منتقدان دریافت کرد.
  • «در بروژ» که در سال 2008 اکران شد، موفقیت زیادی کسب کرد و نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شد. در همان سال در یک فیلم جنایی با عنوان «غرور و شکوه» بازی کرد. با این حال، به اندازه «در بروژ» موفق نبود.
  • در سال 2009 در فیلم «دل دیوانه» نقش یک خواننده خیابانی را بازی کرد. او حتی در خوانندگی تلاش کرد و چند آهنگ برای این فیلم ضبط کرد.

 

  • دو سال بعد او نقش‌های مهمی را در مقابل بازیگرانی مانند کایرا نایتلی در «بلوار لندن» و جنیفر آنیستون در فیلم کمدی «رئیس‌های وحشتناک» بازی کرد. فارل به خاطر بازی‌هایش در هر دو فیلم اعتبار داشت، اما نقدهای منفی نیز دریافت کرد.
  • در سال 2012، او در کنار کیت بکینسیل در بازسازی «یادآوری کامل»، یک فیلم علمی تخیلی درباره یک مامور خفته ظاهر شد. بازی او با بازی آرنولد شوارتزنگر که نقش اصلی را در فیلم اصلی بازی کرده بود مقایسه شد. عملکرد فارل بهتر از شوارتزنگر در نظر گرفته شد.
  • در همان سال او به عنوان نویسنده خلاق «مارتی» در فیلم کمدی سیاه «هفت روانی» به کارگردانی مارتین مک دونا ظاهر شد. بازی او در نقش “مارتی” در این فیلم بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

کالین فارل (Colin Farrell)

  • او صداپیشگی شخصیتی را در فیلم انیمیشن «حماسه» در سال ۲۰۱۳ بر عهده داشت. از سال 2013 تا 2019، او در بسیاری از فیلم‌ها مانند «مرد مرده سقوط کرد»، «نجات آقای بنکس»، «داستان زمستان»، «تسلی»، «جانوران شگفت‌انگیز و کجا می‌توان آنها را پیدا کرد»، «فریب خوردگان» بازی کرد. بیوه ها، و «دامبو».
  • در سال 2020، او نقش «آرتمیس فاول اول» را در فیلم علمی تخیلی اکشن «آرتمیس فاول» به کارگردانی کنت برانا بازی کرد. این فیلم توسط منتقدان مورد بررسی قرار گرفت و امتیاز 8% را در سایت Rotten Tomatoes دریافت کرد. در همان سال، او همچنین در فیلم اکشن آمریکایی «آوا» دیده شد که نقدهای منفی منتقدان را نیز دریافت کرد.

 

  • او سپس در فیلم‌هایی مانند «مسافران»، «پس از یانگ»، «بتمن» و «سیزده زندگی» بازی کرد. در سال 2023، او نقش “Pádraic Súilleabháin” را در فیلم تراژیک کمدی سیاه “The Banshees of Inisherin” بازی کرد. این فیلم به نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی مشترک مارتین مک دونا، موفقیت بزرگی از نظر منتقدان و تجاری بود.
  • اگرچه در ابتدا به دلیل داشتن یک سبک زندگی جهنمی مورد انتقاد قرار گرفت، کالین فارل به دلیل استعداد و تطبیق پذیری اش مورد احترام است. اعتیاد او به داروهای تفریحی و مسکن ها معروف است و به همین دلیل تحت درمان بازپروری قرار گرفته است.

کالین فارل (Colin Farrell)

 

آثار عمده

فیلم او “Tigerland” به کارگردانی جان شوماخر که در سال 2000 اکران شد، درباره سربازانی است که قبل از عزیمت به ویتنام برای جنگیدن در لوئیزیانا، آموزش پیاده نظام را در لوئیزیانا می گذرانند. اگرچه این فیلم در گیشه موفق نبود، اما فارل را به شهرت رساند و «جایزه حلقه منتقدان فیلم لندن» را برای «بهترین تازه وارد سال» به ارمغان آورد.

او در «الکساندر» ساخته الیور استون در کنار بازیگران مشهوری چون کریستوفر پلامر، وال کیلمر، آنتونی هاپکینز و آنجلینا جولی بازی کرد. اگرچه این فیلم در باکس آفیس آمریکا خوب ظاهر نشد، اما در سطح بین المللی بهتر عمل کرد.

 

جوایز و دستاوردها

کالین فارل برای بازی در فیلم کمدی سیاه «In Bruges» به نویسندگی و کارگردانی مارتین مک دونا برنده گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد شد. فارل و برندان گلیسون نقش دو قاتل ایرلندی را بر عهده گرفتند که در شهر بروژ مخفی می شوند.

کالین فارل (Colin Farrell)

فارل در نقش یک ماهیگیر ایرلندی در فیلم “Ondine” یک درام عاشقانه محصول 2009 به کارگردانی نیل جردن بازی کرد. او جایزه «بهترین بازیگر نقش اول مرد» را در «جوایز فیلم و تلویزیون ایرلندی» دریافت کرد. او همچنین “جایزه انجمن منتقدان فیلم سن دیگو” را برای کار خود دریافت کرد.

 

زندگی شخصی و میراث

سبک زندگی رنگارنگ کالین فارل و تمایل به قرار ملاقات با چندین زن باعث شد تا او لقب “لوتاریو” را در هالیوود به ارمغان آورد. او با آملیا وارنر بازیگر انگلیسی قرار گرفت. اگرچه گمانه زنی هایی مبنی بر ازدواج آنها وجود داشت، اما او اعلام کرد که این یک مراسم قانونی نیست.

او سپس با اما فارست نویسنده بریتانیایی قرار گرفت – رابطه ای که تقریباً یک سال ادامه داشت. او همچنین با خواننده بریتنی اسپیرز و بازیگران آنجلینا جولی و دمی مور در میان بسیاری دیگر مرتبط بود.

او یک پسر به نام جیمز فارل دارد که در سال 2003 از رابطه او با مدل آمریکایی کیم بوردناو به دنیا آمد. جیمز از یک اختلال ژنتیکی نادر رنج می برد. فارل پسر دیگری به نام هنری فارل دارد که از رابطه او با همبازی اش در “Ondine” آلیچا باکلدا-کوروش متولد شد.

 

چیزهای بی اهمیت

این بازیگر با استعداد نقش هایی را که در اصل برای بازیگر هیث لجر در نظر گرفته شده بود در دو نوبت بر عهده گرفت. اولی نقش اول فیلم «اسکندر» و نقش دوم در فیلم «تخیل دکتر پارناسوس» بود.

این بازیگر پر زرق و برق در سال 2003 توسط مجله “People” به عنوان یکی از “50 زیباترین افراد” انتخاب شد. همچنین در همان سال از طرف مجله “Company” در رده ششم “سکسی ترین مرد جهان” قرار گرفت.

 

چرا ما کالین فارل را دوست داریم

1- او یک انسان دوست است
فارل از کمپین ضد قلدری Stand Up! که توسط BeLonG سازماندهی شده بود، حمایت کرد. او اغلب در مورد موضوع آگاهی ایجاد می کند. او همچنین سفیر جام جهانی بی خانمان ها است.

2- او با استعداد است
استعداد فارل غیرقابل انکار است. او طیف وسیعی دارد و می تواند نقش یک شخصیت را در هر ژانری بازی کند، خواه درام، کمدی، عاشقانه یا اکشن.

3- او در مورد مبارزه خود علنی است
مبارزه فارل با بی خوابی و اعتیاد به مواد مخدر باعث ایجاد آگاهی بیشتر در مورد این مشکل شده است. بدون شک افراد بیشتری را برای کمک گرفتن ترغیب کرده است.

 

5 واقعیت شگفت انگیز

1- او برای یک گروه پسرانه تست داد
فارل زمانی که در کالج بود برای Boyzone تست داد.

2- او هوافوبیا دارد
فارل کاملاً از پرواز وحشت دارد.

3- او مظنون تلاش برای قتل بود
فارل مظنون به تلاش برای قتل بود، اما اطلاعاتی که از مجله دوستش به دست آمده بود، حقایق او را ثابت کرد.

4- او از بی خوابی رنج می برد
فارل فاش کرده بود که از بی خوابی رنج می برد.

5- پسرش سندرم آنجلمن دارد
پسر فارل، جیمز، مبتلا به سندرم آنجلمن است.

 

فیلم های کالین فارل

1. در بروژ (2008)
(درام، کمدی، هیجان انگیز، جنایی)

2. گزارش اقلیت (2002)
(معمایی، هیجان انگیز، اکشن، ماجراجویی، جنایی، درام، علمی تخیلی)

3. آقایان (2020)
(اکشن، جنایی)

4. کشتن گوزن مقدس (2017)
(درام، ترسناک، معمایی، هیجان انگیز)

5. جانوران شگفت انگیز و کجا می توان آنها را پیدا کرد (2016)
(ماجراجویی، خانوادگی، فانتزی)

6. باجه تلفن (2002)
(هیجانی، جنایی، اکشن، معمایی)

7. نجات آقای بانکز (2013)
(کمدی، درام، بیوگرافی، موسیقی، خانوادگی)

8. Seven Psychopaths (2012)
(کمدی، جنایی)

9. راه بازگشت (2010)
(درام، تاریخی، ماجراجویی)

10. قلب دیوانه (2009)
(موسیقی، عاشقانه، درام)

 

جدیدترین دوره ها​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسعه فردی
دوره های توسعه فردی
کسب و کار
دوره های کسب و کار
روانشناسی
دوره های روانشناسی
مراقبه - یوگا
دوره های مدیتیشن
دوره های یوگا
زندگی نامه
لینکدونی
مطالب پر بازدید