جستجو
Close this search box.

جیسون موموآ | زندگی نامه + آثار و عکس ها

زندگی نامه (بیوگرافی) جیسون موموآ (Jason Momoa) + آثار و عکس های جدید او
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Pinterest

فهرست مطالب

جوزف جیسون نماکاها موموآ بازیگر، مدل و تهیه‌کننده آمریکایی است که با بازی طولانی‌مدت خود در مجموعه‌های تلویزیونی Baywatch Hawaii و Stargate: Atlantis به شهرت رسید. بازی او در نقش خال دروگو در سریال تلویزیونی Game of Thrones محبوبیت او را بیشتر کرد و حرفه او را به سطح بالاتری رساند و توجه تهیه کنندگان و مخاطبان اصلی را به خود جلب کرد. با مجله قهرمان همراه باشید.

 

بیوگرافی

او قبل از اینکه وارد عرصه بازیگری شود، کار خود را به عنوان مدل آغاز کرد. او توسط طراح مد بین‌المللی تاکئو کشف شد و او را تشویق کرد تا حرفه مدلینگ را دنبال کند. او به دلیل ظاهر زیبا و هیکل جذابش خیلی زود در اوج حرفه مدلینگ قرار گرفت و به عنوان مدل سال هاوایی نیز انتخاب شد . او پیش از ایفای نقش های بازیگری، در چندین نمایش مد معتبر قدم زد.

جیسون موموآ (Jason Momoa)

در بازیگری، نقش اصلی او در فیلم Conan the Barbarian درهای بیشتری را برای نقش‌های سینمایی باز کرد و او را به بازیگری پرمشغله تبدیل کرد. در سال 1999، او نقش اصلی را در Baywatch Hawaii بازی کرد که پس از شکست دادن حدود هزار بازیگر دیگر که برای این نقش تست داده بودند، به دست آورد. پس از پایان نمایش در سال 2001، موموآ از کار خود استراحت کرد تا به سراسر جهان سفر کند. در همین زمان بود که در سفری به تبت، آیین بودا را کشف کرد. او در نهایت به دنیای بازیگری بازگشت و در حال حاضر مشغول پروژه های آینده خود است.

 

دوران کودکی و اوایل زندگی

جوزف جیسون ناماکاها موموآ از کونی عکاس و جوزف موموآ نقاش در 1 اوت 1979 در هونولولو هاوایی متولد شد. تنها فرزند والدینش، او در نوروالک، آیووا، توسط مادرش بزرگ شد.

جیسون موموآ (Jason Momoa)

او در دوران دانشگاه در آیووا زیست شناسی دریایی خواند. بعدها به دانشگاه ایالتی کلرادو رفت و رشته خود را به زیست شناسی حیات وحش تغییر داد.

از جوانی سفرهای زیادی داشت. او نقاشی پاستل را در پاریس آموخت و با اصول بودیسم در تبت آشنا شد.


پیشنهادی: زندگی نامه هنری کویل    ***   زندگی نامه نورا فاتحی 


 

حرفه

  • جیسون موموآ توسط طراح مد بین المللی تاکئو کوبایاشی در سال 1998 کشف شد. کوبایاشی مرد جوان را تشویق کرد تا مدلینگ را انتخاب کند. موموآ این کار را کرد و برنده مدل سال 1999 هاوایی شد. او همچنین میزبان مسابقه Miss Teen Hawaii شد.
  • در سال 1999، او نقش «آدم ساحلی» جیسون آیون را در مجموعه تلویزیونی درام اکشن Baywatch Hawaii دریافت کرد . او به مدت دو فصل در سریال حضور داشت و در تمام 38 قسمت حضور داشت. این اولین نقش او روی پرده سینما بود. این نمایش در سال 2001 به پایان رسید.
  • در سال 2003، او نقش جیسون آیون را در فیلم تلویزیونی Baywatch: عروسی هاوایی بازی کرد. در همان سال در نقش کالا در فیلم تلویزیونی دیگری به نام وسوسه ظاهر شد.

جیسون موموآ (Jason Momoa)

  • در سال 2004، او در فیلم تعطیلات خانوادگی جانسون ساخته کریستوفر ارسکین برای اولین بار بازی کرد. در همان سال، او نقش فرانکی سیو را در North Shore دریافت کرد که در آن 21 قسمت ثابت بود.
  • محبوبیت او زمانی بیشتر شد که در سال 2005 نقش رونون دکس را در مجموعه تلویزیونی علمی تخیلی نظامی Stargate: Atlantis دریافت کرد و برای آن مجبور شد هنرهای رزمی بیاموزد. بر اساس فیلم سینمایی Stargate در سال 1994 ، تمام پنج فصل سریال Stargate: Atlantis از کانال علمی تخیلی در ایالات متحده پخش شد. این سریال در سال 2009 به پایان رسید.
  • شخصیت او رونون دکس دارای dreadlockهایی بود که بسیار سنگین بودند. از آنجایی که dreadlocks به او سردرد و گردن درد می داد، او از تهیه کنندگان اجازه گرفت تا قبل از شروع فصل پنجم، قفل ها را قطع کند. تهیه کنندگان تصمیم گرفتند شخصیت را با ترس ها حفظ کنند و آنها را برای سه قسمت اول به موهای او دوختند. با این حال، زمانی که این یک کار 9 ساعته و برای موموآ بسیار دردناک شد، آنها تصمیم گرفتند قفل ها را کنار بگذارند. در نهایت او شروع به پوشیدن کلاه گیس با دوخته شده در آن کرد و در نهایت یک کلاه گیس سفارشی برای او ساخته شد.

  • به محض پایان یافتن بازی Stargate: Atlantis ، او در سال 2009 در نقش رومی در چهار قسمت از سریال کمدی درام The Game انتخاب شد.
  • شخصیت موفق بعدی او خل دروگو در سریال تلویزیونی بازی تاج و تخت در سال 2011 در شبکه HBO بود. او نقش یک رهبر بربر قبیله دوتراکی را بازی کرد. همانطور که نمایش فوراً به محبوبیت تبدیل شد، موموآ به دلیل به تصویر کشیدن رهبر خشن قبیله شهرت بیشتری به دست آورد. او برنده جایزه CinemaCon برای ستاره در حال ظهور مرد و نامزدی جایزه Scream برای بهترین گروه و جایزه انجمن بازیگران نمایشگر برای اجرای برجسته توسط یک گروه در یک سریال درام شد .
  • در سال 2014 کارگردانی، نویسندگی و بازی در فیلم هیجان انگیز Road to Paloma را بر عهده داشت . این فیلم که سارا شاهی ، لیزا بونت ، مایکل ریموند جیمز و وس استودی نیز در آن نقش آفرینی کردند، در جشنواره فیلم ساراسوتا در سال 2014 به نمایش درآمد.

  • از سال 2014 تا 2016، او به کار تلویزیونی خود ادامه داد و در درام کانال ساندنس به نام جاده سرخ و سپس تاریخ مستی بازی کرد که در آن نقش دزد دریایی ژان لافیت و همچنین ورزشکار جیم تورپ را بازی کرد.
  • او نقش ابرقهرمان آکوامن را در فیلم بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت در سال ۲۰۱۶ بازی کرد . در همان سال در فیلم مهیج The Bad Batch به نویسندگی و کارگردانی آنا لیلی امیرپور نقش آدم خوار میامی را بازی کرد. او همچنین جو برایت را در فیلم هیجان انگیز دیگری به نام Sugar Mountain به کارگردانی ریچارد گری و نویسندگی آبه پوگوس ایفا کرد.
  • او در سال 2016 در 12 قسمت از سریال تلویزیونی Frontier حضور داشت . او همچنین تهیه کننده اجرایی این سریال بود. بازی او در نقش دکلن هارپ مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و نامزد جایزه اکران کانادایی برای بهترین بازی توسط یک بازیگر نقش اول دراماتیک شد.
  • در سال 2017، او در دو فیلم «روزی روزگاری در ونیز» و «لیگ عدالت» دیده شد ، جایی که او یک بار دیگر نقش آکوامن را به تصویر کشید . در سال 2018، او در فیلم شجاع لین اودینگ دیده شد.

پیشنهادی: زندگی نامه جنیفر لارنس   ***   زندگی نامه گل گدوت 


 

آثار عمده

جیسون موموآ در سریال Stargate Atlantis نقش شخصیت خیالی Ronon Dex را بازی کرد. این نمایش که توسط برد رایت و رابرت سی کوپر ساخته شد، فوراً به یک موفقیت تبدیل شد و شخصیت او به دلیل عملکرد درخشان و شخصیت‌های ترسناکش مشهور شد. این سریال رتبه های خوبی دریافت کرد و در اروپا و استرالیا محبوبیت بیشتری داشت. در دوره پنج فصل خود جوایز و نامزدی متعددی را به دست آورد.

بازی قوی موموآ در سریال درام فانتزی Game of Thrones مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. شخصیت خیالی او خال دروگو یک شبه به محبوبیت تبدیل شد. او همچنین ایده‌های خود را برای جذاب‌تر کردن شخصیت ارائه کرد. در این سریال پیتر دینکلیج، میزی ویلیامز، کیت هرینگتون، امیلیا کلارک و سوفی ترنر نیز به ایفای نقش پرداختند.

 

زندگی شخصی

جیسون موموآ در سال 2005 با بازیگر لیزا بونت آشنا شد. در 23 جولای 2007، دختر آنها، لولا ایولانی موموآ، به دنیا آمد. پسر آنها، ناکوآ-ولف ماناکواپو ناماکائها موموآ، در 15 دسامبر 2008 به دنیا آمد. این زوج در اکتبر 2017 به طور قانونی ازدواج کردند. موموآ و بونت در ژانویه 2022 جدایی خود را اعلام کردند. در همان سال او با ایزا گونزالس رابطه برقرار کرد . در ژوئن 2022، این زوج جدایی خود را اعلام کردند.

در دسامبر 2017، موموآ در مجله سلامت مردان قرار گرفت . او در مقاله ای از برنامه تناسب اندام خود صحبت کرد.

زخمی روی صورت او که در آثار بعدی او قابل مشاهده است، در یک دعوا در کافه پرندگان در هالیوود در 15 نوامبر 2008 به دست آمد، زمانی که مردی با یک لیوان آبجو شکسته صورتش را برید. او به شدت مجروح شد و 140 بخیه خورد.

جیسون موموآ (Jason Momoa)

 

چرا ما جیسون موموآ را دوست داریم

1- او یک بازیگر بزرگ است
جیسون موموآ یک بازیگر فوق العاده با استعداد است. او در انواع فیلم ها و برنامه های تلویزیونی تحسین شده، از بازی تاج و تخت تا آکوامن بازی کرده است. او همچنین برای بازی در فیلم موفق DC Comics لیگ عدالت شناخته شده است.

2- او یک شخصیت کاریزماتیک است
جیسون موموآ یک شخصیت فوق العاده کاریزماتیک است. به نظر می رسد که او همیشه سطح معینی از انرژی را در هر موقعیتی وارد می کند، چه در صحنه فیلمبرداری باشد و چه در یک فروشگاه مطبوعاتی. طبیعت پرشور و جذاب او باعث می شود تماشا و تعامل با او لذت بخش باشد.

3- او یک الگوی خوب است
جیسون موموآ یک الگوی عالی برای جوانان است. او از صحبت در مورد موضوعات مهمی مانند تغییرات آب و هوا، برابری جنسیتی و اهمیت آموزش واهمه ندارد. اشتیاق او به این دلایل نشان می دهد که او حاضر است از موقعیت مشهور خود برای بهبود جامعه استفاده کند.

 

5 واقعیت شگفت انگیز

1- برای نقشی بینی اش شکست
موموآ یک بار به یکی از دوستانش گفت که شکستگی بینی باعث می شود کانن واقع بینانه به نظر برسد، بنابراین دوستش به صورت او ضربه زد و تقریباً به سرعت بینی او خرد شد.

2- فیلم مورد علاقه او
فیلم مورد علاقه او «زنگ غواصی و پروانه» است.

3- او عاشق آبجو گینس است
موموآ آنقدر طرفدار گینس است که خط تولید نوشیدنی های گینس خود را دارد.

4- خالکوبی بازوی او معنایی دارد
کوسه محافظ خانواده موموآ است. ردیف‌های مثلث سیاه روی بازوی چپ موموآ شبیه دندان‌های کوسه است تا به کوسه‌ها کمک کند وقتی او در آب است، او را به عنوان یکی از خودشان تشخیص دهند.

5- او علاقه زیادی به موسیقی متال دارد
موموآ یکی از طرفداران و علاقه مندان به موسیقی هوی متال است.

 

فیلم های جیسون موموآ

1. آکوامن (2018)
(علمی تخیلی، اکشن، ماجراجویی)

2. شجاع (2018)
(درام، اکشن)

3. لیگ عدالت (2017)
(علمی تخیلی، فانتزی، ماجرایی، اکشن)

4. Batman v Superman: Dawn of Justice (2016)
(علمی تخیلی، ماجراجویی، اکشن)

5. گرگ ها (2014)
(فانتزی، هیجان انگیز، اکشن، ترسناک)

6. لیگ عدالت زک اسنایدر (2021)
(اکشن، ماجراجویی، فانتزی، علمی تخیلی)

7. جاده به پالوما (2014)
(درام، هیجان انگیز)

8. کونان بربر (2011)
(ماجراجویی، فانتزی، اکشن)

9. گلوله به سر (2012)
(اکشن، هیجان انگیز)

10. دسته بد (2016)
(علمی تخیلی، عاشقانه)

 

جدیدترین دوره ها​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسعه فردی
دوره های توسعه فردی
کسب و کار
دوره های کسب و کار
روانشناسی
دوره های روانشناسی
مراقبه - یوگا
دوره های مدیتیشن
دوره های یوگا
زندگی نامه
لینکدونی
مطالب پر بازدید