جستجو
Close this search box.

کارل اربن | زندگی نامه + حقایق، آثار و عکس ها

زندگی نامه (بیوگرافی) کارل اربن (karl urban) +آثار و عکس های جدید او
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Pinterest

فهرست مطالب

کارل اربن بازیگر نیوزلندی است که بیشتر به خاطر بازی در سریال های «پیشتازان فضا» و «ارباب حلقه ها» شناخته می شود. اوربان که از همان ابتدا یک بچه با استعداد بود، از کودکی به بازیگری علاقه داشت. او عشق به سینما را از مادرش جذب کرد که او را در معرض فیلم های کلاسیک نیوزلند قرار داد.

بیوگرافی

کارل اربن پس از اولین حضور خود در اپیزودی از «زن پیشگام» در سن هشت سالگی، برای تکمیل تحصیلات خود وقفه ایجاد کرد. در همین حین در تولیدات مدرسه ای اجرا می کرد. در حالی که مجموعه تلویزیونی “Hercules: The Legend” شروع حرفه بازیگری او بود، “کشتی ارواح” بود که به اربن کمک کرد تا به هالیوود جهش کند.

کارل اربن (karl urban)

پس از آن، نقش‌های گوشتی در مجموعه‌ای از فیلم‌های پرمخاطب، از جمله قسمت دوم و سوم از سه‌گانه ارباب حلقه‌ها، «برتری بورن»، «تواریخ ریدیک»، «پیشتازان فضا» و «پیشتازان فضا» بود. عذاب’. او همچنین در پروژه های تلویزیونی مهمی از جمله یک فیلم تلویزیونی “خصوصی ها”، یک مینی سریال تلویزیونی “ماه کمانش” و یک مجموعه تلویزیونی “تقریبا انسان” ظاهر شده است.

 

دوران کودکی و اوایل زندگی

کارل اربن در 7 ژوئن 1972 در ولینگتون نیوزلند از پدری مهاجر آلمانی به دنیا آمد. پدرش صاحب یک فروشگاه کالاهای چرمی بود و مادرش برای تأسیسات فیلم در ولینگتون کار می کرد.
اوربان در مدرسه کلیسای سنت مارک شرکت کرد. در مدرسه به اجرای عمومی علاقه نشان داد و در نمایشنامه های مدرسه ای و تولیدات صحنه ای متعددی شرکت کرد.
از سال 1986 تا 1990، کارل اوربان در کالج ولینگتون تحصیل کرد. او سپس در دانشگاه ویکتوریا ولینگتون برای مدرک لیسانس ثبت نام کرد اما پس از یک سال از ادامه تحصیل خودداری کرد تا حرفه بازیگری را دنبال کند.


پیشنهادی: زندگی نامه جیسون موموآ   ***   زندگی نامه کریس پاین


 

حرفه

  • اولین نقش بازیگری کارل اربن در سن هشت سالگی بود. او در یکی از اپیزودهای سریال تلویزیونی نیوزیلندی «زن پیشگام» تک خط داشت. به دنبال آن، اوربان تا پایان دبیرستان به طور حرفه ای بازیگری را دنبال نکرد.
  • پس از ترک کالج، او در چندین نمایش تئاتر و تبلیغات تلویزیونی محلی ظاهر شد. او به اوکلند نقل مکان کرد و در آنجا نقش های مهمان در چندین برنامه تلویزیونی به او پیشنهاد شد. او سپس در ساحل بوندی، سیدنی قرار گرفت و سرانجام در سال 1996 در نیوزیلند مستقر شد.
  • بلافاصله پس از آمدن به نیوزیلند، اوربان پروژه بزرگی را برای خود رقم زد، مجموعه تلویزیونی آمریکایی/نیوزیلندی “هرکول: سفرهای افسانه ای” و اسپین آف آن “Xena: شاهزاده جنگجو” که نقش تکرارشونده کوپید و جولیوس را بازی می کند. سزار. او از سال 1996 تا 2001 نقش شخصیت ها را بازی می کرد.

 

  • در سال 2000، کارل اربن در رمان عاشقانه روستایی “قیمت شیر” ظاهر شد. این فیلم برای او نامزدی در جوایز فیلم و تلویزیون نیوزیلند Quantas شد. او سپس در نقش پلیس نیک هاروی در فیلم «Out of the Blue» ظاهر شد. بازی بی نقص او از این شخصیت باعث تحسین و قدردانی گسترده منتقدان و تماشاگران شد.
  • محبوبیت روزافزون او به زودی به او کمک کرد تا اولین بازی خود در هالیوود را با فیلم ترسناک “کشتی ارواح” انجام دهد. «کشتی ارواح» نه تنها دروازه هالیوود را برای اوربان باز کرد، بلکه پیشنهادهای متعددی برای فیلم های معتبر برای او به ارمغان آورد که برای حرفه او مثمر ثمر بود.
  • مهارت های بازیگری و حضور چشمگیر کارل اوربان در صفحه نمایش، او را به چشم بسیاری از کارگردانان مشهور تبدیل کرد که او را در پروژه های خود انتخاب کردند. آنچه حاصل شد، مجموعه ای از نقش ها در فیلم هایی بود که در نهایت به موفقیت های بزرگی تبدیل شدند.

فیلم های کارل اربن (karl urban)

  • اولین شکست بزرگ کارل اربن با شخصیت ایومر در قسمت دوم سه گانه «ارباب حلقه ها»، «دو برج» در سال 2002 اتفاق افتاد. او به طرز فوق العاده ای درخشان، نقش خود را در قسمت سوم سریال «The» بازی کرد. بازگشت پادشاه’.
  • پس از سه گانه ارباب حلقه ها، اوربان پر از نقش شد. در سال 2004 در دو فیلم به نام‌های «برتری بورن» و «تواریخ ریدیک» دیده شد. در حالی که اولی یک تریلر جاسوسی بود، دومی یک ماجراجویی علمی تخیلی بود. هر دو فیلم در باکس آفیس فوق العاده ظاهر شدند و تبدیل به فیلم های کالت شدند.
  • در سال 2005، اوربان نقش شخصیت جان ریپر گریم را در فیلم Doom از یونیورسال پیکچرز بازی کرد. در همین حین، او برای بازی در درام جنایی «Out of the Blue» به سینمای نیوزلند بازگشت. این فیلم به کارگردانی رابرت سارکیس با استقبال بسیار خوبی روبرو شد و به یکی از ده فیلم پرفروش محلی تبدیل شد.

 

  • درست زمانی که به نظر می رسید هیچ چیز در زندگی حرفه ای رو به رشد اوربان اشتباه نمی شود، فیلم بعدی او «مسیر یاب» به شدت در باکس آفیس بمباران شد. این فیلم با نظرات منفی و استقبال منتقدان در سراسر جهان باز شد.
  • کارل اربن علیرغم اینکه نامی در صنعت فیلم به دست آورده بود، تلویزیون را از دست نداد. در واقع او پیشنهادهای تلویزیونی را که برایش هم پیش آمد پذیرفت. پس از ایفای نقش های مکرر او در «هرکول»، پروژه مهم بعدی اوربان در تلویزیون با «ماه کومانش»، یک مینی سریال CBS، که پیش درآمدی بر «کبوتر تنها» بود، به وجود آمد. او در آن نقش شخصیت وودرو کال را بازی کرد.
  • در سال 2009، کارل اربن با بازی در نقش دکتر لئونارد ‘بونز’ مک کوی، در یازدهمین نسخه از فیلم پیشتازان فضا، به پرده بزرگ بازگشت. اجرای او به طور گسترده توسط منتقدان و تماشاگران مورد تحسین قرار گرفت و حتی چند نامزدی را برای او به ارمغان آورد. در همان سال، او همچنین در فیلم مستند «بازیابی تیغ» به عنوان خودش ظاهر شد و در مورد تجربه شمشیرزنی خود در فیلم صحبت کرد.

  • قبل از تکرار نقش دکتر لئونارد بونز مک کوی در نسخه دوازدهم مجموعه «پیشتازان فضا» در سال 2013، اوربان چند فیلم از جمله «گذر آب سیاه»، «و به زودی تاریکی»، «قرمز» بازی کرد. “، “پریست”، “کلاه سیاه” و “درد”. او همچنین در سومین فیلم از سری Riddick با نام “Riddick” ظاهر شد.
  • در سال 2013، او در نقش کارآگاه جان کنکس در سریال تلویزیونی “تقریبا انسان” بازی کرد. این سریال با مضمونی آینده‌نگر بود و در 35 سال آینده روایت می‌شد که در آن پلیس‌های لس‌آنجلس با اندرویدهای واقعی جفت می‌شدند. در این سریال، کارل اوربان نقش کارآگاهی را بازی می‌کرد که از روبات‌ها بدش می‌آمد اما چاره‌ای جز جفت شدن با آن‌ها نداشت.
  • در سال 2014، او در تریلر وابسته به عشق شهوانی “The Loft” دیده شد. این فیلم در واقع بازسازی یک فیلم بلژیکی به همین نام بود. «The Loft» با وجود کارگردانی همان کارگردان، نتوانست تماشاگران را تحت تأثیر قرار دهد.
  • در سال 2016 کارل اوربان در دو پروژه مهم کار کرد. در فیلم اول، او نقش دکتر لئونارد مک‌کوی را برای سیزدهمین قسمت از مجموعه پیشتازان فضا، «پیشتازان فضا فراتر» تکرار کرد. او در دومین فیلم سال خود، «اژدهای پیت» نقش آنتاگونیست اصلی را بازی کرد.

آثار عمده

محبوب ترین اثر کارل اربن با شخصیت اومر برای قسمت دوم از سه گانه «ارباب حلقه ها»، «دو برج» در سال 2002 به دست آمد. این فیلم ثابت کرد که بزرگترین پیشرفت حرفه ای او بوده و به او یک جهانی جهانی بخشید. پلتفرم، یک مخاطب جهانی و یک طرفدار جهانی.

کارل اربن (karl urban)

زندگی شخصی و میراث

کارل اربن در سپتامبر 2004 با ناتالی ویهونگی ازدواج کرد. ویهونگی گریمور او برای فیلم “خصوصی ها” بود. این زوج صاحب دو پسر، هانتر و ایندیانا شدند.
او در سال 2014 جدایی خود را از ویهونگی اعلام کرد. پس از آن، او با بازیگر کیتی ساکهوف آشنا شد.
او در کنار بازیگری، یک نیکوکار فعال است. او به عنوان سفیر افراد مشهور برای KidsCan، یک سازمان خیریه که از بیش از 16000 کودک محروم در نیوزیلند با تهیه وسایل ضروری مانند غذا، پوشاک و کفش به آنها حمایت می کند، خدمت می کند.

 

فیلم های کارل شهری

1. ارباب حلقه ها: بازگشت پادشاه (2003)
(درام، فانتزی، ماجراجویی)

2. ارباب حلقه ها: دو برج (2002)
(ماجراجویی، اکشن، درام، فانتزی)

3. پیشتازان فضا (2009)
(علمی تخیلی، اکشن، ماجراجویی)

4. Star Trek Into Darkness (2013)
(اکشن، ماجراجویی، علمی تخیلی)

5. برتری بورن (2004)
(معمایی، هیجان انگیز، اکشن)

6. ثور: راگناروک (2017)
(اکشن، ماجراجویی، فانتزی، علمی تخیلی)

7. Star Trek Beyond (2016)
(اکشن، علمی تخیلی، هیجان انگیز، ماجراجویی)

8. قرمز (2010)
(اکشن، جنایی، هیجان انگیز، کمدی)

9. Dredd (2012)
(علمی تخیلی، جنایی، اکشن)

10. The Chronicles of Riddick (2004)
(اکشن، هیجان انگیز، علمی تخیلی، ماجراجویی)

 

جدیدترین دوره ها​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسعه فردی
دوره های توسعه فردی
کسب و کار
دوره های کسب و کار
روانشناسی
دوره های روانشناسی
مراقبه - یوگا
دوره های مدیتیشن
دوره های یوگا
زندگی نامه
لینکدونی
مطالب پر بازدید