جستجو
Close this search box.

دن استیونز | زندگی نامه + حقایق، آثار و عکس ها

زندگی نامه (بیوگرافی) دن استیونز (Dan Stevens) + آثار و عکس های جدید او
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Pinterest

فهرست مطالب

دن استیونز بازیگر محبوب انگلیسی است که به خاطر نقش‌هایش در مجموعه تلویزیونی «Downton Abbey» که در آن متیو کرولی و فیلم ترسناک هیجان‌انگیز «مهمان» را بازی می‌کرد، که در آن نقش شخصیت اصلی دیوید را بازی می‌کرد، شناخته می‌شود. با مجله قهرمان همراه باشید.

بیوگرافی

استیونز در کرودون، لندن، در بریتانیا به دنیا آمد. زمانی که هنوز در مدرسه بود، پس از تست بازیگری برای نقش اصلی در نمایشنامه شکسپیر “مکبث” به درام علاقه مند شد. بعداً در حین تحصیل در دانشگاه کمبریج، توسط کارگردان انگلیسی پیتر هال در حین تولید همان نمایشنامه دیده شد. او سپس توسط هال در تولیدی از شکسپیر “هرطور که دوست داری” انتخاب شد. اولین اجرای او با استقبال زیادی روبرو شد.

او اولین فیلم خود را با ایفای نقش در فیلم بیوگرافی آلمانی “هیلده” انجام داد. سال بعد، او پس از شروع بازی در نقش متیو کرولی در سریال آمریکایی «Downton Abbey» مورد توجه قرار گرفت. او برای بازی فوق العاده اش جایزه انجمن بازیگران سینما را دریافت کرد. او در مقابل اما واتسون در فیلم فانتزی عاشقانه «زیبایی و هیولا» که بر اساس افسانه معروفی به همین نام ساخته شده بود، قرار گرفت. او علاوه بر بازیگری، علاقه شدیدی به ادبیات دارد و به عنوان سردبیر نشریه آنلاین «The Junket» فعالیت می‌کند.

 

دوران کودکی و اوایل زندگی

دن استیونز در 10 اکتبر 1982 در کرودون لندن به دنیا آمد. او توسط والدینی که معلم بودند به فرزندی پذیرفته شد. او یک برادر کوچکتر نیز دارد که با او در ولز و جنوب شرقی انگلستان بزرگ شده است.
او در مدرسه تنبریج تحصیل کرد، زمانی که پس از تست بازیگری برای نقش اصلی در نمایش “مکبث” به بازیگری علاقه مند شد.


او از 15 سالگی نیز آموزش تابستانی را در تئاتر ملی جوانان لندن آغاز کرد. بعدها، زمانی که او در کالج امانوئل، دانشگاه کمبریج تحصیل می کرد، زمانی که پیتر هال در کنار دختر هال، ربکا هال، نقش شخصیت اصلی فیلم “مکبث” را بازی می کرد، او را دید.


پیشنهادی: تام الیس (بازیگر لوسیفر)  ***  جنیفر لارنس  ***  لیدی گاگا


 

حرفه

  • در سال 2004، دن استیونز کار حرفه ای خود را زمانی آغاز کرد که توسط پیتر هال در تولید تور خود به نام “هرطور که دوست دارید” توسط نمایشنامه نویس معروف ویلیام شکسپیر انتخاب شد. او اولین حضور تلویزیونی خود را در همان سال انجام داد و در دو قسمت از مینی سریال «فرانکنشتاین» ظاهر شد. بر اساس کتابی به همین نام اثر مری شلی ساخته شده است.
  • او در سال 2006 در مینی سریال «خط زیبایی» که از رمانی به همین نام نوشته آلن هالینهورست اقتباس شده بود ظاهر شد. در همان سال او همچنین در فیلم تلویزیونی «دراکولا» که از رمان برام استوکر به همین نام اقتباس شده بود، نقش مکمل را بازی کرد. او در سال 2007 در فیلم تلویزیونی «مکسول» در نقش مکمل ظاهر شد.
  • در همین حال، او همچنین به حضور در نمایشنامه‌هایی مانند «هیاهوی زیادی درباره هیچ» (2005)، «رومیان در بریتانیا» (2006) و «گرداب» (2008) ادامه داد.

دن استیونز (Dan Stevens)

  • او اولین فیلم بلند خود را با فیلم «هیلد» در سال 2009 انجام داد. او از سال 2010 تا 2012 در سریال درام دورهمی ‘Downton Abbey’ در نقش مهمی ظاهر شد. نقش او نه تنها برای او محبوبیت به ارمغان آورد، بلکه “جایزه انجمن بازیگران سینما برای بهترین گروه” (به اشتراک گذاشته شده با بقیه بازیگران) را برای او به ارمغان آورد.
  • او پس از حضور در فیلم‌هایی مانند «Vamps» (2012) و «The Fifth Estate» (2013)، اولین نقش اصلی خود را در فیلم ترسناک «مهمان» (2014) بازی کرد. اگرچه این فیلم یک شکست تجاری بود، اما با نقدهای مثبت روبرو شد.
  • در سال 2014 در فیلم‌های «راهپیمایی در میان سنگ قبرها» و «پنه‌دوش» نقش‌های اصلی را ایفا کرد. اولی یک موفقیت تجاری بود در حالی که دومی یک فاجعه مالی بزرگ بود.

 

  • او سپس در فیلم «شب در موزه: راز مقبره» در سال 2014 ظاهر شد. این فیلم به کارگردانی شاون لوی از نظر تجاری موفقیت بزرگی داشت. او سپس در فیلم جنایی جنایی «فعالیت های جنایی» در سال 2015 دیده شد.
  • او در سال 2016 در سه فیلم ظاهر شد: فیلم درام “بلیت”، درام سیاسی “معتدل: ظهور و سقوط تراژیک یک فیکسر نیویورک” و فیلم کمدی سیاه علمی تخیلی “کلوسال”.

دن استیونز (Dan Stevens)

  • موفق ترین اثر او تا به امروز بدون شک فیلم فانتزی عاشقانه 2017 “زیبایی و هیولا” است. او در کنار اما واتسون بازیگر محبوب بریتانیایی ظاهر شد و نقش اصلی مرد را بازی کرد. این فیلم بر اساس داستانی به همین نام ساخته شده است. این فیلم به کارگردانی بیل کاندون از نظر مالی موفقیت بزرگی داشت. این فیلم دومین فیلم پرفروش سال شد و همچنین مورد استقبال منتقدان قرار گرفت.
  • از دیگر کارهای اخیر او می توان به فیلم درام بیوگرافی “مارشال” و همچنین فیلم زندگی نامه ای دیگر “مردی که کریسمس را اختراع کرد” نام برد. از ژانویه 2017، او همچنین نقش اصلی سریال علمی تخیلی روانشناختی علمی تخیلی “Legion” را بازی می کند.

آثار عمده

دن استیونز یکی از نقش های اصلی «شب در موزه: راز مقبره» را بازی کرد که یک فیلم کمدی ماجراجویی آمریکایی به کارگردانی شاون لوی است. همچنین بازیگرانی مانند بن استیلر، بن کینگزلی، رابین ویلیامز و اوون ویلسون در آن بازی کردند. این فیلم با بودجه 127 میلیون دلاری ساخته شده است. این یک موفقیت تجاری بود و بیش از 363 میلیون دلار در باکس آفیس به دست آورد. اکثراً نقدهای متفاوتی دریافت کرد.
یکی دیگر از کارهای مهم دن استیونز، نقش اصلی او در مجموعه تلویزیونی علمی تخیلی ترسناک روانشناختی “Legion” است. این سریال به سری فیلم های مردان ایکس متصل است. از دیگر بازیگران این سریال می توان به ریچل کلر، اوبری پلازا، بیل اروین، جرمی هریس و کیتی آسلتون اشاره کرد. پخش این سریال از ژانویه 2017 آغاز شده است. این سریال مورد تحسین منتقدان قرار گرفته و جوایز متعددی نیز دریافت کرده است.

دن استیونز (Dan Stevens)
استیونز همچنین برای نقش اصلی خود در فیلم فانتزی عاشقانه “زیبایی و هیولا” محبوبیت بین المللی به دست آورد. این فیلم به کارگردانی بیل کاندون بر اساس فیلمی به همین نام محصول 1991 دیزنی ساخته شده است که خود اقتباسی از افسانه ای به همین نام بود. این فیلم بیش از یک میلیارد دلار درآمد داشت و دومین فیلم پرفروش سال شد. این فیلم نامزد دو جایزه اسکار و همچنین دو جایزه بفتا شد.

 

چرا ما دن استیونز را دوست داریم

1- او با استعداد است
استیونز فوق العاده با استعداد است. او هر نقشی را مجسم می کند.

2- او خوشتیپ است
استیونز خیلی خوش تیپه چشمان آبی نافذ و هیکل او شایسته وسواس است.

3- او سخت کوش است
استیونز مسیر آرامی برای موفقیت داشته است. تلاش مداوم او ستودنی است.

 

5 واقعیت شگفت انگیز

1- او به فرزندی پذیرفته شد
استیونز در بدو تولد به فرزندی پذیرفته شد و پدر و مادر خود را نمی شناسد.

2- او کتاب های صوتی را روایت می کند
استیونز بیش از 30 کتاب صوتی را روایت کرده و نامزد دو جایزه Audie شده است.

3- او یک ویراستار است
استیونز سردبیر فیلم The Junket است که یکی از بنیانگذاران آن بوده است.

4- او کریکت بازی می کند
استیونز از علاقه مندان به کریکت است و این ورزش را انجام می دهد.

5- او به سه زبان صحبت می کند
استیونز به زبان های انگلیسی، فرانسوی و آلمانی مسلط است.

 

زندگی شخصی

دن استیونز با سوزی هریت، خواننده و معلم آواز آفریقای جنوبی ازدواج کرده است. آنها در سال 2009 ازدواج کردند و در همان سال صاحب اولین فرزندشان، دختری به نام ویلو شدند. آنها در سال 2012 صاحب فرزند دوم خود، پسر اوبری شدند. در سال 2016، آنها به فرزند سوم خود، دختری به نام ادن، خوش آمد گفتند.

 

جدیدترین دوره ها​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسعه فردی
دوره های توسعه فردی
کسب و کار
دوره های کسب و کار
روانشناسی
دوره های روانشناسی
مراقبه - یوگا
دوره های مدیتیشن
دوره های یوگا
زندگی نامه
لینکدونی
مطالب پر بازدید